Haaveena vauva 2020

Voihan mörkö... fiilikset vähän maassa kun niin tasaisesti tässä kierrossa ollut pupuilua, viimeeksi keskiviikkona mutta mies on viikonlopun poissa juuri kun ovulaatio olisi huomenna tai sunnuntaina (n)
Ei oikein saada siihen talletettua, ellei tänään tunnin yhteisellä ajalla 'suoriteta' jotain pikapanoa :whistle: mutta en haluaisi väkisin häntä makkariin raahata vauvaprojektin takia ja kyllä varmaan tulisi molemmille vähän suorituspaineita jos viikon mukavien hellyyshetkien jälkeen pitäisi akteilla koska on "pakko" :cautious:

En tiedä miksi vielä haaveilen myös tästä luomuraskaudesta o_O kai haluan uskoa ihmeisiin :D

Saadaanko muuten jotain ihania viivakuvia taas :love: !?
 
@W.we jännä kyllä vaikkei lämmöt oo kovin korkealla niin se palelu on aivan kauheeta kun on pms oireet päällä! :eek: Ja tiiän tunteen kun alkukierto menee kahen päivän välein ja sit ei saa ovista hyödynnettyä! Koska teillä oli eka käynti tutkimuksiin, testaako ne simpat ym? Ei taas yhtään muista mitä teiltä oli jo tutkittu!
 
@W.we jännä kyllä vaikkei lämmöt oo kovin korkealla niin se palelu on aivan kauheeta kun on pms oireet päällä! :eek: Ja tiiän tunteen kun alkukierto menee kahen päivän välein ja sit ei saa ovista hyödynnettyä! Koska teillä oli eka käynti tutkimuksiin, testaako ne simpat ym? Ei taas yhtään muista mitä teiltä oli jo tutkittu!
Ollaan käyty yksityisellä kesästä 2018 ja silloin testattiin kunnolla minut ja otettiin miehen näyte. Mieheni sairastui (ei hengenvakavasti mutta pitkään kuitenkin)
Tämä vuosi kävin lääkärissä ja hain vinkkejä ja ultrailtiin miten ovuloin ja haittaako 'piiloutunut' torvi yritystä. Mutta kaikki kunnossa. Yritys painoittui enemmän koti-inseminaatioihin miehen kunnon takia.

Vajaa vuotta myöhemmin mies meni laajempiin analyyseihin ja tulos parempi. Suoritettiin kolme klinikallista inssiä ja siemennesteen laatu joka ikinen kerta parempi.. joten minussa siis varmaan joku vika :unsure: seksiä kotona siihen lisäksi ruvennut olemaan taas normaalisti nyt taas tässä vuoden verran, eli kotiyritys inssien lisäksi käynnissä ja puolivuotta minulla hormonihoito suunnitelma tässä käynnissä.

Taloudellisista syistä siirryttiin loppuvuonna nyt julkiselle jonoon ja kk päästä se ensikäynti jonka jälkeen veikkaan hoidonsuunnittelu aikaa IVF:ään :) Toivottavasti ei ole pitkät jonot niihin ja saisi pian sen hoitojen suunnittelu ajan myös !

Anteeksi pitkä viesti, mutta siinä nyt tiivistetty tilanne :D
 
Mä oon tuolla keskenmenon kokeneiden ryhmässä ollut. Minulla entisestä suhteesta -14 ja -16 syntyneet Muksut, ja uuden kanssa yritystä ollut reilun vuoden. Siihen aikaan mahtunut 2 varhaista km, ja viimeisin 13+ viikolla keskenmennyt. Uutta plussaa on koitettu, mutta jäänyt kemialliseksi kaikki. Minulla ongelmia ilmeisesti kiinnittymisen kanssa, nyt plakkarissa 9 km ja kymmeniä kemiallisia. Alkaa olemaan usko koetuksella, että kolmosta enää tulisi. Kilppari lääkitys mulla oli kakkosen jälkeen vuoden, mutta nyt melkein 2v ilman lääkitystä, ja arvot pysyneet ok. Ferritiini seuraavaksi mietinnässä, oon kyllä rautaa alkanut syödä, täytyisi käydä testauttamassa onko syy siinä miksi ei pienet pysy matkassa. Mieli aina maassa, kun haamun saa, mutta siitä se ei vahvistu. Lisäksi tuo 13 viikolla kesken mennyt otti henkisesti voimille. Kaksi päivää kotona kärsin synnytyskivuista, ja kolmannen päivän osastolla kipupiikkien avulla hallusinaatioissa. Mies toivoo lasta kovasti, tunnen syyllisyyttä etten pysty toivetta toteuttamaan.
Nyt outo kierto, jo kp 33, rintoja aristaa, ja alapäätä vihloo, testi negaa. Viimeisen vuoden kierto ollut 24-26 pvää..
 
