Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No haloo. Sit jos oikeasti ollaan siinä pisteessä, että pitäisi olla järjestämässä lentolenttää sinne minne sen pitäisi olla sitä järjestämässä, ni peli on menetetty.

Ei se viitsi istua jossain suunnittelemassa jotain mitä ei ikinä tulla tarvitsemaan.
Aika oleellisesti on miehesi sotilaskoulutus mennyt pieleen - armeijan hommista ei tulisi mitään, jos jokainen miettii omalta kohdaltaan, mikä on mielekästä tai kiinnostavaa.

Minä olen ollut kertausharjoituksissa, joissa todella moni asia epäonnistui eikä mitään mielekästä tehty. Mutta noista kokemuksista tuli kuitenkin arvokasta oppia siitä, miten ei kannata asioita järjestää. Lisäksi minä opin, kuinka hauras fyysisesti kestävien alaisten mieli voi olla monen päivän stressissä ja kuinka asian kanssa voi selvitä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
r0s
Aika oleellisesti on miehesi sotilaskoulutus mennyt pieleen - armeijan hommista ei tulisi mitään, jos jokainen miettii omalta kohdaltaan, mikä on mielekästä tai kiinnostavaa.

Minä olen ollut kertausharjoituksissa, joissa todella moni asia epäonnistui eikä mitään mielekästä tehty. Mutta noista kokemuksista tuli kuitenkin arvokasta oppia siitä, miten ei kannata asioita järjestää. Lisäksi minä opin, kuinka hauras fyysisesti kestävien alaisten mieli voi olla monen päivän stressissä ja kuinka asian kanssa voi selvitä.
Tai sit se vaan osaa käyttää omaa järkeään.

Sä, raukka, olet tainnut päätyä maanpuolustusjärjestelmämme aivopesun uhriksi. :eek:

• Tykkää
Reactions: m.e.k.

Minä olin niissä se yksinäinen hemmo siinä koko joukkueen edessä, joka varmaankin ainoana kaltaisistani otti kertauksissa tavakseen kertoa mitä on odotettavissa seuraavaksi.

Sen ensimmäisenkin jälkeen silminnähden tuli jo kunnioitusta, ja hyvää keskinäistä helpotuksenomaista henkeä joukkueessa. Niiden kaverit muissa joukkueissa oli aina kuin eksyneet lampaat... Ja mun joukkueen kaverit saattoivat ehkä vähän leveilläkin sillä, että oli sentään jotain tiedossa, eikä aina vaan kiire jonnekin odottamaan jotain. Ja huom, ei siis oltu sodassa :cool: (jossa tilanne on tietty ihan toinen)

Porukoissahan oli siinä vaiheessa kaikki jo ammatteihinsa valmistuneita, kuka mihinkin. Koko Suomen miesköörin kirjo. Aikuisia miehiä halusin kohdella heidän arvolleen sopivalla tavalla, en inttiaikanakaan kokenut tarvetta alistaa muita kyykyttämisellä ja pompottamisella, mitä itse muiden mukana kylläkin sain kokea mopoaikana.

Yhteistyössä