"Patsaiden kaatajat ovat väärässä ja Eskimo-puikon nimi pitää säilyttää – noitavaino saa riittää!"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heti ensimmäisellä lauseella loit olkiukon ja sitten käytit sen 200 sanaa sitä olkiukkoa vastaan taisteluun.
Oliko 1700-luvun vertauksesi siis jotain muuta, kuin 1700-luvun vertausta? Käytit sen määrittelemiseen kokonaisen kappaleen verran aikaa, eikä sieltä mikään ironia paista läpi. Kerroit mikä sananvapaus mielestäsi on, mitä se tarkoittaa ja miten sitä tulisi käyttää.
Siihen vastasin ja sen kyseenalaistin, että eipä välttämättä toimi, mutta saat toki niin ajatella, ja perustelin vastaukseni.

Eli jos olet lyönyt jollain ironialla tai heikolla argumentilla tuossa määritelmässäsi, niin voit kertoa sen, etkä alkaa syyttelemään mistään trollaamisesta. Koska minä en näe siellä minkäänlaista heikompaa esimerkkiä, mitä vastaan olisin hyökännyt. Teksti vaikuttaa ajatellulta ja perustellulta kokonaisuudessaan.
 
Ai nyt ko ollaan taas Ukkolan puolella?
Kysymys paljastaa aivottoman zombi-ajattelumallin. Ei sillä ole merkitystä, kuka sanoo. Sanotun sisältö merkitsee.

On todella surullista, jos ihminen ei itse pysty muodostamaan kantaansa asioihin, vaan hän seuraa zombina jotakuta muuta ja toistelee hänen ajatuksiaan.

Minulle ei tuota ongelmia olla samaa mieltä Ukkolan, Sanna Marinin ja Jussi Halla-ahon kanssa. Tai olla eri mieltä. Se, olemmeko jossakin asiassa samaa mieltä, riippuu sanotusta, ei siitä kuka sanoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Tässä Eskimo-puikko gatessa jää yksi hyvin tärkeä pointti lähestulkoon kaikilla aihetta käsittelevillä huomiotto: sen nimen haluaa vaihtaa jätskin valmistaja ihan itse. Voi siis melkein varmuudella sanoa, että kyseessä on oikein ajoitettu mainos. Aikamoisen mediahuomion se on saanutkin aikaan, mutta mitään todellista kytkentää blm-liikkeeseen sillä on kovin vähän.
 
vierailija
Tässä Eskimo-puikko gatessa jää yksi hyvin tärkeä pointti lähestulkoon kaikilla aihetta käsittelevillä huomiotto: sen nimen haluaa vaihtaa jätskin valmistaja ihan itse. Voi siis melkein varmuudella sanoa, että kyseessä on oikein ajoitettu mainos. Aikamoisen mediahuomion se on saanutkin aikaan, mutta mitään todellista kytkentää blm-liikkeeseen sillä on kovin vähän.
Vuosikymmeniä vanhoja brändejä, maailman kallein brändi on liki 200 miljardin euron arvoinen, ei mennä vaihtamaan pelkän vaihtamisen ilon vuoksi, siihen on oltava pätevä syy ja veikkaan ettei vaihtamusen aikaan saama mediahuomio ole Eskimon tapauksessa se syy, koska nimen vaihtaminen herättää myös pahaa verta.
 
vierailija
Kysymys paljastaa aivottoman zombi-ajattelumallin. Ei sillä ole merkitystä, kuka sanoo. Sanotun sisältö merkitsee.

On todella surullista, jos ihminen ei itse pysty muodostamaan kantaansa asioihin, vaan hän seuraa zombina jotakuta muuta ja toistelee hänen ajatuksiaan.

Minulle ei tuota ongelmia olla samaa mieltä Ukkolan, Sanna Marinin ja Jussi Halla-ahon kanssa. Tai olla eri mieltä. Se, olemmeko jossakin asiassa samaa mieltä, riippuu sanotusta, ei siitä kuka sanoo.
Wau, mitä draamaa! Onneksi olkoon.
Kysyin, jotta saisin tietää aloittajan kannan aiheeseen, koska sitä ei kerrottu. Aloittajahan saattaa olla suvakki tai rajakki, jolla on puolueellinen näkökanta asioihin.
Lopeta zombeilu, äläkä yritä tunkea draamaa jonnekkin, missä sitä ei ole. Ei sovi sulle jos yrität käydä tasokasta keskustelua.
 
vierailija
Unohtiko Sanna kirjoittaa siitä, että hänen puolisonsa on ollut mukana tukemassa sellaisen tyypin kirjaa, jonka mukaan naisen paikka on olla kotona pyykkäämässä ja ompelemassa ja avaamassa haaransa silloin, kun ukko niin sanoo, ja jos ei avaa, niin mies ottaa vaikka väkivalloin ja se on ok?
 
vierailija
Kysyt turhan vaikeita. Ei niillä rivijäsenillä ole mitään omaa sanottavaa. Kunhan kopsaavat "johtajiensa" hölynpölyä ja valheita. Ja taas pässiä viedään narusta
On kyllä argumentit vähissä, voit olla oikeassa, jos ei ole omia mielipiteitä tai ymmärrystä, niin perustelut on hukassa. Näkee noista kommenteista, kun vain kysäiseekin, että millä toinen kannalla on, niin sitten onkin "zombi".. huhhuh.
 
vierailija
vierailija
Kysymys paljastaa aivottoman zombi-ajattelumallin. Ei sillä ole merkitystä, kuka sanoo. Sanotun sisältö merkitsee.

On todella surullista, jos ihminen ei itse pysty muodostamaan kantaansa asioihin, vaan hän seuraa zombina jotakuta muuta ja toistelee hänen ajatuksiaan.

Minulle ei tuota ongelmia olla samaa mieltä Ukkolan, Sanna Marinin ja Jussi Halla-ahon kanssa. Tai olla eri mieltä. Se, olemmeko jossakin asiassa samaa mieltä, riippuu sanotusta, ei siitä kuka sanoo.
Ton olen kyllä huomannut rajakkien kanssa, että ne ei välitä, kuka sanoo, ainoastaan, mitä sanotaan.
Ne palvois jopa Marinia, jos se sanois jotain niiden mielikuvitukseen sopivaa. Niillä on ihan järkyttävä tarve vahvistaa omia mielipiteitään huolimatta siitä, kuka sanoo.
Näin he uskovat jopa anonyymeja kirjoittajia, jotka väittävät perusteettomia ja valheellisia asioita, ikinä tarkastamatta faktoja.
 
vierailija
Ton olen kyllä huomannut rajakkien kanssa, että ne ei välitä, kuka sanoo, ainoastaan, mitä sanotaan.
Ne palvois jopa Marinia, jos se sanois jotain niiden mielikuvitukseen sopivaa. Niillä on ihan järkyttävä tarve vahvistaa omia mielipiteitään huolimatta siitä, kuka sanoo.
Näin he uskovat jopa anonyymeja kirjoittajia, jotka väittävät perusteettomia ja valheellisia asioita, ikinä tarkastamatta faktoja.
Sinäkö uskot oman "mestarisi" jokaiseen sanaan?
 
vierailija
Ok. Sori.

Ei mitään :) tästä öyhötysvirrasta ei aina ota selvää.
Hu, mitä repeytymistä jälleen. Ukkolahan ei kompannut kirjaa?, mutta hänen miehensä sen tarkastanut.
Mä en tiedä, mitä ajatella taas. Ps naiset huutavat tasa-arvon perään samalla, kun miehet sitä ivaavat. Miehet huutaa vhämmän arvostusongelmista, kun naiset huutaa siitä, että ovat tasa-arvoisia.
Voiko skitsompaa asetelmaa enää olla!
 

Yhteistyössä