Toiveissa vauva 2021

@Töppönen_ Voimia ihan hulluna ja oot super rohkea ku jaat meillekkin tänne kaikki sun fiilikset ja kokemukset! ❤ Pidetään kyllä kaikki peukut pystyssä et homma menis hyvin ja teillekkin se käärö vielä syliin asti tulee kun on vaan oikea aika!

ON: Täällä sekavin ajatuksin mennään sillä menkkojen pitäis alkaa tänään. Viimeset 4 päivää on ollut ihan järkky nälkä kokoaja. Siis oon syöny ihan hevosen annoksia ja tuntuu et ei siltikään riitä. Mieskin kattonu et WOOT ku lapan vaan lisää ruokaa naamaan :ROFLMAO: Myös väsymys on ollut jotain ihan jäätävää! Tuntuu et vois vaan nukkua ja nukkua!

Rinnat kipeet ja kauhia palelu, mut niin ne on melkein joka kierrossa joten ne nyt ei sinänsä ole mikään oire. Tekis mieli testailla, mutta luulen et odotan ainakin tämän päivän et alkaako menkat. Pieniä tuntemuksia on mut nää tuntemukset ollu jo viikon mut vielä semmosta et ne alkaa ihan just nyt niin ei vielä oo!
 
VAUVA 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

29.09.2020 - TIISTAI

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
+ Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
lillium, 9/20, 3. lapsi
Loree, ya 12/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

-Lounatuuli-...............kp 57/28-35
Kakkulapio..................kp 56/?
lulube..............................kp 51/29
Toive23...........................kp 50/28
Chai89............................kp 46/28-30
SannuB..........................kp 36/28
Persikka123..................kp 32/32
Mamtobe........................kp 30/26-28
Mysteerio.......................kp 30/30
Goodway.......................kp 29/25-28
Sinisilmät........................kp 28/27-28
Krippis..............................kp 27/22-24
Haaveilija-31................kp 26/30
Eeva650.........................kp 25/28-42
Brunet82.......................kp 24/26-28
Meemuli..........................kp 24/30-32
Tiukuna..........................kp 23/30-33
Nobelius........................kp 23/25
Lillium................................kp 23/29-31
Pandanen.....................kp 18/29-31
Titi-Love.........................kp 16/28-30
Kirjoh89..........................kp 13/28
Aniaj..................................kp 12/28
Mansikka3...................kp 12/28
Jjenn...............................kp 12/29-33
Hisulius...........................kp 9/32-35
Huumis............................kp 9/28-30
Tuttelituu......................kp 8/26
Soffia29.......................kp 6/28-30
Hamsteri20..................kp 5/27-28
Iinanen.............................kp 5/24
Alinna86..........................kp 4/26
Minttuni...........................kp 3/25
Enerisa3..........................kp 3/29-32
Nipsuneiti83.................kp 2/29

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Goodway................................dpo 15
Eeva650...................................dpo 9
Tiukuna....................................dpo 8
nobelius....................................dpo 7
Meemuli....................................dpo 7
Lillium..........................................dpo 3
Titi-Love.................................dpo 1
KirJoh89...............................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Olipa taas oviskivut eileen. Ei oikein tiennyt kuinka päin olla. Mut pahin kipu kesti tälläkertaa vaan hetken. Et helpottikin aika nopeaa. Oikealta selvästi tapahtui kipujen perusteella. Oon raskautunut vasemmasta tapahtuneesta ovulaatiosta viimeiset 3 kertaa. Toivottavasti nyt oikee suosis pysyvällä plussalla :love:

Lämmöt nousi 36.6 ja ei alkanut kuivakausi ainakaan vielä.
 
Moikka! Täällä tuoreena yritykset alkanu, tehtiin vasta päätös että alamme yrittämään toista :) Meillä eskarilainen ennestään ja oli aika vahva päätös että yhteen lapseen jää mutta yllättäen viime viikolla hormonikierukka lähti pois itekseen :eek:tein heti testin että oonko voinu raskautua tän johdosta. Testi oli nega ja herätti meissä molemmissa pettymyksen joten istuttiin alas ja juteltiin että kyllä me sittenki se toinen halutaan :love: Kiertopäiviä en nyt tiedä miten vaikuttaa toi kierukan irtoaminen, mitään vuotoa ei ole ollut irtoamisen jälkeen. Flo:n mukaan viikon päästä pitäis alkaa kp1 :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä menty nyt kaksi kiertoa (tai toinen siis nyt meneillään) siten, että aluksi letrot 2,5 mg ja 5mg vuoropäivin kp 3-7. Tämän jälkeen ultra. Viime kierrossa jatkettiin Gonal-f pistämisellä, koska munarakkuloita ei ollut kypsymässä ja limakalvokin liian ohut. Gonalilla saatiin molemmat paremmiksi ja Pregnylillä irroitus. Tässä kierrossa johtofolli löytyi, mutta limakalvo jäi ohueksi, joten ultran jälkeen Bemfolan pistämistä pari päivää, jonka jälkeen Pregnyl. Ollaan julkisella hoidossa. Toivottavasti tästä nyt tärppäisi!

