Haaveena vauva 2020

Mulla luultavasti nyt menossa dpo 12 mutta en oo ihan varma, ku en oo nyt tikuttanu ovista. Pari raskaustestiä kyllä oon jo tuhlannu.. Ei oo oikeen isommin mitään oireita ollu mihinkään suuntaan. Vähän oletetun ovulaation jälkeen vihlo mahasta ja lämpö nousi, mutta nyt on aika oireetonta. Aivastuttanut kyllä on mutta se voi johtua muustakin. Nyt on kyllä vähän ollu mahassa semmosta menkkoja enteilevää painetta.. Niin kovasti haluttaisiin jo oma pieni meille.❤
 
@Mirkkuli26 pyysi linkkiä siihen Efter Nion siemennestejaksoon

Tässä olis nyt se linkki jaksoon:
https://areena.yle.fi/1-4590179


Sit oli puhetta raskaustesteistä muistaakseni. Mä oon tilannut Davidin herkkiä testejä Raskauskeijusta eikä mulla kyllä ikinä tullut niihin mitään haamua eikä kyllä plussaakaan. Ne oli aika edullisia puikkotestejä. Saattaa olla et tilaan niitä itelleni kans jossain kohtaa. Nyt mulla ei ole yhtään testiä kotona ja eka hoitokierto menossa :barefoot: En oikein kehtaa käydä ostamassa kaupasta tai apteekistakaan.

Oon myös miettinyt tuota kaksosraskautta. Toisaalta olisi ihanaa ja toisaalta pelottavaa. En oo kyl nähnyt unta kuin yhdestä lapsesta (n) Tuntuu että näiden hoitojen ja geenien kanssa kaksoset voi oikeasti olla mahdollinenkin. :giggle:

Tsemppiä kaikille! :love:
 
Viimeksi muokattu:
@KukkaSosuli kiitos linkistä, mäkin tuota mietin yks päivä et mikä se olikaan :) ja kiitos raskaustestivinkistä! (y) Ja täällä samat fiilikset kaksosista, toisaalta ois ihanaa ja toisaalta pelottavaa. Lähinnä että miten sitä sit osais ja pärjäis ja kädet riittäis. Hattua nostan kyllä sulle @Helmiina1978 :LOL: Varmasti helpompi ois kyllä vaan yks lapsi. Mulla ei oo suvussa kaksosia, mutta ikäkin lisää kaksosten riskiä, joten siinä mielessä ois mahdollinen. Mutta katotaan nyt jos sen plussan eka sais :geek:
 
Tikutin siis aamulla säästämääni pissaan. Että vahvaa ainakin oli.
Ne tuli heti alle 5min. Toinen rsfu tavallinen ja toinen herkkä. Tavallisessa melkein näkyy paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiii ja minttuni
vierailija
Täällä myöskin tuskaillaan, nyt 41 päivää viimeisistä menkoista, eikä mitään vinkkiä et olis tulossa. Omasta kierrosta ei mitään tietoa, sillä lopetin e-pillerit 11/19. Muutaman raskaustestin jo innostuneena tehneenä, ovat ne negaa näyttäneet. Tuskallista odottaa nyt vain niitä menkkoja...
 
Oijoi @Helmiina1978 äkkiä sitä kuvaa :ROFLMAO::barefoot:

Mua himottais testata, mut ei uskalla :unsure:
Tänään oli aamusta noin puoleen päivään asti tosi voimaton olo. Oli kylmä, sit tuskanhiki, kylmä, kuuma, kylmä, kuuma :LOL: Mut oikein mitään muuta oireita ei olekaan noiden ja vv lisäksi. Ei oo siis oloja, et ois raskaana, mut ei kyl oo myöskään olo, et menkat ois tuloillaan (toki niihin on vielä 5pvä aikaa.)
 
Janet88 / 31 / 2. / ya 1/20

Moikka! Salaa vauvakuumeiltu jo syksystä/2019. Silloin vielä ajateltiin, että ei ainakaan hetkeen uutta vauvaa, kun melkosesti haastetta tuossa esikoisen (s.14.4.2019) temperamentissa. :D Nyt annettiin sitten 2. lupa tulla jos on tullakseen, ei oo ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä kun vuosi ennen ekaa raskautta.

Edellistä jännäiltiin ryhmässä "toiveena vauva2019". Siinä meni 10kk kun raskauduin.

Imetyksestä huolimatta menkat alkoi vauvan ollessa 5kk. Epäsäännöllisiä pitkiä kiertoja ja jo toiset jäi välistä. Muutama päivä sitten tunsin ihan järkyn oviksen ja ovistikun testiviiva ilmestyi välittömästi ja jäi vahvemmaksi kuin kontrolliviiva. Sillon myös hommailtiin. Äsken vessassa käydessä tuli vähän vaaleanpunaista paperiin. Ekassa raskaudessa ei ollu mitään kiinnittymisvuotoja. Voiskohan tää olla sitä ja kuinka nopeasti se ilmenee?
 
Viimeksi muokattu:
No niin.

