Toiveissa vauva 2021

Vilkaisin eilen, että mikä olisi laskettu aika jos tästä kiersta tärppäis. Se menis heinäkuun loppupuoliskolle. Meillä on ennestään kaksi syksyn lasta, ja nyt olin haaveillut alkuvuoden vauvaa. Tää heinäkuu ois vielä ihan ok, mutta jos nyt ei tärppää niin en tiedä haluanko seuraavissa kierrossa yrittää. Ens vuoden elokuussa esikoinen aloittaa koulun, en todellakaan halua sekoittaa sitä hänelle uutta tilannetta hetkenä minä hyvänsä syntyvällä vauvalla. Ja tällä hetkellä harmittaa ihan älyttömästi ajatus, että kolmaskin lapsi ois syksyn murunen niin kuin aiemmat. Tosi typerää varmasti, ei syntymäajasta pitäis olla niin väliä. Mutta ilmeisesti oon typerä.
Onko teillä muilla ajatuksia siitä, koska ois hyvä/huono aika saada lapsi?

Mä en pakolta haluais joulukuun vauvaa, ihan lapsen itsensä takia, kun synttärit ja joulu lähekkäin. Mutta kolmen keskenmenon ja useamman kemiallisen jälkeen päämääränä ois saada ees se vauva syliin asti, ei väliä mikä kuukausi.
Ja alkuvuoden lapsikin voi syntyä loppuvuonna jos synnytys käynnistyykin etuajassa. Joten oon päättänyt olla miettimättä koska kannattaa yrittää ja koska ei :)
Meillä on jo lähestymässä 9 vuoden ikäero. 2 vuotta yrittämistä on hurahtanut nopeasti. Ja suurin syy pitkittymiseen on tauot keskenmenojen jälkeen ja paristi jättänyt kierron välistä ettei ois loppuvuodesta la.
 
Vilkaisin eilen, että mikä olisi laskettu aika jos tästä kiersta tärppäis. Se menis heinäkuun loppupuoliskolle. Meillä on ennestään kaksi syksyn lasta, ja nyt olin haaveillut alkuvuoden vauvaa. Tää heinäkuu ois vielä ihan ok, mutta jos nyt ei tärppää niin en tiedä haluanko seuraavissa kierrossa yrittää. Ens vuoden elokuussa esikoinen aloittaa koulun, en todellakaan halua sekoittaa sitä hänelle uutta tilannetta hetkenä minä hyvänsä syntyvällä vauvalla. Ja tällä hetkellä harmittaa ihan älyttömästi ajatus, että kolmaskin lapsi ois syksyn murunen niin kuin aiemmat. Tosi typerää varmasti, ei syntymäajasta pitäis olla niin väliä. Mutta ilmeisesti oon typerä.
Onko teillä muilla ajatuksia siitä, koska ois hyvä/huono aika saada lapsi?
Kaveria seuranneena, joka oli viimeisillään raskaana keskikesällä, ajattelin joskus, että kunpa ei kesäkuukausina joutuisi olemaan sen kaikista isoimman mahan kanssa liikenteessä. Nyt kun yritystä on takana jonkun aikaa, niin alan kääntyä samaan ajatukseen kuin @Titi-Love, että jos vauvan saisi syliin asti, niin kuukaudella ei olisi niin isoa väliä. Varmaan helpointa kelien näkökulmasta olisi saada kevätvauva, ei tarvitsisi miettiä pienen pukemista sen enempää ensimmäisinä kuukausina :)
 
Sulla olikin tullut jo selkeät plussat @Alinna86! Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan
Kiitos!
Vielä varpaillaan kun edelliset 2 kiertoa kemiallisia ja toisestakin sain aika lupaavia viivoja.
Nämä tän hetkiset kylläkin vahvempia niin antaa toivoa.❤
Kiitos myös @Luumumuumi ❤
Sinuna tekisin kyllä testin asap! :eek::love:
Mulla oottaa yks clearblue päivälle/illalle joskin jo aamulla tein noi susitestit ja haamua näyttää,eiliseen verrattuina aika samoilta mutta jos vertaa toissapv niin vahvempia. Luottoa on mutta silti yritän pitää jalat maassa kun mitä vaan voi vielä käydä...
 
