Miksi ihmiset kävelevät päin koiran ulkoiluttajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt on tullut vastaan sellaisia vaaratilanteita, että en enää voi olla puuttumatta asiaan: Joillakin ihmisillä on tapana kävellä ikään kuin päin koiranulkoiluttajaa. Eivätkö nämä ihmiset tunne koiria sen verran, että koira voi tulkita tilanteen uhkaavaksi ja käydä päälle???

Minulla on useampi terve rottweiler (näyttelyissä pärjänneitä A-listattuja eikä siis mitään sairaita) ja välillä saa pelätä miten käy, jos nämä voimakkaat koirat käyvät vastaantulijan päälle. Taistelukoirana nämä tappelevat loppuun saakka eikä tällainen naisihminen pysty sitä estämään.

Toinen ääripää ovat sitten nämä "pelkääjät" joiden koirapelko huokuu jo sadan metrin päästä ja se saa koiran hermostumaan. Laumaeläimenä koira voi pyrkiä nousemaan laumassa ja käydä sellaisen päälle, joka osoittaa pelkoa. Varsinkin lasten kohdalla vaara on ilmeinen.

Väistäkää siis riittävästi, mutta johdonmukaisesti, kun näette koiria saapuvan ja opettakaa tämä myös lapsillenne. Älkää provosoiko koiria kimppuunne.

Miksi usein koiranulkoiluttaja on pyörätien toisessa laidassa ja koira toisessa laidassa ja hihna on viritetty ansaksi siihen väliin. Vaaratilanteita tulee kävelijöille, juoksijoille ja pyöräilijöille. Voisitte opetella olemaan samassa laidassa koiranne kanssa.

Voi luoja, että ärsyttää nämä tällaiset ihmiset. Elämä pyörii siinä oman navan ympärillä niin tiiviisti, että ei kuvitellaan kaikkien muidenkin pyörivän siellä.

Jos et osaa koiriasi kouluttaa siten, että voit satavarmasti luottaa, että he eivät kenenkään kimppuun käy, niin pysy kotona niiden rakkiesi kanssa.

Ja ihan hyvä, että lapset vähän pelkäävät. Nykyään niin monella on mitä järkyttävämpiä "ongelmakoiria", eli niitä ei ole osattu kouluttaa, että kannattaakin vähän varoa.

Hienoa että olet käyttänyt aikaasi tällaiseen aloitukseen. Tämä osaltaan on varmasti ihan todellisuutta ja vaaratilanteet on päivittäisiä.
Varmasti tulee aivan tarpeeseen tämä laki jossa kielletään juuriltaan aggressiivisten taistelukoirien tuonti ja kasvattaminen.

• Tykkää
Reactions: Echo
Hienoa että olet käyttänyt aikaasi tällaiseen aloitukseen. Tämä osaltaan on varmasti ihan todellisuutta ja vaaratilanteet on päivittäisiä.
Varmasti tulee aivan tarpeeseen tämä laki jossa kielletään juuriltaan aggressiivisten taistelukoirien tuonti ja kasvattaminen.
Niin, vaativammat koirat edllyttäisivät todella pätevää koulutusta ja kasvattamista, mitä valitettavasti usealta näitä koirarotuja ottavalta puuttuu. Se on vähän sama kuin autoissa: tietyntyyppiset ihmiset haluavat tietyntyyppisen auton. Ja valitettavasti monet hiukan yksinkertaiset, elämän päähän potkimat ressukat viehättyvät aggressiivisemmista ja uhkaavammista koirista, mutta rahkeet eivät riitä niidän kouluttamiseen.
Oikean kouluttajan käsissä mikä tahansa normaali koira on vaaraton. Mutta niin kauan kun kuka tahansa toope saa ottaa minkä koiran tahansa, niin joku on aina vaarassa. En sitten tiedä, onko joku tanskan tyyppinen kieltolista oikea ratkaisu, mutta jotain asialle pitäisi tehdä.

Nyt on tullut vastaan sellaisia vaaratilanteita, että en enää voi olla puuttumatta asiaan: Joillakin ihmisillä on tapana kävellä ikään kuin päin koiranulkoiluttajaa. Eivätkö nämä ihmiset tunne koiria sen verran, että koira voi tulkita tilanteen uhkaavaksi ja käydä päälle???

