tupakointi raskaana???

  • Viestiketjun aloittaja pottapää
  • Ensimmäinen viesti
Bamse+
Alkuperäinen kirjoittaja Huono odottaja:
Onko pakko tulla moralisoimaan? Olisin mielelläni keskustellut muiden yhtä heikkojen odottajien kanssa, miten tässä tilanteessa voisi toimia ja miltä tuntuu. Miksi te, jotka ette polta, tulette tähän haukkumaan ja kritisoimaan. Tiedän itse varsin hyvin että teen sikiölle huonoa. Mutta mielelläni olisin siitä keskustellut muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Ja te, jotka vertaatte tupakointia raskausaikana turvavyön käyttämättä jättämiseen tai vihannesten syömättömyyteen, niin teidän kanssanne on ihan turha jutella tästä. tupakoinnin vieroitusoireet ovat samaa luokkaa kuin heroiinista vieroittuminen. Joten en aio keskustella tästä ihmisen kanssa joka vertaa tätä heijastimen käyttöön.
Minäkin olisin mielelläni jutellut asiasta, mutta en jaksa kun ihmiset jotka ei ole ikinä polttaneet tulevat haukkumaan. Tsemppiä sulle! Uskon että sinusta tulee hyvä äiti, kun olet polttamisestasi noin huolissasi ja tiedostat riskit.
 
Lopettanut
Itsellä takana 20 vuotta tupakointia, noin puolitoista askia punaista marlboroa päivässä. Kun aloin edes suunnitella raskautta, lopetin zybanin avulla tupakoinnin ENNEN kuin jätin edes ehkäisyn pois. Raskautta ei meinannut kuulua, mutta en silti langennut takaisin tupakointiin. Nyt olen raskaana ja savuton viidettä vuotta, enkä meinaa mokomaa enää aloittaa. Elämä on kaikin puolin helpompaa nyt!

Minulle on siis turha tulla tupakoivan äidin sanomaan, etten tiedä mistä puhun. Vieroitusaika oli tosi rankkaa enkä ilman lääkettä olisi onnistunut millään. Motivaation pitää olla tarpeeksi vahva enkä ymmärrä jos oman lapsen terveys ja hyvinvointi eivät riitä motivaatioksi. Mikä sitten riittää, ei mikään? Oman terveytensä saa tuhota vaikka tupakoimalla enkä minäkään omasta terveydestä paljon piitannut, mutta kun aloin kallistua lapsen yrittämisen kannalle, päädyin lopettamaan sen lapsen takia.

Olen hoikka mutta minulla todettiin juuri raskausdiabetes, jota hoidetaan ruokavaliolla. Ei tulisi mieleenkään olla noudattamatta sitä ruokavaliota, koska se on haitaksi vauvalleni. Vertaan siis täysin tätä tupakoinnin lopettamiseen. Alkoholin käyttö minulle ei myöskään ole mikään ongelma eli olen voinut vallan hyvin olla ilman alkoholiakin eikä elämä ole siihen kaatunut. On sitä ehtinyt baareissa pörrätä ja kotonakin ryystää ihan riittämiin. Pari lasia viiniä on ollut aivan riittävä määrä yritysvaiheessakin.

Huom. jos en olisi pystynyt lopettamaan tupakointia, minulle oli itsestään selvää, etten edes yrittäisi saada vauvaa. Jos en pysty olemaan lapselleni hyväksi edes suunnitteluvaiheessa, miksi kuvittelisin olevani yhtään parempi äiti jatkossakaan?
 
tekopyhääääää
Alkuperäinen kirjoittaja Lopettanut:
Itsellä takana 20 vuotta tupakointia, noin puolitoista askia punaista marlboroa päivässä. Kun aloin edes suunnitella raskautta, lopetin zybanin avulla tupakoinnin ENNEN kuin jätin edes ehkäisyn pois. Raskautta ei meinannut kuulua, mutta en silti langennut takaisin tupakointiin. Nyt olen raskaana ja savuton viidettä vuotta, enkä meinaa mokomaa enää aloittaa. Elämä on kaikin puolin helpompaa nyt!

