Haaveena vauva 2020

Kiitos! Juu voisin tulla listalle :) Eli menikö se niin niin, että ilmoitan jatkossa ovulaation ja kp 1? (n)
Juu, lisään sinut. Ollaan tehty nyt niin, että se joka aamulla ekana linjoilla tai ehtii ekana tehdä, niin on päivittänyt. Ilmoita sitten kp 1 (tai jos unohtuu, niin sitten kun muistat niin kerro mikä menossa) ja dpo 0, jos seuraat ovista. Tuo piinalista lyhyempi, kun kaikki ei halua siihen tai seuraa ovista. Itekki ekaa kertaa pääsin tuohon piinalistalle tässä kierrossa :giggle: ja ei oo tosiaan pakko olla millään listoilla, voi ilmoittaa jos haluaa jossain vaiheessa pois.
 
Minut voi ottaa pois listoilta :ninja:

Menkat pitäisi alkaa tiistaina mutta eilisestä asti on ollut hirveetä menkkajomottelua tiputtelun kera, niin kyllä ne menkat sieltä taas tulee :( :poop: Ajattelin ensi kierron aikana soitella yksityiselle, että saataisiinko hormonit aiemmin kokeiluun :geek: Alunperin oli tarkoitus yk 8 jälkeen kokeilla mutta nyt ajattelin, että josko ensi kierron (yk 7) jälkeen voitais jo kokeilla t: malttamaton :D

Taidan myös taas vähän vetäytyä täältä palstalta ja toivon samalla kaikille tsemppiä ja plussatuulia! :love::love:
Otin sinut pois kp-listalta. Tauko voi toisinaan tehdä hyvää, tervetuloa vain takaisin sitten kun tuntuu :love:
 
Juu, lisään sinut. Ollaan tehty nyt niin, että se joka aamulla ekana linjoilla tai ehtii ekana tehdä, niin on päivittänyt. Ilmoita sitten kp 1 (tai jos unohtuu, niin sitten kun muistat niin kerro mikä menossa) ja dpo 0, jos seuraat ovista. Tuo piinalista lyhyempi, kun kaikki ei halua siihen tai seuraa ovista. Itekki ekaa kertaa pääsin tuohon piinalistalle tässä kierrossa :giggle: ja ei oo tosiaan pakko olla millään listoilla, voi ilmoittaa jos haluaa jossain vaiheessa pois.
Ok, kiitos avusta! :love:
 
Huomaa näin vapaapäivinä, että vauvahommat pyörii enemmän mielessä. Kun on aikaa, niin oman kehon viestitkin "kuuluu" selkeämmin. Jotain menkkatuntemuksia on, ja dpo6 vasta menossa. Miettimällä tilanne ei muuksi muutu, mutta silti toiveet ja pelot hiipii mieleen. Ja kun niin monet ystävät ja muut läheiset odottavat vauvaa tai heillä on jo lapsia. Jatkuvasti kuulee uutisia, suunnitellaan babyshowereita. Ei tietenkään kaikki ole sellaisessa elämäntilanteessa. On lapsettomuutta ja tilanteita, että perheen perustaminen ei ole ajankohtaista. Mutta aina huomio suuntautuu vauvoihin liittyviin asioihin. Ja ehkä se on ihan luonnollista, huomio kiinnittyy niihin asioihin, joita muutenkin miettii. Tämmöistä pohdintaa, yritin miehellekin selittää, mutta ei oikein ymmärtänyt, vaikka vauvaa hänkin toivoo :rolleyes:
 
Huomaa näin vapaapäivinä, että vauvahommat pyörii enemmän mielessä. Kun on aikaa, niin oman kehon viestitkin "kuuluu" selkeämmin. Jotain menkkatuntemuksia on, ja dpo6 vasta menossa. Miettimällä tilanne ei muuksi muutu, mutta silti toiveet ja pelot hiipii mieleen. Ja kun niin monet ystävät ja muut läheiset odottavat vauvaa tai heillä on jo lapsia. Jatkuvasti kuulee uutisia, suunnitellaan babyshowereita. Ei tietenkään kaikki ole sellaisessa elämäntilanteessa. On lapsettomuutta ja tilanteita, että perheen perustaminen ei ole ajankohtaista. Mutta aina huomio suuntautuu vauvoihin liittyviin asioihin. Ja ehkä se on ihan luonnollista, huomio kiinnittyy niihin asioihin, joita muutenkin miettii. Tämmöistä pohdintaa, yritin miehellekin selittää, mutta ei oikein ymmärtänyt, vaikka vauvaa hänkin toivoo :rolleyes:
Mä oon miettinyt sitä, että "onneksi" mun kaverit ovat saaneet lapsensa jo aikapäivää sitten ja en joudu kuulemaan vauvauutisia tms. Ja olen myös iloinen siitä, ettei varmasti kukaan osaa odottaa sitä uutista, jos joskus raskaudun. Olisikin aika hauska ajatus päästä pudottamaan pommi, kun niitä muutamaa kaveria lukuunottamatta ihmiset luulevat etten edelleenkään halua lapsia. :LOL:

Edit. Olen myös onnellinen siitä, että jos joskus saamme lapsen, niin lähes kaikki naiset ympärilläni ovat kokeneita äitejä ja apua/tukea löytyy varmasti joka suunnasta. :rolleyes:
 
@W.we Niin sullako oli mies nyt vkl reissussa? :(

Mulla aivan raivostuttaa ku tuo minun mies kuvittelee että oon raskaana (n)satunnaisilla sekstailuilla
Joo, eilen oli kyllä jättänyt inssi mukin pöydälle juuri ennenkuin tulin kotiin..
Tietää että haluan yrittää vaikka mahdollisuudet onkin pienet luomuna, saati sitten puolituntia mukissa seisoneella tavaralla eksyneen ovulaation kanssa.
Mutta ajatus oli kyllä ihana :love:
 
@Hypsy Jep, lähipiiristä löytyy kyllä paljon apua sitten tulevaisuudessa :love: Mulla osa kavereista tehnyt lapset 10v sitten parikymppisinä ja nyt kolmikymppisinä selkeä uusi iso aalto.

@Lilmi89 joo huoh, täällä sama juttu, mies luullut useassakin kierrossa, että olen raskaana - huolimatta siitä, että hoitojen alkua odotetaan (n):rolleyes:
 
Paljon tsemppiä tilanteeseesi @PumpuliNumpuli ja myös @Magnolia89
Toivottavasti molemmat saatte nopeasti hoidoista apua tai luomuyllätyksen ❤
Myös kaikille muille tsemppiä ja plussaonnea :love:

Mä jään vähän pohtimaan meidän vaihtoehtoja. Itse olisin valmis säästämään ivf varten ja jättämään vaikka muutaman vuoden etelänlomat tms. väliin, mut luulen et mies ei ole samoilla linjoilla. Hänestä kaksi lasta riittää, varsinkin jos luomuna ei onnistu. Itsekin toki ymmärrän et kaksikin on jo paljon ❤ Mut tää kaipuu on raastanut mua jo monta vuotta, enkä saa tehtyä sitä päätöstä et lopetetaan yrittäminen. Toisaalta en näinkään halua elää kuukaudesta ja vuodesta toiseen; kp, dpo ja lääkityspäiviä laskien ja jatkuvasti stressaten. Tässä vauvakuumeessa on nyt jo mennyt liian monta vuotta, kun ajatus on läsnä ihan useita kertoja päivässä. Ja lopulta kuitenkin päätöksen pitäisi olla mun ja miehen yhteinen.

Sori munkin pitkä sepustus taas. Menkat juuri alkamassa ja mieli myllertää. Mut kiitos teille täällä, jaksatte lukea ja ymmärtää ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Hepaliina
Näin vapaapäivinä ehtii miettimään yhtä ja toista.
Mietin aina enemmän vauvoihin liittyviä asioita, saatan jopa katsella mitä vauvatarvikkeita ostaisi sitten jos sen aika tulee:whistle::ROFLMAO:
Avaatpa somen, tai meet kauppaa tai vaan telkkarissa, musta tuntuu vaan et kaikki on raskaana, kiinnittää sen huomion mihin vaan:oops: Varmaan taas ensi viikolla joku on töissä taas raskaana :cautious:
Ja nyt täällä sängyssä makoillessa tunsin haamupotkuja n. 5 min ajan, (näitä ilmenee aina silloin tällöin mutta nyt oli tosi selkeitä:notworthy:) näähän voisi olla jo ihan oikeitakin ellei edellinen olisi mennyt kesken. Hetken tuli haikeus taas tähän kaikkeen, ja turhautuminen:cry:ehkä tää enteilee kiertoa alkavaksi kun näin synkkiä ajatuksia vaihteeks. Pahoittelut jo valmiiksi näistä avautumisista:(
Ja jos joku ei tiiä haamupotkuista niin tässä:

Haamupotkut ovat ilmiö, josta ei juurikaan puhuta ja jota ei ilmeisesti ole tutkittu, mutta se on silti monille naisille tuttu. Haamupotkut ovat juuri sitä, miltä kuulostavatkin: vauvan potkuja kohdussa, siitä huolimatta että kohdussa ei ole vauvaa, eikä ole kenties vuosiinkaan ollut.

