Toiveissa vauva 2021

Omalla kohdalla tää kolmannen yrittäminen on vaatinut paljon pohdintaa, monestakin syystä.
Yksi isoin syy on miehen ikä, hän on reilusti minua vanhempi mutta itsehän hän on todella innoissaan tästä vauvan yrittämisestä :) Jaksaisi omien sanojensa mukaan vauvan vielä oikein hyvin.
Talo meillä on niin iso, että tilasta ei tule ongelmaa, oma huone olisi jo vauvalle valmiina.
Auto ja turvaistuin asiatkin on mietityttäny :D Nyt on niin iso autokin, että turvakaukalo mahtuisi kyytiin, esikoinen ehtis melkein täyttää 6v ja hänen turvaistuin voitas laittaa etupenkille ja turvatyyny ois turvallisella korkeudella hänelle siinä, toinen aikuinen vois istuu takapenkillä toisen turvaistuimen ja vauvan kaukalon kanssa. Kaikkee sitä on tullu mietittyä :D Inhoon tila-autoja....

Oisin nyt niin valmis vauvaan, tekis mieli huutaa ääneen, että vauva tänne nyt heti! Onko turhautumista vähän ilmassa :LOL:
 
Pakko avautua tänne, kun en vielä uskalla muihin vauvaryhmiin liittyä. Mun hetken onnellisuus on muuttunut ihan sairaaksi peloksi. Positiivinen raskaustesti on meidän kohdalla vain pienen pieni lupaava alku, josta seuraa vielä useita viikkoja epävarmaa odotusta. Meillä on tosiaan kaksi lasta kuollut muutaman vuorokauden iässä gracile-oireyhtymään. Tämä on piilevästi periytyvä oireyhtymä, ja jokaisen raskauden kohdalla on 25% mahdollisuus että vauva saa sen. Gracile voidaan selvittää lapsivesipunktiolla, mutta sitäkin joutuu odottamaan rv 15-16 asti ja tuloksia siihen päälle vielä 2-4viikkoa. Musta tuntuu ihan hirveältä, että ennen tätä en voi iloita raskaudesta, en voi kertoa siitä kaikille joille haluaisin, sillä menetyksen kohdalla en halua taas joutua selittämään. Pahimmillaan olisi siis jo rv20 kun mahdollinen gracile selviäisi ja raskaus jouduttaisiin keskeyttämään. Tää kaikki tuntuu niin hirveältä, kun haluaisin vaan olla onnellisesti raskaana. Miten ihmeessä pystyn rauhallisin mielin odottelemaan lähes puoleen väliin, saadakseni tietää onko vauvamme terve
Tuli ihan kyynel silmään kun luin sun viestiä, paljon voimia vaikeaan tilanteeseen! Toivottavasti kaikki menee tällä kerralla hyvin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: saya
@saya onpas varmasti todella raskas tilanne <3 en oikein tiedä edes, että mitä sanoa. Se stressi on varmasti ihan valtava. :/

@Piipuni ja @Satsuma_ joo, kyllähän tähän periaatteessa mahtuu niin kauan kun lapset pärjää yhteisessä huoneessa. :D toivotaan, että uusi tulokas on hyväuninen kaveri eikä valvota isoveljeään samassa huoneessa. :D miehellä on pakko olla työhuone, joten se vie yhden huoneen tilan.

@NiiskuNeiti2020 kiitti tsempeistä! :) onneksi mulla heitteli tuosta marraskuisestakin vielä ihan loppuraskaudessakin välillä tunteet miten sattui, niin tietää että nää huolet ja murheet on ihan tyhjänpäiväisiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja saya
Mulla oli erikoinen herätys aikaisin tänä aamuna, taisi olla elämäni ensimmäinen selkeästi kivulias ovis :oops: En saanut untakaan enää, kun menkkakipujen tyylisesti jomotti alavatsaa niin pahasti. Varsinkin selällä maatessa kipu tuntui kovana, kyljellään helpotti vähän. En kyllä silti erottanut kummalta puolelta ovulaatio vois olla, kuvittelin välillä et kipua on selkeästi enemmän toisella puolella, mut sit taas hetken päästä toisella... :D

Eilen oli muutenkin oireita, joten oisko ovis sitten tänään. En oo nyt siis tikuttanut. Yleensä ovis kyllä ollut vasta kp 17/29, mut ihan hyvä jos olis nyt jo pari päivää aiemmin.

