Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Matikasta mä oon tykännyt vaikka en ole hyvä siinä. Se vähä mitä opin 80-luvulla on unohtunut. Ei kemia kamalaa ole mutta kun en muista sitäkään. Ne kemian tunnit mitä nyt keväällä on ollut niin en muista siitä paljon mitään.

Mulla on kyllä kemia suht hyvin hallussa vaikkapa keittiössä ja saippuanteossa.

Mutta, onnea kokeeseen! Itse ainakin sitä tarvitsisin koska muisti, todella, ei riitä vuosikymmenten taa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m.e.k.
kemia osaa olla halutessaan hankalaa
ja paljon riippuu siitäkin millanen henkilö sitä opettaa.
Meille opetti yhden kurssin ajan sellanen opettaja kemiaa, joka myönsi heti ensimmäisellä tunnilla ettei osaa itse koko ainetta ja ettei meistä kukaan sitä tule tarvitsemaan ( = väärin, ryhmässämme oli sellaisia jotka tulevat tarvitsemaan kemiaa tulevaisuudessa) ja hän ei ikinä opettanut...kirjoitti muistiinpanot lyijykynällä paperille ja heijasti tekstit seinälle ja käski kopioida muistiinpanot.

Yhden ainoan tunnin aikana teimme kemiallisia kokeita, eli testasimme kuinka suola ja sokeri liukenee kuumaan/kylmään veteen.
 
ja paljon riippuu siitäkin millanen henkilö sitä opettaa.
Meille opetti yhden kurssin ajan sellanen opettaja kemiaa, joka myönsi heti ensimmäisellä tunnilla ettei osaa itse koko ainetta ja ettei meistä kukaan sitä tule tarvitsemaan ( = väärin, ryhmässämme oli sellaisia jotka tulevat tarvitsemaan kemiaa tulevaisuudessa) ja hän ei ikinä opettanut...kirjoitti muistiinpanot lyijykynällä paperille ja heijasti tekstit seinälle ja käski kopioida muistiinpanot.

Yhden ainoan tunnin aikana teimme kemiallisia kokeita, eli testasimme kuinka suola ja sokeri liukenee kuumaan/kylmään veteen.
mikä tahansa menee vaikeeksi jos opettaja ei osaa opettaa

olis mulla pitäny tulla opeksi
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
ja paljon riippuu siitäkin millanen henkilö sitä opettaa.
Meille opetti yhden kurssin ajan sellanen opettaja kemiaa, joka myönsi heti ensimmäisellä tunnilla ettei osaa itse koko ainetta ja ettei meistä kukaan sitä tule tarvitsemaan ( = väärin, ryhmässämme oli sellaisia jotka tulevat tarvitsemaan kemiaa tulevaisuudessa) ja hän ei ikinä opettanut...kirjoitti muistiinpanot lyijykynällä paperille ja heijasti tekstit seinälle ja käski kopioida muistiinpanot.

Yhden ainoan tunnin aikana teimme kemiallisia kokeita, eli testasimme kuinka suola ja sokeri liukenee kuumaan/kylmään veteen.
Ja koronan takia oli etänä. Mä en aina ymmärrä tekstiä. Ja huono muisti.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä