NamMää söin itsetehtyä tomaattikastiketta, joukossa oli herkkusieniä, kanapillia (tehty kananjauhelihasta), paprikaa, vihreitä oliiveja, kokonaisia valkosipulinkynsiä ja fetajuuston palasia...+ salaattia
NamMää söin itsetehtyä tomaattikastiketta, joukossa oli herkkusieniä, kanapillia (tehty kananjauhelihasta), paprikaa, vihreitä oliiveja, kokonaisia valkosipulinkynsiä ja fetajuuston palasia...+ salaattia
Oon kuule koko päivän ollu ilman kahvia ni meni vaivihkaa sellane satsi että varmaan pörisee ja surisee vielä huomennakinMitä varten sää kahvia silleen nautit, että surisee ...ihme paikoissa missä normaalisti pitäis kurista ja pöristä sekä kurluttaa?
Oih.
Oli kieltämättä namia ja oihia ja mikä parasta, aion tehdä tuota jatkossakin ja kyllä, ilman mitään pastamakaroonispagettihöttöjä
En mä ees hoksannu et siitä puuttu pasta Voiks tomaattikastiketta syyä ilman pastaa...Oli kieltämättä namia ja oihia ja mikä parasta, aion tehdä tuota jatkossakin ja kyllä, ilman mitään pastamakaroonispagettihöttöjä
Entä riisiä?Oli kieltämättä namia ja oihia ja mikä parasta, aion tehdä tuota jatkossakin ja kyllä, ilman mitään pastamakaroonispagettihöttöjä
VoiEn mä ees hoksannu et siitä puuttu pasta Voiks tomaattikastiketta syyä ilman pastaa...
Otetaan esimerkiksi vaikka moussaka. Voi siis!En mä ees hoksannu et siitä puuttu pasta Voiks tomaattikastiketta syyä ilman pastaa...
En syö riisiäkään ja nuudelitkin pudotin ruokavaliosta...kesällä aion kyllä perunaa syödä sillin ja tillin ja voin kanssaEntä riisiä?
En syö riisiäkään ja nuudelitkin pudotin ruokavaliosta...kesällä aion kyllä perunaa syödä sillin ja tillin ja voin kanssa
Oot kyllä oikeassa, eli se on vähä niinkuin pataa.Voi
Siinä on niin paljon kaikkea ettei siinä ole mitään lientä ja sen kanssa lisäks sallaattia reilusti lautasella
Tiedän jo että tää on tyhmä kysymys, mutta miten niitä nokkosia voi käsitellä ruoassa ilman, että polttaa ittensä ja häipyykö niistä ne polttelut letuissa valmistusvaiheessa niin ettei kieli turpoa suusta ulos kesken kaiken?Tosin, vois silti lounaaksi laittaa nokkoskeittoa tai -lättyjä.
Pitäs itekkin taas aloittaa moinenEn syö riisiäkään ja nuudelitkin pudotin ruokavaliosta...kesällä aion kyllä perunaa syödä sillin ja tillin ja voin kanssa
Joo mun verensokerit ovat niiin kiitollisia tästä, ihan mielettömän hyvältä tuntuu kun ei ala tärisyttää ja heikottaa kesken päivän...mä menen sillä hetkellä sellaseks että voin vaan maata paikallani ja täristä, kunnes olo helpottaa sen verran että voi syödä vaikka jonkun hedelmän tai marjoja äkkiä...Toi tekee niiiiiiiiin hyvää.
Kyllä!Oot kyllä oikeassa, eli se on vähä niinkuin pataa.
Kiehautat ne niin ei polttele. Eli lettuja jos haluaa tehdä, niin heitä nokkoset kiehuvaan veteen ja tovin jäkeen kaadat vedet veks. Sit lisäät ne lettutaikinaan ja surautat sauvasekoittimella pieneksi.Tiedän jo että tää on tyhmä kysymys, mutta miten niitä nokkosia voi käsitellä ruoassa ilman, että polttaa ittensä ja häipyykö niistä ne polttelut letuissa valmistusvaiheessa niin ettei kieli turpoa suusta ulos kesken kaiken?