Minulle on siis turha tulla tupakoivan äidin sanomaan, etten tiedä mistä puhun. Vieroitusaika oli tosi rankkaa enkä ilman lääkettä olisi onnistunut millään. Motivaation pitää olla tarpeeksi vahva enkä ymmärrä jos oman lapsen terveys ja hyvinvointi eivät riitä motivaatioksi. Mikä sitten riittää, ei mikään? Oman terveytensä saa tuhota vaikka tupakoimalla enkä minäkään omasta terveydestä paljon piitannut, mutta kun aloin kallistua lapsen yrittämisen kannalle, päädyin lopettamaan sen lapsen takia.

Olen hoikka mutta minulla todettiin juuri raskausdiabetes, jota hoidetaan ruokavaliolla. Ei tulisi mieleenkään olla noudattamatta sitä ruokavaliota, koska se on haitaksi vauvalleni. Vertaan siis täysin tätä tupakoinnin lopettamiseen. Alkoholin käyttö minulle ei myöskään ole mikään ongelma eli olen voinut vallan hyvin olla ilman alkoholiakin eikä elämä ole siihen kaatunut. On sitä ehtinyt baareissa pörrätä ja kotonakin ryystää ihan riittämiin. Pari lasia viiniä on ollut aivan riittävä määrä yritysvaiheessakin.

Huom. jos en olisi pystynyt lopettamaan tupakointia, minulle oli itsestään selvää, etten edes yrittäisi saada vauvaa. Jos en pysty olemaan lapselleni hyväksi edes suunnitteluvaiheessa, miksi kuvittelisin olevani yhtään parempi äiti jatkossakaan?
Vai niin. Kuka sulle on sitten tullut sanomaan yhtään mitään? Oliko joku kiinnostunut elämäntarinastasi? Hienoa että olet hoikka etkä polta tupakkaa! Tap tap! Mitä odotat meiltä muilta? Eikö tässä vain toivottu että keskusteluun ottaisivat osaa ne, jotka ovat niin heikkoja että polttavat raskausaikana VAIKKA tietävät riskit. Mutta se on näköjään liikaa pyydetty. Pitäkää keskustelunne ja kehukaa itsenne taivaisiin, te jotka ette ole ikinä raskaana polttaneetkaan.
 
ei jaksa käsittää
En polta itse, joten myönnän etten voi ymmärtää mikä siinä lopettamisessa on niin vaikeaa. Mieheni polttaa, ja on yrittänyt useaan otteeseen lopettaa, mutta on lipsunut aina takaisin. Nyt aikoo taas yrittää lopetella. Toivottavasti onnistuu.
Mutta siis aiheeseen raskaana tupakointi. Jos se ei ole kimmoke savuttoman elämän aloittamiseen, että odottaa uutta elämää joka kärsii vatsassa äidin tupakoinnista, niin en tiedä mikä on! Toivon tsemppiä teille kaikille tämän asian kanssa kamppaileville! Mä en voisi elää itseni kanssa jos polttaisin raskaana ollessani ja tuntisin siitä huonoa omaatuntoa, mutta jatkaisin vaan.. Millä tekosyyllä se tupakka sitten aina sytytetään? "Ei tällä yhdellä nyt niin väliä ole?" Mutta jos niitä polttaa monta päivässä, niin ei se ole vain se yksi. Ja vauvan hapensaanti vaikeutuu joka kerta... Sorry, moralisointia.
 
Eikö vaan mene jakeluun!
Minä en polta, mutta en silti ymmärrä miksi tänne pitää tulla haukkumaan ja moralisoimaan niitä jotka asiallisesti haluavat vertaistukea ja jutella ongelmastaan. edellisen viestin kirjoittaja malliesimerkkinä: "Mä en voisi elää itseni kanssa jos polttaisin raskaana ollessani ja tuntisin siitä huonoa omaatuntoa,..." miksi pitää tulla tänne kirjoittelemaan tuollasita?????

Jos täällä joku alottaisi ketjun, että on ylipainoisena raskaana, esim bmi yli +30, niin olisi idioottimasta ja täysin turhaa tulla kertomaan että kuinka voitte olla noin paksuja, minä olen hoikka bmi 19 ja mulla menee tosi hyvin jne.

