Miksi ihmiset kävelevät päin koiran ulkoiluttajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mites tälläinen asia kun koirat kuntopolulla, pururadalla. Kun käyn siellä juoksemassa niin monesti on ollut tilanne että siellä onkin ollut koiran ulkoiluttaja joka on seisonut toisessa laidassa ja koira toisessa ja flexi menee radan poikki. siihen kompastuu jos ei huomaa. ja sitten se kun monia koiria ei voi ohittaa juoksemalla kun ne säikähtää ja tempasee omistajansa hihnasta hyökätäkseen juoksijan jalkaan ja jos omistaja ei ole yhtään tilanteen tasalla niin... minusta on typerää aina pysähtyä kävelemään pururadalla kun koira tulee vastaan.
Oikeasti ei voin kun ihmetellä joidenkin koiranomistajien (puuttuvaa) järjenjuoksua: pysähdytään keskelle tiedä, koira huitelee missä sattuu ja tyyppä vain päälistelee ympärilleen tai tuijottaa puhelinta. Parhaassa tapauksessa näitä on kaksi, ja juoruavat siinä keskellä tietä koirat pitki poikin juosten, ja vaikka katsovat ja näkevät, että joku tulee, niin eivät tajua tehdä tilaa. Tämä ei oikeasti ikinä lakkaa hämmästyttämästä.
Sitten kun soittaa kelloa, niin naama norsun vitulla vähän siirretään niitä koiria ja papatetaan ja märistään. Ilmeiesesti näille ihmisille tulee täysin yllätyksenä, että eivät ole yksin täällä maailmassa, vaan että niitä teitä käyttää moni muukin.

Mites tälläinen asia kun koirat kuntopolulla, pururadalla. Kun käyn siellä juoksemassa niin monesti on ollut tilanne että siellä onkin ollut koiran ulkoiluttaja joka on seisonut toisessa laidassa ja koira toisessa ja flexi menee radan poikki. siihen kompastuu jos ei huomaa. ja sitten se kun monia koiria ei voi ohittaa juoksemalla kun ne säikähtää ja tempasee omistajansa hihnasta hyökätäkseen juoksijan jalkaan ja jos omistaja ei ole yhtään tilanteen tasalla niin... minusta on typerää aina pysähtyä kävelemään pururadalla kun koira tulee vastaan.
Idiootteja!
Jos ei koira pysy nätisti vierellä juosten/kävellen niin en kyllä menis pururadalle alkuunkaan ja talvella siinä on hiihtolatu! Jotkut paskattaa koiransa ladulle! Ja jotkut vielä jättää ne siihen! Voi ristus mitä ääliöitä. Jos näkisin tilanteen niin potkisin paskat omistajan päälle!:D (Tai sitten sanoisin et noi papanat pois ladulta!:D)

Ja jottei nyt ihan pelkäksi haukkimiseksi mene, niin viime viikolla tuli vastaan kyllä poikkeuksellisen fiksu ulkoiluttaja. Koira kulki suht lähellä ukkelia, mutta vähän viipotti ja oli pleksissä, joten pikkaisen rämpytin kelloa takaa tullessa, että tietää pitää varansa. Aika usein näissä tilanteissa, etenkin ne keski-ikän ylittäneet kokevat pakolliseksi narista jotain "onko pakko säilytellä tmvp.", mutta tämä ukkeli vain kohteliaasti huikkasi, "kiitti, hyvä kun varoitit".
Ihan täydellistä.

Koiraihmiset on kyllä typeriä. Aloitus ja muutamat kommentit sen taas osoittaa.

Ulkoilkaa omilla pihoilla ja metsissä kytkettyjen koirienne kanssa. Ai ei ole omaa pihaa eikä metsää lähellä??? ÄLÄ SITTEN OTA KOIRAA.

Oikeasti ei voin kun ihmetellä joidenkin koiranomistajien (puuttuvaa) järjenjuoksua: pysähdytään keskelle tiedä, koira huitelee missä sattuu ja tyyppä vain päälistelee ympärilleen tai tuijottaa puhelinta. Parhaassa tapauksessa näitä on kaksi, ja juoruavat siinä keskellä tietä koirat pitki poikin juosten, ja vaikka katsovat ja näkevät, että joku tulee, niin eivät tajua tehdä tilaa. Tämä ei oikeasti ikinä lakkaa hämmästyttämästä.
Sitten kun soittaa kelloa, niin naama norsun vitulla vähän siirretään niitä koiria ja papatetaan ja märistään. Ilmeiesesti näille ihmisille tulee täysin yllätyksenä, että eivät ole yksin täällä maailmassa, vaan että niitä teitä käyttää moni muukin.
Ja mä olen miettinyt miten vois herätellä noita idiootteja, jotka kävelevät päin tai ei muuten huomioi, että jokaisella on jonkinlainen oma alue mihin ei tulla! Jos ei olis koiraa mukana niin käyttäisin jotain sumutorvea!:LOL:

Vinkkejä otetaan vastaan millä saa tilaa!!!