Minulla on useampi terve rottweiler (näyttelyissä pärjänneitä A-listattuja eikä siis mitään sairaita) ja välillä saa pelätä miten käy, jos nämä voimakkaat koirat käyvät vastaantulijan päälle. Taistelukoirana nämä tappelevat loppuun saakka eikä tällainen naisihminen pysty sitä estämään.

Toinen ääripää ovat sitten nämä "pelkääjät" joiden koirapelko huokuu jo sadan metrin päästä ja se saa koiran hermostumaan. Laumaeläimenä koira voi pyrkiä nousemaan laumassa ja käydä sellaisen päälle, joka osoittaa pelkoa. Varsinkin lasten kohdalla vaara on ilmeinen.

Väistäkää siis riittävästi, mutta johdonmukaisesti, kun näette koiria saapuvan ja opettakaa tämä myös lapsillenne. Älkää provosoiko koiria kimppuunne.
Hyvä kirjoitus ja ajankohtainen!

Mulla on ollut koiria aina. Koskaan ei vielä tilanne täällä pks ruuhkaryhmittymissä ole ollut näin pahana, mitä tulee toisten ihmisten huomioimiseen liikenteessä!

Minulla koira kulkee mukana töissä ja oikeastaan joka puolella.
Vielä edellisen koiran aikana (n.10v sitten ja siitä ->) ei ihmiset kävelleet päin minua eikä koiraani.
Nykyään on näköjään toisin. Tuijotetaan luuria tai ei muuten vain väistetä/huomioida, kävellään kolmisin rinnakkain vieden koko kaistan leveys jne.
Liikennevaloissa tullaan ihan iholle!!!! Ja vielä tönitään!:eek:

Noh, eihän minun koira sellaisesta pidä sen enempää kuin minäkään.:coffee:

Mulla on ollut koiria aina. Koskaan ei vielä tilanne täällä pks ruuhkaryhmittymissä ole ollut näin pahana, mitä tulee toisten ihmisten huomioimiseen liikenteessä!

Vielä edellisen koiran aikana (n.10v sitten ja siitä ->) ei ihmiset kävelleet päin minua eikä koiraani.
Nykyään on näköjään toisin. Tuijotetaan luuria tai ei muuten vain väistetä/huomioida, kävellään kolmisin rinnakkain vieden koko kaistan leveys jne.

Missä ihmeen paikassa te asutte???

Suomalaiset ovat kyllä normaalisti varsin tarkkoja siitä, että kukaan ei pääse liian lähelle :p
CwlPvS8XEAAN3ix

12439538_10153383687116134_3954468081703631213_n.jpg

Lissu nyt se pää pois persiistä

Ap:lle suosittelisin, että laittaa varmuudeks kuonokopan.
Joku hullu vielä hyppää koirasi selkään tms. ja sitten itketään kun käy pahasti!:rolleyes:

Jos mun selkään hyppäis joku niin pieksisin varmasti siihen kuntoon, että koiran tekoset olis pientä!:ninja:

Missä ihmeen paikassa te asutte???

Suomalaiset ovat kyllä normaalisti varsin tarkkoja siitä, että kukaan ei pääse liian lähelle :p
CwlPvS8XEAAN3ix

12439538_10153383687116134_3954468081703631213_n.jpg
Helsingissä asutaan ja keskustassa käydään töissä!

Tää on oikeasti ongelma. Olen aina ollut sitä mieltä, että suomalaiset ovat tarkkoja omasta tilastaan, mutta ei - ei enää. Älylaitteet vai mikä sitten syynä, mene ja tiedä.

Voi luoja, että ärsyttää nämä tällaiset ihmiset. Elämä pyörii siinä oman navan ympärillä niin tiiviisti, että ei kuvitellaan kaikkien muidenkin pyörivän siellä.

Jos et osaa koiriasi kouluttaa siten, että voit satavarmasti luottaa, että he eivät kenenkään kimppuun käy, niin pysy kotona niiden rakkiesi kanssa.