Ymmärrättekö? Itse en siis polta, joten en tiedä kuinka vaikeaa lopettaminen on. sen tiedän että vieroitusoireita verrataan heroiinin lopettamiseen, joten en puhu asiasta koska en tiedä.

Eikö voisi antaa sellaisten ihmisten keskustella joita asia koskee, varsinkin kun ovat pyytäneet siihen rauhaa. Te moralisoijat, aloittakaa vaikka oma ketju siitä kuinka hyviä odottajia olette.
 
Ei tartte jos ei halua!!
Minusta tuntui tosi pahalta, kun äitini kertoi polttaneensa koko raskausajan, kun odotti minua. Samoin muistan monet kerrat pienenä, kun sanotiin:"odota vähän, äiti tulee ihan kohta, äiti käy vaan ensin tupakalla." "äiti polttaa tämän tupakan, sitten ..."
Aina oli se rööki numero yksi.
Ei millään pahalla, mutta olitte sitten kuinka heikkoja tahansa, niin kyllä aikuisen ihmisen on kyettävä laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen. On todella pöyristyttävää, että joku hemmetin syöpäkääryle on omaa lasta tärkeämpi. Selitätkö sitten lapsellesi, että :"Äiti vaan on niin heikko ja äiti ei pysty!" Kyllä jumankauta pystyy jos haluaa, ainakin sitten olemaan sen 9 kk polttamatta. Minä ainakin häpesin AINA äitiäni, kun joka paikkaa mentiin rööki huulessa ja silloin päätin että omat lapseni eivät moista joudu sietämään, eikä heidän tarvitse sietää muidenkaan röökaamista. Jos muilla ei ole, niin kai sentään lapsillanne on oikeus touhunne tuomita. Heidän terveydelläänhän te olette leikitte..??!!
Pappakaan ei enää polta jos ollaan kylässä, kun yksinkertaisesti sanoin, että lapseni ollessa samalla tontilla, röökiä ei vedetä. Ihan itse sai valita hoitaako lapsenlastaan vai pumppaako röökiä. Olen ehkä nipo, mutta rööki on aivan turha ja ennenkaikkea erittäin idioottimaisen näköinen tapa. Aikuiset ihmiset kulkee kadulla ja vetää posket lommolla röökiä. Aivan kauhean näköistä ja todella ala-arvoista touhua.
 
hmmmm
En ala paapomaan tupakoivia odottajia se vain on väärin sitä sikiötä kohtaan piste.
Lopettaminen alkaa sanomalla itselleen minä pystyn aika hyvin olet jo luovuttanut kun sanot että en pysty!Minulta ette saa tukea toimiinne.Sinä itse sen tupakan ostat ja sytytät sinä itse teet sen päätöksen polttaa sen!Minä poltin yli 20 vuotta ja alkaessani odottaa esikoistani lopetin polttamisen ennen kuin edes tiesin olevani raskaana.Tupakka alkoi luonnostaan vaistomaisesti etomaan ja miksi olisin väkisin hampaat irvessä polttanut?Sama tapahtui kakkosta odottaessani.Selkärankaa peliin ja itsekkyys pois!
 
koettakaa lopettaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ei pidä paikkaansa:
Paljon häiriöitä tupakasta aiheutuu, mutta esimerkiksi on turha väittää että olisi mahdollista että kromosomihäiriöt voisivat johtua tupakasta. Samoin esimerkiksi Tourettea ei vaan ole mahdollista tupakalla sikiölle aiheutta. Se on ihan mahdottomuus. Paljon muuta pahaa kyllä voi.
Touretten syndrooma ei olekaan mikään kromosomihäiriö, vaan neurologinen häiriötila (aiemmin luultiin, että TS liittyisi 18. kromosomin vaurioon). Samaa sarjaa kuin esim. ADHD. Ja on ihan fakta, että esim. yliaktiivisuus ja keskittymishäiriöt ovat yleisempiä tupakoivien äitien lapsilla.

