Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Historian havinaa
Valtosen mukaan se, että pyörien malleja lajitellaan edelleen naisten ja miesten pyöriksi, juontaa juurensa historiasta: pyörä on alkujaan ollut suorarunkoinen, ja sitä ovat ajaneet lähinnä miehet.

– Helkaman pitkän linjan työntekijöiden mukaan runko on ollut korkealla, jotta miehet ovat voineet laskea sen päälle työsalkkunsa. Aikoinaan runkoon kiinnitettiin kuulemma jopa salkkupidikkeitäkin.

Kun naisetkin lopulta tarttuivat pyörää sarvista, madallettiin runkoa käytännön syistä.

– Siihen aikaan naiset kulkivat lähinnä hameissa, joten pyörät suunniteltiin heille siten, ettei jalkaa tarvitse nostaa niin korkealle. Naiset olivat myös keskimääräisesti miehiä lyhyempiä, joten runkoa madallettiin, jotta naisetkin pystyisivät seisomaan pyörän päällä, Valtonen sanoo.
 
vierailija
Mä varmaan vaikutan kärttyiseltä täällä nyt kun stana sentään kun vihloo takareittä. Selkä on jumissa ,kipeä ja takareiteen vihloo, sykkii kun puukolla tökittäisiin eikä siihen vihlontaan auta edes särkylääke.:(
 
r0s
Mitä kaikkee oot ajatellut tehdä noista?
Mun keskimmäinen menee huomenna veljensä kanssa poimimaan sieniä, tilasin ittellenikin maksua vastaan erän, että voisin tehdä sienipihvejä ja kastiketta nyt ainakin:)
Osa kantarelleista syötiin jo. Paistettiin sipulin kera ja paistettuja pottuja seuraksi.

Tatit kuivataan tai paistetaan ja pakastetaan.

Orakkaista tulee tänään pellillinen piirakkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Kohta pitäis ruokaa alkaa laittamaan.
Bataattia, kurpitsaa,perunaa, palsternakkaa ja kesäkurpitsaa ja halloumia pannulle.
 
Onhan siinöä suuri ero onko kristillisessä opistossa sitä opiskelemassa vai tavallisessa lukion iltakoulussa?
En osaa tohon sanoa muuta kuin sen ettei mun ole ollut pakko osallistua mihinkään sleyn touhuihin mukaan, olen vaan opiskellut ja tutustunut ihmisiin tuolla.
Aikuislukiossa ylipäätään on rennompi tunnelma kuin normilukioissa, eikä ryhmänohjaajat ole mitään tiukkapipopirkkoja.
 

Yhteistyössä