Koiran kanssa tietenkin saa tilaa koska tokihan koira innostuu kun tullaan iholle, hirveää murinaa matalalta ja joskus jopa haukkuu rumasti ja hymyilee nätisti (irvistää).:D

Sitten ongelmana on ihmiset jotka väkisin lähestyvät koiraa sillä perusteella, että hänelläkin on ollut tämän rotuisia! Kun kiellän tulemasta lähelle, he ovat jo siinä ja koira ilmoittaa että mene pois, sitten mun koira onkin kamala peto - hui kamala!
:D

Koiraihmiset on kyllä typeriä. Aloitus ja muutamat kommentit sen taas osoittaa.

Ulkoilkaa omilla pihoilla ja metsissä kytkettyjen koirienne kanssa. Ai ei ole omaa pihaa eikä metsää lähellä??? ÄLÄ SITTEN OTA KOIRAA.
Ulise vähemmän ja katso etees ettei koiran tarvitse komentaa sua pois!:D

Ja jottei nyt ihan pelkäksi haukkimiseksi mene, niin viime viikolla tuli vastaan kyllä poikkeuksellisen fiksu ulkoiluttaja. Koira kulki suht lähellä ukkelia, mutta vähän viipotti ja oli pleksissä, joten pikkaisen rämpytin kelloa takaa tullessa, että tietää pitää varansa. Aika usein näissä tilanteissa, etenkin ne keski-ikän ylittäneet kokevat pakolliseksi narista jotain "onko pakko säilytellä tmvp.", mutta tämä ukkeli vain kohteliaasti huikkasi, "kiitti, hyvä kun varoitit".
Ihan täydellistä.
Olen huomannut myös, että monet koiranulkoiluttajat ovat pyöräteillä ja se ei ole ok, vaikka se ainoa viheralue olisikin vain pyöräkaistan puolella!

Ulise vähemmän ja katso etees ettei koiran tarvitse komentaa sua pois!:D

Jos joku toope ei älyä väistää sinua ja koiraasi, niin väistä sinä sitten! Joskushan ihmiset jopa epähuomiossa törmäilee toisiinsa, koirasi olemassaolo ei tähän vaikuta.

Miksi täällä uliset vinkkejä?

Kysehän on vain siitä, että sinä et saa pidettyä koiraasi turvallisesti kurissa ihmisten ilmoilla. Väistä itse.

Ap:n viestin suomennos, käytin Google-kääntäjää, kielenä suomi-kuplassa elävä koiranomistaja:

"Mulla on tappokoneet mukana kun lenkkeilen. Pienikin virheliike ja nämä hyökkää, ja se on sun vika.
Virheliikkeet: jos tulet a) liian lähelle b) pysyttelet liian kaukana ja ujona."

• Tykkää
Reactions: Aqela
Vieraiden koirien pelkääminen on täysin normaalia itsesuojeluvaistoa sekä aikuisilta että lapsilta.

Ehkäpä voi olla huonoja kokemuksia koirista ja niiden huonoista kasvattajista näillä kutsumillasi pelkääjillä.

Esim. naapurin saksanpaimenkoira oli päässyt irti ja olin menossa lapsena pyörällä kotiin ihan ikiomalla kotitiellä. Koirapa tuli ja nousi takajaloilleen ja yritti purra kurkkuani. Voitte uskoa, että huusin niin h*** tisti.

Näkee myös isoja vahvoja koiria, joiden omistajilla on niin heikot voimat etteivät voi pitää koiriaan talutusnuorassa kurissa vaikka pitäisi.
Aivan kuin täysladatun aseen päästäisi valloilleen.
On myös ulkoiluttajia, jotka eivät sitten millään osaa talutusnuoraa pitää tiukalla ettei se koira poukkuroi joka suuntaan kävelytiellä muiden ihmisten kävelyä/pyöräilyä estämässä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ap:n viestin suomennos, käytin Google-kääntäjää, kielenä suomi-kuplassa elävä koiranomistaja:

"Mulla on tappokoneet mukana kun lenkkeilen. Pienikin virheliike ja nämä hyökkää, ja se on sun vika.
Virheliikkeet: jos tulet a) liian lähelle b) pysyttelet liian kaukana ja ujona."