Ehkä voisin liittyä piinalistalle. Eli tänään dpo0 uskoisin, huomenna dpo1. Samalla voisi kiertopäivän korjata eli huomenna vasta on kp 16/29 :)
 
Piti vielä kirjoittaa että on tuo pregnyl kyl saanut aikaan paljon selkeämmät ovisolot kuin mitä normaalisti on! Mut ei ole vielä irtoamiskipuja tullut, toivottavasti pian Eikös tässä muuten tuo hormoni näy r-testissäkin aika kauan, eli saa olla oikeasti nyt pitkäpinnainen eikä testailla liian varhain?
Testasin dpo9 ja ei näkynyt enää testissä. Alunperin oli tarkoitus odottaa testipäivään, mutta halusin testata tuolloin, näkyykö pregnyl enää. Ja muistaakseni Tiukuna sanoi, että 5vrk jälkeen ei hänellä enää näkynyt.
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille! Meinasin kirjoittaa huomenta, kun vain tunti sitten nousin aamiaispöydästä. :D Meillä sunnuntaiaamut on aina tällaisia hitaita, kun lapsetkin nukkuvat pitkään ja nousevat sitten itsekseen pelailemaan keskenään ja katselemaan ohjelmia, kunnes me aikuiset kömmitään aamiaisen tekoon. Niin helppoa! Tulee välillä mieleen, onko näissä vauvahaaveissa mitään mieltä... :rolleyes: ja sitten ne ajatukset unohtuu taas.

@saya, teillä ei todella ole nyt helpot ajat menossa. :( Toivottavasti kaikki menee hyvin, onhan teillä kuitenkin myös hyvä mahdollisuus saada terve lapsi. Piina on pitkä, mutta päättyy kuitenkin. Jaksamista siihen saakka.
 
  • Tykkää
Reactions: saya
Piti vielä kirjoittaa että on tuo pregnyl kyl saanut aikaan paljon selkeämmät ovisolot kuin mitä normaalisti on! Mut ei ole vielä irtoamiskipuja tullut, toivottavasti pian Eikös tässä muuten tuo hormoni näy r-testissäkin aika kauan, eli saa olla oikeasti nyt pitkäpinnainen eikä testailla liian varhain?
N.10 päivää sanoi lääkäri meille. Testipäivät oli aina dpo 14.
Itehän testasin 2vrk kuluttua piikistä koska halusin nähdä viivojen vahvuudet :D ja sit viikon päästä oli edellee viivat.
Ite en ehtinyt negaa saada ollenkaan, aloitin päivittäisen testaamisen muistaakseni jo dpo9 ja dpo 11 olinkin jo aika varma ettei oo enään piikistä johtuva plussa koska viivat vahvistu. Mulla oli käytössä ihan normit rfsu testit, herkällä voiskin ehkä pregnyl näkyä kauemmin.
 
Tänä aamuna testattu nega one stepin liuskalla kp22/dpo9 tosin vasta menossa,mutta pistihän tuo mielen matalaksi vaikka minkäänlaista uskoa tärppiin ei olekaan Sitä vaan aina toivoo että joku ihme olisi tapahtunut.Ärsyttävintä on että vaikka kuinka tallettelee ja ovisplussakin testiin saatu,niin ei onnistu

Anteeksi omanapainen ja negatiivinen viesti .
Mulla samoja ajatuksia
Tsemppiä <3
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Sisarussuhteen seuraamista odotan kyllä eniten. <3 Itselläni on juurikin kaksi vuotta nuorempi sisarus, jonka kanssa ollaan todella läheisiä. Sitä samaa niin kovin toivoisi omallekin lapselle. Paljon teillä tulee ikäeroja lapsille?
Jos nyt heti tärppäis, niin esikoisen ja toisen lapsen välille tulis ikäeroa 2,5 vuotta. Musta 2-3 vuotta tuntuis sellaselta ihanteelliselta ikäerolta. :)

Mitäs Toive23 ja Talvilintu, oletteko testanneet tai mitään oloja?

Mulla tänään tosiaan dpo 9.
Eilen testasin negan, mutta tämän päivän aamutestissä oli haalea, juuri ja juuri erottuva viiva!
Viime raskaudesta sain dpo 10 haalean mutta jo selvän viivan näkyviin. En nyt uskalla tästä ihan hirveesti innostua, koska on niin kovin haalea ja testi oli Sofi one stepin 10mIU puikko, olen saanut Sofilla aiemmin tosi härskejä viivanpaikkoja.

