Sinulle, toinen nainen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Itse ajattelisin noin, valitettavasti hän ei.. vielä
Mitä jos et keskittyisi enää niin paljon siihen mitä se manipuloiva heikko ihminen ajattelee ja ajattelisit kerrankin itseäsi ja lapsianne?
Olet sä onnellinen? Kai sä ymmärrät että sun pitää saada olla onnellinen myös ja ehkä jopa löytää joskus rinnallesi ihminen joka ei kohtele sua noin? Syöpä tai ei syöpä, niin toi on ihan kamalaa miten sua kohdellaan...jos tää koko juttu nyt on edes totta.
 
Millä logiikalla isä on toisista lapsista vastuussa enemmän kuin toisista? o_O
No mun mielestä on moraalisesti vastuussa niistä jo olemassa olevista lapsistaan sen verran enemmän, että tekee päätöksensä missä asuu ja kenen kanssa elää...toki tosi mies kantaa vastuunsa myös syntyvästä lapsestaankin..mutta tuossa tapauksessa kumpikin vanhemmista antaa erittäin vääristyneen kuvan lapsilleen perheestä ja parisuhteista.
 
r0s
No mun mielestä on moraalisesti vastuussa niistä jo olemassa olevista lapsistaan sen verran enemmän, että tekee päätöksensä missä asuu ja kenen kanssa elää...toki tosi mies kantaa vastuunsa myös syntyvästä lapsestaankin..mutta tuossa tapauksessa kumpikin vanhemmista antaa erittäin vääristyneen kuvan lapsilleen perheestä ja parisuhteista.
Mies voi myös päättää ettei asu kummassakaan perheessä missä on lapsiaan. Tai tehdä lapsia vielä kolmannenkin naisen kanssa.

Mutta, lapsen kannalta ajatellen, isä on yhtälailla isä ja velvoitettu elättämään ellei huoltamiseen kykene.

Ja yhtälailla äiti on vastuussa siitä millaisen kuva perhe-elämästä lapsille antaa.

Aapeen tilanne (jos on tosi), tai kenties jopa aapee, on niin naurettavan typerä että mä melkis jään sanattomaksi.
 
Mies voi myös päättää ettei asu kummassakaan perheessä missä on lapsiaan. Tai tehdä lapsia vielä kolmannenkin naisen kanssa.
Kyllä ja vaikka kuinka monen kanssa.

Mutta, lapsen kannalta ajatellen, isä on yhtälailla isä ja velvoitettu elättämään ellei huoltamiseen kykene.

Ja yhtälailla äiti on vastuussa siitä millaisen kuva perhe-elämästä lapsille antaa.
Tätä mä kirjotinkin aikasemmin, että molemmat vanhemmat ovat vastuussa siitä minkä kuvan antaa perhe elämästä ja parisuhteesta lapsilleen ja isän ei tarvitse elää sen toisen naisen kanssa mutta on velvollinen auttamaan lastaan, koska hän on kerta tähän maailmaan tulossa.

Aapeen tilanne (jos on tosi), tai kenties jopa aapee, on niin naurettavan typerä että mä melkis jään sanattomaksi.
Niinpä, mutta onhan noita vastaavia tapauksia ennenkin ollut..sekä miehissä että naisissa.
 
Juu, mutta halusin tähdetää ettei lapsia voi laittaa arvojärjestykseen tuossa mielessä.
Emmä ketään laittanut arvojärjestykseen, mutta meinasin sitä että sen miehen täytyy päättää missä asuu ja kenen kanssa on...koska eihän tommonen elämä ketään voi onnelliseks tehdä..paitsi ehkä sen miehen kun voi vaihtaa vaimoehdokkaita aina sen mukaan kumman kanssa ahistaa enemmän tai kumpaan kyllästyy.
 
r0s
Emmä ketään laittanut arvojärjestykseen, mutta meinasin sitä että sen miehen täytyy päättää missä asuu ja kenen kanssa on...koska eihän tommonen elämä ketään voi onnelliseks tehdä..paitsi ehkä sen miehen kun voi vaihtaa vaimoehdokkaita aina sen mukaan kumman kanssa ahistaa enemmän tai kumpaan kyllästyy.
Toki miehen täytyy päättää. Ja samalla kumpikin nainen voi päättää ettei moista ukonkuvatusta enää saman katon alle kanssaan huoli.

Hullua, mitä kaikkea ihmiset sietävät milloin milläkin tekosyillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
.En ikinä kuvitellut olevani tällaisessa tilanteessa, mutta nyt vain olen, valitettavasti.
Sulla on mahdollisuus tulla onnelliseks ja katkaista toi kierre...eihän tässä nyt ole kyse siitä miten kauan mies tota ees taas ravaamista kahden naisen välillä jaksaa vaan siitä mitä tuhoja se tekee sun luottamuksessa ihmisiin tulevaisuudessa ja millasen kuvan te annatte lapsillenne parisuhteesta.
 
