Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei ihan totta tuokaan. jos on joku vanha paita niin kyllä se rupeaa ajastaan haisemaan.. ajattele jotain urheilutrikoitakin,paitoja, niitä ei edes voi pestä niin kuumassa niin kyllä niihin muodostuu sellainen haju jossain vaiheessa.

meillä pestään kyllä lakanat ja pyyhkeet aina kuumassa ja puhdistetaan myös pesukonetta.
Meillä ei kyllä ole alkanut haisemaan. Toki voi olla jos on esim. voimakkaan hajuinen hiki niin ehkä sitten, me satumme molemmat, mieskin, oleen sellaisia ettei hiki haise voimakkaasti. Mutta pääsyy huuhteluaineettomuuteen on se että meillä on paljon tekstiilejä mille se ei sovi enkä viitsi niitä erotella joka pesuun. Helpompi jättää vain pois. Ja varmaan ylipäätään pesukonekkin saattaa vaikuttaa.
 
vierailija
Meillä ei kyllä ole alkanut haisemaan. Toki voi olla jos on esim. voimakkaan hajuinen hiki niin ehkä sitten, me satumme molemmat, mieskin, oleen sellaisia ettei hiki haise voimakkaasti. Mutta pääsyy huuhteluaineettomuuteen on se että meillä on paljon tekstiilejä mille se ei sovi enkä viitsi niitä erotella joka pesuun. Helpompi jättää vain pois. Ja varmaan ylipäätään pesukonekkin saattaa vaikuttaa.
Ei siis mun vaatteet haise, eikä miehen,eikä hiki haise voimakkaalle mutta haluan vain vaatteisiin hiukan jotain tuoksua.
Mutta täällä ruvettiinkin puhumaan siihen tyyliin että mun pesukoneessa on jotain vikaa tai hiki on voimakasta :unsure:
 
Etkö sä koskaan kaipaa mitää omaa aikuisen ihmisen elämää ton iäniäkuisen lapsiperhelässynlään tilalle?
En tällä hetkellä. Mä tiedän että tulee aika jolloin en enään tähän aikaan pääse takasin, otan silloin ilon irti siitä ajasta. Mä olen nauttinut ajasta ennen lapsia, nyt nautin ajasta lasten kanssa, jokusen vuoden päästä nautin sen hetken ajasta. Sitä paitsi kaikki on katoavaista, ikinä ei tiedä milloin kaiken menettää joten parempi ottaa kaikki hyvä irti siitä mitä on.
 
Ei siis mun vaatteet haise, eikä miehen,eikä hiki haise voimakkaalle mutta haluan vain vaatteisiin hiukan jotain tuoksua.
Mutta täällä ruvettiinkin puhumaan siihen tyyliin että mun pesukoneessa on jotain vikaa tai hiki on voimakasta :unsure:
Älä ny tollain sitä ota, mä vastasin vaan siihen kun kysyit eikö ne ala haisemaan, ja perustelut yleisimmille syille miksi pyykki haisee tai miksi mahdollisesti meillä ei haise. En tarkoittanut pahalla:)
 
vierailija
Älä ny tollain sitä ota, mä vastasin vaan siihen kun kysyit eikö ne ala haisemaan, ja perustelut yleisimmille syille miksi pyykki haisee tai miksi mahdollisesti meillä ei haise. En tarkoittanut pahalla:)
No älä luule että mulla haisee,en sitä tarkoittanut :unsure: sulla on omat tavat.
haluan vain jotain tuoksua, musta pesty pyykki joka ei tuoksu millekään on jotenkin tympeää. :cautious:
 
No älä luule että mulla haisee,en sitä tarkoittanut :unsure: sulla on omat tavat.
haluan vain jotain tuoksua, musta pesty pyykki joka ei tuoksu millekään on jotenkin tympeää. :cautious:
En luule:) Meillä jäi itseasiassa vauvavuosista nuo hajusteelliset pois eikä ole koettu tarpeelliseksi niihin siirtyä. Ja mies sai jostain pesuaineesta ihottumaa mut enpä muista yhtään mikä pesuaine se oli, tai siis oliko edes hajusteellinen vai hajusteeton, sen jälkeen ollaan pitäydytty LV:ssä kun siitä ei tullut mitään:rolleyes:
 
Luuletko että sun lässynlässyn plääääääääää kiinnostaa senkään vertaa? Mulle on ihan sama ketä kiinnostaa, kunhan jutustelen. Jos et kestä niin se ei onneks ole multa pois:) Ruoka oli erittäin maittavaa ja nautimme kahvit jälkkäriksi. Armaalle miehelleni tein kupin cappuccinoa ja itse nautin tummapaahtoista pelican rougea, rakkaat lapsikultamme saivat suklaata kun niin nätisti söivät:love: :sneaky::sneaky:
Tuli tuosta cappuccinosta mieleen yks leivonnainen eli tiramisu (vaikkei siinä oo cappuccinoa). :p Pitäisi joskus tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Iltaa.
Minkälaisia pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita käytätte? olisi kiva löytää joku uusi hyväntuoksuinen huuhteluaine mutta ei mikään voimakas,pistävä tai ällömakea tuoksu.
Mä en käytä kuin aniharvoin huuhteluainetta koska se ei tee tekstiilikuiduille hyvää...pyykkijauhe taasen on nestemäistä, koska niissä ei usein ole zeoliittia, säästää konetta.

Jollain kevyellä hajulla...Omoa, Lummetta, Sertoa jne. (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Ei ihan totta tuokaan. jos on joku vanha paita niin kyllä se rupeaa ajastaan haisemaan.. ajattele jotain urheilutrikoitakin,paitoja, niitä ei edes voi pestä niin kuumassa niin kyllä niihin muodostuu sellainen haju jossain vaiheessa.

meillä pestään kyllä lakanat ja pyyhkeet aina kuumassa ja puhdistetaan myös pesukonetta.
Onko teillä raikas kämppä? Pyykin kuivaus vaatii hyvää ilmanvaihtoa.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Niinkuin aikaisemmin sanoin ei mun pyykki haise pahalle, haluaisin siihen vain jonkun miedon tuoksun enkä hajutonta. Mutta ilmeisesti jos haluaa vähän tuoksua niin heti ajatellaan että paskallehan se haisee.
Ok, luin nopeasti tai silmät puoliraollaan äskeiseltä sivulta jostain että pyykki voi haista koiran märälle turkille ja yhdistin suhun...:)

Mullakin on ollu hakusessa nimenomaan mieto tuoksu. Hajuton on tylsä, voimakashajuinen on kamala, mut siltä väliltä ois hyvä.
 

Yhteistyössä