Mäkin näen jotain @Haavejuttu (y) Toivotaan vahvistumista :love: Ja muillekin toivon plussatuulia :love:

Mä oon jo luovuttanut sen suhteen että plussa tulis. Kierrosta näyttää tulevan nyt normaalia pidempi, tosin oireiden perusteella oviskin oli myöhemmin. Oireiden perusteella nyt ehkä jotain dpo 11, ja puhdas nega taas tehty aamulla. ihme tuntemuksia/jomotusta munasarjojen/alavatsan kohdalla mutta pelkään et liittyy vaan joulukuun kkm:n, jotain yliherkkyyttä varmaan sinne jäänyt. Menkkoja odotellessa siis täällä... Mielikin on jo samalla tavalla masentunut ja itkuherkkä kun normaalisti menkkojen aikaan joten eiköhän ne sieltä kohta ala :notworthy: Jos nyt ihme kävis ja vuoto ei ala pian, niin varmaan sit su/ma pitää testata viä.
 
Olin kokonaan unohtanut että clomifenia ei saa kun sillä erikoisluvalla jonka lääkärin pitäisi kirjoittaa ja eihän se lääkäri sitä mulle kirjottanut! Sitten kun sen reseptin saa pitää mennä apteekkiin ja ne lähettää sen ”hakemuksen” johonkin ja sieltä tulee sitten päätös saako sitä lääkettä vai ei. Sen tilaaminenkin maksaa 20 e jos ei ole kiire ja kiireellisenä 40 e. Farmaseutti sanoi että kannattaa soittaa lääkärille jos se voisi kirjoittaa jonkun rinnakkaisvalmisteen ettei tarvisi näitä kaikkia tehdä ja odottaa :censored: On se vaikeeta.
 
Tän aamunen testi oli myös nega, dpo11. Sitten jään odottelemaan menkkoja. Kysymys ovuloimattomuudesta eli jos ei ovuloi niin minkälaisia oireita on loppukierrossa? Lämpö? Finnit? Turvotus? Vilutus? Kiukku? Kokemuksia?

Onnea plussanneille :love: pahoittelut negatiivisista. Ens kierrossa on meidän vuoro toivottavasti!
 
Tulin katsomaan olisko tullut tältä päivää plussauutisia, toivotaan mahdollisimman monelle ja pian! :love:

Sain alkuviikosta lääkärin muuten kiinni. Muut arvot oli mulla ok, mut kilppari vajaatoiminnan puolella edelleen, lisää lääkitystä ja 5 vk päästä taas testeihin. Sit kun saa sen kilpparin kuntoon, niin ruvetaan kokeileen insseillä. Alunperin näytti jopa siltä, että suoraan ivf, mut nyt vihreää valoja insseille. Jes (y) yksityisellä ollaan ainaki vielä.
 
Tän aamunen testi oli myös nega, dpo11. Sitten jään odottelemaan menkkoja. Kysymys ovuloimattomuudesta eli jos ei ovuloi niin minkälaisia oireita on loppukierrossa? Lämpö? Finnit? Turvotus? Vilutus? Kiukku? Kokemuksia?

Onnea plussanneille :love: pahoittelut negatiivisista. Ens kierrossa on meidän vuoro toivottavasti!
Minulla ne ultralla todetut ovuloimattomat kierrot ovat olleet tavanomaista pidemmät, mutta ei kuitenkaan enempää kuin viitisen päivää. Vuoto myös kestänyt pidempään. Merkintöjen mukaan loppukierto ollut ihmeen oireeton. Aamulämpö ei ole ollut niin korkealla, rintojen arkuuden merkannut yhdessä kierrossa vain yhdelle päivälle ja tiputteluvuoto alkanut kuitenkin jo päiviä ennen kunnon vuotoa. Jotain hyötyä tästä oireiden kirjaamisesta, ihan yllätyin kun aloin kattoon näitä kiertoja. Vai oonko vaan jättänyt merkkaamatta, kun ultrassa näkynyt niin vähän kasvua rakkuloissa ja limiksessä ja alkanut tympiin koko homma o_O
 
Tän aamunen testi oli myös nega, dpo11. Sitten jään odottelemaan menkkoja. Kysymys ovuloimattomuudesta eli jos ei ovuloi niin minkälaisia oireita on loppukierrossa? Lämpö? Finnit? Turvotus? Vilutus? Kiukku? Kokemuksia?