Täydellinen suomennos. Ihmiset ottaa koiria joita eivät saa pidettyä kurissa.

Koiranomistajien on ihan hyvä tajuta, että kanssaihmiset eivät aina osaa eivätkä halua ottaa huomioon muiden koiria eivätkä käyttäydy koiralle sopivalla tavalla. Silti koira pitää pystyä pitämään niin ettei siitä koidu vaaratilanteita.

• Tykkää
Reactions: Aqela ja Echo
Jos joku toope ei älyä väistää sinua ja koiraasi, niin väistä sinä sitten! Joskushan ihmiset jopa epähuomiossa törmäilee toisiinsa, koirasi olemassaolo ei tähän vaikuta.

Miksi täällä uliset vinkkejä?

Kysehän on vain siitä, että sinä et saa pidettyä koiraasi turvallisesti kurissa ihmisten ilmoilla. Väistä itse.
Jos esim. kävellään jonossa oikealla eteen päin ja vastaan tullaan vasenta puolta niin enpä se minäkään välttis osaa arvata, että jotkut kännykkään tuijottelijat kävelevät suoraan päin oikealta...tai hyökkivät eteen milloin mistäkin!

En ole vaivaksi liikenteessä ja pyrin ottamaan muut aina huomioon.
Tämä päin kävely ja muu huolimattomuus on oikeasti ongelma, en minä turhasta sano.

Millä tavoin en saa pidettyä koiraa kurissa?:LOL: Mistä tuollaisen johtopäätöksen nykäsit?:D

Unohti vissiin mainita the tuijottajat!!!!:ROFLMAO:

Ne vasta vinkeitä ovat!
Olen matkustanut julkisilla jotta koirani osaa niissäkin kulkea. Hienosti osaakin!:love:
Yhtenä kertana joku liki istuva ukko tuijotti pakonomaisesti koiraani silmiin!:eek:
Ei lopettanut millään! Minä sitten vein koiran huomion koska sekin alkoi jo vähän hermostumaan, että mitä se siinä toljottaa!:ROFLMAO:

Unohti vissiin mainita the tuijottajat!!!!:ROFLMAO:

Ne vasta vinkeitä ovat!
Olen matkustanut julkisilla jotta koirani osaa niissäkin kulkea. Hienosti osaakin!:love:
Yhtenä kertana joku liki istuva ukko tuijotti pakonomaisesti koiraani silmiin!:eek:
Ei lopettanut millään! Minä sitten vein koiran huomion koska sekin alkoi jo vähän hermostumaan, että mitä se siinä toljottaa!:ROFLMAO:
Hommaa kissa. Se ei hyökkää kimppuun jos joku tuijottaa. :rolleyes:

Jos esim. kävellään jonossa oikealla eteen päin ja vastaan tullaan vasenta puolta niin enpä se minäkään välttis osaa arvata, että jotkut kännykkään tuijottelijat kävelevät suoraan päin oikealta...tai hyökkivät eteen milloin mistäkin!

En ole vaivaksi liikenteessä ja pyrin ottamaan muut aina huomioon.
Tämä päin kävely ja muu huolimattomuus on oikeasti ongelma, en minä turhasta sano.

Millä tavoin en saa pidettyä koiraa kurissa?:LOL: Mistä tuollaisen johtopäätöksen nykäsit?:D

No ihan noista omista kirjoituksista päättelin. Koirasi käyttäytyy aggressiivisesti ihmisten ilmoilla, kun ihmiset eivät osaa kulkea ihmisille tehdyillä väylillä koiraasi miellyttävällä tavalla. Haluat lisäksi vinkkejä miten tilanteista selviäisi.

Täydellinen suomennos. Ihmiset ottaa koiria joita eivät saa pidettyä kurissa.

Koiranomistajien on ihan hyvä tajuta, että kanssaihmiset eivät aina osaa eivätkä halua ottaa huomioon muiden koiria eivätkä käyttäydy koiralle sopivalla tavalla. Silti koira pitää pystyä pitämään niin ettei siitä koidu vaaratilanteita.
No mä koiranomistajana vaadin ihan samalla tavalla tilaa ja rauhaa kuin ilman koiraakin.