Ja ihan hyvä, että lapset vähän pelkäävät. Nykyään niin monella on mitä järkyttävämpiä "ongelmakoiria", eli niitä ei ole osattu kouluttaa, että kannattaakin vähän varoa.
Siitä olen 100%:sti samaa mieltä, että jos ei koira pysy lapasessa on aika hakea apua/ja ottaa pienempiä koiria!

Tai sitten vois opetella antamaan vähän tilaa, eikä saa kävellä päin!:coffee:
Ette ole koirineen maailman omistajia. monesti täällä tulee vastaan koiria ulkoiluttavia naisia joiden pitää kävellä pakosti vierekkäin. siitä on sitten hankala mennä ohi ilman kontaktia vaikka kuinka yrittää kutistua ja mennä niin laitaan kun voi. vaikka juoruaminen on kesken niin voi kävellä ahtaissa paikoissa perätysten niin ei tule törmäilyjä.

Kyllä koiria kannattaa varoa, ei ne ole kuin ihmiset.
Niillä on eläimen vaistot ja vähänkin reaktiivisemmat koirat/KAIKKI koirat kyllä ilmoittavat/tekevät jotakin jos tullaan iholle tai kävellään päin. Minusta tuo on ihan päivän selvä asia.

Kyllä koiria kannattaa varoa, ei ne ole kuin ihmiset.
Niillä on eläimen vaistot ja vähänkin reaktiivisemmat koirat/KAIKKI koirat kyllä ilmoittavat/tekevät jotakin jos tullaan iholle tai kävellään päin. Minusta tuo on ihan päivän selvä asia.
Koian ulkoiluttaja voi katsoa että hihna on sopivalla pituudella eikä niin pitkällä ettei mistään mahdu muut ohi vaan tulee väistämättä kontakteja.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ette ole koirineen maailman omistajia. monesti täällä tulee vastaan koiria ulkoiluttavia naisia joiden pitää kävellä pakosti vierekkäin. siitä on sitten hankala mennä ohi ilman kontaktia vaikka kuinka yrittää kutistua ja mennä niin laitaan kun voi. vaikka juoruaminen on kesken niin voi kävellä ahtaissa paikoissa perätysten niin ei tule törmäilyjä.
No idiootteja löytyy koiranomistajissakin, se lienee melko selkeä asia. Mutta, tuskin niiden käsipuolessa roikkuu Dobberi, Rotikka tms!:D

Koian ulkoiluttaja voi katsoa että hihna on sopivalla pituudella eikä niin pitkällä ettei mistään mahdu muut ohi vaan tulee väistämättä kontakteja.
Kyllä!
Minun mielestä koiran tulee kävellä aina sivulla, kiinni omistajan jalassa silloin kun mennään ruuhkassa. Eikä muutenkaan koskaan kävelyteillä mennä pitkällä hihnalla!
Fleksit on saatanasta! Ne pitäis lailla kieltää!
Olen ajanut fillarilla flexiin!:coffee: Omistaja oli toisella puolella ja koira toisella!

Kyllä!
Minun mielestä koiran tulee kävellä aina sivulla, kiinni omistajan jalassa silloin kun mennään ruuhkassa. Eikä muutenkaan koskaan kävelyteillä mennä pitkällä hihnalla!
Fleksit on saatanasta! Ne pitäis lailla kieltää!
Olen ajanut fillarilla flexiin!:coffee: Omistaja oli toisella puolella ja koira toisella!
Mites tälläinen asia kun koirat kuntopolulla, pururadalla. Kun käyn siellä juoksemassa niin monesti on ollut tilanne että siellä onkin ollut koiran ulkoiluttaja joka on seisonut toisessa laidassa ja koira toisessa ja flexi menee radan poikki. siihen kompastuu jos ei huomaa. ja sitten se kun monia koiria ei voi ohittaa juoksemalla kun ne säikähtää ja tempasee omistajansa hihnasta hyökätäkseen juoksijan jalkaan ja jos omistaja ei ole yhtään tilanteen tasalla niin... minusta on typerää aina pysähtyä kävelemään pururadalla kun koira tulee vastaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja .......

Yhteistyössä