~Elokuiset 2020~

Voimia @Calico! ❤

Oltiin eilen pikkujouluissa, joita jännitin etukäteen aika paljon. Ihan hyvin meni sillä, että otin tölkin ja avasin sen pöydässä ja sit menin vessaan ja kaadoin juoman viemäriin, huuhtelin ja täytin vedellä sit lipitin sitä tölkistä vaan menemään. :sneaky:

Joulu voi olla haastava, kun en perheelle haluaisi vielä kertoa.

Suurimmalla osalla tais olla suunnitteilla meno varhaisultraan? Me ei olla vielä päätetty...
 
@Marilainen nerokasta! :D mä tein vuosi sitten pikkujouluissa niin kun oltiin hienossa ravintolassa ja pöydässä tilattiin, tilasin mojiton ja olin kirjottanu valmiiksi googlen hakuun alkoholiton ja näytin vaivihkaa sitä tarjoilijalle joka tajusi homman samantien ja nyökkäsi. Oon vieläki ylpee kuinka kekseliäs olin. :ROFLMAO:

Kyllähän ne oireet konkretisoi raskauden ja hälventää huolia, jos oireettomuus takaisi aina hyvin sujuvan raskauden niin sehän olisi mahtavaa. :) mutta eihän ne oireetkaan aina takaa hyvin sujuvaa raskautta. (n) hassua että niitä oireita toivoo mutta esimerkiksi jatkuva pahoinvointi ja oksentelu on kyllä loppujen lopuksi todella raskasta.

Omista oireista sen verran että joudun nukkumaan urheilurintsikat päällä koska tissit on niin kipeät. Repäisykipuja tuntuu asentoa vaihtaessa. Iltaisin on alkanut olemaan huono olo, tähän ei kyllä auttanut se että esikoinen alkoi eilen oksentamaan.:sick:
 
Me ollaan miehen kanssa vaihdettu laseja aina välillä niin että mies on oikeasti juonut kaiken ja mä en mitään, jos ollaan siis istuttu vastapäätä tai vierekkäin. Ehkä ihan pienellä porukalla kyllä hankalaa!

Joskus esikoista odottaessa mentiin festareille ja mulla oli omia juomia mukana. Mies oli juonut muutaman siideripullon tyhjäksi ja ne täytettiin alkoholittomalla siiderillä. Ja kukaan ei ihmetellyt vaikka mulla oli jotain Upcider muovipulloja vaikka en koskaan todellakaan juo sellaisia!

Nykyään saan kyllä hyvin siunattua kaikki viinit ym vaan sillä ku sanon että en ota, juon niin harvoin että ei sitä kukaan osas ihmetellä. Raskauksista ollaan kerrottu yleensä vasta puolen välin paikkeilla niin ei nytkään kovin aikaisin kerrota kenellekään.
 
@Linne19 Tervetuloa ja onnea plussasta! :love: Toivottavasti miehesi ottaa asian hyvin vastaan, vaikka olisikin aluksi hämmentävä tilanne. :)

Tosi hauskoja noi alkoholijuksaukset! :D:whistle: Mulla on niin huono pokka, että jäisin ehkä heti kiinni. :geek:Oon ollut nyt puol vuotta juomatta alkoholia, joten sukulaiset on jo tottuneet tilanteeseen, mutta jouluruokien välttelystä tulee haastavampaa :whistle:.

Tänään 4+5 ja testiviiva oli ensimmäistä kertaa vahvempi kuin kontrolliviiva. Toistaiseksi pieni vuoto ei ole aiheuttanut keskenmenoa.
 
Jouluruokailu ei tuota ongelmia, se ei nimittäin koskaan oo maistunut mulle. Viinin suhteen voi olla niin, että ruokapöydässä yritetään miehen kanssa vaihtaa laseja ja sitten myöhemmin juon alkoholitonta punkkua, vaikka se onkin ihan kuraa!

Oon onneksi niin viinin nautiskelija, että kukaan ei ihmettele pöydässä vaikka sen lasin juominen kestääkin.

