Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ai unet? Hanki jotain nukahtamislääkkettä. Minulla on sellaista. Se auttaa jos ei meinaa saada unta
Mä vähän kammoon kaikkia lääkkeitä, mä haluun et herään heti jos ympärillä tapahtuu jotain, pelkään et nukun liiian sikeesti jos otan jotain lääkettä. Melatoniinia vois muuten koittaa mut ku sekin saattaa sit häiriinnyttää luonnollisen melatoniinin eritystä.
 
vierailija
Mä vähän kammoon kaikkia lääkkeitä, mä haluun et herään heti jos ympärillä tapahtuu jotain, pelkään et nukun liiian sikeesti jos otan jotain lääkettä. Melatoniinia vois muuten koittaa mut ku sekin saattaa sit häiriinnyttää luonnollisen melatoniinin eritystä.
No nukahduslääkkeen vaikutus on lyhytaikainen, se vaan saa uneen. Pakko välillä käyttää. Unilääkkeet on sitten ihan eri asia, en minäkään niitä ottaisi.
 
Melatoniini auttaa nukahtamisessa ja pidempi vaikutteinen myös unenlaadun suhteen, mutta ei se samalla tavalla toimi kuin unilääkkeet.
Voishan sitä joskus koittaa, mä vaan luin joskus et se tosiaan tuhoaa kehon oman melatoniinin tuotannon pidempi aikaisessa käytössä ni vähän kammoon... Mä nukun syksyllä ja talvella vähä paremmin... Tää on jokavuotinen ongelma.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar

Yhteistyössä