En tykkää että mua päin kävellään/tönitään/tuojotetaan silmiin hullun kiille silmässä/tullaan lääppimään tms.:coffee:

No ihan noista omista kirjoituksista päättelin. Koirasi käyttäytyy aggressiivisesti ihmisten ilmoilla, kun ihmiset eivät osaa kulkea ihmisille tehdyillä väylillä koiraasi miellyttävällä tavalla. Haluat lisäksi vinkkejä miten tilanteista selviäisi.
Kysyin millä saa tilaa kun kävelee ILMAN koiraa.:)
Sulla tais mennä (vahingossa?) puurot ja vellit sekaisin.:)

No mä koiranomistajana vaadin ihan samalla tavalla tilaa ja rauhaa kuin ilman koiraakin.

En tykkää että mua päin kävellään/tönitään/tuojotetaan silmiin hullun kiille silmässä/tullaan lääppimään tms.:coffee:
No joo, jokainen tosiaan haluaa sen oman tilansa. Olin joku päivä apteekin jonossa, kun yhtäkkiä joku koira haisteli polvitaivettani takaapäin. Automaattisesti potkaisin sitä, ja koiran omistaja alkoi tästä valittamaan. Ja siis potku ei edes ollut mikään kova, vaan lähinnä automaatinen refleksi, kun joku yllättäen koski.
Mutta jotenkin veikkaisin, että valtaosa antaa kahden isokokoisen koiran kanssa liikkuvalle ihan tarpeeksi tilaa, joten en nyt oikein millään pysty samastumaan ap:n ongelmaan. Paitsi tietysti ne puhelinta tuijottavat zombi-teinit, jotka odottavat, että maailma väistyy heidän tieltään.

Meidän kissa ei muuten hyökkää vaikka tuojottaa.:love: Se on ihana nössykkä, ei ees pure, raavi tai leikkiessä hyökkää kimppuun.
Nii...ei kissat yleensä hyökkääkään jos tuijotetaan...se on itsestäänselvyys. (n):coffee:

Et varmaan tykkääkään. Mutta varmaan kuitenkin selviydyt ihmisenä noissa tilanteissa paremmin kuin keskiverto koira? Et murise, tempoile, hauku, hyökkää, pure tai mitä nyt koirat tekeekään.

No joo, jokainen tosiaan haluaa sen oman tilansa. Olin joku päivä apteekin jonossa, kun yhtäkkiä joku koira haisteli polvitaivettani takaapäin. Automaattisesti potkaisin sitä, ja koiran omistaja alkoi tästä valittamaan. Ja siis potku ei edes ollut mikään kova, vaan lähinnä automaatinen refleksi, kun joku yllättäen koski.
Mutta jotenkin veikkaisin, että valtaosa antaa kahden isokokoisen koiran kanssa liikkuvalle ihan tarpeeksi tilaa, joten en nyt oikein millään pysty samastumaan ap:n ongelmaan. Paitsi tietysti ne puhelinta tuijottavat zombi-teinit, jotka odottavat, että maailma väistyy heidän tieltään.
Ihan aikuisia zombeja tuolla sätkii menemään.:coffee:

Et varmaan tykkääkään. Mutta varmaan kuitenkin selviydyt ihmisenä noissa tilanteissa paremmin kuin keskiverto koira? Et murise, tempoile, hauku, hyökkää, pure tai mitä nyt koirat tekeekään.
Juuri tänään taas vaihteeksi mietin, että suomalaiset ovat kyllä vielä niin metsäläiskansaa... kuten ovat monet muutkin.

Etenkin vanhat ihmiset tuijottavat, miehet tuijottavat, lapset tuijottavat, mutta kukaan ei sano mitään. Ja kaikilla on se sellainen pöllämistynyt/jähmettynyt ilme.
Siis jos vertaa nyt vaista miesten tuijotusta jossain eteläisemmissä maissa. Tuijotus ei ole sellaista psyko-tyyppistä tuijotusta, vaan silmissä on vähän naurua ja flirttiä ja suukin jopa saattaa olla vähän hymyssä. Mutta kun suomalainen mies tuijottaa, niin hän sananmukaisesti toljottaa.

Ja lasten tuijotus on ihan normaalia ja hyväksyttävää, mutta kun osa lapsista on jo syntyessään sellaisia sielultaan keski-ikäisiä masennuspotilaita, että vain zombina tuijottavat, eikä ilmekään värähdä. Jotenkin spookia.

Koska olen ihminen.
Koira sen sijaan ei osaa elehtiä muulla tavoin.
Ei siis ole kiinni koulutuksen puutteesta tai pois kitkettävästä käytöstavasta, jos koira ei pidä siitä kun sitä päin kävellään tms. Ymmärrätkö?:)

Yhteistyössä