Haaveena vauva 2020

Kiitos @Shibali Pahoittelut huonoista uutisista Lääkärikäynnille tsempit

@Hypsy Hitaasti, mutta varmasti

Mulla katos se rintakipu.. Sitä kesti sen yhden yön ja aamun. Viime yön nukuin aika hyvin pitkästä aikaa. Vähän levänneempi olo, ainakin toistaiseksi Edelleen aika rauhallinen olo ja mies nauttii Tämä on todella harvinaista (lue:ei ikinä) että en ole 8 päivään hermostunut yhtään mistään, en edes töissä
Vähän kyllä epäilyttää, että tuleeko vahvistumaankaan. Pessimisti ei pety. :LOL:

Eikö vieläkään polttele testata? Joko on nyt sit tärppikierto tai susta on vain tullut tasainen ja rauhallinen aikuinen. Toivon ensimmäistä. ❤

Mulla on tissit ehkä hivenen kipeytyny vielä lisää. Vasenta munasarjaa vihloo aika usein ja välillä tulee menkkakramppeja, jotka saa jo tässä vaiheessa epäilemään, että näinköhän se punainen paholainen tekee tuloaan. Vaikuttaisi myös, että mulla on hiiva ja sitä ei ole ollut pian kymmeneen vuoteen. o_O
 
Vähän kyllä epäilyttää, että tuleeko vahvistumaankaan. Pessimisti ei pety.

Eikö vieläkään polttele testata? Joko on nyt sit tärppikierto tai susta on vain tullut tasainen ja rauhallinen aikuinen. Toivon ensimmäistä.

Mulla on tissit ehkä hivenen kipeytyny vielä lisää. Vasenta munasarjaa vihloo aika usein ja välillä tulee menkkakramppeja, jotka saa jo tässä vaiheessa epäilemään, että näinköhän se punainen paholainen tekee tuloaan. Vaikuttaisi myös, että mulla on hiiva ja sitä ei ole ollut pian kymmeneen vuoteen.
Ei polttele, koitan jaksaa odottaa ainakin tiistaihin asti. Ehkä nyt pikkusen alkaa se nega pelottaa, ni parempi ottaa ne menkat :) Pikkusen tuossa tuikkaili oikealle puolen ja nyt taas tuntuu, et alkais valumaan.

Mut nuo menkkajomot ja vihlonnathan kuuluu monesti raskauteen ja mitä ite kuullut kavereilta, ni eka oire ollut just tuo tunne, et menkat alkaa ku jomottelee :) Ja tuo hiiva, miks se nyt tulis, jos ei oo 10v ollut ;) :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
@Hypsy piti vielä sanoa, että voi kunpa molemmat pitäisi paikkaansa. Tärppi ja tasainen aikuinen nainen ❤ Olenkin ollut koko ikäni todella stressaantunut, herkkä ja temperamenttinen ja se on hankaloittanut elämää aika paljon. Ja 14v kestänyt masennus lapsen menetyksen jälkeen ja rankka parisuhde teki tehtävänsä. Nyt viimeisen vuoden aikana olen vasta saanut kunnon otteen elämästä ja ajatellut, että ehkä minustakin vielä kokonaan ehjä saadaan ❤
 
@Hypsy piti vielä sanoa, että voi kunpa molemmat pitäisi paikkaansa. Tärppi ja tasainen aikuinen nainen Olenkin ollut koko ikäni todella stressaantunut, herkkä ja temperamenttinen ja se on hankaloittanut elämää aika paljon. Ja 14v kestänyt masennus lapsen menetyksen jälkeen ja rankka parisuhde teki tehtävänsä. Nyt viimeisen vuoden aikana olen vasta saanut kunnon otteen elämästä ja ajatellut, että ehkä minustakin vielä kokonaan ehjä saadaan
Varmasti saadaan! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
@Alinna86 Ihanaa kun saitte keskusteltua ja mieskin on noin hyvin mukana. ❤

@Shibali Harmi kun progetulos oli nyt huono. Toivottavasti ensi kierrossa tulee hyvä ovulaatio! Ihanaa kun pääset jo huomenna ensikäynnille. ❤

@Hypsy hienosti kehittyy viivat!

@Mohan Ferritiiniä saa nostettua rautavalmisteilla ja ottamalla samaan aikaan c-vitamiinia. Kalsiumia ei saa ottaa samaan aikaan missään muodossa. Itse käytän nestemäistä rautaa (Maltofer), kun se ei ärsytä vatsaa niin paljon. Mulla oli lähtöarvo alle 20 ja toivoitteena saada vähintään 50, mutta saa lääkärin mielestä mennä vähän sen ylikin.

