The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

Voi:p
Siinä on niin paljon kaikkea ettei siinä ole mitään lientä ja sen kanssa lisäks sallaattia reilusti lautasella(y)
Oot kyllä oikeassa, eli se on vähä niinkuin pataa.:)
Mä sanon kaikkia padoiks missä on snadisti "lientä" ja paljon kaikkee sotkettuna yhteen, en tiä kuin onko se kirjanoppineiden mielestä oikein nimetty ja liekö sillä niin väliäkään:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
Toi tekee niiiiiiiiin hyvää.
Joo mun verensokerit ovat niiin kiitollisia tästä, ihan mielettömän hyvältä tuntuu kun ei ala tärisyttää ja heikottaa kesken päivän...mä menen sillä hetkellä sellaseks että voin vaan maata paikallani ja täristä, kunnes olo helpottaa sen verran että voi syödä vaikka jonkun hedelmän tai marjoja äkkiä...o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
r0s
Tiedän jo että tää on tyhmä kysymys, mutta miten niitä nokkosia voi käsitellä ruoassa ilman, että polttaa ittensä ja häipyykö niistä ne polttelut letuissa valmistusvaiheessa niin ettei kieli turpoa suusta ulos kesken kaiken?:oops:
Kiehautat ne niin ei polttele. Eli lettuja jos haluaa tehdä, niin heitä nokkoset kiehuvaan veteen ja tovin jäkeen kaadat vedet veks. Sit lisäät ne lettutaikinaan ja surautat sauvasekoittimella pieneksi.

Tai kuivaat ne ja murustat kuivina ja lisäät siitä mihin tahansa joukkoon. Vaiks avokado-sitruuna-smoothieen.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
Kiehautat ne niin ei polttele. Eli lettuja jos haluaa tehdä, niin heitä nokkoset kiehuvaan veteen ja tovin jäkeen kaadat vedet veks. Sit lisäät ne lettutaikinaan ja surautat sauvasekoittimella pieneksi.

Tai kuivaat ne ja murustat kuivina ja lisäät siitä mihin tahansa joukkoon. Vaiks avokado-sitruuna-smoothieen.
Mun on tehnyt mieli monena vuonna kokeilla nokkoslettujen tekemistä, mutta aina ne on jääneet...vanhoista nokkosista tein kyllä joskus aika ätäkkää hyttysmyrkkyä kukille ja pensaille:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja r0s
r0s
Mun on tehnyt mieli monena vuonna kokeilla nokkoslettujen tekemistä, mutta aina ne on jääneet...vanhoista nokkosista tein kyllä joskus aika ätäkkää hyttysmyrkkyä kukille ja pensaille:eek:
Mä teen silleen että menen pihaan hanksat ja sakset käsissä. Etsin nokkospuskan ja nipsin kasvuston kärkiä talteen. (Ku se paksu varsi ei oo niin herkullista). Sit pikaisesti kiehautan ne ja tungen jonkun ruoan sekaan. Sopii hyvin vaikka sun tän päivän ruokaan, makua kun ei niistä suuremmin tule.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
Mä teen silleen että menen pihaan hanksat ja sakset käsissä. Etsin nokkospuskan ja nipsin kasvuston kärkiä talteen. (Ku se paksu varsi ei oo niin herkullista). Sit pikaisesti kiehautan ne ja tungen jonkun ruoan sekaan. Sopii hyvin vaikka sun tän päivän ruokaan, makua kun ei niistä suuremmin tule.
Täytyy kyllä hommata niitä heti kun näkyy jossain sellasessa paikassa missä koiirat eivät ole kuseksineet päälle, eikä autojen päästöt niitä pilannunna:ninja:.
 
Mahdotonta.

Mutta grillattu maksa on onneksi hyvää sellaisenaan. Lisukkeeksi voissa haudutettua kevätsipulia ja namh.
Harmi...(n)
Mä olen aina saanut jotenkin väärin tehtyä maksaa, sellasta kumimaista, vaikka maku hyvää oliskin niin paljonpa sellasta syö kun tuntuu niinkun yrittäis kumipalloa järsiä:confused:
Joskus lapsena tosin söin jauhelihakastiketta, missä oli naudanjauhelijaa sekä jauhettua maksaa ja se kyllä menetteli.(y)
 
r0s
Harmi...(n)
Mä olen aina saanut jotenkin väärin tehtyä maksaa, sellasta kumimaista, vaikka maku hyvää oliskin niin paljonpa sellasta syö kun tuntuu niinkun yrittäis kumipalloa järsiä:confused:
Joskus lapsena tosin söin jauhelihakastiketta, missä oli naudanjauhelijaa sekä jauhettua maksaa ja se kyllä menetteli.(y)

Tietty, jos ostaisi sitä glukomannaaniriisiä (konjak, shirataki) ja tekisi siitä.
Mut maksassa itsessään on hiilihydraattia. Sekin pitää muistaa huomioida.
 
Harmi...(n)
Mä olen aina saanut jotenkin väärin tehtyä maksaa, sellasta kumimaista, vaikka maku hyvää oliskin niin paljonpa sellasta syö kun tuntuu niinkun yrittäis kumipalloa järsiä:confused:
Joskus lapsena tosin söin jauhelihakastiketta, missä oli naudanjauhelijaa sekä jauhettua maksaa ja se kyllä menetteli.(y)
Eli se maksa on ylikypsää, sen kans saa olla tarkka ettei kypsennä liikaa, muuten tulee tosi sitkeeksi.
 
Harmi...(n)
Mä olen aina saanut jotenkin väärin tehtyä maksaa, sellasta kumimaista, vaikka maku hyvää oliskin niin paljonpa sellasta syö kun tuntuu niinkun yrittäis kumipalloa järsiä:confused:
Joskus lapsena tosin söin jauhelihakastiketta, missä oli naudanjauhelijaa sekä jauhettua maksaa ja se kyllä menetteli.(y)
maksa muuttuu yllättävän äkkiä kengänpohjaksi jos sitä paistaa pikkusenkaan liikaa
 

Yhteistyössä