Alabaman senaatti hyväksyi abortinvastaisen lain

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Raiskattu tarvitsee apua ja tukea. Mutta vauvan murhaaminen ei ole raiskatun tukemista. Päinvastoin.
Ei ole, mä vaan en näe myöskään sitä vaihtoehtona että raiskattua ja siitä raskaaksi tullutta lasta painostettais myöskään kantamaan sen raiskauksen lopputulos sisällään...ja mä en tue aborttia.
Mutta jos aatellaan että mulla ois tytär ja vaikkapa tyttäreni isä raiskaisi hänet niin en todellakaan mä olisi se taho, joka yrittäis saada pientä tyttöä pysymään raskaana ja sitten raskauden päätyttyä luopumaan lapsesta tai pitämään isänsä lapsi.

Nää on todella vaikeita asioita ja valitettavasti monelle ihmiselle todellista joka päivä jossain päin maailmaa.

Mä en pystyis vaatimaan lastani olemaan abortoimatta sikiötä, jos vaikkapa joutuis oman isänsä raiskaamaksi.
Vaatiminen on eri asia kuin antaa tukea. Suomessa on joku 90 % aborteista sosiaalisista syistä johtuvia. Jos terveydenhuollossa tuotaisiin plussaamisen jälkeen enemmän esille äidin pärjäämistä vauvan kanssa, yhteiskunnan avulla, niin tuo prosentti olisi pienempi.

vierailija
Onhan niitä synnytyslomia. Meneeköhän ehdollisella, vai joutuuko istumaan. Jos tulee ero äidistä, niin sitten joutuu maksamaan elareita sille, mutta joutuuko maksamaan elarit sit myös lapselle. Lapsena ja äitinä.
Eikös jokaisella lapsella ole äiti ja isä? Ei voi olla kahta äitiä ja mitä näitä selitylsiä on
Onhan näitä raiskaustapauksia usassa ollut missä ainakin isä yrittänyt huoltajuutta saada itselleen.

Eli ensin tyttö raiskataan, se joutuu synnyttämään ja vielä sosiaalinen eristäminen? Vieläkö keksittäis jotain rangaistusta tuolle tytölle, saattaa olla vielä jossain järjen aivastus jäljellä.
Tarkoittaako se kavereista eristämistä, suvusta eristämistä? Matkustelusta ja kaikista harrastuksista luopumista?

Siitä mä olen varma että kukaan ei voisi käydä koulua raskaana.

Mutta. Kun aina abortinvastustajilta kysytään että mitä olet tehnyt syntyneille, syrjäytyneille lapsille (vastaus=paljonkin), niin heitän sulle kyssärin.
Miten paljon olet tehnyt sen eteen että raiskauksia ei tulisi?

Viimeksi muokattu:
vierailija
Ei. Vaan mitä olet tehnyt joko Suomessa tai ulkomailla sen eteen että äijät ei raiskailisi, kantis tai mamu?
Miksi kokoajan käännät aiheen pois alkuperäisestä?
Naisen oikeudesta päättää.

Mutta vastaan silti, kannatan tasa-arvoa, kovempia rangaistuksia seksuaalirikoksista, tyttöjen kouluttamista, naisten aseman parantamista ja käytän näihin aikaanl ja rahojani (työssä ja vapaa-ajalla ) ja tuen varsinkin järjestöjä jotka antavat seksuaalivalistusta ja tarjoavat ehkäisyä ympäri maailman.
Raiskauksia voidaan vähentää sillä et naisten asema saadaan paremmaksi ja sen takia tällaiset ääliömäiset taantumalait onkin perseestä, taas yksi keino tunkea nainen takaisin nyrkin ja hellan väliin.

Ex-huippumalli otti kantaa Yhdysvaltojen äärimmäisiin aborttilakeihin – jakoi oman tarinansa koko maailmalle: ”Näen edelleen painajaisia”
(KUVA: IMAGO STOCK)

Julkaistu: 16.5. 7:56

Milla Jovovich otti kantaa Yhdysvaltojen tiukentuneisiin aborttilakeihin jakamalla henkilökohtaisen tarinansa.
Yhdysvaltalainen ex-huippumalli ja näyttelijä Milla Jovovich, 43, jakoi Instagramissaan erittäin koskettavan ja henkilökohtaisen tarinan. Jovovich otti tunteikkaalla kirjoituksellaan kantaa maansa tiukentuneisiin aborttilakeihin.

– En tykkää ryhtyä poliittiseksi, ja jos ryhdyn, niin vain pakon edessä. Tämä on juuri sellainen hetki. Jos et halua jatkaa lukemista, sinua on varoitettu, Jovovich aloitti kirjoituksensa Instagramissa.

Aborttilakeja on tiukennettu viime vuosina ympäri Yhdysvaltoja. Georgiassa hyväksyttiin CNN:n mukaan tässä kuussa kiistelty laki, joka kieltää abortit kuuden raskausviikon jälkeen.