Mä en osaa vielä ainakaan tuota oireettomuutta pelätä. Mun lähipiirissä on tuttu, jolla 4 lasta ja kaikki raskaudet olleet täysin oireettomia. Hänet on kuin tehty raskaana oloavarten :D sit kun hän ei oo raskaana niin IBS on kuulema tosi paha :(
 
Tein nyt listan meistä elokuun odottajista :) Laitoin lasketun ajan niille jotka suurinpiirtein jonkun päivän olivat kirjoittaneet. Jos joku puuttuu listalta tai ei halua olla listalla niin voin muokata sitä. Muokataan myös laskettua aikaa sitten kun se tarkentuu. En osaa lisätä listaa etusivulle mut laitan sen nyt tähän väliin. Voidaan lisätä myös monesko lapsi tulossa ja vaikka synnytyssairaala :love:
 
Elokuiset 2020

1.8 Helema
1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
2.8 odotuksenodotus
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS

Aileen
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Tein haalean plussan torstaina ja eilen lauantaina toisen testin, jossa tosiaan oli kaksi kaunista viivaa :love: Aivan uskomatonta. Yritetty on 3 vuotta ja koko aikana saatu yksi plussa, joka suruksi keskeytyi heti aluunsa viikolla 6. Tuosta keskenmenostakin on kohta jo 2 vuotta.

En ole aivan varma lasketusta ajasta, mutta elokuun puoleen väliin menisi suurin piirtein. Oireina on jonkinlaiset alavatsatuntemukset, ajoittainen vähäinen huono olo ja rinnat järkyttävän kipeät. Tähän kiertoon söin pelkät terolutit, kun olen pitänyt lapsettomuushoidoista taukoa ja kierrot olleet todella pitkiä. Tarkoitus oli tammikuussa jatkaa hoitoja isommalla annoksella letroja.

Olen nyt keskenmenopelkoa enemmän stressannut syömisistä, että mitä tässä nyt uskaltaa syödä kun suosituksia olen yrittänyt tulkita.
 
Heippa hei, täällä myös yksi elokuinen! Mulla on tänään kp 37 ja tein testin jonka testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva! Mun edelliset kuukautiset alkoi jo 36 ja silloin ehdin myös tehdä pari testiä (normaalikierto 27-33pvä) ja ne näytti negaa. Edelliset kuukautiset oli kuitenkin todella niukat ja kesti kolme päivää, verta tuli kyllä siteeseen mutta todella vähän. Ei siis normaalien kuukautisten tapaan. Laitoin kaiken vain mun ylipainon piikkiin ja ajattelin että se laittaa kropan sekaisin. Nyt tulikin plussa niin mietin vain että mahtoiko ne olla kuukautiset vai jotain muuta vuotoa. Sekin että viime kuukauden aikana meillä on ollut seksiä yhden kerran! Ja sekin aika alkukuusta.
Me ollaan siis menty "varmoilla päivillä" eli muuta ehkäisyä ei ole ollut ja lapsia ei ollut tarkoitus lisää enää tehdä. Miehelle en edes kertonut vielä ja pelottaa mikä reaktio sieltä tulee kun hän ei lapsia halua enempää Meillä siis on lapset 4v ja 2v tällä hetkellä.
Mä kerroin eilen mun miehelle joka ei hänkään olisi enää halunnut lapsia.. Hyvin meni. Kannattaa kertoa myös sinun! ♥
 
Elokuiset 2020

1.8 Helema
1.8 lillans
1.8 Sunshine90
1.8 Pörröviltti
2.8 odotuksenodotus
3.8 rosemarie
3.8 Ilonjaonnen
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8 heidihm

Nadine88
Appelsiiniomena
Aavikkokettu
Linne19
14.8. 2. lapsi, NKL
 
  • Tykkää
Reactions: Evananna
Mä tein eilen positiivisen raskaustestin päiväpissasta 1.5h odottamisen jälkeen. Meillä ei varsinaista yritystä ollut mutta ei myöskään ehkäisyä käytössä. Mun ollut todella hankala tulla raskaaksi aiemmin siksipä ei ehkäisyä nyt ollut. Tämä on meidän 4.s lapsi. Lasketuksi ajaksi näyttää 14.8 ♥
 