Haamupotkut ovat ehkä tyypillisempiä melko pian raskauden jälkeen, mutta myös sellainen äiti, jonka edellisestä raskaudesta on jo paljon aikaa, voi tuntea niitä. Haamupotkuja voi kokea myös keskenmenon tai abortin jälkeen.


Ilmiötä selittää synnytyksen jälkeen se, että ottaa aikansa kun kohtu asettuu. Toinen selitys on lihasmuistimme tarkkuus. Vauvan liikkeet kohdussa jäävät lihasten ja hermojen muistiin, eivätkä välttämättä häviä sieltä lainkaan.

 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@Pampula3 Voin vähän samaistua ku oon miettiny että mitä jos tuo vauvakuume tulee aina uudestaan ja uudestaan?! Eihän sitä loputtomiin voi haaveilla, minun mies sanoo että 2 lasta on sitten se maximi. :(
Niimpä. Kyllähän se luultavasti iskeekin. Mä olin aluksi tyytyväinen ajatukseen ihan vain yhdestäkin lapsesta, mut mies alkoi puhua mua toisen yritykseen kun esikoinen oli 2. Ja kyllähän se vauvakuume sieltä sitten itsellekin nopeasti iski. Lapsille tuli ikäeroa reilu 3 v. Toisen vauva-ajan jälkeen olin varma et lapset ovat tässä. Myytiin kaikki vauvatavarat jne. Talon makuuhuoneiden määräkin päätettiin sillä ajatuksella et kaksi lasta on hyvä. Mut kun pienempi täytti 3 vauvakuume iski hiljalleen. Monta vuotta tästä keskusteltiin, ja myös pari vuotta pystyin työntää ajatuksen sivuun sillä verukkeella että ehkä joskus sitten iltatähti kun isommat jo koulussa. Mieskään ei kieltäytyny ihan täysin mut tuntui vaan siirtävän keskusteluja ja sanoi ehkä joskus. Ja niin vuodet vieri ja viime keväänä mieskin tajus et nyt tai ei koskaan. Edelleenkin oon miehelleni kiitollinen et antoi mahdollisuuden, muuten kenties oisin ollu katkera vielä vanhuksenakin siitä ettei edes yritetty. Nyt ei jää sitten meistä kiinni. Toki vielä se lopullinen päätös on tehtävä lähdetäänkö yksityiselle hoitoihin vai tjottaillaanko loppu hedelmällinen ikä luomuihmeen toivossa tai luovutaako yrittämisestä kokonaan :rolleyes:Hoitoihin lähtö kun vaikuttaisi toisaalta meidän olemassaoleviinkin lapsiin esim. taloudelliselta näkökannalta. Ja mihin siinä sitten taas osaisi vetää rajan, jos ei raskautta alkaisi hoidoillakaan, esim. kuinka monta ivfää... Noh, on tässä miettimistä tosiaan o_OJa samalla kun kirjoitan näitä ajatuksia auki tänne, alkaa kovasti tuntua siltä että kaksi taitaa riittää ❤
 
En ehkä kovin hyvin sulattaisi tuttavien vahinkoraskauksia, mutta lähipiirin onnistumiset eivät ole aiheuttaneet negatiivisia tunteita - päin vastoin, tulee tunne että ehkä mekin vielä onnistutaan. Moni on myös jonkin aikaa jo yrittänyt, just hiljattain suurin vertaistukeni IRL tuli raskaaksi, enkä voisi olla huojentuneempi heidän onnestaan. Oma tilanne on jotenkin koteloitunut omaksi surukseen, joka on nykyään mukana aivan kaikkialla, ei jaksa enää edes olla katkera. Ei näissä pelikorteissa ole aina mitään järkeä, mutta näillä kai sitä kaikki joutuu pelaamaan.