Mun on tehnyt mieli monena vuonna kokeilla nokkoslettujen tekemistä, mutta aina ne on jääneet...vanhoista nokkosista tein kyllä joskus aika ätäkkää hyttysmyrkkyä kukille ja pensailleKiehautat ne niin ei polttele. Eli lettuja jos haluaa tehdä, niin heitä nokkoset kiehuvaan veteen ja tovin jäkeen kaadat vedet veks. Sit lisäät ne lettutaikinaan ja surautat sauvasekoittimella pieneksi.
Tai kuivaat ne ja murustat kuivina ja lisäät siitä mihin tahansa joukkoon. Vaiks avokado-sitruuna-smoothieen.
Mä teen silleen että menen pihaan hanksat ja sakset käsissä. Etsin nokkospuskan ja nipsin kasvuston kärkiä talteen. (Ku se paksu varsi ei oo niin herkullista). Sit pikaisesti kiehautan ne ja tungen jonkun ruoan sekaan. Sopii hyvin vaikka sun tän päivän ruokaan, makua kun ei niistä suuremmin tule.Mun on tehnyt mieli monena vuonna kokeilla nokkoslettujen tekemistä, mutta aina ne on jääneet...vanhoista nokkosista tein kyllä joskus aika ätäkkää hyttysmyrkkyä kukille ja pensaille
Täytyy kyllä hommata niitä heti kun näkyy jossain sellasessa paikassa missä koiirat eivät ole kuseksineet päälle, eikä autojen päästöt niitä pilannunna.Mä teen silleen että menen pihaan hanksat ja sakset käsissä. Etsin nokkospuskan ja nipsin kasvuston kärkiä talteen. (Ku se paksu varsi ei oo niin herkullista). Sit pikaisesti kiehautan ne ja tungen jonkun ruoan sekaan. Sopii hyvin vaikka sun tän päivän ruokaan, makua kun ei niistä suuremmin tule.
Tuli muuten mieleen, sinä kun tiedät paljon hyvän päälle, että voiks maksalaatikosta tehdä karppiversiota tai myydäänkö sellasta missään ja onko sellanen hyvää?*kade*
Ei oo vielä ruokaa. Pitäisi paistaa maksalaatikkoa. Tänään ei jaksa oikeaa sapuskaa tehdä.
Tuli muuten mieleen, sinä kun tiedät paljon hyvän päälle, että voiks maksalaatikosta tehdä karppiversiota tai myydäänkö sellasta missään ja onko sellanen hyvää?
Harmi...Mahdotonta.
Mutta grillattu maksa on onneksi hyvää sellaisenaan. Lisukkeeksi voissa haudutettua kevätsipulia ja namh.
Harmi...
Mä olen aina saanut jotenkin väärin tehtyä maksaa, sellasta kumimaista, vaikka maku hyvää oliskin niin paljonpa sellasta syö kun tuntuu niinkun yrittäis kumipalloa järsiä
Joskus lapsena tosin söin jauhelihakastiketta, missä oli naudanjauhelijaa sekä jauhettua maksaa ja se kyllä menetteli.
Eli se maksa on ylikypsää, sen kans saa olla tarkka ettei kypsennä liikaa, muuten tulee tosi sitkeeksi.Harmi...
Mä olen aina saanut jotenkin väärin tehtyä maksaa, sellasta kumimaista, vaikka maku hyvää oliskin niin paljonpa sellasta syö kun tuntuu niinkun yrittäis kumipalloa järsiä
Joskus lapsena tosin söin jauhelihakastiketta, missä oli naudanjauhelijaa sekä jauhettua maksaa ja se kyllä menetteli.
maksa muuttuu yllättävän äkkiä kengänpohjaksi jos sitä paistaa pikkusenkaan liikaaHarmi...