Missä vaiheessa sulla hoidot ja laihdutusprosessi? Mukava kuulla ettei ainakaan ehkä suora tyrmäys odota kesäkuussaMulla bmi taisi olla 36 hoitojen alkaessa yksityisellä ja siitä sanottiin vaan että mahdollisuus tärpätä lisääntyy sitä mukaa kuin paino alenee. Hoidot aloitettiin silti.
Jännittävää, tsemppiä odotukseen ja toivotaan että tulee plussa! Minulla oli kuun alussa ensimmäinen PAS ja siitä tuli valitettavasti nega, nuo piinapäivät tuntuivat kyllä pitkiltä! Tein ensimmäisen testin ehkä viikon päästä siirrosta.Päätin kuitenkin lähteä hoitoihin ja ensimmäinen inseminaatiokin oli viime viikolla. Nyt jännän äärellä, kun odottelen milloin voin tehdä ekan raskaustestin...
Hienoa maisali että uskaltauduit lähtemään hoitoihin, toivotaan että on tärpännyt!Päätin kuitenkin lähteä hoitoihin ja ensimmäinen inseminaatiokin oli viime viikolla. Nyt jännän äärellä, kun odottelen milloin voin tehdä ekan raskaustestin...
Kiitos! Sun kokemukset kuulostaa kyllä tosi rankoilta Oon itsekin tässä pohdiskellu, että jos ei inseminaatiolla tärppää niin haluanko lähteä IVF:ään ollenkaan. Se pitää kattoa sitte, jos siihen tilanteeseen päädyn. Paljon onnea IVF:ään, toivottavasti siellä tärppää!Hienoa maisali että uskaltauduit lähtemään hoitoihin, toivotaan että on tärpännyt!
Olen itse elänyt hiljaiseloa täällä palstalla, on ollut melko rankka vuosi. Tulin helmikuussa raskaaksi toisesta inseminaatiosta, mutta pääsiäisen aikoihin todettiin keskeytynyt keskenmeno ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Sen jälkeen on tehty vielä kolme tuloksetonta inseminaatiota. Nyt olen käynyt IVF-suunnittelukäynnillä ja seuraavasta kierrosta alkaa sitten IVF-hoidot. Toivottavasti korona ei tule enää sotkemaan hoitoja!
En osannut aatella, että tää testauspäivän odottelu olis näin jännää, hah Oon kyllä asennoitunut siihen, että todennäköisyys raskauteen on pieni, mutta silti sitä toivoo, että jo ekalla onnistuis. Kokeilitko inseminaatiota ensin vai tehtiinkö sulle suoraan PAS? Tsemppiä ja plussatuulia uuteen yritykseenJännittävää, tsemppiä odotukseen ja toivotaan että tulee plussa! Minulla oli kuun alussa ensimmäinen PAS ja siitä tuli valitettavasti nega, nuo piinapäivät tuntuivat kyllä pitkiltä! Tein ensimmäisen testin ehkä viikon päästä siirrosta.
Nyt odottelen seuraavan kierron alkua ja uutta siirtoa
Mulle tehtiin suoraan PAS, käytiin lääkärin kanssa ekalla kerralla vaihtoehdot läpi ja koska oon jo 44-vuotias niin tutkimusten jälkeen päädyttiin käyttämään suoraan lahjoittajan soluja. Olisin voinut kokeilla myös kerran inseminaatiota mut minun tilanteessa todennäköisyydet oli jotain 5%:n luokkaa niin päätin etten lähde siihen Tänään kp1, joten parin viikon päästä toivottavasti seuraava siirto.En osannut aatella, että tää testauspäivän odottelu olis näin jännää, hah Oon kyllä asennoitunut siihen, että todennäköisyys raskauteen on pieni, mutta silti sitä toivoo, että jo ekalla onnistuis. Kokeilitko inseminaatiota ensin vai tehtiinkö sulle suoraan PAS? Tsemppiä ja plussatuulia uuteen yritykseen
Tämä vastaus tulee myöhässä eikä varmaan ole kysyjälle enää ajankohtainen, mutta vastaan silti jos tästä vaikka on jollekin muulle hyötyä.Mitäs sinulle sanottiin tuosta bmistä? Mulla sama tilanne ja ensikäynti kuukauden päästä. Ikää mulla kohta 33 ja miestä, jonka kanssa tehdä lapsi ei ole löytynyt. Tämä polku äidiksi tuntuu muutenkin omimmalta missä vaiheessa sinulla hoidot?
