Toiveissa vauva 2021

Siis valaiskaa nyt tyhmää! Ennen kiinnittymistä ei voi tulla raskausoireita?
Vai voiko? Mä joka kierto odotan, että rinnat kipeytyis, koska se ois ihan varma raskausoire mulla, mutta ei ne kipeydy. Ja tosiaan aina tässä dpo7 vaiheessa heitän hanskat tiskiin, ku rinnat ihan lörppänät. Mutta jos ei ole vielä kiinnittynyt, ni eikai ne kuuluiskaan olla kipeät?
No niin mä olen käsittänyt. Kun hcg:n nousustanhan ne oireet johtuu, ja hcg alkaa erittyä vasta kun kiinnittyminen on tapahtunut. Tosin mulla ei ollu koskaan rinnat kipeä raskauden aikana, eikä nytkään. Raskaudet on monesti erilaisia, et välttämättä saa samoja oireita seuraavassa raskaudessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Lilmi89
49 pilleriä jäljellä! (Kyllä, olen laskenut ne ja pidän päivittäin kirjaa niistä:LOL:.. )

Oon taas varmuuden vuoksi vähän stressanut tota pillereiden lopettamista. Söin niitä aikaisemmin liuskan kerrallaan ja menkat tuli yleensä joka - joka toisen liuskan jälkeen. Nyt oon puolisen vuotta syönyt pillereitä kolme liuskaa putkeen ja olen menkaton, joka mun endometrioosin hoidossa on tavoitteenakin. Oon nyt sitten ruvennut jo etukäteen stressaamaan, että jos mulle ei tuukkaan menkkoja enää ikinä ja mun munasarjat on jotenki sammunu:eek:
 
  • Vau!
Reactions: Lilmi89
Tänään sit pärähti hyvinkin selkeä plussa ovis testiin ☺ todella hämmentävää kp10 ja jos tosiaan huomenna tulis niin aikaistunut kyl todella paljon ovis.... :unsure: Tässä kierrossa uutena lisänä toi siveydenpuu kapseli että en tiedä johtuuko siitä vai onko kroppa vaan edeleen vähän sekasin km:n jälkeen.... Sinänsä kyl mukavaa kun eilen ja toissapäivänä jo talleteltu, että jos nyt sit jo huomenna tulis niin ei tarttis ku enää tänää kellistää tuo ukko ☺
 
Mulla rinnat kipeytyy joskus oviksen aikaa ja jatkuu siihen asti ku menkat alkaa. Joskus kipeytyy kahdesta, eli oviksen aikaa sit lakkaa ja ennen menkkoja uudestaan. Joskus vaan ennen menkkoja. Kahdessa plussassa oli molemmissa erilailla, toisessa rinnat oli sairaan kipeät n. Viikko ennen menkkoja, ihan km vuotoon asti. Täs viimeisessä kipeytyi oviksen aikaan sit hellitti ja ei kipeytynyt enää oikein missään vaiheessa kunnolla, vähän vaan arkuutta oli. Eli mä en ainakaa voi ennustaa tai päätellä mitään, elävät omaa elämäänsä :D
Luulihan mun rinnat että km oli synnytys ja maito nousi rintoihin ja sain kaiken päälle vielä rintatulehduksen..

