Et lukenut artikkelia tai vastasit ohi kysymyksen? Tai itseasiassa nyt vastasitkin, että vaikka hyväksikäyttötapaukset on aina tuomittavia, niin sitä ei saa sallia ulkomaalaisilta. Mutta jos luet artikkelin niin päästään pohtimaan itse asiaa. Eli miksi suomalaisten itsensä tekemät satojen lasten hyväksikäyttötapaukset eivät aiheuttaneet mitään?
Itseasiassa vastasin jokaiseen kysymykseesi.
Sen lisäksi huomauttaisin, että en sanonut, etteikö hyväksikäyttöjä saisi evätä vain ulkomaalaisilta. Sanoin, että hyväksikäyttö on AINA tuomittavaa, oli se kenen tahansa toimesta tehtyä. Sanoin, että suomessa ja suomalaisessa yhteisössä hyväksikäyttö on aina ollut tuomittavaa. Toisin kuin tiettyjen kultuurien parissa se on normi ja oikea käytösmalli. Sanoin, että tällaisia ihmisiä ei pitäisi päästää rajan yli.
Se, että väität minun sanoneen jotain, mitä en ole sanonut, on vääristelyä, eikä hyödytä keskustelua millään tavalla. Se ei myöskään edistä sinun sanomaasi millään tavalla.
Suomalaisten tekemät hyväksikäyttötapaukset ovat aiheuttaneet mitään. Ne ovat aiheuttaneet tuomioita ja yhteisön paheksuntaa.
Ulkomaalaisten tekemät hyväksikäytöt ovat aiheuttaneet tuomioita ja samalla heidän yhteisönsä hyväksyntää.
Mikäli tätä ongelmaa ei pystytä tunnistamaan ja myöntämään, ei myöskään mitään ole tehtävissä.
Eikö naisia kunnioittavien persujen siis pitäisi tykätä ulkomaalaisista, koska vihdoinkin saatiin tämä päätä turvottava asia paranemaan?
Miten ihmeessä lasten hyväksikäytöstä tuli persujen vika? Ja miksi ihmeessä pitäisi pitää hyvänä kulttuuria, joka hyväksyy lastenraiskaamisen, silpomisen, pakkonaittamisen, vapaudenriiston, koulutukseneväämisen ym.
Se, että kaikille lapsen hyväksikäyttäjille jaetaan tuomioita, ei ole poistanut itse ongelmaa. Kyseinen ongelma on ainoastaan lisääntynyt siksi, että maamme rajojen yli sallitaan ihmisiä, joiden kanssa kulttuurit eivät kohtaa.
Enkä tiedä, tekikö naiset treffipyynnöistä ahdistelutapauksia, vai oliko nikkien takana kuitenkin miehet itse. Tarkoitan siis, että siinä vähän medialukutaitoa. Se koira älähtää ja sitä rataa, enemmän siitä kamppanjasta taisi suuttua ne miehet, jotka kokee oikeutetuksi huudella naisille vähän mitä sattuu.
Mutta ymmärrän kyllä, että aiheesta on vaikea puhua.
En oikein ymmärrä mitä tämän kappaleen idea on? Se, että miehet ovat itse tehneet itsestään ilmiantoja? Ja mitkä naiset? Miten miesten huutelu naisille liittyy mihinkään?
Mistä on vaikea puhua?