– Pelissä on meidän naisten oikeus saada turvallinen abortti kokeneiden lääkäreiden avulla. Viime tiistaina Georgian kuvernööri Brian Kemp allekirjoitti pykälän, joka kieltää kaikki abortit kuuden viikon jälkeen. Tämä on ennen kuin suurin osa naisista edes huomaa olevansa raskaana. Tähän sisältyy myös kaikki raiskaukset ja insesti, Jovovich sanoi.

– Georgiasta tuli Ohion, Mississippin, Kentuckyn, Iowan ja Pohjois-Dakotan ohella kuudes osavaltio, joka hyväksyi tämän äärimmäisen kuuden viikon aborttilain.
Daily Mailin mukaan vain tunteja Jovovichin tiistaisen kirjoituksen jälkeen seitsemäs osavaltio eli Alabama hyväksyi oman aborttilakinsa, jota kuvailtiin ”tiukimmaksi koko maassa”.

Tiistaina Yhdysvaltojen Alabamassa äänestettiin uudesta laista, jonka mukaan abortista tulee osavaltiossa laiton toimenpide. The New York Timesinmukaan raskautta ei saa keskeyttää siinäkään tapauksessa, että se on alkanut raiskauksen tai insestin seurauksena. Ainoa poikkeus, jolloin abortti sallitaan, on jos se uhkaa äidin terveyttä tai henkeä.

Uuden lain myötä abortin suorittava lääkäri voitaisiin tuomita uuden lain mukaan jopa 99 vuoden vankeusrangaistukseen. Raskauden keskeyttävälle naiselle ei kuitenkaan rikosoikeudellisia seuraamuksia säädetty.

Milla Jovovich on tuttu kasvo Resident Evil -elokuvista.(KUVA: RAFY)

Ukrainalaissyntyinen Jovovich paljasti liki 3 miljoonalle seuraajalleen joutuneensa käymään itse läpi abortin kaksi vuotta sitten.

– Jouduin itse käymään läpi hätätilanteessa tehdyn abortin kaksi vuotta sitten. Olin ollut raskaana 4 ja puoli kuukautta, ja matkalla Itä-Eurooppaan. Synnytykseni alkoi ennenaikaisesti, ja minulle kerrottiin, että minun täytyy olla hereillä koko toimenpiteen ajan, hän kertoi.

– Se oli yksi elämäni kauheimmista kokemuksista, mitä olen koskaan joutunut käymään läpi. Näen siitä edelleen painajaisia. Olin yksin ja avuton. Masennuin pahasti, ja minun täytyi taistella tieni ulos siitä.

(KUVA: IMAGO STOCK)

Jovovich kertoi kirjoituksessaan haluavansa taistella maansa äärimmäisen ankaria lakeja vastaan, jotta naiset voisivat jatkossakin luottaa saavansa tarvittaessa turvallisen abortin.

– Tulen huonovointiseksi kun mietin, että naiset joutuisivat näiden uusien lakien takia kokemaan abortteja vielä huonommissa olosuhteissa kuin minä jouduin. En koskaan halunnut puhua tästä, mutta nyt en pysty olemaan hiljaa, kun niin paljon on pelissä, Jovovich sanoi.

Jovovich on naimisissa ohjaaja Paul W.S. Andersonin kanssa. Heillä on kaksi lasta, 11-vuotias Ever ja 4-vuotias Dashiel. Jovovichin äiti on venäläinen näyttelijä Galina Loginova Jovović ja isä montenegrolainen lastenlääkäri Bogić Jovović.
Noora Hapuli

En yhtään vähättele Jojovicin kokemuksen kauheutta.
Mutta pakkoko on raskausaikana matkustaa maahan, jossa on alkeellinen terveydenhuolto? En mä mihinkään Ukrainaan matkaisi.
Enkä sano että mä alkeellisiin maihin kannattaisin aborttia senkään hanakammin.

Miksi kokoajan käännät aiheen pois alkuperäisestä?
Naisen oikeudesta päättää.

Mutta vastaan silti, kannatan tasa-arvoa, kovempia rangaistuksia seksuaalirikoksista, tyttöjen kouluttamista, naisten aseman parantamista ja käytän näihin aikaanl ja rahojani (työssä ja vapaa-ajalla ) ja tuen varsinkin järjestöjä jotka antavat seksuaalivalistusta ja tarjoavat ehkäisyä ympäri maailman.
Raiskauksia voidaan vähentää sillä et naisten asema saadaan paremmaksi ja sen takia tällaiset ääliömäiset taantumalait onkin perseestä, taas yksi keino tunkea nainen takaisin nyrkin ja hellan väliin.
Saanko mä, naisena, päättää toisen elämän jatkumisesta? Jos saan, niin mitä jos mä päättäisin esim.sun elämästä?

Yhteistyössä