Mulla on nyt ehkä kierron se vaihe jolloin estrogeenitasot on alempana, kun eilisestä tuli sellainen kiukkupäivä että kaikki ahdisti. Ja oli myrsky, enkä päässyt ulkoilemaan, mikä yleensä auttaa. Nyt on taas tyyntä ja mielikin parempi. Ihanaa sunnuntaita kaikille!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Alinna86
@Hypsy hyvin vahvistunut viiva

tuleeko teille aina ilmoitus uusista viesteistä? Usein kun avaan tän sivun painan vielä ”päivitä” niin aina näyttää ettei olisi tullut. Mutta sitten kun menee tuolta vasemmalta ylänurkasta painamaan huomaankin jaaha ompas tänne tullut.
 
Onnittelut plussia saaneille Vaikee kans pysyä kärryillä tän uuden näkymän kanssa

Omaa napaa, mulla ei ikinä ennen oo ollut minkäänlaisia repäisykipuja missään kierrossa ja nyt on siis tuikkinut tosi ikävästi toiseen munasarjaan ja nyt pariin otteeseen ylösnoustessa vihlassut sinne myös kovasti... Dpo vasta 3 joten todella hämmentävää tämmönen kipuilu. Yleensä mulla noissa muutamassa nega kierrossa mitä tos kerkes oleen on joskus dpo6-> tullut erilaisia tuikkimisia kohdun seudulle mutta tämmöstä jonottelua ollut koskaan ennen....
Meillähän on tismalleen samat päivät, vähän kiva! Voidaan yhdessä jännäillä näitä tökkimisiä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli ja Lilmi89
Ei tuottanut kolmaskaan inssi toivottua lopputulosta, joten mut voi poistaa listoilta. Olen realisti, joten ymmärrän ikäni ja ylipäätään raskautumisen haasteet, mutta kun tutkimuksissa ei havaittu mitään raskautumista vaikeuttavaa, niin kyllä vaikealta tuntuu hyväksyä että tilanteeni on nyt tämä.

Eka aika julkiselle on muutaman viikon päästä ja siellä pyydän päästä suoraan IVF:ään. Jonot lienee sellaiset, että realistista odottaa pääsevänsä uudelleen piinailemaan loppuvuodesta. Jos jotain hyvää, niin tässä välissä ehtii hyvin vaihtaa mielekkäämpään työpaikkaan :) Jään seuraamaan taustalle keskusteluja, ja toivon ihan jokaiselle meistä omaa pientä syliin - ennemmin tai myöhemmin!
 
Johan tuli näemmä niin pitkä palstatauko, etten edes ensin tunnistanut olevani oikeassa paikassa! Mulla nyt menossa kp 10. Edellinen kierto venyi tosiaan 45 päiväiseksi, joka olikin pisin moneen kuukauteen. Katsotaan mihin suuntaan kierrot nyt kehittyy. Ensi viikolla käydään katsomassa yhtä taloa ja töissäkin on nyt niin jännät paikat ja ilmeisesti asiat selkenee vasta joskus elokuun vaiheilla, että bebe saa nyt odottaa. Käyn kuitenkin seurailemassa teidän juttuja, jotta pysyn kärryillä, kun aika on meille taas parempi. :giggle:
 
Mulla tänään dpo 6, listassa on yksi päivö liian vähän! :)

Värit sain toimimaan nyt kun poistin evästeet, mutta hymiöt ei edelleenkään pysy jos tuolta ylhäältä ne valitsen
Näkyy hetken, mutta sitten katoaa. Täytyy aina jälkeenpäin lisätä hymiöt :cautious:
 
Spermanlaadusta: meillä mies sai tutkimuksissa keskivertoa paremmat tulokset, mutta silti lapsettomuushoidoissa viime käynnillä lääkäri vihjasi että koska mies käyttää nuuskaa, ei tulokset paperilla kerro koko totuutta. Tarkemmin en ole aiheeseen perehtynyt, mutta nikotiini kai aiheuttaa dna-vaurioita siittiöihin, ja sitä kautta altistaa lapsettomuuteen ja keskenmenoihin. Mies sitten ryhtyi vähentämään nuuskaa ja nyt on lopettanut lähes kokonaan, välillä ottaa yhden päivässä tms. Meillä siis lapsettomuuden syy "selittämätön" mutta käytännössä minun ovuloimattomuus/PCO. Yksi varhainen keskenmeno oli syyskuussa.

Tuossa artikkelissa olikin mielenkiintoista juttua ruokavaliosta. Me syödään kotona enimmäkseen kasvisruokaa mutta töissä tahoillamme liharuokia. Mies vetää jonkin verran pitsaa yms. mutta veikkaan ettei tuon kasvissyönnin vuoksi ole pahimmasta päästä. Laitamme ruokaa kotona vuoroviikoin, miehen vuorolla ehkä painottuu härkikseen/einespalleroihin enemmän kun itse suosin tuoreita kasviksia.

