Luulen, et ap:n mies on varmaan ajatellut, et kun talo on hankittu ja elämä asettunut uomiinsa, niin loppuelämä on lukkoon lyöty ja hän voi nyt vapaasti taas ilmoittaa, et BTW ei niitä lapsia haluakaan. Toisin sanoen hän on ihan varma, että sinä alistut nyt hänen tahtoonsa, koska olet tunteissasi ja taloudessa hänestä riippuvainen. Ei varmasti mahtuisi miehen pieneen mieleenkään, että sinä jättäisit hänet nyt "kun kaikki on valmista".
Mieti hyvä ihminen, että mitä SINÄ haluat elämältä. Jos todella pystyt elämään lopunelämäsi ilman lapsia (siis, vaikka jäisit yksin JOS miehesi löytää uuden naisen), niin valitse nykyinen suhteesi. Siis jos lapsettomuus ei katkeroita sinua - kävi miten kävi. Mutta jos SINÄ oikeasti haluat niitä lapsia, niin lähde suhteesta tai tee "vahinkolapsi" miehellesi jos mahdollista. Mielestäni tuo "vahinkolapsi" olisi tuollaisessa tapauksessa ihan oikeutettu, koska miehesikin on selkeästi sinua johtanut harhaan ja "petkuttanut". Olisi siis ihan oikeutettua sinulta vetää häntä vuorostaan höplästä - jos tosiaan haluat ja viitsit lähteä siihen leikkiin. Toisaalta sulla on enää n. 10 vuotta aikaa lisääntyä omin avuin, joten ratkaisun paikka on joka tapauksessa tehtävä melkeinpä nyt.
Täällä ei kukaan pysty sanomaan, että onko sinusta elämään lapsetonta elämää vaiko ei. Vain sinä itse tiedät sen. Vain sinä pystyt määrittelemään, kuinka paljon lasta todella haluat. Pohdi asiaa todella pohjamutia myöten.
Ja täytyy vielä todeta, et miehesi on tehnyt sulle tosi törkeän tempun. Silti hän ei välttämättä itse tajuakaan, kuinka törkeän...