Toiveissa vauva 2021

Kiitos kaikille tsempeistä ja lämpimästä vastaanotosta.
Käynti ohi. Munasarjat ultrattiin, vasemmasta munasarjasta löytyi tapahtunut ovulaatio, ja keltarauhanen. Munasarjat kauniit, samoin kohtu ja limakalvot. Ei siis siellä puolella mitään vikaa, olo huojentunut. Lääkäri uskoi raskautumisen mahdollisuuteen, kirjoitti Terolutit keltarauhasta tukemaan.
Miehen siemenneste viedään analysoitavaksi mikäli tästä kierrosta ei nyt tärppi käy. Painotti myös oman hyvinvoinnin tärkeyttä, painoindeksi vain 17, joten lisäkilot ei olisi nyt pahitteeksi. Jotenkin sai taas voimia jatkaa tätä suota eteenpäin. Lupaan nyt itselleni pitää huolta omasta hyvinvoinnista, ja koetan pitää mielen positiivisena. Jos ei ala plussaa kuulua, niin sit vasta-aineet ja aukiolotutkimukset seuraava steppi. Piinapäivät siis menossa, voi päivittää DPO 0, huomenna eka terolut.
Hyvä juttu että sait keltarauhashormonin! Laitan sormet ja varpaat ristiin, että tässä kierrossa onnistuisi ja pelkkä keltarauhashormoni toisi teille avun tilanteeseen!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Heippa taas kaikille!

Onnittelut plussanneille <3

Oon pitänyt hiljaiseloa täältä hetken. Joku ehkä muistaa niitä mun haamulaisia, jotka ei vahvistunut ja myöhässä olleet menkat..

Lopulta varmistui, että en oo raskaana, menkat kolme viikkoo myöhässä ja kierto oli lopulta 50päivää. Ultrassa kävin gynellä ja siellä katottiin ettei menkkoja ois lähiaikoina tulossakaan kun limakalvo oli yhtä ohut kuin silloin jos menkat olis just loppunu.. Terolutkuurin sain, jolla saatiin sitten menkat alkamaan. Ja seuraavaks ois sit tarkoitus ottaa uus kuuri alkaen kp15.
Nyt menossa kp5.

Kaks viimeistä kiertoo oli keskenään ihan erilaiset ja vahvoja tuntemuksia, mutta silti mentiin huti. Nyt päätin että koitan olla ylianalysoimatta oireita ja testaan vasta ku menkat on kunnolla myöhässä.. (Joo nii varmaan :D)

Nyt sitten mietin jos ekaa kertaa tässä kierrossa tikuttelis ovista. Kaapista löytyy apteekin ovistestejä.
En tiedä onko ne mistään kotoisin, mutta testataan! Niissä kyllä tais olla herkkyys 25..
Vai onko teillä millaisia kokemuksia eri ovistesteistä?
Mietin myös CB kaksoishormoni testiä tai sitä digitaalista hymynaamatestiä. Onko näistä millaiset kokemukset teillä?
Digitaalinen vois olla hyvä lisäksi, ettei tarvis viivoja tihrustaa.
Kaikki vinkit ja kikat kehiin!
Syli niin kovasti odottaa pientä kääröä <3
 
Viimeksi muokattu:
Ää! Mä tarvisin vinkkejä ja henkistä tukee, koska sitä viittis alkaa tikuttaan raskaustestiä, negahan se tietty vie on mut millä päivillä vois herkällä saada plussaa/ haamua ? Mieli tekis testata heti mut järki sanoo muuta ja pettymys pelottaa..
Minä sain suht selkeän viivan dpo11, eli luultavasti ois näkynyt jo aiemminkin. Kyllähän täällä on haamulaisia jo näkynyt dpo9 päivillä :)
Sinuna vielä odottaisin hetken :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Mamtobe
Täällä ois nyt vuoto vähän niin kuin ohi ja tänään alkanut jo nippailee oikean puolen munasarjaan, ihan kun ois munasolun kasvukipuja. Mut eihän se nyt voi mitenkään olla mahdollista, kun menossa kp6 o_O Vai onko mun kierto kuitenkin jo sen kp8, kun pari pvä kuitenkin tiputteli sen verran, et oli pidettävä sidettä ja vaihdettava illalla uus.
Halujakin ois jo pikkusen ja se on yleensä oviksen merkki, mutta ei mun kroppa voi palautua näin nopeaa :unsure:
 