Elokuiset 2020

1.8 Helema
1.8 lillans
1.8 Sunshine90
1.8 Pörröviltti
2.8 odotuksenodotus
3.8 rosemarie
3.8 Ilonjaonnen
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8 heidihm

Nadine88
Appelsiiniomena
Aavikkokettu
Linne19
Elokuiset 2020

1.8 Helema
1.8 lillans
1.8 Sunshine90
1.8 Pörröviltti
2.8 odotuksenodotus
3.8 rosemarie
3.8 Ilonjaonnen
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8 heidihm
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi,


Nadine88
Linne19
Aileen
Meillä ensimmäinen tämä vauva ja EKKS synnytetään
 
  • Tykkää
Reactions: Evananna
Elokuiset 2020

1.8 Helema
1.8 lillans
1.8 Sunshine90
1.8 Pörröviltti
2.8 odotuksenodotus
3.8 rosemarie
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8 heidihm
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, EKKS


Nadine88
Linne19
Aileen
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
 
  • Tykkää
Reactions: Evananna
Hei! Täällä 31v neljän lapsen äiti joka viidettä nyt sitten odottaa plussan sain tiistaina ja nyt taitaa olla 4+4 viikkoja ja la 13.8.
saa lisäillä listoille.

ja pahoittelut kaikille jotka ovat joutuneet listalta poistumaan..
 
Elokuiset 2020

1.8 Helema
1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
2.8 odotuksenodotus
3.8 rosemarie
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8 heidihm
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS

Aileen
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
 
  • Tykkää
Reactions: Evananna
@Calico Olen niin pahoillani! :cry: Paljon voimia sinne teille asian käsittelyyn.

@Helema Onko vielä ollut vuotoja? Jospa ne nyt vain olisi jotain harmitonta, pidetään sille peukkuja <3

Tänne voi listaan päivittää 1. lapsi ja sairaalana SATKS :)
Tänään pyörähti 6+0 :love: Viikko vielä kärvisteltävä ja sitten on varhaisultra.. Samalla sitä odottaa ja pelkää niin paljon.
 
@Calico Olen niin pahoillani! :cry: Paljon voimia sinne teille asian käsittelyyn.

@Helema Onko vielä ollut vuotoja? Jospa ne nyt vain olisi jotain harmitonta, pidetään sille peukkuja <3

Tänne voi listaan päivittää 1. lapsi ja sairaalana SATKS :)
Tänään pyörähti 6+0 :love: Viikko vielä kärvisteltävä ja sitten on varhaisultra.. Samalla sitä odottaa ja pelkää niin paljon.
Viikko kuulostaa todella lyhyelle ajalle... Mutta voi luoja miten hitaasti se menee kun ultraa odottaa! ♥ Toivotaan että päivät kuluisi nopeasti.
 
@rosemarie Ei ole sen itsenäisyyspäivän jälkeen tullut sellaista tulvaa. Vähän jotain mut ei mitään merkittävää. Koko ajan pelottaa, et millon taas napsahtaa ja alkaa vuotaa. Koitan välttää kaikkea ylimääräistä ponnisteluja ja olla mahdollisimman paljon vaakatasossa. 10 päivää ultraan vielä... Päivät matelee. Toisaalta fiilis on se, että kesken menee ennen pitkää :(
 
Liityn myös varovaisesti joukkoon <3 1. lapsi ja laskettu aika olisi elokuun puolivälissä. Hoidoilla saatu tää plussa eli ilo on suuri, mutta niin on myös huoli!

Moni täällä on menossa varhaisultraan, niin milloin ootte menossa?

Rv 5 menossa ja aivan järkyttävä turvotus ja ruokahalu! Katsotaan helpottaako tää turvotus vai pitääkö mennä äitiyshousuostoksille jo...
 

Yhteistyössä