Muoks. minulla on siis monirakkulaiset munasarjat ja tod.näk. pco tai pcos tosin virallista diagnoosia ei ole. Tämän vuoksi ei varmaan mennä pelkillä pistoshoidoilla, koska siinä voisi olla liian iso riski, että lähtee liian monta munakkulaa kypsymään. Nytkin pistetään hyvin pieniä annoksia.
Ihanaa, että sulla on otettu kaikki keinot käyttöön! Toivottavasti tärppää! ❤

Mulla pcos ja oli heti tarkoitus pistoksilla kypsyttää useampi johtofolli, kun usein ne munasolut on kelvottomia yksilöitä, johtuen juurikin diagnoosista. Ekalla kierrolla kypsyi hitaasti ja annosta muutamaan otteeseen nostamalla vain yksi johtofolli ja tokalla plussakierrolla kaksi (työn ja tuskan takana sekin) ja molemmissa kierroissa valtavasti pieniä folleja, joilla ei ole merkitystä. Tätä Letro+Gonal yhdistelmää gyne olis halunnu kokeilla, jos sillä oltais saatu useampi kuin yksi folli nopeammin kypsymään. Jokaisella gynellä on varmaan vähän eri kuviot ja näkemykset asioista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mmohini ja minttuni
Onko muilla ollut ns. poltetta tai kuumotusta kohdun/koko alamahan alueella ihan ennen positiivista testiä? Välillä on nippaillu, mut nyt ihan uutena tuli tää polttelu nyt siis kp 23/31
Mä en oo koskaan ollut raskaana ja nytkin vasta dpo8 eli en oo testannut tälle kiertoa mut paineen ja nippailujen lisäksi viikonlopusta asti ollut myös tälläistä polttelua välillä.
 
Mä en oo koskaan ollut raskaana ja nytkin vasta dpo8 eli en oo testannut tälle kiertoa mut paineen ja nippailujen lisäksi viikonlopusta asti ollut myös tälläistä polttelua välillä.
Me mennään aika samoissa, itellä oletetusta oviksesta nyt dpo 7. Eilen illalla tuli semmonen jännä kihelmöinti kohdun tietämille ja jalkoja särki nivusista alaspäin eilis illan ja nyt tänään sit nää polttelu tuntemukset.. Ite testasin kerran ja totesin itelleni et mikä idiootti kun ei välttämättä oo ees kiinnittyny vielä:cautious:
 
Me mennään aika samoissa, itellä oletetusta oviksesta nyt dpo 7. Eilen illalla tuli semmonen jännä kihelmöinti kohdun tietämille ja jalkoja särki nivusista alaspäin eilis illan ja nyt tänään sit nää polttelu tuntemukset.. Ite testasin kerran ja totesin itelleni et mikä idiootti kun ei välttämättä oo ees kiinnittyny vielä
Mulla ei oo kaapissa ku kaks digiä enkä oo saanut aikaiseksi käytyä ostamassa muuta nii voi "malttaa" vielä muutaman päivän :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Heippa!
Olen taustalla hiljaisesti seuraillut keskustelua. Huomasin, että olen tuolla kiertopäivillä mukana. Sinne vois päivittää huomenna kp3, vaikka tässä kierrossa ei yritystä tulekaan. Yksi lääkkeetön kierto takana. Ovulaation testasin ja se tuli muistaakseni jo kp13. Kierto oli vain 28 päivää eli lääkkeettömäksi kierroksi tosi hyvä. Yleensä mulla kierrot venähtää ennemmin pidemmiksi. Tässä kierrossa tosiaan tehdään Era ja Emma tutkimukset ja voin siitä tänne vähän päivitellä, jos joku vaikka tulevaisuudessa menee samoihin testeihin. Omituista tässä on, että lääkkeitä piti alkaa taas jo syömään eli Progynovilla mennään ja myöhemmin otetaan Letrot kehiin. Toivotaan, että tutkimukset tuovat lisää tietoa ja marraskuun kierto vihdoin sitten onnistuu!