Nyt mulla on ollu ovis päivästä asti rinnat kipeät. Nyt dpo 3 hyvin raskaat ja täyteläiset, jos voi sanoa. Tai no mulla on valitettavasti muutenkin suuret rinnat(L70/M65) , nii nyt ne on jostain syystä hirmu painavatkin ja liivit jää vähän pieneksi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Täällä lopetettu pillerit 18.4 mutta menkkoja ei kuulu ja raskaustesti näyttää negaa. Yleensä jos oon unohtanu yhenkin pillerin niin on saattanut menkat alkaa kesken kaiken. Alan olemaan aika varma että stressi aiheuttaa menkkojen poisjäämisen. Tänään kuitenkin yksi menkkojen alkamisen oire ilmaantui eli nännit oli aamulla kosketusarat. Eli odottelu jatkuu :rolleyes:
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Hirveesti taas tullut viestejä, ja joihinkin piti vastata, mutten muista enää yhtään, että kelle ja mihin kaikkeen :D ainakin joku puhui neuvolan tavasta laskea viikkoa ja kierron pituudesta. Multa tais mennä ohi se, että mikä tässä oli se suurin pointti, miksi sillä on väliä vaikka neuvola laskisi ”väärin”? Ultrassahan se kuitenkin sitten varmistuu ja siirtyy jos on siirtyäkseen :) parempaan suuntaanhan tuo kuitenkin menee väärin jos menee :) mulla kierto on muka pitkä, 33-35 pvä (mun mielestä ei yhtään pitkä, yli 40 ois pitkä :D), ja silti meni viikot ihan oikein. 2 päivän heitto tais olla ekan ultran perusteella, mutten muista kyllä kumpaan suuntaan.
 
Täällä lopetettu pillerit 18.4 mutta menkkoja ei kuulu ja raskaustesti näyttää negaa. Yleensä jos oon unohtanu yhenkin pillerin niin on saattanut menkat alkaa kesken kaiken. Alan olemaan aika varma että stressi aiheuttaa menkkojen poisjäämisen. Tänään kuitenkin yksi menkkojen alkamisen oire ilmaantui eli nännit oli aamulla kosketusarat. Eli odottelu jatkuu
No mulla on kans tää, että sillon kun söin vaan yhtä liuskaa kerrallaan, niin jos en muistanut ottaa pilleriä aamulla ennen kun lähdin töihin niin monesti oli jo tiputteluvuotoa iltapäivällä kun meni kotiin...
 
Voi että ku tekis mieli testailla! Dpo 10 nyt ja periaatteessahan herkän vois tehä mutta en tiiä uskallanko ku jos on ihan nega nii sit taas vetää mieltä matalaksi ja ajattelin et sinnittelisin siihen äitienpäivään.

Mietin jo pitäskö testailun himolla testata ovistestillä, mut sehä ei kyllä välttis sano mitään. Normaalisti mulla ei kyllä ovistestit tummu menkkojen lähestyessä mutta olis varmasti ihan turhaa!

kyllä tää on piinailujen piinailua tämä oviksen jälkeinen elämä :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
@Kasikuus okei, mulla vähän samansuuntaisia havaintoja noiden one stepien kanssa, pitänee testata muitakin merkkejä. Toisaalta just tällä hetkellä on jotain ovistuntemuksia. Jospa se olis tullut tai tulossa, kunhan tulee :)

@Titi-Love täällä kans tuntuu, että kaikki on raskaana. Onneksi myös moni sellainen, joka pitkään kärsinyt lapsettomuudesta, se luo toivoa itsellekin. Mutta kyllähän se surettaa.

Nyt vietetään simpukka-viikkoa ja huomenna lapsettomien lauantai. Lueskelen simpukan julkaisuja ja ajattelin katsoa luennon lapsettomuuden näkymättömästä surusta. Äitienpäivänä kaikki muut lapsuudenperheestäni saavat juhlistaa omaa äitiyttään, minä juhlistan sisaruksiani ja omaa äitiäni.
 
Mä varmaan viihdyn tällä puolella vielä pari päivää tai ainakin siihen asti, että testien viivat vähän tummenisi. Digistä huolimatta. Ehkä hieman aikaisempaa erottuvammat viivat tänään pc & apteekin ultra. Dpo13, kp 31/27-32. Oviksesta laskettuna rv 3+6, että onhan toki vielä aikaista. Just laskeskelin, että esikoisesta selkeä plussa tuli vasta noin rv 4+4. Oonko vaan näin kärsimätön vai pitääkö taas ressailla huvikseen turhasta? Äh.

Tekisi mieli hakea kunnon testiläjä eri merkkejä, tikutella menemään ja tehdä analyyttista vertailua :D :D pöh, ei auta kun odotella aamua ja ihmetellä viivoja sitten lisää.

