Moikka, oon hetken jo seurannut ketjua ja lueskellut kun on tullut jotain mielen päälle letroista. Ensimmäistä kiertoa käytössä täällä, aloitin annoksella 2,5mg/vrk kp 3-7. Meillä tilanne että ensimmäistä yhteistä yritetty 14kk, miehellä ennestään yksi lapsi. Perusjutut on tutkittu kummastakin, progesteroni arvo mulla vähän alhainen. Diagnoosina määrittämätön naisen hedelmättämyys. Letrot siis tukemassa ja vahvistamassa ovulaatiota.
Oon tehny sillon tällön ovulaatiotestejä ja niissä kierroissa sen ainakin tikkuun saanut kp10 tai kp11, nyt tietenkin sitä kytännyt jo ihan liian aikaisin, kp6 asti ja eilen kp13 lopetin kun se vähäinenkin viivan näköinen, jonka sain kp10 ja kp11, hiipui kokonaan pois. Eli vaikuttaa etten ovuloinut
olin todella pettynyt eilen kun odotukset niin korkeat letroihin. Yksinäisyys tässä painaa kovasti myös, kukaan läheinen ei ymmärrä näitä asioita kun ei ole kokemusta, siksi päädyinkin tänne avautumaan. Miehelle olen avoimesti puhunut ja yrittää kyllä ymmärtää parhaansa mukaan ja olla tukena.
Mua on vaivannut nämä verikokeiden määrätyt päivät, mun kierto on aika lyhyt, 23pv. Eka kerralla mut määrättiin progesteroni kokeeseen kp22, soitin vielä erikseen siitä sen määränneelle taholle että onko nyt kuitenkin liian myöhä ja ne epäröiden sanoi että ei. Noh yllättäen progesteroni oli 4 kun uusi kierto alkoi 2pv päästä
olin tuolloin menossa toisen paikkakunnan lääkärille jonka alaa lapsettomuus on, hän oli myös sitä mieltä että oon käyny liian myöhään ja määräsi käymään uudestaan ja nyt kp18. Arvo oli korkeampi. Tämä lääkäri määräsi mulle letrot, ei seurantaa, vain verikoe ja taas kp22?! Kysyin vielä hoitajalta puhelimessa että kun tämä oli viimeksi liian myöhä niin meinaako he että letrot pidentää mun kiertoa, ei osannut sanoa. Nyt tähän letrokiertoon tekemieni ovulaatiotestien perusteella tosiaan en välttämättä ovuloinut, mutta jos se tapahtui niin oli taas kp10 tai kp11, eli kierto ei ilmeisesti lyhene joten eikö se kaiken järjen mukaan taas ole liian myöhäistä mennä verikokeeseen kp22
jotenki tämä julkisen puolen homma täällä ei nyt vakuuta..
Niin ja letroista ei tullut oireita, vasta päivä tai pari kp7 jälkeen hieman kuumia aaltoja. Kp12 heräsin aamulla aikaisin kovenevaan kipuun vasemmassa munasarjassa, töihin lähdin kuitenkin ja siellä tuntui välillä että en pysty olemaan kun niin julmettu kipu, alkoi helpottaan muutaman tunnin kuluttua. Melkeen iltaan asti piti kävellä varovasti. Oletin sen olevan follin kasvukipua kun en ollut saanut ovisplussaa mutta mitä lie oli sitten