@Evananna Liuskatestit on varmaan hyvä idea! Ai että kun digi houkuttelisi täälläkin. Ehkä huomenna... Sitten olisi 5+3.
Kiitos ja kiitos vinkistä! En ole siis koskaan ollut varsinaisessa varhaisultrassa. Tokassa onnistuneessa raskaudessa olin gynellä Mehiläisessä vuodon takia joskus viikolla 9-10, ja siellä ultrattiin jollain antiikkisen vanhalla härvelillä alakautta (gyne pahoitteli, että kunnon laitteet oli varattuja, olin päivystysajalla, kun luultiin keskenmenoksi). Kolmannessa onnistuneessa raskaudessa neuvolan terkkari katsoi vatsan päältä ensikäynnillä, ja sai sykkeen näkyviin. Nyt on eri neuvola kuitenkin, enkä tiedä, onko siellä ultraa tai haluavatko sitä käyttää. Täytyy selvittää tuo Perhe-Arte!@merin onnittelut ja tervetuloa!
Perhe-Arte tekee helsingissä ultria, maksaa noin 80-90e. Mulla on siellä ultrattu sekä vatsan päältä että alakautta joten luulisi että onnistuisi vatsan päältä jos vaan kysyy ja sitä kautta jotain näkyy.
Meillä epäselvissä tilanteissa kyllä saa varhaisultran ihan neuvolan kautta..Mä soitin tiistaina neuvolaan mutta en varannut aikaa kun sovittiin että puhun vielä miehen kanssa. Mulla on kahdesta edellisestä ollut eka neuvola rv 10+ joten ei nuo 9+ eka neuvolat kovin myöhäisiltä kuulosta. Siellä ekalla kerralla kun ei tapahdu vielä mitään.
Tarkka oli sitä mieltä että luotetaan siihen että raskaus ok vasta n. rv 5+ vaikka mä sanoin että epäilen sen olevan pitemmällä. Nyt tässä mietinkin että pitääkö mennä yksityiselle ultraan selvittämään oikeat viikot. Kaarinassa on sellainen tosi kehuttu Jussi Savonlahti jonka ultra maksaa 130-170euroa niin ehkä sinne päädyn.
Ite sain viime raskaudessa sydänäänet kuulumaan noin 10+. Sillon sain vasta dopplerin hankittua niin en sit tiiä oisko kuulunu jo aiemmin. Nyt aattelin kokeilla joko 8+ kuuluisi.Mulla varhais ultra 2.1 nyt vain odotellaan.
Mä odottelen jo aikaa että omalla dopplerilla kuulee kotona pienen sydänäänet. Onko kellään kokemusta miten aikaisin niillä jo voikaan kuulla? Muistelin jotain 8-9viikkoa.
Mä myös ajattelin että olis tarjonnut uittaa mutta sanoi että nykyään kotitestit on niin luotettavia että jos se silloin näytti negaa ni kyllä me siihen luotetaan.Meillä epäselvissä tilanteissa kyllä saa varhaisultran ihan neuvolan kautta..
@MonaLisa33, ihana kuulla, onnea ja tsemppiä edelleen!Ihanaa että viivat vahvistuu!!
Tein digin eilen viikolla 5+2 ja näyttöön tuli 3+. JES!! Oletan, että toistaiseksi pienet ruskeat vuodot eivät ole aiheuttaneet keskenmenoa. Ainakin hormonitaso on noussut. Toivoa on. !!
Mullakin on alipainoa, että ei se raskaus näköjään aina sitä äidin painoa kysy... Aiemmin on sanottu, että kyllä se vauva omansa ottaa, äiti vaan siitä kärsii, jos ei saa syötyä. Mutta joku raja varmaan siinäkin on. Ja ainakaan laihduttaa ei raskaana saa, siitä voi vapautua jotain haitta-aineita (?), jotka menee vauvallekin.Tervetuloa uusille
@Sunshine90
Täytyy varmaan apteekista ostaa noita ravinnejuomia, pitää kyllä varmistaa saako niitä raskaana ottaa. Pelottaa, että sikiö/alkio saa tästä jotain puutoksia kun mun lähtöpainokin on jo sellainen, että on sen puoleen pieni ihme ees olla raskaana. Onko muita alipainoisia odottajia ja onkohan alipainosta nyt miten haittaa jos on jo raskaana? Itselläni edelleen kamala olo, selkä ja vatsa kipeä, olen myös kolmatta päivää jonkin sorttisessa migreenissä
Mulla on tota Ähkyn tunnetta ollut ja voi luoja miten mahaan sattuu. Silti välistä nälkä ja ähky helpottaa.Onko teillä muilla semmosta ”täyttä” oloa? Siis ihan kuin olisi ähky koko ajan vaikka juuri mitään ei ole syönyt. Mulla on ja on ihan paha olo sen takia. Tosi vaikea saada syötyä, kun on sellanen olo, että räjähtää Myös tää iltaturvotus on kamalaa. Esikoista odottaessa mulla tuli tosi äkkiä maha ja loppua kohden se oli valtava. Pelkään, että nyt tää kasvaa vielä isommaksi Olin kans ennen esikoista alle 50-kiloinen mutta kummasti se raskaus jätti kiloja Toisaalta oon tyytyväinen, että nyt oon normipainossa. Oon ymmärtänyt, et alipainoisena niitä raskauskiloja tulee reippaasti, että on sit energiaa maidontuotantoon.