Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. Hoito aloitettu 10/20 (pitkä kaava), tuoresiirto 11-12/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20 - >TM(vielä 4 blastoa pakkasessa)

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
 
Meille tärkein oli että luovuttaja on vaalea kun olemme molemmat melko vaaleita. Ei oltu niin tarkkoja sen suhteen täsmääkö esim. silmienväri. Toisaalta itselleni ei nämä ulkoiset ominaisuudet olleet mitenkään merkittävä asia ja niitä muitahan ei Suomessa saa tietää.
Mulla hiertää nyt pituus, värityksellä ei ole väliä kun ne on meillä miehen kanssa ihan eri.
 
Ymmärrän @Florie hyvin. Meillä tosin tilanne toisin päin. Minä olen vain 154cm pitkä (tai pätkä) ja mieheni hieman alle 180. Tyttöni on myös ikäisekseen pieni ja siro. Tuntuisi hassulta, jos meidän perheeseen tupsahtaisi tosi pitkä lapsi. Rakashan se olisi siitä huolimatta, mutta jotenkin ajatuksena etukäteen häiritsisi. Ihan minun mittaista luovuttajaa eivät löytäneet. Hän on 163 cm ja se on ihan hyvä ja parempikin kuin ihan pätkä, kuten minä. Meidän luovuttaja on vaalea, kuten minäkin, vaikka tällä ei niin väliä olekaan. Mieheni kun on tumma hiuksinen ja ruskeasilmäinen.

Olet Annamaija ollut ajatuksissa. Miten jaksat? Selvisitkö ilman kaavintaa. Onko jatkosta ollut puhetta? Voimia edelleen toivotan.
 
Hei kysymys teille, joilla luovuttaja jo on. Miten lähellä teidän ominaisuuksia olevan luovuttajan olette saaneet / ottaneet? Oletteko pitäneet sitä tärkeänä?
Itse olen alle 160cm ja mies on 190cm, ja HUSilla keskittyivät lähinnä minun ominaisuuksia vastaavan luovuttajan etsintään, vaikka miehenikin ominaisuudet otettiin huomioon. Tämä lähinnä siksi, että itse sanoin, että alle 160cm luovuttajaa tuskin löytyy kovin helposti. :ROFLMAO:Meille ei ollut niin väliä minkä väriset silmät/hiukset/pituus, kunhan vain löytyisi joku.:giggle: Mutta sitten kävikin niin, että luovuttaja vastaa kaikilta ominaisuuksiltaan tösmälleen mua, ainoastaan silmien väri on eri.:D
 
Lueskelen taustalla miltein päivittäin, haaveillen toisesta ihanuudesta <3

Meidän hoidot olivat Virossa, jossa saimme listan luovuttajista sähköpostiin. Luovuttajista kerrotaan siellä aika paljon, esim. koulutustaso, ikä, silmien ja hiusten väri, pituus, paino, onko lasit ja jos on niin vahvuus, veriryhmä, kansalaisuus, lapsiluku jne. Itse valitsin minua pari senttiä pidemmän, samanväriset hiukset, sama veriryhmä, ei haitannut lasit koska itsellänikin on, koulutuskaan ei kiinnostanut, silmien väri oli eri, valitsin nuoren naisen jolla oli jo 3 lasta, koska silloin ainakin on toimivat munikset :)

Nyt haluaisin kovasti toisen, miehenikin haluaisi, mutta Suomessa ei enää saa intralipidiä, joka oli ainoa lääke jonka avulla vihdoin synnytin elävän lapsen, enkä tuottanut lisää enkeleitä..

Ihana lukea onnistumisia, ja kovasti voimia teille joiden onnistuminen on toivottavasti vielä edessä <3

-Ramiina ja prinsessa 1v 2kk
 
  • Rakkaus
Reactions: Manteli86 ja Florie
Niin ja vaikka luovuttajan, minun, sekä mieheni silmien väri on kaikilla eri, on tyttärelläni minun kanssani samanväriset silmät :)

Hän on muutenkin kuin minä ulkonäöllisesti <3 Nytkin vaikka puhun luovuttajasta, niin en koskaan ajattele etteikö hän olisi 100% minun. Olemme kiinni toisissamme 24/7, hän on minulle tärkein, ja minä hänelle. Hän on mukanani jopa suihkussa ja vessassa :D Lellitty prinsessani ❤
 
vierailija
Lueskelen taustalla miltein päivittäin, haaveillen toisesta ihanuudesta <3

Meidän hoidot olivat Virossa, jossa saimme listan luovuttajista sähköpostiin. Luovuttajista kerrotaan siellä aika paljon, esim. koulutustaso, ikä, silmien ja hiusten väri, pituus, paino, onko lasit ja jos on niin vahvuus, veriryhmä, kansalaisuus, lapsiluku jne. Itse valitsin minua pari senttiä pidemmän, samanväriset hiukset, sama veriryhmä, ei haitannut lasit koska itsellänikin on, koulutuskaan ei kiinnostanut, silmien väri oli eri, valitsin nuoren naisen jolla oli jo 3 lasta, koska silloin ainakin on toimivat munikset

Nyt haluaisin kovasti toisen, miehenikin haluaisi, mutta Suomessa ei enää saa intralipidiä, joka oli ainoa lääke jonka avulla vihdoin synnytin elävän lapsen, enkä tuottanut lisää enkeleitä..