Tietysti sitä toivoo, että saisin edes parin vuoden tähtäimellä saman ikäisen lapsen kuin ystävillä, niin lapset kaverustuisivat myös. Vaikka eihän niin välttämättä kuitenkaan tapahtuisi, ihmissuhteet on siinä mielessä niin monimutkaisia! Omassa kaveripiirissä on sama juttu, että ekassa aallossa saadut lapset ovat jo kouluikäisiä, ja nyt on meneillään toinen aalto: on esikoisia ja eron jälkeisiä uusperheitä. Kiva tosiaan että lapsiperheitä löytyy elämästä paljon, jos joskus sinne asti päästään!
 
Ja vielä tarkennus tohon kaikki on raskaana tai vauva asiaan!
Mua ei tosiaan haittaa että täällä joku raskautuu tai lähipiirissä niin toivovat tekee, sehän on maailman ihanin asia Ja olen aidosti onnellinen heidän puolesta :love: omassa lähipiirissä onkin vauvoja ja viikoittain niitä näänkin ja pääsen nunnuttamaan ja hoitamaan:love: mutta sellaiset oho hupsista oonkin raskaana tyyppiset niin niitä on nyt lähiaikoina ilmaantunut kun sieniä sateella :confused:
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

3.2.2020

Nimi Kiertopäivä

Alina86............................kp 48/28
Mirella92........................kp 37/34
Hipposka.......................kp 35/30
Masu90..........................kp 34/27-30
Nerthus..........................kp 33/28
linneah........................... kp 31/26
Töppönen.......................kp 31/26-28
Haavejuttu......................kp 28/29
Lina87............................kp 26/28
Helmiii............................kp 26/29-40
Jjenn..............................kp 24/30-31
KukkaSosuli...................kp 24/33-65
Marrrsipaani...................kp 24/28
mimmi92........................kp 23/30
minttuni...........................kp 23/23-32
Mmohini.........................kp 21/32
Pampula3.......................kp 21/22-27
Hope91...........................kp 21/30-37
Keltasirkku-.................... kp 19/28-32
Ananas90.......................kp 17/25-26
piipaa93.........................kp 17/27-28
Lilmi89............................kp 16/28-30
Hypsy..............................kp 13/34
Koodikissa......................kp 13/24
Vauvameille....................kp 13/28-35
Mandariinilohko..............kp 12/xx
Kuumeilija23...................kp 11/25
taikinatonttu....................kp 10/28
Magnolia89.....................kp 10/26
Mirella92......................... kp 9/29
niinaj91...........................kp 8/26-28
Persikka123....................kp 6/32
Vaniljapulla.....................kp 6/30
Snanniska.......................kp 6/28
Amadecasa....................kp 4/34-55
Shibali............................kp 3/23-28
Janet88...........................kp 3/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 2/xx

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 19
Lina87............................dpo 14
Haavejuttu......................dpo 13
PumpuliNunpuli.............dpo 13
Hipppu...........................dpo 13
Pampula3.......................dpo 11
Ninnunannu................... dpo 10
mimmi92........................dpo 9
Marrrsipaani...................dpo 9
KukkaSosuli................... dpo 7
Minttuni..........................dpo 7
Lilmi89...........................dpo 4
Piipaa93..........................dpo 3
Ananas90........................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Pampula3 Kiitos tsempeistä. Mukavaa jos saat tänne kirjoittamalla jäsenneltyä ajatuksiasi.

Meillä kaikilla on niin erilaiset tilanteet ja lähtökohdat, että mielelläni luen teidän kaikkien kokemuksia ja ajatuksia, kun niistä saan ihan uudella tavalla perspektiiviä omaan tilanteeseen. Ja saan vähän jotain muutakin ajateltavaa kuin oman navan ajattelua piinapäivinä. ;) Kiitos teille kaikille ihanaisille! :love:
 
Tunsin myös haamupotkuja heti synnytyksen jälkeen ja oli hurjaa tottumuksesta tunnustella vauvan liikkeitäkin, vaikka lapsi oli jo vieressä. Vähän omituista :( Meillä oli kans raskas vauva-aika, oli koliikki, refluksi, ambulanssia piti soittaa kun hengitys meni lyrangiitissa huonoksi jne.. Silti se vauvakuume puskee päälle! Näitä juttuja on ihana silti miettiä ja purkaa tänne, kuten lapsettomuuttakin <3

Nykyään haamupotkut on mulla suoliston liikkeitä ilmaa ym :LOL:

@minttuni ollu aikaisin hereillä :ROFLMAO:
 