vierailija
Mitä jos et keskittyisi enää niin paljon siihen mitä se manipuloiva heikko ihminen ajattelee ja ajattelisit kerrankin itseäsi ja lapsianne?
Olet sä onnellinen? Kai sä ymmärrät että sun pitää saada olla onnellinen myös ja ehkä jopa löytää joskus rinnallesi ihminen joka ei kohtele sua noin? Syöpä tai ei syöpä, niin toi on ihan kamalaa miten sua kohdellaan...jos tää koko juttu nyt on edes totta.
Toivottavasti ei tule sama kahteen kertaan.. Näkisin äärettömän paljon vaivaa sepittäessäni tällaista eli valitettavasti tämä on faktaa.. Mutta 19 v yhdessä on 19v.. Se on lähes puolet elämästämme. Viime vuosi oli rankka, pelkäsin lukuisia kertoja mieheni kuolevan. Nyt olen kiitollinen, että hän on hengissä ja varmaan siksikin annan hänen kaltoin kohdella itseäni. Päätän joka ikinen päivä, että hän ei enää saa tulla kotiimme lepäämään rankoista oloistaan, vaan kärsiköön siellä missä on. Jokaikinen päivä pyörrän päätökseni ja huomaan viettäväni jälleen kivaa iltaa mieheni kanssa.....en koskaan ajatellut olevani näin heikko. Kaunis Kiitos sinulle asiallisista kommenteista..
 
Mutta 19 v yhdessä on 19v..
Noin pitkä aika yhdessä ja tämä on hänen tapansa kiittää kaikista vuosista, sekä saadusta tuesta sairauden aikana?
Aina sanotaan vitsinä, että jätä se sika ja ansaitse parempaa...miltä susta itsestäs tuntuu, että ansaitsetko sä parempaa kuin olla sille ihmiselle varapatjana kun kyllästyy toisen kanssa olemiseen?

en koskaan ajatellut olevani näin heikko
Sä olet rakastunut ja näyttää kovasti siltä, että hän käyttää sun tunteita hyväkseen päästäkseen pöksyihin aina kun haluaa ja se, että tunnet olevasi heikko ei tarkoita ettetkö sä voi tulla vahvemmaksi ja päästää irti.
Tottakai mä ymmärrän sen, että 19 vuotta on pitkä aika molempien elämässä...senkin takia suosittelen, että haet ensi alkuun itsellesi jotain apua, siis keskusteluapua...koska sun täytyy tulla vahvemmaksi itsesi ja lastesi vuoksi. Lastesi isän täytyy kanssa tehdä valintansa, koska tuollanen lähentelee jo henkistä väkivaltaa pahasti.
 
Kiitos kaikille kommentoijille! Tarina on valitettavasti tosi. En olisi mieheni kanssa ollut 19 v, mikäli hän olisi paska, holtiton jne. Hän on ollut hyvä mies ja isä. Mieheni syöpäleikkaus oli hyvin haastava ja sijaitsi miehille arassa paikassa. Juuri kun hän alkoi toipumaan, kontrolleissa epäiltiin syövän uusiutumista. Epäilys oli musertava, kaikki alkaa taas alusta. .Olen paljon miettinyt miten itse reagoisin tilanteeseen, jossa pelkäisin kuolevani. Voi olla, että alkaisin myöskin tekemään suuria elämänmuutoksia. Siinä vaiheessa, kun mieheni huomasi tämän vikaratkaisuksi, tilanne ei ollut peruttavissa, koska nainen oli hankkiutunut raskaaksi. Jos mieheni olisi vastuuton helppoheikki, hän olisi jättänyt naisen raskauden kanssa yksin. Mutta hän ei ole, vaan kituuttelee nyt suhteessa, jossa ei haluaisi olla. Tiedän hänen katuvan sitä mitä on minulle aiheuttannut. Tiedän satuttavani tässä koko ajan itseäni, mutta elämä ei valitettavasti mene aina käsikirjoituksen mukaan..
Jos olet ollut yhdessä miehesi kanssa 19v., niin miksi nyt suunnittelette häitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Jos olet ollut yhdessä miehesi kanssa 19v., niin miksi nyt suunnittelette häitä?
Mieheni alkoi ensimmäistä kertaa myöntymään häitä kohtaan viime keväänä. Eikä minunkaan ole tarttenut siitä näinä vuosina stressiä ottaa. Silloin aloimme asiaa ideoimaan, tämä katkesi sattuneesta syystä joulukuussa, mutta siitä eteenpäin olemme aina yhdessä aikaa viettäessämne, jatkaneet suunnittelua .
 
Mieheni alkoi ensimmäistä kertaa myöntymään häitä kohtaan viime keväänä. Eikä minunkaan ole tarttenut siitä näinä vuosina stressiä ottaa. Silloin aloimme asiaa ideoimaan, tämä katkesi sattuneesta syystä joulukuussa, mutta siitä eteenpäin olemme aina yhdessä aikaa viettäessämne, jatkaneet suunnittelua .
Kannattaisko sen miehen nyt ensiks päättää mitä tai kenen kanssa on ja vasta sitten jatkatte suunnittelua, jos on enää mitään syytä suunnitella.
 
vierailija
Kannattaisko sen miehen nyt ensiks päättää mitä tai kenen kanssa on ja vasta sitten jatkatte suunnittelua, jos on enää mitään syytä suunnitella.
Sepä se, mutta kun tiedän, että hän on yhtä hukassa sen kanssa mitä tällä hetkellä todella haluaa.. Eikä tällä hetkellä todellakaan häät ole prioriteetti nro 1 elämässä.. Ikävintähän tässä on se, etten itsekään tiedä, mitä oikeasti haluan.. Siksi ehkä kirjoitin .
 

Yhteistyössä