Taustalta tulen huutelemaan tuohon ajankohtaan milloin vauvan olisi hyvä syntyä. Toiveena oli tammi-helmikuu vauva ja helmikuun vauva menikin kesken. Ja marras-joulukuu vauvaa en missään nimessä halunnut, mutta kun yrityskuukausia vain tuli ja tuli ilman plussaa, niin siinä vaiheessa oli jo aivan sama, että millon tärppää ja milloin syntyy. Nyt tuloillaan toukokuun vauva, jos kaikki sujuu loppuun asti hyvin, eli tänään 9+0 ❤
Minä koin aiemmista raskauksista kaikkein helpoimmaksi kesä- ja heinäkuussa syntyvät. Kesät oli kuumia, mutta silti ison mahan kanssa oli helppo olla :) Maaliskuussa syntyvä raskaus oli vaikein. Niin iso maha ja talvivaatteiden pukeminen oli tuskaa, en siis tykännyt yhtään, mutta silti tammi-helmikuu vauva olisi ollut kiva :LOL:
 
Kiitos!
Vielä varpaillaan kun edelliset 2 kiertoa kemiallisia ja toisestakin sain aika lupaavia viivoja.
Nämä tän hetkiset kylläkin vahvempia niin antaa toivoa.
Kiitos myös @Luumumuumi
Sinuna tekisin kyllä testin asap!
Mulla oottaa yks clearblue päivälle/illalle joskin jo aamulla tein noi susitestit ja haamua näyttää,eiliseen verrattuina aika samoilta mutta jos vertaa toissapv niin vahvempia. Luottoa on mutta silti yritän pitää jalat maassa kun mitä vaan voi vielä käydä...
Tutulta kuulostaa tuo varpaillaan olo. Ihana kuulla, että tässä viivat ovat olleet vahvempia, se antaa jo pientä toivoa siitä, että tällä kertaa olisi tosi kyseessä!

Täytyy kyllä huomenna testailla. En oikein ymmärrä, miten olen näinkin pitkään malttanut olla testailematta. Ehkä se täysi oireettomuus on vienyt suurimmat testaushimot mennessään. Jos olisi ollut edes pientä pahoinvointia tai rintojen arkuutta, eli itselleni vieraita oireita, niin olisin tarttunut testiin jo aiemmin. Mutta kun ei mitään tuollaista oiretta ole ollut, vaikka kuinka olen koittanut kuulostella :D Toki onhan näitä oireettomia alkuraskauksia ihmisillä ja pahoinvointikin alkaa kai aika monella vasta joskus hieman myöhäisemmillä viikoilla. No, huomenna se sitten nähdään! :)

Onko täällä kenelläkään jakaa lohduttavia kokemuksia siitä, että raskausoireet ovat alkaneet vasta joskus 5+ -viikolla ja kaikki on päättynyt hyvin?
 
Tutulta kuulostaa tuo varpaillaan olo. Ihana kuulla, että tässä viivat ovat olleet vahvempia, se antaa jo pientä toivoa siitä, että tällä kertaa olisi tosi kyseessä!

Täytyy kyllä huomenna testailla. En oikein ymmärrä, miten olen näinkin pitkään malttanut olla testailematta. Ehkä se täysi oireettomuus on vienyt suurimmat testaushimot mennessään. Jos olisi ollut edes pientä pahoinvointia tai rintojen arkuutta, eli itselleni vieraita oireita, niin olisin tarttunut testiin jo aiemmin. Mutta kun ei mitään tuollaista oiretta ole ollut, vaikka kuinka olen koittanut kuulostella Toki onhan näitä oireettomia alkuraskauksia ihmisillä ja pahoinvointikin alkaa kai aika monella vasta joskus hieman myöhäisemmillä viikoilla. No, huomenna se sitten nähdään!

Onko täällä kenelläkään jakaa lohduttavia kokemuksia siitä, että raskausoireet ovat alkaneet vasta joskus 5+ -viikolla ja kaikki on päättynyt hyvin?
Mä tiedän yhdenkin joka pääsi jo reilut 10viikolle eikä tiennyt olevansa raskaana ja kyseessä kuitenkin toka lapsi niin... :D toivottavasti ne 2 viivaa yllättää positiivisesti ❤
 
Mä kans taustalta huutelen mielipiteeni tuohon vauvan syntymän ajankohtaan. Meillä on jo ikää sen verran paljon, että oli todellakin ihan sama milloin vauva syntyisi, kunhan tärppäsi, mutta siitä olen äärimmäisen onnellinen, että vauvan laskettu aika ei ole kesällä. Etenkään loppukesällä, koska mulla on näin loppuraskaudessa koko ajan niiiin kuuma!:ROFLMAO: Saan usein hikoilukohtauksia mm. kaupassa ja sitten alkaa heikottaa ja pyörryttää.
 