Alkoa en käytä ollenkaan, mutta mies suunnilleen kerran kuussa, tai hankala oikeastaan arvioida. Joskus hän juo muutaman oluen viikonloppuna, joskus enemmän jos käy ulkona. Räkäkännit vetää ehkä pari krt vuodessa. Veikkaan että tää on ihan ok myös. Ainahan vois varmaan olla paremminkin, mutta en jaksa tästä stressata kun ne tulokset oli hyvät.
 
Eihän teillä olisi muita vinkkejä tuon maca-jauheen alas saamiseen kuin se kaakao? Oli muumimukillinen kaakaota 2 pienen tl macaa kanssa ihan liian pieni, maistui se maca läpi tosi vahvasti ja ei oo kovin hyvä maku se :'D. Royal gelee on paljon helpompi kun se on kapseleina.

Meillä tosi harvakseltaa alkoholia käytetään. Lähinnä, jos ollaan mökillä, tai mies joskus ottaa kotona yhden drinkin ja itse taas otan viinilasillisen jos käyn ystävien kanssa ulkona syömässä. Ruokavaliossa sen sijaan olisi varmasti parantamisen varaa, vaikka enimmäkseen syödäänkin kotona tehtyä ruokaa ja aika vähän punaista lihaa. Liikuntaa aloin itse taas harrastaa ja se on kyllä hyvä juttu, vielä kun saisi miehen innostumaan. Hänellä on ylipainoa reippaammin, itse olen normaalipainon rajoissa. Haluaisin siirtää ruokavaliota enemmän kasvispainotteiseen, mutta työt toistaiseksi vähän estää kun en jaksa tehdä tutkimustyötä. Tulossa taas 3 viikkoa 6 työpäivän putkia ja välissä vaan aina sunnuntai vapaa, hoh hoijakkaa. No, saampahan paremmin rahaa laitettua säästöön vauvaa varten.

Melkein olen jo antanut itselleni luvan ostaa kankaita ja alkaa ompelemaan vauvalle. Melkein. Aiemmin olin sitä mieltä, että entä jos me ei saadakaan koskaan lasta niin mitä teen niillä vaatteilla sitten ja tuntuuko vaan pahalta, että ne ei päätyneet koskaan käyttöön, mutta ainahan voin lahjoittaa ne eteenpäin. Helmikuun numerossa Suuri Käsityö lehdessä pitäisi heidän mukaan olla simppeleitä perus kaavoja vauvoille. Ajattelin lainata äidiltä sen lehden, jos sorrun hankkimaan kankaita. Erityisesti yksi mintulla pohjalla oleva banaaniprinttinen trikoo on halunnut lähteä mukaani kangaskaupasta monta kertaa. Näen sen ainakin bodyna mikä toimii hyvin tytölle tai pojalle.
 
Oletko nyt tehnyt testiä? Kai se keltarauhasen toiminnasta johtuu. Tosin mulla kyllä ennen kuulautisia tulee myös mut sit se muuttuu äkkiä rusehtavaksi/punertavaksi.
En ole tehnyt. Mä en kyllä muista, että juuri koskaan kellertävää on ollut ja koskaan ei tiputtele ennen menkkoja, vaan valahtaa ihan kunnolla veret heti, kun menkat alkaa. Mikä on aika ärsyttävää, ku pitää varautua jo siteillä pari pvä ennen menkkoja, ettei housuun valahda :cautious:
 
Minä oon yrittänyt seurata valkovuotoa eri kierroissa, ja mulla tuntuu että joka loppukierto erilaista. Kaikki nämä koettu:
Kuiva
Voidemainen
Kirkas, runsas ja ”nestemäinen”
Kellertävä
Venyvä limainen
ja mikään ei ole merkannut mitään
Yllättäen en tietenkään muista, millaista vv oli siinä plussakierrossa...
 
Huomenna varmasti jo tummempaa! Testaatko samalla huomenna? Rfsu punainen liuska näytti mulla (ja monella muulla) parempaa viivaa kuin pc.
Voi kun oliskin, oon vaan niin tottunu näihin hailakoihin haamuihin, ettei ole suuret odotukset. Mulla on vielä noita ultria kaapissa, niin sellaisella joo. Tietenkin haluaisin käydä ostamassa kaikki erilaiset testit, mutta en taida kehdata, kun mies pitää mua varmasti jo ihan sekopäänä näiden testailujen kanssa. :D
 

Yhteistyössä