Eli toi kotelollinen on apteekin herkkä. Näkyy luonnossa sen kuoren läpi kyllä.
Liuskoista on nyt jo haalistunut aika lailla pois.
Digitaalinen viikko näytöllinen oli Not Pregnant. :cautious:
Mut vaatii varmaan vähän vielä hormoonia lisää. Heti kun noi muut on vähän vahvempia, teen uuden.
Laitan tikun myös huomenna tohon hedelmällisyys monitoriin. Tänään jo kastoin semmosen aamuiseen pissaan, mut sen tikun voi laittaa koneeseen vain tiettynä aikana eli aamulla. Lähdenkin tästä googlettamaan, että miltä sellainen nega ja positiivinen testi näyttää. :whistle:
 
Onko täällä ketään joka kärsii kovista oviskivuista? Itellä on nyt kolmannen kerran peräkkäin (nyt yk 6) noin tunnin kestävät kivut ovulaatiopäivänä. Aluksi tuntuu pientä tärinäkipua toisen munasarjan kohdalta, sitten kipu ja paineen tunne kasvaa siinä kohdalla ja lopulta pitää maata sikiöasennossa kun kohtu "kramppaa" niin paljon. Eilen tuntui siltä, että koko peräsuoli tulee ulos. Oon miettinyt, että onko tää normaalia vai onko siinä joku syy miksi en raskaudu o_O:X3: PS. Tekisi mieli kirjoitella ja kommentoida enemmänkin täällä mutta vitsit muuten on kökköä ainakin puhelimella. Onko muilla ongelmia tänne kirjoittaessa?
 
Ja muita "oireita"
... Tänään suuta kuivannut eli ihan kuin janottaisi koko ajan. Hiki ja vilu; ei tosin vielä kovin merkittävästi kun en oo oireena pitänyt.
Verensokeri olikin yht'äkkiä tänään korkeampi kuin 3 edellistä viikkoa. Toivottavasti sille löytyy siis luonnollinen syy.
Valkovuotoa tuntuu niin holahtaisi, mut tarkistuksella ei oo kuin hiukan kermaista vuotoa. Mut kuitenkin niin että hämää töissä ollessa, kun seison melkein koko päivän. Pitää käydä tarkistamassa onko suoja ihan märkä.
Sit alapää tuntuu turpeiselta ja jotenkin pakottaa häpyhuuliin ja ympäristöön. Vähän kyl sama tunne kuin kuukautisten ekana päivänä, kun vuoto alkaa.
Toivottavasti nämä oireet on oikeita eikä mitään kuviteltua tai jostain kemiallisesta tai kohdun ulkoisesta johtuvaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Vierailija#
Janet88 / 31 / 2. / ya 1/20

Moikka! Salaa vauvakuumeiltu jo syksystä/2019. Silloin vielä ajateltiin, että ei ainakaan hetkeen uutta vauvaa, kun melkosesti haastetta tuossa esikoisen (s.14.4.2019) temperamentissa. :D Nyt annettiin sitten 2. lupa tulla jos on tullakseen, ei oo ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä kun vuosi ennen ekaa raskautta.

Edellistä jännäiltiin ryhmässä "toiveena vauva2019". Siinä meni 10kk kun raskauduin.

Imetyksestä huolimatta menkat alkoi vauvan ollessa 5kk. Epäsäännöllisiä pitkiä kiertoja ja jo toiset jäi välistä. Muutama päivä sitten tunsin ihan järkyn oviksen ja ovistikun testiviiva ilmestyi välittömästi ja jäi vahvemmaksi kuin kontrolliviiva. Sillon myös hommailtiin. Äsken vessassa käydessä tuli vähän vaaleanpunaista paperiin. Ekassa raskaudessa ei ollu mitään kiinnittymisvuotoja. Voiskohan tää olla sitä ja kuinka nopeasti se ilmenee?
Mistä toi vaaleanpunainen vuoto voi johtua? Mulla myös on vuotanut sellaista tasaisen vasleanpunaista pari kertaa ja huolestuin pikkasen kun ei ennen ole tullut. Veri on verta, eikä tuo mun vuoto ollut edes laimean veren väristä, vaan lähinnä vispipuuroa.
 
Vierailija#
Onko täällä ketään joka kärsii kovista oviskivuista? Itellä on nyt kolmannen kerran peräkkäin (nyt yk 6) noin tunnin kestävät kivut ovulaatiopäivänä. Aluksi tuntuu pientä tärinäkipua toisen munasarjan kohdalta, sitten kipu ja paineen tunne kasvaa siinä kohdalla ja lopulta pitää maata sikiöasennossa kun kohtu "kramppaa" niin paljon. Eilen tuntui siltä, että koko peräsuoli tulee ulos. Oon miettinyt, että onko tää normaalia vai onko siinä joku syy miksi en raskaudu o_O:X3: PS. Tekisi mieli kirjoitella ja kommentoida enemmänkin täällä mutta vitsit muuten on kökköä ainakin puhelimella. Onko muilla ongelmia tänne kirjoittaessa?
Mulla on toisella puolella tosi isot oviskivut, jotka vetää myös ihan sikiöasentoon. Ja saattaa selkäpuolelta kuumotella tunnin tai pari. Kiva jos on töissä just silloin. Toiselta puolelta kun lähtee, niin en tunne mitään. Olen miettinyt että pitäisi käydä munatorvien aukiolotutkimuksessa tämän takia.
 

Yhteistyössä