Itsekin kommentoin tuohon vauvan syntymä kuukauteen sen verran, että ennestään löytyy kevään/kesän lapsia ja alkuraskaus on ollut haastavaa pimeään syksy aikaan kun väsyttänyt sitten vielä enemmän. Muuten kesä vauva on helppo, ei tarvi kauheesti pukea. Nyt olisi ollut mukava kokea talvi tai syksy vauva, mutta seuraava mahdollinen laskettu aika menisi n. heinäkuun puoleen väliin tosi kiva sekin olisi. Itsellä kun pian ikää 40v niin toivoisi vaan vielä saavansa raskauden kokea joten ihan sama milloin syntyisi ❤
 
@Alinna86 Super paljon onnea plussasta! :love: Tuo näyttää jo todella lupaavalta. :X3:

Mä ajattelin aiemmin, että alkuvuoden vauva olisi kiva. Mielellään ei joulukuista, koska niinkuin joku aiemmin jo kommentoi, ei olisi lapsen näkökulmasta kovin kiva, jos joulu ja synttärit olisivat ihan lähekkäin. Kuitenkin kun yritystä alkaa olla jo aika kauan takana, niin loppujen lopuksi ihan sama, milloin syntyisi, kunhan vaan oman lapsen joskus saisi. :)

Mä täällä vähän piinailen! Lämmöt ovat olleet todella poikkeuksellisen korkealla koko loppukierron, eikä sitä tavallista laskua ole näkynyt. Palelee myös aivan koko ajan. Tein tänään herkän testin, mutta en kyllä taaskaan missään valossa nähnyt edes viivan varjoa. :( Että menkkoja odotellessa. Tänään tai ihan viimeistään huomenna pitäisi alkaa, tuo korkea lämpö kyllä ihmetyttää. Normaalisti tässä kohtaa on viimeistään jo laskenut, nyt vaan nousee joka päivä. :unsure:
 
Aloinkin katsomaan mahdollista la. (Ei varmaan sais mutta kuitenkin ) vuosi sitten kesken menneestä tein plussat ihan samoilla päivillä mutta näköjään kun noi 2 kemiallista oli ja pitkitti kiertoa niin jos nyt kaikki hyvin menisi olisikin laskettu aika heinäkuun ihan alussa..mut samapa se kunhan loppuun päästäisiin❤
Mulla entuudestaan kevät ja kesä lapset, ja tykkäsin kun ei tarvinnut pukea niin paljon vaatteita päälle ja pääs heti melkein vaunuttelee kivoihin keleihin ja sitäpaitsi vihaan talvea ja kylmää :D
Mutta nyt kun yli vuosi yritetty niin alkoi olla jo ihan sama mikä kuukausi kunhan vain syliin saakka saisi:love:
Ymmärrän kyllä hyvin jos muita lapsia niin haluisi ajoittaa sopivaan hetkeen, ikävä kyllä kun se ei ole mahdollista aina mutta toivoahan saa❤
 
Mulla on ollut vähän masentava alkuviikko. Oon joutunut jotenkin kauheasti töiden puolesta tekemisiin nyt ihmisten kanssa joiden elämänhallinnassa on isoja puutteita ja sitten he ovat raskaana tai kotona ihan pieni vauva. Aiemmin oon pystynyt nämä ihan hyvin hoitamaan, mutta ehkä se on tämä keskenmeno kun saa nyt tunteet pintaan ja kaikki tuntuu vähän epäreilulta. Meinasin jo hermostua nuorelle naiselle kun hän viimesillään raskaana raivosi että ei ole rahaa elämiseen.. Teki mieli sanoa että no olisit tehnyt töitä etkä vetänyt vaan viinaa niin asiat ois ehkä helpompia. Mutta joo en tietenkään sanonut. Enkä tiedä onko näitä nyt määrällisesti enemmän vai tuntuuko se vaan siltä kun enemmän ne nyt omiin tunteisiin vaikuttaa kuin ennen. Mutta ei auta kuin painaa eteenpäin ja tehdä työnsä hyvin.

Positiivisena että nyt 3vk keskenmenosta vuoto on enää lähinnä rusehtavaa limaa. Edelleen kummittelee joku haamun poikanen r-testissä, joten vissiin ei menkkoja nyt ainakaan tälleviikolle ole luvassa. Ei olla nyt uskallettu touhutakaan kun vuoto on aina sit just palannut kun ollut sänkypuuhat suunnitelmissa.. Kohtutulehdus tms kauhistuttaa ajatuksena. Mut ehkä pian.. Tai sit ei. Odotellaan. Odotellaan. Odotellaan..
 
Onko täällä kenelläkään jakaa lohduttavia kokemuksia siitä, että raskausoireet ovat alkaneet vasta joskus 5+ -viikolla ja kaikki on päättynyt hyvin?
Mun ekassa raskaudessa ainoat oireet oli, ettei menkkoja tullut ja joskus rv7-8 yhtenä illalla tuli sellanen kohta oksennan tunne. En oksentanut, ja muita oireita ei ollu koko raskauden aikana :D tai no maidon tulo alkoi vikan kolmanneksen alussa aina öisin.
 