Mulla oli säästössä 13000e ennen hoitoihin lähtöä, nyt IVF-hoitoihin siirryttäessä jäljellä on 10000e. Palkasta olen toki maksellut hoitoja matkan varrella mahdollisimman paljon. Laskeskelin että kahteen IVF-hoitokierrokseen on varaa ennenkuin täytyy pitää säästötaukoa. Tuosta kahden alkion siirrosta en osaa sanoa.Paljonko olette säöstäneet ennen ivf hoitoon lähtöä?
Itseä alkoi sivustoa lukiessa pelottaa ettei haaveesta tulekaan totta, kun rahat loppuu kesken ivf hoitojen kalleuden myötä jo ennen kuin ehditty yrittää monta kertaa.
Onko Suomessa klinikoita, joissa suostutaan laittamaan edes 2 alkiota? Se nostaisi todennäköisyyttä raskautua.
Tervetuloa!Moikka.
Täällä uusi foorumilainen. Ihanaa että on tällainen ketju meille lasta yksin hankkiville.
Oma hoito käynnistynyt pikkuhiljaa tämän kevään aikana yksityisellä klinikalla. Lähiaikoina pitäisi päästä ensimmäiseen yritykseen, hurjan jännittävää!
Rahaa uppoaa oletettavasti aika paljon, jollei sitten nappaa heti ensimmäisestä hoitokierrosta (mikä ei ole todennäköistä toiveesta huolimatta). Itsellä joitain tuhansia säästössä, ja jatkuvasti säästäminen käynnissä tätä vauvaprojektia varten. Omilla munasoluilla lähdetään liikkeelle ja inseminaatiolla kokeillaan muutaman kerran josko tärppäisi.
Onko tämä ketju aktiivinen? Kiva olisi ajatuksia ja kokemuksia vaihtaa, vaikka itse vielä aika alkutaipaleella tässä asiassa.
Mulla on ihan luomusti, tällä kertaa tosin myös se yks pistos Pregnyliä munasolun irrotukseen. Lisäks on luget loppukiertoon. Mulla on niin säännöllinen kierto ja ovis et toistaseks ei oo ollu tarvetta muille lääkkeille.Onko muilla inseminaatiohoidoissa olevilla hoito luomukierrossa vai lääkkeellisessä? Itselle suunniteltu luomukiertoon, koska säännöllinen kuukautiskierto ja ovuloin ok ja luteaalivaihe myös ok. Tarkoituksena saada inseminaation jälkeen Luget tueksi. Itse odotan kovasti jo ekaa yritystä, jotta pääsisi kunnolla vauhtiin hoidot.
Kiva kun lisää porukkaa kirjoittelee.Heippa. Täältä taustalta keskustelua olen seuraillut, olisipa mukava jos aktivoituisi ketju taas hiljalleen. Oma tilanne itsellisenä hoitoihin lähtemisen suhteen on vielä ajatus-tasolla, käytännön asioita ja mm. taloudellisia juttuja olen selvitellyt. Olen 36 ja suurimpana haasteena etenemisen suhteen on reilu ylipaino. Ja haluaisin myös vähän kerätä säästöjä koska todennäköisesti yksityiselle hakeudun. OYS ei ole vielä aloittanut lahjasoluhoitoja, jonoon ilmeisesti ottavat ja homma käynnistymässä ensi vuoden puolella.
Kaikki vertaistuki kelpaa.
Minulla heti hoidon suunnittelun alussa, kun sain lähetteen hormonitoiminnan ja kilpirauhasen tutkimuksiin, halusi lääkäri tsekata myös ferritiinin. Eka lääkäri ikinä joka sen on tajunnut tsekata!Mulla ei muuten missään vaiheessa mitattu ferritiiniä eikä siitä klinikalla mainittu. Olen miettinyt pitäisikö käydä mittauttamassa. Vaikuttaako se suoraan raskautumisen mahdollisuuksiin?