Tsemppiä omaa plussaa (niin oviksia kuin tärppejä) odotteleville ja kärsivällisyyden tuulia teille näihin testauksiin :D
 
Mäkin jotenkin odotan et jos raskaaksi tulis et rinnat kipeytyis, vaikka voishan se olla et raskaudet on erilaisia ja enää ei kipeytyiskään vaikka aiemmin kipeytynyt. @Titi-Love mulla taas on pienet rinnat ja pienenkin muutoksen huomaan heti. Ja ne kyllä elää omaa elämäänsä tosiaan :) maitoa tihkuu edelleen saunassa vaikka imettämisestä jo 6 vuotta aikaa. Rintatulehdus myös tullut aina helposti. Ja kierron mittaan hormoonitasojen vaihtuessa tunnen muutokset helposti rinnoissa. Siksi jotenkin tuntuu et rinnat reagois siihen raskaushormooniinkin mut eihän sitä tiedä. Tosiaan raskaudet voi olla erilaisia ja meidän naisten kehot erilaisia.

@minttuni aloin itkemään hirmuisesti sun viestistä. Jotenkin tuli vain niin suru :( Toivon sydämestäni et haaveet toteutuu kaikilla lapsesta haaveilevilla. Paljon tsemppiä tulevaan viikonloppuun, olet ajatuksissa ❤ Teillä vielä onneksi hyvät mahdollisuudet saada lapsia, viimeistään sitten hoitojen avulla. Ja toivottavasti jo ennen, vaikka tästä kierrosta :) Itse toivon myös et ensi viikolla alkavat hoidot toisi meille myös sen parhaan palkinnon. Jännittää kyllä vähän etukäteen ne piikittämiset ja muut. Mut näillä mennään eteenpäin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Onko paljonkin äitienpäivänä testailijoita?

Mä odotan jännityksellä muiden testejä kuten @Alinna86, mut ite jätän testailun taas väliin. Menkat alkaa ma tai ti. Niinkun joku eilen kirjoitti, oishan se maailman paras lahja jos tulis positiivinen testi, mutta negatiivinen taas vois tuoda surkean fiiliksen omaan äitienpäivään. Toivottavasti viikonloppu tuo kuitenkin uusia plussia taas ryhmään :)
 
@Kasikuus joo hei kiitos, olin eilen niin tohkeissani että unohdin koko asian. Eli dpo 0 tänään kiitos kiitos

Oliko täällä porukkaa, jotka kokee että ovis tulis nopeastikin plussan jälkeen? Toki tuntemukset voi tuntua missä kohtaa vain, mutta minulla on nyt enemmän ollut kiertoja, joissa kivut tuntuu alle vrk ovisplussasta. Hitsi jos ei nyt tärppää, niin seuraavassa kierrossa sitten ultrattavaksi. Ja jos ei hyvältä näytä oviksen suhteen, niin alkaa ärsyttämään! Nyt ollut 5 kiertoa, että oon saanu tikkuun plussan, niin kyllä toiveet herää, että ovis tapahtuisi.
Mulla tuli viimeksi ovis kaks tuntia plussasta. Aamulla ku testasin nii nega. Illalla plussa josta kaks tuntia selkeät kivut et irtosi. Aamulla taas tyhjä testi eli tosi nopeaa se ovulaatio tulee. En saa sitä aina edes testattua ku mene nii nopeasti ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Voi @minttuni toivon niin että teilläkin viimein se plussa tulisi, viimeistään sitten hoitojen alettua :love:
Ja täällä jännätään taas @Alinna86 miten käy, käyrä näyttää niin lupaavalta! :love::X3:
Ja toivottavasti muillakin tärppäis mahdollisimman pian :love:(y)

