Miksi ihmiset kävelevät päin koiran ulkoiluttajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nii...ei kissat yleensä hyökkääkään jos tuijotetaan...se on itsestäänselvyys. (n):coffee:
Oon kuullu, että kissat ei tykkää jos niitä tuijotetaan silmiin.
En tiedä kissoista paljoa. Tytöllä on kissa, sellainen koiramainen, mutta itämainen.:)

Juuri tänään taas vaihteeksi mietin, että suomalaiset ovat kyllä vielä niin metsäläiskansaa... kuten ovat monet muutkin.

Etenkin vanhat ihmiset tuijottavat, miehet tuijottavat, lapset tuijottavat, mutta kukaan ei sano mitään. Ja kaikilla on se sellainen pöllämistynyt/jähmettynyt ilme.
Siis jos vertaa nyt vaista miesten tuijotusta jossain eteläisemmissä maissa. Tuijotus ei ole sellaista psyko-tyyppistä tuijotusta, vaan silmissä on vähän naurua ja flirttiä ja suukin jopa saattaa olla vähän hymyssä. Mutta kun suomalainen mies tuijottaa, niin hän sananmukaisesti toljottaa.

Ja lasten tuijotus on ihan normaalia ja hyväksyttävää, mutta kun osa lapsista on jo syntyessään sellaisia sielultaan keski-ikäisiä masennuspotilaita, että vain zombina tuijottavat, eikä ilmekään värähdä. Jotenkin spookia.
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Koska olen ihminen.
Koira sen sijaan ei osaa elehtiä muulla tavoin.
Ei siis ole kiinni koulutuksen puutteesta tai pois kitkettävästä käytöstavasta, jos koira ei pidä siitä kun sitä päin kävellään tms. Ymmärrätkö?:)

Ymmärrän oikein hyvin. Toivoisin, että koirien omistajatkin tämän käsittäisivät. Kaikki ongelmat ratkeasivat.

Voit rauhassa mietiskellä asiaa.

Ymmärrän oikein hyvin. Toivoisin, että koirien omistajatkin tämän käsittäisivät. Kaikki ongelmat ratkeasivat.

Voit rauhassa mietiskellä asiaa.
Olen joutunut viimeaikaisten huomioitteni takia tekemään mietiskelyä jo.
Tulin siihen tulokseen, että kevyen liikenteen väylällä on tapahtunut epämiellyttäviä muutoksia muutaman vuoden sisään.

Kaikkien tulisi ottaa kanssakulkijat paremmin huomioon!:love:

Minulla on useampi terve rottweiler (näyttelyissä pärjänneitä A-listattuja eikä siis mitään sairaita) ja välillä saa pelätä miten käy, jos nämä voimakkaat koirat käyvät vastaantulijan päälle. Taistelukoirana nämä tappelevat loppuun saakka eikä tällainen naisihminen pysty sitä estämään.
Sitten vaan koirat piikille. Omistajan vastuulla on huolehtia siitä, etteivät koiransa aiheuta vaaraa ympäristölle. Koira on kyettävä hallitsemaan kaikissa tilanteissa.

• Tykkää
Reactions: m1es
Mites tälläinen asia kun koirat kuntopolulla, pururadalla. Kun käyn siellä juoksemassa niin monesti on ollut tilanne että siellä onkin ollut koiran ulkoiluttaja joka on seisonut toisessa laidassa ja koira toisessa ja flexi menee radan poikki. siihen kompastuu jos ei huomaa. ja sitten se kun monia koiria ei voi ohittaa juoksemalla kun ne säikähtää ja tempasee omistajansa hihnasta hyökätäkseen juoksijan jalkaan ja jos omistaja ei ole yhtään tilanteen tasalla niin... minusta on typerää aina pysähtyä kävelemään pururadalla kun koira tulee vastaan.
Täytyy olla täysi kusipää, jos ulkoiluttaa koiraansa pururadalla. Mutta niinhän kyllä suuri osa koiranomistajista onkin.

Täytyy olla täysi kusipää, jos ulkoiluttaa koiraansa pururadalla. Mutta niinhän kyllä suuri osa koiranomistajista onkin.
Voi tätä paheksunnan ja haukun määrää nyt taas!:ROFLMAO:

Kyllä näitä ”oman tien kulkijoita” löytyy varmasti ihan jokaisesta kategoriasta!(y)

Lepo vaan!:coffee:

Oon kuullu, että kissat ei tykkää jos niitä tuijotetaan silmiin.
En tiedä kissoista paljoa. Tytöllä on kissa, sellainen koiramainen, mutta itämainen.:)
(n) Tunnistatkohan sä varmasti kissan kun näet sen.

(n) Tunnistatkohan sä varmasti kissan kun näet sen.
Ehkäpä ainakin äänestä.(n) Eikös se sano miumau?

Oikeasti meidän kissa käyttäytyy tosi epäkissamaisesti, on kuin koira. Istuu käskystä ja tottelee muutenkin liian hyvin kissaks!(n) Yrittää miellyttää, mitä kissat ei yleensä tee, muuten kuin silloin kun haluavat jotakin.

Yhteistyössä