Voiko irtisanomisaikana mennä uuteen työpaikkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uutta kohti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uutta kohti

Vieras
Osaako kukaan neuvoa mua? Jos menossa irtisanomisaika (ilman työvelvoitetta), niin voiko sinä aikana aloittaa uuden työn. Vai pitääkö odottaa, että irtisanomisaika on kulunut loppuun?

Mutta, sitten olisin samalla aikaa kahdella työnantajalla... Onko mahdollista vai olenko huijari jos noin teen? En tiedä yhtään, osaiskohan ne työkkärissä neuvoa vai voiko sinne ottaa yhteyttä vain jos on työtön?

mä tein just syyskuussa noin, sanoin itseni irti ja kysyin jos haluavat minut siellä irtisanomisajan ajaksi. Eivät, joten aloitin uudet työt saman tien. Tuplapalkka - sweet!!! Ja tarkistin myös asian juristin kanssa.

Kiitos vastauksesta Rudebox! Mulla siis työantaja sanomassa irti, itse en missään tapauksessa aio sanoa. Pitää varmaan kysästä vielä luottamusmieheltä asiaa, kun en haluaisi huijata ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksesta Rudebox! Mulla siis työantaja sanomassa irti, itse en missään tapauksessa aio sanoa. Pitää varmaan kysästä vielä luottamusmieheltä asiaa, kun en haluaisi huijata ketään.

Okei! Katsothan että saat palkkaa ja kaikkea niin kuin pitää! Kannattaisi melkein olla yhteyksissa (esim.liiton jos kuulut johonkin) juristiin asiasta. Luulenpa että kirjastoissa on joskus ilmaisia juristeja auttamassa kaiken maailman kysymysten kanssa En tosin ole varma jos enää on... mutta työkkärillä on ainakin juristit just näitä asioita varten.

Aika kumma toisaalta että irtisanomisajalla ei ole tylvelvoitetta.. mutta jos ei kerran ole, palkka sinun pitää silti saada. Taitaa olla isosta yrityksestä kyse?
Pienyrittäjänä ei olisi varaa maksaa palkkaa tekemättömistö töistä,
paitsi jos irtisanomisen syy on sellainen ettei työnantaja halua sinua töihin..

On olemassa erittäin paljon työpaikkoja joissa työntekijän irtisanoutuessa loppuu työntekovelvoite välittömästi. Tällä suojellaan pitkälle sitä, ettei tuo lähtevä työntekijä pääse käsiksi enempään yrityksen aineistoon.

Toki ne, jotka työnantajansa tietoja väärin käyttävät, ovat jo kaiken mukaansa keränneet ja kopioineet. Mutta aina tätä ei ole tullut ajatelleeksi ja siksi moni työnantaja toteaa että otapas henkilökohtaiset tavarasi ja lähde välittömästi.

Sitä voi siis aivan hyvin olla ns. kahden työnantajan palveluksessa. Useimmiten työsuhdekin kyllä voidaan papereilla kirjoittaa loppuneeksi sinä päivänä kun työntekovelvoitekin päättyi.
Palkanmaksu tulee kyllä siihen ns. viralliseen päivään asti.

Samaa kyselen.. Yt:neuvottelut oli ja irtisanottiin, irtisakomisaika alkoi.kestää 1 kk.
Voinko aloittaa työt eri työpaikassa sinä aikana vai menetänkö irtisanomisajan palkan?

Yhteistyössä