Pakko vielä toivotella @Töppönen_ sulle kovasti voimia!

Kovasti myös toivon plussia piinaileville!
 
Täällä piinailut vaihtui ovulaation odotteluun ja nyt jo kp 4 menossa.:rolleyes: Viikonloppuna piti koota itseään ja murehtia oman kroppansa toimimattomuutta, nyt taas vähän parempi mieli. Missä kummassa viivyt vauvaseni?

Oli muuten aika karu kokemus se viime viikon vauvan päivä. Itsellä alkaa menkat, mutta some tursuaa vauvojen kuvia ja ylistystä vanhemmuudesta. Saman päivän aikana lehdet pullisteli vauvailmoituksia.:poop:

Luin viikon viestit kerralla ja olisi ollut paljonkin kommentoitavaa. Ehkä tyydyn vain viestien tykkäilyyn. Onnea niille, joilla plussatuulia ja muille kovasti tsemppiä! <3
 
Pahoittelut jälleen keille tullut uusi kierto tai muuten huonoja uutisia

Vähän omia oloja:
Tän päivää juilinu alanakaan ja pissaamisen loppupuolella tai sillon kun on saanu rakon tyhjäksi alkaa ikävästi poltella kaiketi virtsarakkoon. Mulla ei ikinäkoskaan oo ollu vti joten en tiiä näistä oireista. Ei kirvele. Oon syönyt puolukoita joka päivä nyt viikon, kun niitä metsästä tullut poimittua, luulisi et ehkäisisi vti.
Tissit kipeet. Närästys ollu 5pv. Prh. Menkkojen olis pitäny alkaa tnä. Kai se joku testi pitäis ostaa.
Niin ja soitin oireista tk. Hoitaja puhui lääkärille joka sanoi, ettei tartte pissanöytettä tutkia ( lähetteen vuoksi soitin ja yllätyin et kuurin saa noin vain) lääkäri siis soitti samoin tein apt kuurin. No Googletin sen lääkkeen, kun nimi oli outo. Siinä sanottiin että et edes epäiltäessä raskautta eikä raskaana ollessa, aiheuttaa keskenmenoja.
Mitä mä teen. Haenko kuurin huomenna? Vai syönkö puolukoita ja toivon et oireet häviää . Ärsyttää et tääki piti nyt tähön tulla

Sorry vuodatus :oops:
 
  • Surullinen
Reactions: Vehkis ja minttuni
vierailija
@Toive23 Jos vaikka tekisit testin ja vasta sitten mietit mitä teet. Jos positiivinen, niin soitat lääkäriin.
Virtsatientulehduksen takia ei tosiaan tarvitse antaa näytettä, JOS on ollut aiemmin, mutta yleensä kyllä näyte pitäisi ottaa, jos ei ole ennen ollut. Minulla useasti tulehdus ja saa vaan soittamalla lääkkeet. Oireina jatkuva virtsaamisen tarve ja tuntuu, että rakko ei ole tyhjä, vaikka juuri käynyt vessassa. Kirvelyä harvoin ilmenee! Sinulla voi hyvinkin olla raskauden oire vain. Minulla raskaana ollessa oli virtsatientulehduksen oireita + kirvely alavatsalla.
 
Moikka! Liityn varovasti mukaan ketjuun. Kolmas lapsi olisi toiveissa.. Minipillerit lopetin viime viikon keskiviikkona. Nyt jönnitetään, miten luonnollinen kierto lähtee käyntiin. Miten muilla on kierto normalisoitunut minipillereiden jälkeen?
Mulla kesti kierron normalisoituminen sellainen 3kk, lopetin minipillerit maaliskuussa ja ensimmäiset menkat tuli hyvin pieninä kesäkuussa, siitä sitten odotettiin vielä heinäkuun menkat ennenkuin alettiin miehen kanssa yrittämään :)
 
Mulla kesti kierron normalisoituminen sellainen 3kk, lopetin minipillerit maaliskuussa ja ensimmäiset menkat tuli hyvin pieninä kesäkuussa, siitä sitten odotettiin vielä heinäkuun menkat ennenkuin alettiin miehen kanssa yrittämään
Kiitos vastauksesta. ❤ Toivotaan, että mullakin palautuisi kierto melko nopeasti. Kuitenkin nyt vajaa 4 vuotta noita minipillereitä tullut käytettyä, niin saattaa siinä hetki mennä.
 