Täällä menkat viimein ohi ja nyt alkaa aika mateleen kun oottelee ovista. Päätin nyt testailla tässä kierrossa ja mittailla myös lämpöjä. Luottoo ei oikein oo et nyt tärppäis mut eihän sitä tiedä. Mä viime kierrossa sorruin tilaan yhdet äitiyslegginsit kun oli niin ihanat ja päätin et kyllä niille viä käyttöö tulee.. :D Ja kun sillon oli niitä muka niin lupaavia oireitakin niin rohkaistuin. Myönnän myös tilanneeni pari vaatettakin jo tulevalle pikkuiselle. Kovasti täällä siis meidän tulevaa esikoista ootellaan jo, kunhan nyt vaan tarttuisi matkaan :love::barefoot:
 
Hitto ku lähipiirissä taas kunnon vauva-aalto. Ei mua silleen haittaa muiden raskaudet, ihana juttu. Mutta nyt kun serkku ilmoitti meidän km lasketunajan lähelle, että heille syntyy vauva, nii nyt kirpas. Ei oo hetkeen km silleen enää surettanut etttä ois pitänyt itkeä, mutta nyt meinaa itkettää. :/
Toivottavasti tässä kohta Plussaa itsekin.
Samoin, jokapuolella vaan raskaanaolevia. Töissä, somessa, tuttavapiirissä. Tulee niin paha mieli itelle ku miettii sit omaa tilannetta, että ku jokanen yritys vie sen kuukauden aikaa nii turhautuu turhautumistaan ja haluais unohtaa koko yrittämisen. Rankkaa
 
Täällä menkat viimein ohi ja nyt alkaa aika mateleen kun oottelee ovista. Päätin nyt testailla tässä kierrossa ja mittailla myös lämpöjä. Luottoo ei oikein oo et nyt tärppäis mut eihän sitä tiedä. Mä viime kierrossa sorruin tilaan yhdet äitiyslegginsit kun oli niin ihanat ja päätin et kyllä niille viä käyttöö tulee.. Ja kun sillon oli niitä muka niin lupaavia oireitakin niin rohkaistuin. Myönnän myös tilanneeni pari vaatettakin jo tulevalle pikkuiselle. Kovasti täällä siis meidän tulevaa esikoista ootellaan jo, kunhan nyt vaan tarttuisi matkaan
Me mennään sit suunnilleen samoissa! Itellä loppu kans eilen illalla menkat ja nyt ovista odotellessa verigreippien ja greippimehun kanssa :D En nyt yhtään muista sun kierronvaiheita, osaatko yhtään arvioida millon vois ovis mahdollisesti olla? :) Meillä on kans yks vaate ollut valmiina jo varmaan ~5 vuotta:love:
 
Hirveesti taas tullut viestejä, ja joihinkin piti vastata, mutten muista enää yhtään, että kelle ja mihin kaikkeen ainakin joku puhui neuvolan tavasta laskea viikkoa ja kierron pituudesta. Multa tais mennä ohi se, että mikä tässä oli se suurin pointti, miksi sillä on väliä vaikka neuvola laskisi ”väärin”? Ultrassahan se kuitenkin sitten varmistuu ja siirtyy jos on siirtyäkseen parempaan suuntaanhan tuo kuitenkin menee väärin jos menee mulla kierto on muka pitkä, 33-35 pvä (mun mielestä ei yhtään pitkä, yli 40 ois pitkä ), ja silti meni viikot ihan oikein. 2 päivän heitto tais olla ekan ultran perusteella, mutten muista kyllä kumpaan suuntaan.
No mä kävin viime raskaudessa 2 kertaa "turhaan" ultrassa. Yritin sanoa puhelimessa th:lle, että ei mun kannata tulla vielä ultraan koska ei siellä mitään näy. Mutta ei uskonut. No eihän siellä mitään näkynyt. Th oli laskenut, että olen 6 viikkoa pidemmällä mitä olin Siitä 2 viikon päästä uudelleen ultraan. Hankalaa juosta keskellä arkipäivää ultrassa "turhan" takia
 
