Ei, vaan siis nimenomaan mulla oli kolme lääkäriä, joista jokaisen tapasin vain kerran. Ekalla ensikäynti, toka teki hoitosuunnitelman ja kolmas siirron. Eli sinänsä ei sillä lääkärillä niin väliä taida olla (kun en tykännyt siitä ekasta), tai jos joku noista oli se tärkein, niin varmaan siirron tehnyt. Musta tuntuu, että niillä on aika samat linjaukset lääkitysten ym suhteen klinikan sisällä.Silmu 75 lueskelin aikani kuluksi sun kirjoituksia, koska olemme samalla lääkärillä. Ja samanlaisia ajatuksia minullakin. Et koskaan vaihtanut lääkäriä, mitta sinulla oli kolme eri hoitajaa? Oletko tyytyväinen palveluun? Tarjottiinko teille koskaan edes niitä munasolupankin soluja? Vai vaan luovuttajaa suoraan? Pitikö valita jossain vaiheessa?
Olin ensikäynnille mennessä itse ajatellut, että munasolupankki on halvempi vaihtoehto, jono ehkä lyhyempi ja ainakin tietää kuinka monta munasolua rahalla saa, kun taas tuoreita ei välttämättä tule yhtään. Sen jälkeen lueskelin Facebookista Simpukan Helminauha-ryhmästä toisaalta monia onnistumiskokemuksia pakastetuilla, toisaalta monilla tuntui olleen ongelmia mm. hedelmöittymisen kanssa ja sitten oli tuoreilla onnistuttu heti. Päätin pelata varman päälle ja ilmoitin sille yhteyshenkilölle, että jonotetaan sittenkin tuoreita. Oletan, että se jonotilanne riippuu siitä kumman valitsee kun kuitenkin pitää olla se ”sun näköinen” luovuttaja. Epäselväksi jäi myös miten paljon niitä pakastettuja edes on.
Vähän musta yhteydenpito klinikan kanssa olisi voinut toimia paremmin. Kun munasolujen kehittyminen blastoiksi kestikin kuusi päivää, niin olisihan siinä viidentenä voinut laittaa väliaikatiedon. Hintakin jäi vähän epäselväksi kun laskun tullessa hinnasto oli muuttunut ja koskikin vain meitä myöhemmin sopimuksen allekirjoittaneita (nyt pyytäisin hinnan etukäteen kirjallisena). Siitä taas olen tyytyväinen, ettei mulle tuputettu mitäön lisälääkityksiä eikä -tutkimuksia, eikä se ollut mikään ongelma, että kävin ultrat muualla.