@Plusyks Kohtukuolema tapahtui vkolla 26 eli sitä ei kaiketi keskenmenoksi luokitella. Vauvan kuolema saattoi johtua kalvokiinnitteisesta napanuorasta. Täyttä varmuutta asialle ei ole. Sekä vauvan että mun kaikki testitulokset olivat muuten ns puhtaat. Siinä raskaudessa vauva sai alun ivf:llä mutta omilla soluilla. Tässä keskenmenoon päättyneessä raskaudessa tukilääkkeinä oli zumenon ja lugesteron. Maanantaina tapaan lääkärini. Kiinnostaa tietää onko jotain keinoja millä saisi estettyä keskenmenot, jos mun tapauksessa voi puhua toistuvista keskenmenoista.@Aallotar19 Hyvä, että olet saanut pikkuhiljaa ajatuksia tulevaan. Olen ollut hengessä mukana Tutkittiinko teillä silloin sitä sinun ensimmäistä keskenmenoa, saitko selitystä sille? Ja mitkä tukilääkkeet sulla oli tässä edellisessä?
Lääkärini mukaan suurin osa keskenmenoista johtuu huonoista alkioista. Sitten alkiossa on kromosomien lisäksi muuta solutason toimintaa, joka pitää olla optimi. Sitten on se vaikeampi asia, josta ei ole vielä paljon tutkimusta:kohdun ja alkion vuorovaikutus... Valkosolu, entsyymi ym tasapaino pitää olla kohdillaan. Ja vielä siihen immunologiset tekijät. Suurin osa saa avun hedelmöityshoidoista, mutta sitten on se muutama prosentti, jolle jää tyhjä syli. Ihan hirveä ajatus, jos itse sitten jää tuohon ryhmään. Lääkärini kyllä loi toivoa, että onnistun kyllä, mutta millä tavalla on sitten toinen iso kysymys.
Odottaminen on hirveää, minullekaan se ei sovi. Minulle siirto tehtiin keskenmenon jälkeen yhden välikierron jälkeen. Oltaisiin tehty jo seuraavassa, mutta kasvoi folleja eikä haluttu riskeerata. Tähän tulevaan siirtoon menen takki auki, ilman mitään odotuksia.
@nyuu Ihanaa, että olette jo noin pitkällä
Tosiaan tuntuu itsestäänkin, että siirtoihin pitää mennä mahd pienin odotuksin. Kai se on vaan itsesuojeluvaistoa.