Minun tarkoitukseni ei ollut moralisoida, vaan kertoa oma näkemykseni asiaan. Jokainen päättää itse, kuinka toimii raskaana ollessaan. Mutta luulisin, että jokainen vanhempi haluaa kuitenkin vain parasta lapselleen, joten siksi tuntuu pahalta, kun näkee joskus tupakoivia raskaana olevia naisia.

Toivottavasti ap saa tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen, tai edes vähentämiseen.

 
vastataanhan täällä
Jotkut ovat väittäneet että täällä nämä "moralisoijat" eivät vastaa alkuperäisen esittämään kysymykseen. Mutta vastaavathan! Alkuperäinenhän kysyi, että miten sinulla, jos niin kuinka paljon. Täällä ovat monet kertoneet tsemppaavia esimerkkejä siitä että ovat joskus polttaneet ja onnistuneet odottaessa lopettamaan. Vastaavat siis alkuperäisen kysymykseen!
 
Lue ensin
Alkuperäinen kirjoittaja koettakaa lopettaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei pidä paikkaansa:
Paljon häiriöitä tupakasta aiheutuu, mutta esimerkiksi on turha väittää että olisi mahdollista että kromosomihäiriöt voisivat johtua tupakasta. Samoin esimerkiksi Tourettea ei vaan ole mahdollista tupakalla sikiölle aiheutta. Se on ihan mahdottomuus. Paljon muuta pahaa kyllä voi.
Touretten syndrooma ei olekaan mikään kromosomihäiriö, vaan neurologinen häiriötila (aiemmin luultiin, että TS liittyisi 18. kromosomin vaurioon). Samaa sarjaa kuin esim. ADHD. Ja on ihan fakta, että esim. yliaktiivisuus ja keskittymishäiriöt ovat yleisempiä tupakoivien äitien lapsilla.

Minun tarkoitukseni ei ollut moralisoida, vaan kertoa oma näkemykseni asiaan. Jokainen päättää itse, kuinka toimii raskaana ollessaan. Mutta luulisin, että jokainen vanhempi haluaa kuitenkin vain parasta lapselleen, joten siksi tuntuu pahalta, kun näkee joskus tupakoivia raskaana olevia naisia.

Toivottavasti ap saa tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen, tai edes vähentämiseen.
Eihän tuossa ole missään kohtaa väitetty että Tourette olisi kromosomihäiriö!!!
 
kesken saisi mennä!
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse+:
Uskon että sinusta tulee hyvä äiti, kun olet polttamisestasi noin huolissasi ja tiedostat riskit.

Olen ihan eri mieltä. Minusta ap:stä tekee erityisen huonon äidin se että hän nimenomaan tietää tupakoinnin riskit ja sikiön kouristelun hapenpuutteessa sun muun ja vielä kaiken tämän tiedostaen jatkaa edelleen tupakointia! Se tekee hänen toiminnastaa erityisen törkeää syntymättömän lapsen kaltoinkohtelua ja äärimmäisen paheksuttavaa!!!


 
ymmärrän
Olen toista lastani odottava äiti. Olin polttanut tosi reilusti yli 10 vuotta ennen kuin aloin odottaa esikoistani. Pystyin ihmeekseni lopettamaan tupakoinnin aivan alussa. Nyt olen toista päivää kokonaan tupakatta, mutta raskaus on jo edennyt puoleen väliin. Joitakin päiviä olen pystynyt olemaan polttamatta raskauden aikana ja vähentänyt olen joka tapauksessa niin, että pahimpana päivänä on mennyt 10, mutta yleensä max 5 tupakkaa. Nyt todella yritän lopettaa kokonaan. Vielä ennen tämän toisen raskauden alkamista olisin ollut näiden moralisoijien joukossa, koska itse pystyin ekalla kerralla lopettamaan alussa, mutta nyt vaan en ole pystynyt. Toki on tahdonvoimastakin kiinni, mutta elämässämme on myös ollut rankkoja koettelemuksia, enkä vaan kerta kaikkiaan ole pystynyt. Hirveä syyllisyys painaa jo nyt, ja entä jos lapsella todetaan jotain, mikä viittaisi tupakointiin raskauden aikana. En tiedä, miten jaksan sen syyllisyyden kanssa elää loppuelämäni. Tässä rehellinen kertomus alkuperäiselle ja muillekin ei´niin "täydellisille" äideille!
 
ap:lle
Alkuperäinen kirjoittaja pottapää:
Tappeluketju tästä tulee...erilaisuutta ei hyväksytä täällä ollenkaan...huono äiti olet,jos poltat raskaana ollessa...tuomitaan.