Ihana lukea onnistumisia, ja kovasti voimia teille joiden onnistuminen on toivottavasti vielä edessä <3

-Ramiina ja prinsessa 1v 2kk
Huutelen täältä välistä, tuohon intralipid-asiaan... Ainakin vielä elokuussa intralipidiä sai Dextran Lapsettomuusklinikalla ja joulukuun lopussa olisi tarkoitus taas mennä sinne tiputukseen. Menen joulukuun alussa ultraan klinikalle, niin voin samalla tsekata asian. Ollaan omasoluhoidossa Pietarissa ja monta keskenmenoa takana, siksi tuo intralipid halutaan meillä pitää mukana hoidossa.
 
Vierailija, mekin käytiin Dextrassa tipalla, muualta sitä ei saa, mutta enää sitä ei saa sieltäkään. Mullakin 14 keskenmenoa takana, vasta intralipidillä onnistui. Mutta kuten sanoin, enää sitä ei saa, maahantuoja oli ilmoittanut että se poistuu kokonaan markkinoilta. He koittaa selvittää josko olisi joku muu lääke tilalle.

Katinka<3, se on rasvaseos jota tiputetaan suoneen, keskenmenojen ehkäisemiseksi. Se auttaa siis jos on liikaa tappajasoluja kohdussa. Se on kiistelty aine että auttaako se, mutta kyllä auttaa. Kuten edellä kerroin, sain 14 keskenmenoa, mutta intralipidillä viidestoista raskaus onnistui loppuun asti <3
 
vierailija
Vierailija, mekin käytiin Dextrassa tipalla, muualta sitä ei saa, mutta enää sitä ei saa sieltäkään. Mullakin 14 keskenmenoa takana, vasta intralipidillä onnistui. Mutta kuten sanoin, enää sitä ei saa, maahantuoja oli ilmoittanut että se poistuu kokonaan markkinoilta. He koittaa selvittää josko olisi joku muu lääke tilalle.

Katinka<3, se on rasvaseos jota tiputetaan suoneen, keskenmenojen ehkäisemiseksi. Se auttaa siis jos on liikaa tappajasoluja kohdussa. Se on kiistelty aine että auttaako se, mutta kyllä auttaa. Kuten edellä kerroin, sain 14 keskenmenoa, mutta intralipidillä viidestoista raskaus onnistui loppuun asti <3
Kiitos paljon infosta, tämä tulikin täysin uutena tietona. No voihan..... Ei auta kun toivoa, että pian löytyy joku korvaava vaihtoehto. Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Minäkin innostun kirjoittamaan, kun @Ramiina pitkästä aikaa vilahti .. onnea onnistumisista ryhmäläisille ja voimia teille, joilla vastoinkäymisiä. Meidän prinsessa nyt 7 kk. Luovuttaja oli 154 cm ja minä 166 cm ja tosi kirppu tyttö on ja siro, miinuskäyrällä menee. Mutta tämä ei paina tietty yhtään, nyt kun hön on täällä ja maailman ihanin. Koko perheen lellikki ja rakas . Pakkasessa on bielä 8 blastoa, mutta emme halua enempää lapsia enää. Raskausaika oli rankka, oli vuotoja, väsymystä, diabetes ja selkäkipuja. Lapsi on minun neljäs ja miehen ainoa lapsi, olen jo 47-vuotias.
 
@kirsillevauva Ihana kuulla susta <3 Sun tyttö on jo niin iso, aika menee nopeasti :) Ihanaa että saitte hänet lopulta <3 Meidänkin prinsessa on laihanlainen, pikku-kirppu. Olettehan olleet kaikki terveinä näin pelottavina aikoina?
Meillä tosiaan on pakastin tyhjä, joten pitäisi aloittaa uudet hoidot alusta. Olin ihan innoissani että nyt tehdään kunnallisella puolella luovutetuilla soluilla hoitoja, mutta koska kaikki hoidot lihottivat mua 25kg, niin BMI on nyt yli sen mikä kunnallisella on sallittu, niin pitäis mennä yksityiselle. Koska laihduttaminen on pehvasta ja niin vaikeaa. On mun paino pudonnyt 10kg, mutta vielä olisi matkaa sallittuun BMI:in. Ja sitten vielä ongelmana mistä saisi intralipidiä.. Ilman sitä on turha maksaa hoidoista..
 
Miten @Annamaija 76 jakselet?
Muistanko oikein, että @Angervo76 eka ultra lähestyy?

Onko muilla asiat edenneet? Huomaan etten enää pysy ihan kärryillä kuka on missäkin vaiheessa menossa.

Yritän täällä pysyä positiivisena mutta on jotenkin vaikea luottaa siihen, että asiat menisi hyvin. On ollut aika rajua pahoinvointia ja muitakin oireita mutta ne vaihtelee melko paljon. Tänään tuli digiin raskaana 2-3, mietin pitäiskö olla enemmän kun tänään viikkoja 5+0? Ja samalla tiedän että ultra on ainoa varma keino tietää tilanne, siihen vielä pari viikkoa.
 

Yhteistyössä