Pitäisikö munkin tulla listalle vaihteeks o_O

Olen ihan hullu ja yritän kaikin tavoin pitää pientä toivoa yllä.. nytkin kun eilen tunsin irtoamisen (tai näin oletin kun aamulla testi oli melkein plussa ja illalla ei ja päivällä oikeaa puolta kramppasi joten plussa taisi olla la-su yöllä ?) olen googlaillut mahdollisuuksia kun sujautin sen inssikupin sisään.. :rolleyes:

Onko tänään siis dpo0 vai 1 ?
Ja onko mitään tietoa miten sauna vaikuttaa siittiöihin ?:ROFLMAO:

Googlen vastaukset olivat vain miten saunominen vaikuttaa miehen hedelmällisyyteen, muttei sitä tappaako lämpö ne naisen kohdussa o_O
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

3.2.2020

Nimi Kiertopäivä

Alina86............................kp 48/28
Mirella92........................kp 37/34
Hipposka.......................kp 35/30
Unimaa..........................kp 35/27
Masu90..........................kp 34/27-30
Nerthus..........................kp 33/28
linneah........................... kp 31/26
Töppönen.......................kp 31/26-28
Haavejuttu......................kp 28/29
Lina87............................kp 26/28
Helmiii............................kp 26/29-40
Jjenn..............................kp 24/30-31
Marrrsipaani...................kp 24/28
mimmi92........................kp 23/30
minttuni...........................kp 23/23-32
Mmohini.........................kp 21/32
Pampula3.......................kp 21/22-27
Hope91...........................kp 21/30-37
Keltasirkku-.................... kp 19/28-32
Ananas90.......................kp 17/25-26
piipaa93.........................kp 17/27-28
Lilmi89............................kp 16/28-30
Hypsy..............................kp 13/34
Koodikissa......................kp 13/24
Vauvameille....................kp 13/28-35
Mandariinilohko..............kp 12/xx
Kuumeilija23...................kp 11/25
taikinatonttu....................kp 10/28
Magnolia89.....................kp 10/26
Mirella92......................... kp 9/29
niinaj91...........................kp 8/26-28
Persikka123....................kp 6/32
Vaniljapulla.....................kp 6/30
Snanniska.......................kp 6/28
Amadecasa....................kp 4/34-55
Shibali............................kp 3/23-28
Janet88...........................kp 3/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 2/xx

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 19
Amadecasa.....................dpo 15
Lina87............................dpo 14
Haavejuttu......................dpo 13
PumpuliNunpuli.............dpo 13
Hipppu...........................dpo 13
Pampula3.......................dpo 11
Ninnunannu................... dpo 10
mimmi92........................dpo 9
Marrrsipaani...................dpo 9
KukkaSosuli................... dpo 7
Minttuni..........................dpo 7
Lilmi89...........................dpo 4
Piipaa93..........................dpo 3
Ananas90........................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★
Kiitos listan päivittäjälle! Mut sais ottaa pois piinailijoista kun oon tuolla kp4 kuitenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä tullaan nyt törkeästi vaan omaanapaa itkemään :cry: Luen jutut paremmalla ajalla.

Mulla tuloillaan ovis, ainakin oletan niin. Eilen alko kivut oikealla munasarjassa, tänään on kauheat limat. Miksi jo nyt, kun vasta kp9 menossa? No eilen oli haluja ja päivällä jo odotin, et ois ilta ja pääsis peittoja heiluttelee. Klo tuli 21 ja sänkyyn, mut ei mies halunnut, koska lapset ei vielä nukkunut (höpisivät omassa sängyssä) ja halus odottaa vähän myöhempään. Tuntia myöhemmin oli valmis, mut minä jo menettänyt halut ja väsymys tuli ja miehelle olen monesti sanonut, että klo 22 on jo liian myöhäinen, koska mun saatava nukkua, että jaksaa taas työpäivän ajaa autoa. Oviksen jälkeen mulla alkaa 2vko unettomuusjakso ja mun on pakko saada ladata akkuja sitä varten. No ei siis touhuiltu. Tänään onkin sit sellanen olo, että ovis on näillä näppäimillä ja aivan :poop: fiilis, et siinä meni tän kierron tsäänssit. Viimeks seksiä ollut kp5 ja tuskin simpat elossa/hyvälaatuisia, kun edellisestä kerrasta miltei 3vko.
No paniikissa hakemaan ovistestejä ja oli vain rfsun, joten kysynkin, et miten ne teillä on toiminut? En ole kertaakaan käyttänyt. Kohta pääsen takas työmaalle ni aattelin testata, et missä mennään.

Edit: Aamulämpökin oli laskenut entisestään. 3pvä oli 36.4 ja nyt 36.2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä