Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Turussa on paljon hyvää...on se yks juttu, vai oliko...ja sitten on, eiku ei se ollukaan Turussa!
Mut mä oon aina tykänny siitä kun teillä on se yksi hyvä tie, se mikä tuo tänne Helsinkiin.:p
Juuri näin. Ja sit kun ne kaik turkulaiset on sitä tietä pitkin tullut helsinkiin niin sahataan jostain kehäkolmosen kohalta maa poikki ja hilataan pääkaupunkiseutu turkulaisineen johonkin somalian rannikolle. Toki paremmat ihmiset ahvenanmaalta koukataan mukaan matkalle.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Tamperelainen rekkakuski ajoi peruuttamalla Tampereelta Turkuun. Loimaalla poliisi pysäytti hänet ja kysyi, miksi ajat peruuttamalla.

Kuljettaja vastasi kerrotun, että Turussa on niin kapeat kadut ettei pääse kääntymään.

Muutamia tunteja myöhemmin sama poliisi pysäytti saman autoilijan, joka nyt peruutti Turusta Tampereelle.

– Miksi nyt peruutat takaisin, poliisi kysyi.

Kuski vastasi:

– Valehtelivat, kyllä Turussa pääsi kääntymään.

Turussa on paljon hyvää...on se yks juttu, vai oliko...ja sitten on, eiku ei se ollukaan Turussa!
Mut mä oon aina tykänny siitä kun teillä on se yksi hyvä tie, se mikä tuo tänne Helsinkiin.:p
Eipäs väännellä Heli Laaksosen hienon runon sanomaa, vaikka vanha linja-autoasema Helsingissä onkin korvautunut Kampilla. Heli on oikeasti hyvä runoilija ja häkellyttävän elävä ihminen (y)

Kiittämättömi

Kiittämättömi ihmise ova.
Onk ruakka puuttunu?
Onk koska kalja loppunu?
Eik ol saanu katto pääs pääl ko on tarvit?
Ain vaan kuulu sama protina,
nimpal kamala ja kauhia ja
voijessusniimaakasteajatelkkamitähullu
on kaik olevanas.

Mut älä mittä puhu,
kyl täält kauneut löytty, kyl oikke.
Kom pohjospualt kaupunkki tule,
kulkke ooppera ohi,
kiärttä pari oksenust,
mene eruskunttalo ohi vilkasemat,
kumartta heosel eik astu kusilammikko,
orotta varti et valo huutava