Mutta miten siis sinulla...poltatko ja kuinka paljon?

Mulla rv 30 ja poltan n 5-7 päivässä.Huonolla omallatunnolla,mutta poltan kuitenkin...enkä syyllistä ketään :)

Onko muita?
Ohi kaiken tuon tappelun... Kun olin raskaana poltin 1-2 tupakkaa päivässä. Vähensin rajusti tupakointia.
Olin 6vk:lla raskaana kun sain raskaudestani tietää. Menin lääkäriin todella kovien mahakipujen vuoksi (silloin oli raskauden 4:jäs vko) lääkäri määräsi minulle viikon kuurin flagyl-nimistä lääkettä tulehdukseen.
Söin lääkettä 4päivää eikä oireet loppuneet. Menin uudestaan samalle lääkärille, joka epäili, että olen raskaana. Ja niinhän sitten olinkin.
Kotona luin lääkeselostuksen ja siinä mainittiin, että lääkettä EI saa syödä raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana! Menin aivan paniikkiin ja olin valmis menemään hakkaamaan sen lääkärin!
Tämä oli suurin syy miksi ite pystyin vähentämään niin rajusti.

Valehtelin neuvolantädille ja ultralääkärille lopettaneeni tupakoinnin ja he molemmat sanoivat, että "noh ei se 1 tai 2 mitään enää olis tehnytkään". Tupakoinnin lopettaminen seinään saattaa aiheuttaa sikiölle ja äidille niin suuren stressin, että raskaus saattaa mennä kesken ja se on fakta.

Niin, että näin meillä. Se ottaa tosi lujaa aivoon, jos lapsella jossain vaiheessa elämää olisi ihan mitä tahansa ja jos äitinsä olisi yhdenkin tupakan päivässä polttanut niin se laitetaan sen piikkiin ja sanotaan onpa huono äiti.
Minä olen ylivilkas ja minulla on pieni keskittymishäiriö mutta äitini ei ole ikinä polttanut. Ei se tupakointi tee sinusta huonoa äitiä vaan se jos uskot vapaaseen kasvatukseen ja kasvatat lapsesi niin.
 
pottapää
Kaunis kiitos teille,jotka otitte tämän viestiketjun asiallisesti.Olitte sitten vastaan tupakointia tai ette.
En oikeastaan ole edes vaivautunut lukemaan moralisoijia sen kummemmin...saati sitten vastata noihin älyttömyyksiin.
Vertaistukeakin täältä näköjään saa :) Mutta myös pahan mielen,jos erehtyy vastaväitteitä lukemaan.
Mutta tämä tästä...loput te voitte jäädä tänne tappelemaan...ap lähtee pois.
Loppuun täytyy vaan sanoa,että uskomatonta,miten kaikkien olisi oltava samanlaisia.Ei erilaista äitiä hyväksytä ollenkaan.ME EMME OLE HUONOJA ÄITEJÄ.Vaan kaikki olemme parhaita äitejä omillemme.Poltimme tai emme...olimme sitten lihavia tai emme.
Toivon kuiten sydäme3ni pohjasta,että meidän kaikkien vauvat syntyisi terveinä.Kaikenlaista poikkeavuutta saattaa sattua myös tupakoimattomille.Mitähän sitä sitten syytetään??? Kun kaikkivaltias ei olekkaan tupakoinut.
Tympeää,mutta akkporukassa saadaan tämmöstä toraa aikaiseksi.
 
HÄVETKÄÄ VALEHTELIJAT!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle:
Tupakoinnin lopettaminen seinään saattaa aiheuttaa sikiölle ja äidille niin suuren stressin, että raskaus saattaa mennä kesken ja se on fakta.