Onnea plussanneille :love: pahoittelut negatiivisista. Ens kierrossa on meidän vuoro toivottavasti!
Mullahan noita ovuloimattomuus kiertoa on vaikka kuinka. Joissakin kierroissa rinnat turpos ja aristi, ihan kuin olisin ottanut silarit. Pahaa oloa, varsinkin jos juo kahvia. Tuntuu, et menkat alkaa vaikka niihin saattaa mennä vielä toiset 30pv. Sit mulla tuli ahdistusta. Mulla tuli vaikka mitä oireita eri kierroissa :unsure: ja kaikki olis voinu olla vaikka raskausoireita
 
Vaihtele selvästi nuo ovuloimattomatkin kierrot, kaikki on niin yksilöllistä. Tympee homma kyllä ovuloimattomuus. Ja minähän luulen aina ko kierto venyy, että olenkohan raskaana, toisaalta luulen kyllä vähän aina olevani raskaana huolimatta oireista tai oireettomuudesta o_O
 
Moikka!
Olen nyt seuraillut noin kuukauden ajan keskustelua täällä ja ajattelin hypätä itsekin mukaan!
Olen kohta 26v. ja mieheni on minua kymmenisen vuotta vanhempi. Lapsihaaveet on olleet puheissa jo alusta asti ja olemme molemmat todella lapsirakkaita ihmisiä.

Jätimme ehkäisyn pois syksyllä 2017, mutta muutaman yrityskierron jälkeen lääkärit pakottivat palaamaan hormonaaliseen ehkäisyyn - syövän vuoksi. Sairastuin siis syöpään, jonka takia kävin läpi isot leikkaukset ja niiden jälkeen rankat sytostaattihoidot. Sytostaattihoidot tunnetusti vievät suurella todennäköisyydellä hedelmällisyyden, jonka takia minulta otettiin ennen hoitoja toinen munasarja talteen pakkaseen. Siitä löytyi endometrioosia, mutta pakastettiin silti. Kaikkien näiden syöpähoitojen ym. aikana menkat ovat kuitenkin tulleet, eikä uhattuja vaihdevuosioireita ole tullut. Viime syksynä pääsin viimein hormonaalisesta ehkäisystä eroon ja kierto tasaantui nopeasti ja onkin 26-29 päivän mittainen. Lisäksi ultrauksissa on munasarja ollut ok ja hormoniverikokeissa on arvot nousseet hitaasti, mutta varmasti. Tässä lähikuukausina saatiin "virallisesti" lupa alkaa yrittämään lasta. Oviksenkin olen onnistunut bongaamaan.
Syön myös päivittäin lääkkeitä, jotka saattavat vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Olen silti yllättävän optimistinen, siitä että kyllä tässä vielä raskaaksi tullaan. Itse en ole mikään himotestailija, testaan oviksen, mutta raskaustestillä vasta sitten jos menkat on reilusti myöhässä. Meillä on haastavan lähtötilanteen vuoksi jo valmiiksi lähete lapsettomuuspolille ja sinne saan varata ajan kun yrittämistä on takana 6kk (eli alkukesästä).

Tällä hetkellä on meneillään yk2 ja viikonloppuna arvioin ovuloivani. Tänään (kp13) tehty ovistesti näytti aika tasavahvoja viivoja mielestäni, joten pohdin olisiko viisainta aloittaa petipuuhat jo tänään. Viikonloppuna sitten jokatapauksessa... katso liitettä 9437
Tervetuloa! Ihana kuulla, että oot ollu jo 1,5v ilman syöpää. Toivottavasti teillä tärppää pian! :love: Uskomaton toi nykylääketiede, että voi munasarjan pakastaa!
 

Yhteistyössä