Oreina lähinnä eilisestäkin lisääntynyt hakuherkkyys ja lievästi etova olo.
Toisaalta mulla on hajuherkkyyttä ja pahaa oloakin myös ennen menkkoja, samoin kuin tissien turvotusta.

Tosta lapsiluvun miettimisestä, mua jännitti ihan sikana kolmas! Välillä olin kauhuissani ja samalla toivoin ettei mene kesken.
Kahdelle lapselle riittää vielä yhdenkin aikuisen kädet, moneen tapahtumaankin saa alennukset 2 + 2. Kolmannesta ja neljännestä ei enää saakaan
Kuitenkin kaikki on mennyt tosi hyvin kolmen kanssa. Toki vaikuttaa, et mies oli isona apuna ja ekat kuukaudet oli tosi aktiivisesti isompien poikien kanssa, mä sain keskittyä vauvaan.
Mahduttiin myös hyvin kolmioon 76m vaikka meitä oli jo viisi.

Kun kolmonen täytti vuoden muutettiin isompaan 99m jossa 3mh + oh. Pojat sai omat huoneet ja pienin prinsessa nukkuu meidän kanssa isohkossa makuuhuoneessa.

Nyt tietysti kun neljättä haaveillaan niin pitää miettiä huoneita uudestaan ja jossain vaiheessa muuttaa vielä isompaan, mutta ainakaan vielä sille ei ole tarvetta kun lapset pieniä.
Ei ole oikein mitään selkeitä oireita ollut. Ajattelin testata perjantaina, jos ei kuukautiset ole alkaneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Satsuma_
@saya Rankka tilanne teillä. Niin kuin monet täällä jo todenneetkin, niin hae herkästi puheapua, niin tunteet ei pääse ylitsepääsemättömiksi. Kovasti voimia ja jaksamista teille odotukseen. Toivottavasti saatte tällä kertaa terveen lapsen syliin, siihen on kuitenkin hyvä todennäköisyys ❤

Täällä oli puhe lasten ikäerosta. Meidän ensimmäisen ja toisen välillä on eroa vähän alle 3 vuotta ja nyt, jos kolmas tärppäisi niin ikäeroksi tulisi 2 vuotta :)

Täällä dpo2 ja muuta mainittavaa ei vielä ole kuin tämä ärsytys ja väsymys. Normaalia ovulaation jälkeen, mutta puuuuh :poop:
 
Nuorena äidiksi
Saya, onpa tilanteenne ikävä! Voimia!

Täällä pyöritellään peukaloita odotellessa töihin kutsua (joka saattaa tulla vasta ku joku muu on poissa jne sairastuu tms) ja sit miten sitä malttaa viikon, puoltoista odottaa ennen ku uskaltaa testata (no, viikko on niinku aikaisin ennen menkkoja) mut siis nii.. :D
 
@saya voimia ja tsemppiä odotukseen ❤

Täällä moni elelee jänniä aikoja, on se vaan odottavan aika pitkä ja vielä pidempi odotusta odottavan :D

Itsellä menossa tämä outo kierto jollaista ei ole sitten pillereiden pois jätön jälkeen ollut(viime keväänä pois jätetty) kp38/28-34 menossa jo eikä mitään tuntemuksiakaan että olis menkat tulossa. Eilen taas nega testattu one step pregnant herkällä testillä parin tunnin pidätyksen jälkeen. Olo on niin neutraali, ei mitään pms eikä raskausoireita. Ärsyttää ettei keho anna mitään merkkejä nyt mistään. Alkais vaan ne menkat niin pääsis uuteen kiertoon.

Ihanaa sunnuntaita kaikille❤
Kiitos että ootte❤❤❤
 
Pakko avautua tänne, kun en vielä uskalla muihin vauvaryhmiin liittyä. Mun hetken onnellisuus on muuttunut ihan sairaaksi peloksi. Positiivinen raskaustesti on meidän kohdalla vain pienen pieni lupaava alku, josta seuraa vielä useita viikkoja epävarmaa odotusta. Meillä on tosiaan kaksi lasta kuollut muutaman vuorokauden iässä gracile-oireyhtymään. Tämä on piilevästi periytyvä oireyhtymä, ja jokaisen raskauden kohdalla on 25% mahdollisuus että vauva saa sen. Gracile voidaan selvittää lapsivesipunktiolla, mutta sitäkin joutuu odottamaan rv 15-16 asti ja tuloksia siihen päälle vielä 2-4viikkoa. Musta tuntuu ihan hirveältä, että ennen tätä en voi iloita raskaudesta, en voi kertoa siitä kaikille joille haluaisin, sillä menetyksen kohdalla en halua taas joutua selittämään. Pahimmillaan olisi siis jo rv20 kun mahdollinen gracile selviäisi ja raskaus jouduttaisiin keskeyttämään. Tää kaikki tuntuu niin hirveältä, kun haluaisin vaan olla onnellisesti raskaana. Miten ihmeessä pystyn rauhallisin mielin odottelemaan lähes puoleen väliin, saadakseni tietää onko vauvamme terve
Olen pahoillani tilanteestanne :(
Tsemppiä ja jaksamista ❤
 
Tämän kierron saa heittäää harakoille. Täysin samat oireet ennen menkkoja kuin mitä olen (onneksi) kirjannut. Huomaa selkeän kaavan oloissa ja tänään päänsärky, yökötys tismalleen viikko ennen menkkoja kuten kahdessa muistiinkirjoitetussa kierrossakin. Tosin menkkamaista juilimista löytyy enemmän mutta päänsärky tuskin valehtelee.

Lisäksi se että tekee mieli vain testailla kertoo negasta, koska posiitivissa kierroissa sen in jotenkin tiennyt eikä ole ollut hirveää himoa tuhlata testejä.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni ja Toive23
Tämän kierron saa heittäää harakoille. Täysin samat oireet ennen menkkoja kuin mitä olen (onneksi) kirjannut. Huomaa selkeän kaavan oloissa ja tänään päänsärky, yökötys tismalleen viikko ennen menkkoja kuten kahdessa muistiinkirjoitetussa kierrossakin. Tosin menkkamaista juilimista löytyy enemmän mutta päänsärky tuskin valehtelee.

Lisäksi se että tekee mieli vain testailla kertoo negasta, koska posiitivissa kierroissa sen in jotenkin tiennyt eikä ole ollut hirveää himoa tuhlata testejä.
Oon huomannut samoja viitteitä... tänään päivällä alkoi oksettaa kesken automatkan, ja mahaa juilinut. Kierukan poiston jälkeen ollut niin voimakkaat pms oireet että alkuun luulin raskausoireiksi kun ei ole moisia oloja ollut ennen. Parempi varmaan jättää testit tosiaan tekemättä... ainakin itse ajattelin vaan odotella menkkoja niin ei ainakaan tule turhia pettymyksiä:D
 
Pakko avautua tänne, kun en vielä uskalla muihin vauvaryhmiin liittyä. Mun hetken onnellisuus on muuttunut ihan sairaaksi peloksi. Positiivinen raskaustesti on meidän kohdalla vain pienen pieni lupaava alku, josta seuraa vielä useita viikkoja epävarmaa odotusta. Meillä on tosiaan kaksi lasta kuollut muutaman vuorokauden iässä gracile-oireyhtymään. Tämä on piilevästi periytyvä oireyhtymä, ja jokaisen raskauden kohdalla on 25% mahdollisuus että vauva saa sen. Gracile voidaan selvittää lapsivesipunktiolla, mutta sitäkin joutuu odottamaan rv 15-16 asti ja tuloksia siihen päälle vielä 2-4viikkoa. Musta tuntuu ihan hirveältä, että ennen tätä en voi iloita raskaudesta, en voi kertoa siitä kaikille joille haluaisin, sillä menetyksen kohdalla en halua taas joutua selittämään. Pahimmillaan olisi siis jo rv20 kun mahdollinen gracile selviäisi ja raskaus jouduttaisiin keskeyttämään. Tää kaikki tuntuu niin hirveältä, kun haluaisin vaan olla onnellisesti raskaana. Miten ihmeessä pystyn rauhallisin mielin odottelemaan lähes puoleen väliin, saadakseni tietää onko vauvamme terve
Tsemppiä ja voimia odotukseen ❤
 
  • Tykkää
Reactions: saya
Pakko avautua tänne, kun en vielä uskalla muihin vauvaryhmiin liittyä. Mun hetken onnellisuus on muuttunut ihan sairaaksi peloksi. Positiivinen raskaustesti on meidän kohdalla vain pienen pieni lupaava alku, josta seuraa vielä useita viikkoja epävarmaa odotusta. Meillä on tosiaan kaksi lasta kuollut muutaman vuorokauden iässä gracile-oireyhtymään. Tämä on piilevästi periytyvä oireyhtymä, ja jokaisen raskauden kohdalla on 25% mahdollisuus että vauva saa sen. Gracile voidaan selvittää lapsivesipunktiolla, mutta sitäkin joutuu odottamaan rv 15-16 asti ja tuloksia siihen päälle vielä 2-4viikkoa. Musta tuntuu ihan hirveältä, että ennen tätä en voi iloita raskaudesta, en voi kertoa siitä kaikille joille haluaisin, sillä menetyksen kohdalla en halua taas joutua selittämään. Pahimmillaan olisi siis jo rv20 kun mahdollinen gracile selviäisi ja raskaus jouduttaisiin keskeyttämään. Tää kaikki tuntuu niin hirveältä, kun haluaisin vaan olla onnellisesti raskaana. Miten ihmeessä pystyn rauhallisin mielin odottelemaan lähes puoleen väliin, saadakseni tietää onko vauvamme terve
Ihan kamalan epäreilua, että raskauttasi varjostaa tuollainen "mörkö ". Käy ihmeessä puhumassa jonkun kanssa tosta asiasta ja peloistasi. Kaikkea hyvää sinulle <3
 
  • Tykkää
Reactions: saya
Palstalla keskustelu on ehtinyt edetä, ennen kuin ehdin mukaan kommentoimaan, mutta pakko vielä palata tuohon äidin ikäkeskusteluun, kun sellaiset asiat monen mielessä pyörivät.

Kävin tuossa keskustelujenne rohkaisemana lopulta gynellä tarkistamassa, mikä oma tilanne on. Lääkärillä oli varsin positiivinen suhtautuminen ikään. Jo haastattelun alkuvaiheessa hän totesi, että nyt lakkaat miettimästä olevasi 38 ja ajattelet olevasi 32. Itselläni siis kaksi lasta, joita molempia aikanaan yritetty useita kuukausia, mutta kuitenkin alle vuosi, eikä taustalla ole endoa tai muita hedelmällisyyttä mahdollisesti haittaavia sairauksia. Hän ei siis vaikuttanut huolestuneelta siitä, että edellisestä raskaudesta on jo lähes 6 vuotta aikaa tai etten taaskaan ole vielä 8 kk aikana raskautunut. Silmät suurina kuuntelin, kun odotin lääkärin lähinnä tokaisevan että siellä on pelkkiä pölypalloja! Ultrassa puheita vahvisti hyvänkokoinen johtofolli ja kolmikerroksinen limakalvo, joten ei tullut ilmi mitään, mikä osoittaisi gynen väitteet vääriksi.

Lääkäri totesi minulle heti alussa, että kaikenlaiset hedelmällisyyskokeet ovat turhia, koska selvästikin vielä ovuloin. Testit kun kertovat lähinnä siitä, että varastot saattavat alkaa huveta, mutta kukaan ei voi ennustaa, kuinka kauan toiveikasta aikaa on jäljellä. Josko tuo kommentti auttaisi niitä, jotka omien hedelmällisyystestitulostensa kanssa kipuilevat. ♡

Oli kyllä virkistävää kuunnella lääkäriä, joka oli optimistinen ja rohkaiseva. :geek: Yritän hillitä kuitenkin, ettei toiveet liikaa nousisi tämän kierron kohdalla, kun ei kukaan luvannut, että juuri nyt tärppää. :X3:
 
On niitä. Mul oli eka 5000.
Sit oli vielä pienempiä annoksia 3x 1000, 3 päivän välein.
Aivan! Näytti mullakin olevan toi 5000 minkä laitoin pe illalla. Mietin ja vähän pelkään vaan et mitäs jos ei siltikään oo irronnut, kun ei ole ollut kunnon irtoamiskipua vieläkään :/ Eihän sitä tietty mulle kukaan voinut luvatakaan, ovisolot on kyllä muuten olleet selkeesti ja paljon selkeemmin kun normikierrossa on lähiaikoina ollut. Kaippa sekin on sentään hyvä asia :D
 

Yhteistyössä