Ei todellakaan ole mikään fakta näin! Tämä on tupakoivien äitien itselleen kehittämä mantra jotta voi paremmin perustella itsekästä tarvettaan pössyyttelyyn!!!

MIKÄÄN TUTKIMUS MAAILMASSA EI OSOITA ETTÄ STRESSI AIHEUTTAISI KESKENMENOJA.. EI TUPAKOINNIN LOPETTAMISESTA JOHTUVA EIKÄ MUUNKAANLAINEN.

ZIISUS MILLAISIA VALHEITA IHMISET ON VALMIITA KEKSIMÄÄN PUOLUSTELLAKSEEN SELKÄRANGATTOMUUTTAAN!!!!

JA JOO-O TUPAKOITSIJA EI TOSIAAN OLE MIKÄÄN HYVÄ ÄITI KUN ALUNPERIN JO OSOITTAA KYVYTTÖMYYTTÄ PISTÄÄ LAPSEN TERVEYDEN EDUN OMIEN MIELITEKOJENSA EDELLE!!!
 
sivusta lukija
Mä en polta...koskaan ole polttanutkaan.Mutten kritisoi kenenkää tapaa elää.Toisen mielestä minun tapani saattavat ärsyttää toisia.Mutta oletan,että nykymaailmassa saa elää omalla tavallaan ja olla äiti omalla tavallaan.Toinen käyttää rintareppua toinen kantoliinaa.Toinen imettää toinen ei.Jokainen voisi tahollaan mennä itseensä ja koittaa löytää omasta habituksestaan vikoja.Niitä kuulkaa löytyy,myös teiltä,jotka ette polta.Teillä vaan ei ole "munaa" puhua ääneen omista "vioistanne" taikka sitten pyytää vertaistukea niihin.Kuvittelette olevanne parempia äitejä ja parempia ihmisiä,kun haukutte täällä teille tuntemattomia ihmisiä.....Jota ei monikaan ymmärrä.Teitä saatetaan katsoa kieroon tässä ketjussa.Samoin,ku sinä heitä,jotka eivät ole samaa mieltä kuin sinä.
Jos tukea pyytää ja havaitsee ongelmansa,niin sehän tarkoittaa,että isoilla kirjaimilla vaan haukut päälle,niin omasta-mielestään-niin-täydellinen-äiti saa mielenrauhan.Naurettavaa hommaa.Eikö todella ole muuta tekemistä,kun työntää nokkaansa joka-jumalan-asiaan.Jos tukea ei liikene,niin halu puuttua toisten asioihin on...miten sanois...ilkeää ja itsensä esille tuomista ja aika typerääkin.Meidän naapurin mummoa kiinnostaa yhtälailla toisten elämä...viittaisinko teitä häneen. :) :) :)
Viestiketjun tarkoitus ei varmasti ollut tämä.Luulin,että "pottapää" halusi kuulla muiden samassa tilanteessa elävien mielipiteitä ja aatoksia.
Mutta tänne pökäsikin joukko äitejä,jotka vaan yksinkertaisesti haluaa työntää nokkansa toisten asioihin.Ei hyväksytä erilaisuutta.Ei hyväksytä edes erilaisuutta,vaikka tiedostaa omat vikansa ja tukea tarvitsee.
Ihmettelen suuresti mitä sinä kritisoija saat muiden heikkouksien haukkumisella??? Pönkitystä omalle egollesi ehkä.Pysähdy miettimään,jos todellakin tällä tyylillä haetkin vaan pönkitystä omille heikkouksille ja vioillesi.Joita sinulla todellakin on...muut ehkä löytää ne tavoistasi puhua esittää asiasi tai jostain muualta ja ajattele,että ne viisaat ovat hiljaa ja antavat sinun elää omalla tyylilläsi...omien puutteidesi kanssa.Mutta sinä olet valmis syyllistämään muita,vaikkei sinulta ole kysytty mitään.

Voimia tupakanpolton lopettamiseen.