Moikka! Liityn varovasti mukaan ketjuun. Kolmas lapsi olisi toiveissa.. Minipillerit lopetin viime viikon keskiviikkona. Nyt jönnitetään, miten luonnollinen kierto lähtee käyntiin. Miten muilla on kierto normalisoitunut minipillereiden jälkeen?
Huutelen täältä taustalta.:)
Mulla ekalla kerralla palautui ihan heti normaaliksi 28 päivän kierroksi ja nyt tokalla kerralla kierto oli 35-45 päivää, mutta saattoi johtua imetyksestä tällä kertaa pitkä kierto. Ja siis tuollaisesta pitkästä kierrosta tulin raskaaksi ja nyt menossa rv7(y)
 
Okei..okei mä nyt ehkä vähän tärisen ja melkein itken. Ja siis en surusta. Kävin äsken vessassa ja pyyhkiessä (+hennosti kohdunkaulaa testatessa). Tuli pieniä punaisia viiruja/ todella todella hentoa punertavaa vuotoa vähän. Mun menkkojenhan ei pitäisi alkaa ainakaan viikkoon eikä mulla oo ikinä muutenkaan ollut mitään tiputtelua... Päivätkin matchais nyt oli dpo8 ja dpo6 tais olla ku lämmöt putosi ja oli outoja vatsaoireita (jotka toki sit jatkunut). Toki siis tiputtelua voi tulla mistä tahansa syystä, mut mut siis ehkä jopa paras syy minkä sille keksisin olisi kiinnittymisvuoto näin omalla taustallani. Pidetään sormet (ja varpaat) ristissä et testiin piirtyisi oikeasti kaks viivaa muutaman päivän päästä ♥
 
Okei..okei mä nyt ehkä vähän tärisen ja melkein itken. Ja siis en surusta. Kävin äsken vessassa ja pyyhkiessä (+hennosti kohdunkaulaa testatessa). Tuli pieniä punaisia viiruja/ todella todella hentoa punertavaa vuotoa vähän. Mun menkkojenhan ei pitäisi alkaa ainakaan viikkoon eikä mulla oo ikinä muutenkaan ollut mitään tiputtelua... Päivätkin matchais nyt oli dpo8 ja dpo6 tais olla ku lämmöt putosi ja oli outoja vatsaoireita (jotka toki sit jatkunut). Toki siis tiputtelua voi tulla mistä tahansa syystä, mut mut siis ehkä jopa paras syy minkä sille keksisin olisi kiinnittymisvuoto näin omalla taustallani. Pidetään sormet (ja varpaat) ristissä et testiin piirtyisi oikeasti kaks viivaa muutaman päivän päästä ♥
Pidetään peukkuja pystyssä @Tiukuna että se olis just sitä kiinnittymisvuotoa ja saisitte nyt tästä syliinne saakka pienokaisen
 
Onko ihan normaalia, että oviksen jälkeen on lähes kokoajan (nyt toista päivää) tuntemuksia kohdun ja munasarjojen alueella, välillä turvotus tuntuu, semmonen pieni värinäksi kuvailtava tunne tuntuu, vaikkei kohtu värisekkään. Vähän kuin ois jatkuvaa lievää menkkajuilintaa. Tässä vaa funtsaa, et onko tää erilaista ja voisko jotain positiivista olla tapahtumassa. Kiinnittymistä ei vielä muutamaan päivään ainakaan todennäköisesti oo. (tänään dpo2). Näistä seuraavista parista viikosta tulee jännät piinapäivät.
 
mallamaria
Mulla on dpo 6 menossa ja rauhoittaa tämä oireettomuus jotenkin! Ei tule ylianalysoitua. Viime kierrossa sai pettyä kun oli rinnat kipeät, "kiinnittymisvuotoa" ja kaikki oppikirjan mukaiset oireet eikä silti tullut plussaa. Toki oletettu kiinnittymisvuoto on todella lupaava merkki enkä halua ketään tällä yrittää masentaa! Helpottaa myös kun en nyt täysin tiedä milloin odottaa menkkoja, kun geleet aikaisti ovulaation neljällä päivällä.

Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivotaan että joko oireet tai oireettomuus tietäisi kaikille hyvää! :)
 

Yhteistyössä