Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen ajatellut mummoutua ja leikkauttaa hiuksia lyhemmäksi. Mutta en lyhyeksi. Pitkä tukka on niin hiostava.
Nouuuuu*huutaa hidastetusti ja jatkaa*
Maksaisin mitä tahansa siitä, että mun hiukset kasvaisi persauksiin vielä kerran ja sen alle...nykyään oien saanut kasvamaan enää alaselkäääään...sullon paksu ja ihana tukka, joten riisu paitas ja anna tukkasi kasvaa sista!

Nouuuuu*huutaa hidastetusti ja jatkaa*
Maksaisin mitä tahansa siitä, että mun hiukset kasvaisi persauksiin vielä kerran ja sen alle...nykyään oien saanut kasvamaan enää alaselkäääään...sullon paksu ja ihana tukka, joten riisu paitas ja anna tukkasi kasvaa sista!
Ei auta kun hikoan päänahasta. Hiki valuu päästä pitkin naamaa ja niskaa.

• Surullinen
Reactions: Elena777
vierailija
Niin, nuo rasistit tunnistaa siitä, että he välittömästi alkavat puhua maahanmuuttajalle englantia. Näin he estävät tulijaa oppimasta suomen kieltä ainoalla oikeasti tehokkaalla tavalla - omien asioiden hoitamisen tuottaman motiivin avustamana.

Älä ole rasse - puhu suomea!
Riippuu tilanteesta. Silloin, kun itse opettelin vielä kielen alkeita ja sönköttelin, oli mukavaa vaihtaa englantiin, kun se oli tarpeellista, eli asia oli jollain tapaa syvällisempi, kuten sopimukset.
Joillakin ihmisillä vaihtuu englantiin sponttaanisti, eikä se johdu mistään ennakkoluuloista tai syrjinnästä, vaan siitä, että haluaa kommunikoida.

Ja itse ainakin koen, että kieltä on mukavampi opetella silloin, kun sitä haluaa, eikä se ole pakollista. Silloin myös oppii paremmin ja on kiinnostuneempi aiheesta. Se, että käy jossain työkkärissä tai lääkärillä, eikä ole hajuakaan siitä, mitä on tapahtunut, ei ole motivoivaa, vaan turhauttavaa.

vierailija
Riippuu tilanteesta. Silloin, kun itse opettelin vielä kielen alkeita ja sönköttelin, oli mukavaa vaihtaa englantiin, kun se oli tarpeellista, eli asia oli jollain tapaa syvällisempi, kuten sopimukset.
Joillakin ihmisillä vaihtuu englantiin sponttaanisti, eikä se johdu mistään ennakkoluuloista tai syrjinnästä, vaan siitä, että haluaa kommunikoida.

Ja itse ainakin koen, että kieltä on mukavampi opetella silloin, kun sitä haluaa, eikä se ole pakollista. Silloin myös oppii paremmin ja on kiinnostuneempi aiheesta. Se, että käy jossain työkkärissä tai lääkärillä, eikä ole hajuakaan siitä, mitä on tapahtunut, ei ole motivoivaa, vaan turhauttavaa.
Vöärin meni. Täynnä virheitä teksti.

Keski-ikäiset ovat tätejä. Tai niin hyvinkasvatettu lapsi heitä päiväkodissa kutsuu.

Jos on esim. 25-vuotias ja omaa sopivat geenit, ei lyhyempi tukka tee "tädin" näköiseksi.
Viddu sun kanssa. Lyhyempi tukka ei tee automaattisesti tätimäisen näköiseksi. Mua ei tee. Tekee mut nuoremman näköiseksi.

Mä en ole täti enkä pukeudu tätimäisesti.

• Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Viddu sun kanssa. Lyhyempi tukka ei tee automaattisesti tätimäisen näköiseksi. Mua ei tee. Tekee mut nuoremman näköiseksi.
Olet oikeassa. Tutkin eilen syksyn hiustrendejä ja siellä jossain artikkelissa sanottiin, että lyhyet hiukset nuorentavat, kun taas pitkät hiukset tekevät nopeasti hullun kissanais-tyylin. Batmannin kissanainen poisluettuna.

Yhteistyössä