  • Haha
Reactions: Vindy
@Shibali Olitkin ajatuksissa, kiva kun kirjottelit kuulumisia :love:
Aina on toivoa vaikka epätoivoiselta tää välillä tuntuukin että miksi antaa niin odotuttaa kun muilla käy tosta noin vaan "hyvä tuuri" , tsemppiä sinne❤
@minttuni Tsemppihalit myös sinne raskaaseen viikonloppuun, todella toivon että ensi vuonna äitienpäivänä saisit juhlia äitiyttä❤
@Pampula3 Tiedostan et aika kova riski testata nyt ylihuomenna, mutta onnekas oon että mulla on täällä 2 teiniä ja mies enkä usko negan muuttavan sitä ettenkö nauttisi päivästä jokatapauksessa, vaikka se aina pahaa tekeekin..:(nyt kun ei mitään oireita juurikaan ole niin ei oo odotuksia plussasta. Mutta kait mä testaan siitäkin syystä et saan sen pois alta ja ehdin totutella ajatukseen uuteen kiertoon joutumisesta nää vapaa päivät ke. Töihin sitten...
 
@Alinna86 juu eihän se testailu sitä sunnuntain onnea vie pois, voi tuoda toisaalta lisää iloa, jos hyvin käy ❤ Joskus oireettomuuskin voi olla hyvä.

@Shibali kiva kuulla sinun kuulumisia. Ja ihana positiivinen asenne :) Koitan ottaa oppia :) Niinku @Alinna86 totes niin aina on toivoa vaikka välillä epätoivoiselta tuntuukin. Oliko teilläkin jotain hoitoja alkamassa vai luomuna jatkatte? En muista ihan tarkalleen, muuta kun en kävit gynellä jossain vaiheessa tarkistamassa tilannetta. Ja teillä ei nyt kovin pitkää yritystä vielä takana niin varmaan on hyvät mahdollisuudet raskaudelle. Toivottavasti tulee legginseille pian käyttöä :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Shibali
TÄNÄÄN OVISLIUSKAN VIIVA ON ALKANUT TEKEYTYÄ!!!! Oon niin onnellinen, että edes jossakin testissä on väriä. Ovis on tulossa ja juuri ajallaan (heinäkuussa liuska tummeni viikon ennen kuin päästiin plussaan asti). :love: :love: :love: Huomenna mä niin kaadan tuon ukkoni. :sneaky:

Kaupat täyttyi äitienpäiväruusuista. Ostin itsellenikin, kun oli niin ihania värejä. Tänä keväänä oon alkanut näköjään marinoimaan itseäni vauvajutuilla. Illat on mennyt katsellessa Lapsi tuntemattoman kanssa, työmatkoilla kuuntelen Hei baby -podcastia ja sitten vielä höpötän täällä. Apua :D
 
@Hipposka "Illat on mennyt katsellessa Lapsi tuntemattoman kanssa, työmatkoilla kuuntelen Hei baby -podcastia ja sitten vielä höpötän täällä. Apua :D"

Siis FEEL U! :love: Samaa ohjelmaa seuraan, päivisin kuuntelen siivotessa ja lenkkeillessä Hei babyy ja koko ajan katon uudet viestit täältä!:X3: Lisäks selailen googlesta kaikkia vauvajuttuja, foorumeilta raskausoireita ja vinkkejä.. Itellä paha kun oon lomautettuna ja päivät yksin, niin uppoutuu ihan täysin noihin:sneaky::ROFLMAO:
 
Lueskelin nyt enkuksi lisää tosta siveydenpuusta jonka tosiaan otin tähän kiertoon tasapainottamaan km jälkeen viel kroppaa. No nyt sit bongasin että ihmisillä joilla on NS.norminkierto voi ton käytössä olla sivuvaikutuksena kierto häiriöt.. Joten tää vois nyt sit selittää miksi yhtäkkiä mun ovis on aikaistunut. No toki jos luteaali viel pysyy normina niin ei pitäis onneks raskautumisen vaarantua. Mutta en kyl tiedä viittinkö toista kiertoa syödä vaikka tän luvataan vievän pms oireet pois☺
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Lilmi89

Yhteistyössä