Täällä ois nyt vuoto vähän niin kuin ohi ja tänään alkanut jo nippailee oikean puolen munasarjaan, ihan kun ois munasolun kasvukipuja. Mut eihän se nyt voi mitenkään olla mahdollista, kun menossa kp6 o_O Vai onko mun kierto kuitenkin jo sen kp8, kun pari pvä kuitenkin tiputteli sen verran, et oli pidettävä sidettä ja vaihdettava illalla uus.
Halujakin ois jo pikkusen ja se on yleensä oviksen merkki, mutta ei mun kroppa voi palautua näin nopeaa :unsure:
Mulla tos edellisessä kierrossa jossa vuoto oli just km vuoto niin alkoi kans heti vuodon loputtua ovis kivut. Kipuili tosi paljon yli viikon ja lopulta ovis oli kp15. Flouhun ekat ovis jomot oon kirjannut dpo6
 
vierailija
älä kuitenkaan vielä luovuta. Hyvin voi vielä plussaksi muuttua. Terveisin toinen suurperheen äitee itsellä ikää pian 39 ja ensimmäisen keskenmenon juuri keväällä kokenut. Todennäköisesti viime kierrossa (heti keskemneno kierrossa) oli jo uutta yritystä, kun testit alkoi tummua uudelleen nega testin jälkeen, mutta sitten alkoi vuoto normaalisti. Paljon vaikeampaa tämä tuntuu olevan, kuin aiemmin.
Nyt kyllä alkoi menkkakivut, että eiköhän ne menkat vkonloppuna ala. Eikä oo mitään raskausoireitakaan.
Mulla on ollut useampi km alle 30- vuotiaana, mut sen jälkeen on onneksi raskaudet onnistuneet. Silti kova km-pelko on jäänyt.
Mä oon aatellut, että muutamia kiertoja tässä yritellään...jollei tärppää, niin sitten oli lapsiluku tässä.
 
Ää! Mä tarvisin vinkkejä ja henkistä tukee, koska sitä viittis alkaa tikuttaan raskaustestiä, negahan se tietty vie on mut millä päivillä vois herkällä saada plussaa/ haamua ? Mieli tekis testata heti mut järki sanoo muuta ja pettymys pelottaa..
Silloin kun minulla on dpo7 ollut kiinnittymistuntemuksia, niin dpo10 on tullut semmoinen viiva, että kääntämättä ja vääntämättä näkee :)
 
Hei te joilla kierto jossain 26-32 välillä, niin milloin aloitatte tikuttamaan ovista? Ja onko ollut paljon vaihteluita kiertojen välillä milloin se ovisplussa on tullut?
Mulla kierto yleensä n.29-33 ja alotan tikuttamaan varmuuden vuoksi siinä kp13-14 paikkeilla. Yleensä ovisplussa tulee kp 16 tai 18, mutta jos kierto venyy niin tulee vasta kp22. Joskus kierto ollut vain 26 päivää, niin silloin plussa tullut kp13. Kannattaa seurailla valkovuodon koostumusta. Sitten kun alkaa runsastumaan, niin aloittaa tikuttamisen.
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Jaahas, meillä sitten venyy tuo aukiolotutkimus ensi kiertoon. Ei ollut yhtään vapaata aikaa, joten uusi yritys ensi kierrossa :/. Kuulemma joillain käynyt niin, ettei ole saanut vielä toisellakaan kierroksella aikaa varattua.
 
Ohhoh, aika aikaisin. Mikä dpo sulla alkaa yleensä menkat? Mietin, että jos alkaa vasta dpo15 niin mahtaakohan noin aikaisin näkyä.
Dpo15 alkaa. Ja dpo9 on myös ollut semmonen viivan aavistus jo testissä, mutta dpo10 semmoinen ettei tartte ikkunan alla käännellä, että näkyykö siellä jotain :D Ja nuissa plussakierroissa ne kiinnittymistuntemukset, vuoto ja lämpödippi ollut juuri tuolloin dpo7.
 
Minä poistun listoilta (saa poistaa).
Emme aio enää yrittää, vaan tämä oli viimeinen kertamme ja hyväksymme nyt sen, ettei meille tule lasta milloinkaan. Olimme näin päättäneet jos kesken menee (näin kävi) :( ja nyt pysymme siinä päätöksessä. Kiitos kaikille tuestanne! :) Ihan mahtava ryhmä. Toivon teille jokaiselle kaikkea hyvää yritykseen ja plussia, niitä pysyviä loppuun saakka kantavia! <3 <3
 
Ää! Mä tarvisin vinkkejä ja henkistä tukee, koska sitä viittis alkaa tikuttaan raskaustestiä, negahan se tietty vie on mut millä päivillä vois herkällä saada plussaa/ haamua ? Mieli tekis testata heti mut järki sanoo muuta ja pettymys pelottaa..
Mulla on ihan sama fiilis. Yritän nyt malttaa ainakin dpo10 asti joka on ylihuomenna. Pelottaa et jos siihen ei tuukkaan viivaa :(
 
Mä aloitan tikuttamaan kp 10 ja ovulaatioplussan saan aikalailla tarkkaan kp13. Kierto säännöllinen 28 päivää :) Ja jos alkaa viiva olemaan lähellä posia niin tikutan myös illalla,aloitan siis pelkillä aamutikutuksilla!
Mulla sama, mutta kp 15 yleensä vasta tulee plussa ja kierto vain keskimäärin 25 vrk. Mutta tosiaan testaan ensin kerran päivässä, kun tummenee niin kahdesti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja Loree
Mulla on ihan sama fiilis. Yritän nyt malttaa ainakin dpo10 asti joka on ylihuomenna. Pelottaa et jos siihen ei tuukkaan viivaa
Ihana että en oo ainoo jolla on vastaavia ajatuksia ! Mulla toi 10 on vasta lauantaina, mietin että tekiskö sit sunnuntai aamusta kun on vp

Itellä on tänään varsinkin ollu kovin hankala olla, koko ajan saa juosta vessassa ja alavatsaa supistaa.. voisin vannoo että menkat on alkamassa vaikka niitten ei pitäis vie viikkoon alkaa..
 
Ihana että en oo ainoo jolla on vastaavia ajatuksia ! Mulla toi 10 on vasta lauantaina, mietin että tekiskö sit sunnuntai aamusta kun on vp

Itellä on tänään varsinkin ollu kovin hankala olla, koko ajan saa juosta vessassa ja alavatsaa supistaa.. voisin vannoo että menkat on alkamassa vaikka niitten ei pitäis vie viikkoon alkaa..
Siis mulla oli just pari päivää sit samanlainen olo. Kipuja oli siinä dpo5-6 ja sit sen jälkeenkin arka alavatsa. Ekana ajattelin itselleni päiväksi dpo12 sunnuntaina mut ehkä haluan kokeilla jo ylihuomenna josko tosiaan jotain näkyisi. Jos maltan mieleni niin sunnuntaina sitten :D
 
@Tiukuna ja @Mamtobe tehkää jooko vaa su. Testi
Silloin aion itsekin (Ellei menkat tietty ala, toivottavasti ei!!)
Minäkin voisin sunnuntaina testata, vaikka usko tähän kiertoon onkin ihan nolla. Tänään ollut jo semmoinen olo, että mahtaako tämä kierto ees sunnuntaille kestää. No mutta uusi kierto häämöttää jo nurkan takana! Jospa teillä muilla tärppää, niin saan iloita teidän puolesta :love:
 
Oi, mä täällä jo jännään teidän puolesta @Alinna86 , @Tiukuna , @Mamtobe ja @Töppönen_ :love: toivon kunnon plussa-aaltoa! ❤ Lupaavia oireita teillä monella ollu :love: Sunnuntaita ootellessa!:X3:

Täällä aika matelee, dpo 2 vasta... tajusin just että sekä testauspäivä että mahdolliset menkat osuu aikaan kun ollaan vanhempien kans mökillä. Niille en oo kertonut yrittämisestä enkä aio kertoo mahdollisesta raskaudestakaan kun vasta ihan aikasintaan nt-ultran jälkeen joten taitaa jäädä testaaminen väliin. :censored: Tai sit pitää keksii miten testaan ilman riskiä kiinni jäämisestä... :unsure: varmaan testaan dpo 10 just ennen mökille lähtöö ja sit katon alkaako menkat, jos ei niin seuraava mahis testata dpo 18... :X3:
 

Yhteistyössä