Voimia teille kyttääjät,että jaksatte tässä ei-niin-
täydellisten-naisten-maailmassa elää.Ja että jaksaisitte olla puuttumatta toisten asioihin ja antaisitte kukkien kukkia omalla tavalla.

Ja voimia teille kaikille tulevaan koitokseen.
Rauhaa naiset!!!!!
 
Lopettanut
Täällä verrataan tupakointia / tupakoimattomuutta siihen käyttääkö kantoliinaa vai rintareppua. No joo, ihan samanarvoisesta asiasta on kyse.

Toivottavasti rankat kokemukset ovat olleet vähemmän rankkoja kun on saanut vetää röökiä.

Kyllä, minäkin olen sitä mieltä että polttava odottava on heikko. Niin heikko, ettei voi kärsiä niistä vieroitusoireista JOITA OMA VAUVA JOUTUU SYNNYTTYÄÄN KÄRSIMÄÄN KUN NIKOTIININ SAANTI LOPPUU.

Ei sympatiaa tällaisille. Mutta kukapa näitä "moralisointeja" viitsisi lukeakaan kun joutuisi katsomaan peiliin ja toteamaan että tekee pahaa omalle lapselleen jo ennen syntymää.

Enpä viitsi palata tähän ketjuun minäkään, en kestä näitä säälittävien polttajien puolusteluita paheelle, joka on vaaraksi oman lapsen terveydelle. Minulta ette saa osanottoja ettekä päänsilityksiä, koska ette ole niitä ansainneet.
 
Turhaa puolustelua
Tämä tupakointi on valinta asia!Kyseessä ei ole esim. parantumaton perinnöllinen sairaus jolle vaan ei voi muuta kuin sopeutua tilanteeseen!Tupakkaa ei ole pakko ostaa tai polttaa ja tupakoivia odottajia ei tarvitse paapoa!Mielipide se on tämäkin ja ei muuksi muutu ennen kuin joku antaa faktaa miksi tupakointi on pakollista!
 
kertokaapa
Te täydelliset äidit, kun tunnutte tietävän kaiken, niin kertokaa millaisia ovat vauvan vieroitusoireet syntymän jälkeen?

Ap voimia! Vala itseesi uskoa, että vähentämisen kautta pystyt kokonaan lopettamaan!
 
kuka täällä on
väittänyt olevansa täydellinen äiti?Suurinosa on ilmaissut mielipiteensä tupakointia vastaan raskauden aikana!Eiköhän ne vieroitusoireet ole samanlaiset kuin aikuisellakin.Joku puhui heroiinin vieroitusoireista samanlaisina tupakan vieroitusoireisiin ja se on kyllä täyttä puppua!Ketä on tupakoinnin lopetettua oksentanut, ripuloinut, lihaskrampeissa vääntelehtinyt, kuumeinen, harhainen monen päivien ajan?
 
höh
"Te täydelliset äidit, kun tunnutte tietävän kaiken, niin kertokaa millaisia ovat vauvan vieroitusoireet syntymän jälkeen? "

No kuule ihan samanlaiset kuin sillä äidillä olisi jos olisi lopettanut, mutta eiköhän ne noin pienessä ihmisessä tunnu aika lailla vain voimakkaammin.

ei hyväksytä erilaisuutta, voi hyvää päivää. eiköhän sitten samalla hyväksyttäis myös pedofiilit ja vaimonhakkaajat, nekin tekee pahaa ihan vaan siksi kun eivät voi muuttaa käyttäytymistään. silitellään nyt niidenkin pikku päätä että voi voi kun et mahda itsellesi mitään...
 
vieroitusoireet
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaapa:
Te täydelliset äidit, kun tunnutte tietävän kaiken, niin kertokaa millaisia ovat vauvan vieroitusoireet syntymän jälkeen?

Ap voimia! Vala itseesi uskoa, että vähentämisen kautta pystyt kokonaan lopettamaan!
Tunteja syntymän jälkeen alkaa voimakas itku ja levottomuus, kestää 3-5 päivää, toisilla vielä kauemmin. Vauva itkee kuin sitä sattuisi. Synnyttäneiden osastolla työharjoitteluni suorittanut.
 

Yhteistyössä