Sunnuntaina on talvipäivänseisaus!

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sen jälkeen tuo kirottu pimeys alkaa vähitellen vähenemään kun päivänvalon määrä alkaa taas lisääntymään! Tosin vain vähän kerrallaan, mutta silti se ei enää lisäänny vaan vähene! Totisesti talvipäivänseisaus on minulle vuoden tärkein juhlapäivä!

vierailija
Sen jälkeen tuo kirottu pimeys alkaa vähitellen vähenemään kun päivänvalon määrä alkaa taas lisääntymään! Tosin vain vähän kerrallaan, mutta silti se ei enää lisäänny vaan vähene! Totisesti talvipäivänseisaus on minulle vuoden tärkein juhlapäivä!
Meillä se on aamupäivällä 4 minuuttia ja iltapäivällä 4 minuttia - mittasin kerran uteliaisuuttani kun istuin samassa paikassa joka päivä samaan aikaan:rolleyes::)

vierailija
Se 4 minuuttia luki kyllä tuollakin:
"Talvipäivänseisaus ei olekaan seisaus vaan päätepysäkki tai käännöspaikka, josta lähdetään palaamaan kohti valoa.

"Tämän päivän jälkeen alkaa heti valjeta. Valoisa aika pitenee noin neljä minuuttia joka päivä. Tammikuussa eron jo huomaa", auringontuntija Vesa Vanhanen lupaa."

vierailija
Olin jo unohtanut, kiitos tästä positiivisesta muistutuksesta! Hitaasti kohti valoa ja parempaa oloa!

Pimeys ja kylmyys on PERSEESTÄ, vain masokistit nauttivat tästä vuodenajasta.

Yhteistyössä