Kolmatta päivää paineentunne kohdussa. Sellainen tunne kun kohdussa olisi pieni ilmapallo.
Tikun mukaan lähimpänä olleesta ovisplussasta nyt 8pvä. Eli dpo 7 Menossa. Tuolloin viivat olivat kuvan mukaisia, ja ne olivat vahvimmat tässä kierrossa napanneeni. Tuon tesyin jälkeen tein seuraavan vasta 24h kuluttua ja silloin viivat oli jo hailakampia.. mahtoiko tuo tosiaan olla ovisplussa?

Flo tosin ennustaa oviksen olevan tänään, mutta tikku oli niin haalea että kontrolliviivakaan ei meinannut erottua vaikka ohjeen mukaan tein. Sama tilanne tikun kanssa myös eilen. Kontrolliviiva tuskin nähtävissä ja testiviiva lähes väritön.

R-testejä on kaapissa läjä. Katsotaan milloin viitsisi aloittaa niiden kokeilun.
Löytyy cb early, ja cb viikkonäyttö ja useita apteekin kasetti testejä.
 
Toiveena oli alunperin kevätvauva, mutta tässä kohtaa olen aivan pohjattoman kiitollinen, jos ylipäänsä saan vauvan, olipa syntymäkuukausi mikä tahansa. ❤

@IinesAnkka82 Vaikuttaa jo lupaavilta jo nuo jälkioireet siinä mielessä, että jospa se karmeus olisi pian ohi. Ainakin fyysisten oireiden osalta.❤

Hieman ON: Yllätyksekseni aamulämpö otti spurtin ylöspäin kahden matalan lämpötilapäivän jälkeen menkkoja ennakoiden. Olin jo innostua, kunnes äsken huomasin, että päivälämpöni on 37,58 eli noinkohan kuume iski ja siksi aamulämpökin korkealla. Ei varsinaisia oireita pientä kohtujomotusta lukuunottamatta. Menkkojen pitäisi alkaa pian, ehkä perjantaina.

https://aijaa.com/hG0twP
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Tuosta ”toiveajankohdasta”. Meillä esikoinen aloittaa koulun ensi syksynä, kuopus eskarin. Ajateltiin, että jos tähdet olisivat kohdallaan, saataisiin vauva ensi kesänä tai syksyn aikana. Voisin olla kotona vauvan kanssa, ja vielä hoitovapaalla kun kuopuskin astelee koulutielle. Nämä siis haaveita sillä ajatuksella, että kaikki unelmat kävisi toteen ja elämä menisi kuten on käsikirjoitettu. Todellisuus voi olla tietenkin muuta, mutta saahan sitä toivoa. :)

Dpo 6, ei ihmeitä oirepuolella edelleenkään. Jatkuva pissahätä, mutta niin oli edellisessäkin kierrossa näin luteaalivaiheessa. Johtuuko progesteronista vai mistä, en ole perehtynyt tarkemmin.
 
Tuosta vuodenajasta. Mä niin paljon mielummin olisin kyl keskikesällä loppuraskauden kuin alkutalvesta. Vois vaan käyttää kaikkia mekkoja. Voi sitä ketutusta viimesyksynä, kun MIKÄÄN takki ei mennyt päälle, eikä olis yhtään huvittanut maksaa satasta jostain raskausajan toppatakista muutaman viikon takia. :D vetelin sit miehen takki päällä tuolla, vaikka hihat ylettyikin johki polviin asti. :D sillä ei oo kyl mun mielestä lapsen kannalta mitään merkitystä, onko syntynyt loppuvuodesta. Meillä me kaikki ollaan synnytty täällä marraskuulla, ja ihan hyviä me ollaan ja lapsuuskin oli tosi kiva. :D ite koin kyllä vauva-aikanakin paljon helpommaksi sen lapsen pukemisen just talvella. Vaunuihin lämpöpussi ja vauvalle pipo päähän ja sinne. Kesällä ois joutunut miettiin et miten vauvan ei tuu kuuma, varsinkin jos kesä on sellanen mitä nyt on ollut, et ulkona +28 varjossa ja aurinko posottaa joka suunnasta. :D
 
Syntymäkuukaudesta: omasta kokemuksesta sanon, että sillon täysi-ikäisyyden kynnyksellä se ottaa kaikista eniten päähän olla marraskuussa syntynyt, kun kaikki muut porukasta pääsee jo baariin ja itse jää ainoana ulkopuolelle. Muuten on kyllä ihan sama. Ala-asteella kesäloman aikana syntyneitä harmitti, kun ei oikein voinut kaverisynttäreitä järjestää. Esikoinen on syntynyt joulukuussa niin, että hänellä tulee aina olemaan pyhäpäivä synttäreiden jälkeen. :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä