Huomenta huomenta!
Josko nyt nakuttelen sellasen kattavan raportin "tähän asti" (sori tulee siis taas sivun mittanen) Vaikka ei varmaan kaikkia täällä kiinnosta ihan alusta saakka lukea, mutta lähinnä ajattelen "tärppäämättömiä" jos tahtovat lukea "ensi oireista saakka" en kuitenkaan hoitoketjuun kaikkea viittinyt tuputtaa, koska osaa ei varmaan kiinnosta, laitoinkin et täältä voi käydä lukee sit ketä kiinnostaa...
Siis ekat "oireet" tosiaan oli jo ennen plussaa, mitä en oo uskonut mahdolliseksi. Siis se pms olo, syöpötys, hermonkiristys (luulin et menkat tulee). Toinen jo ennen hävis näkö! Siis tääkin on sellanen mille oon vähän naureskellut ennen et joojoo raskaus vaikuttaa näköön. Mutta mulla on siis ns. "ikänäkö".. aamuisin en ees tarvii laseja mutta iltapäivällä kun silmät väsyy esim kännykän näyttö alkaa sumenee ilman. Sillon sit yhtäkkiä en illalla nähnyt aku ankkaa lukea ees lasit päässä.. muutenkin siis pitäs lasit uusia mut oli vähän yllättävä et yks kaks tollanen (siis tää oli sillon vaan vähän aikaa, nyt en oo enää huomannut). Mulla on siis käytännössä aina kylmä, mutta sillon tuli sellasia outoja horkkaväristyksiä, nousi jalkoja pitkin kylmät väreet jne. No yhtenä päivänä oli järkky päänsärky, mut se nyt saattanut olla sattumaa. Yksi vielä outo (tämän saman havainnon tein sillon just ennen kun plussasin sen tuulimunan) Eli just ennen kun tein plus testin niin peiliin katsoessa otsan iho!!! Siis tää on vaikee selittää, mutta mulla on aika syvät "mietintä uurteet" ja kun kuivahko iho niin muutenkin sellanen tietynlainen. Mutta sillon toki ne syvät uurteet on ja pysyy, mutta muuten iho näytti (ja on yhä) sileämmältä, kuulaammalta.. ehkä se on sit vähän "rasvasempi" olematta silti edelleenkään rasvanen, mutta ei niin saharakuiva kun yleensä
Siinäpä ne ennen plussaa, joita siis oikeestaan onkin enemmän kun sen jälkee!
5+ viikolla nännit ehkä vähän tuli aroiksi. Ja olevinaan oli hieman huonon olon aaltoja, mutta ajattelin että varmaan kuvittelen, että ei voi olla vielä.
6+ tissit vähän turposi (pysynyt oikeestaan siinä samassa siitä asti)
8-9+ oltiin siellä lomalla siellä tuli aina aivan yllättäin aivan raivonälkä (siis viim 3h syönnistä) Ja oikeestaan tuntui että on koko ajan muulloin nälkä paitsi sit kun oli syömässä, niin ei juuri mitään jaksanutkaan syödä ja mies söi aina melkein puolet miunkin annoksista.
Siinäpä niitä, siiis on ollut niin piinaavia viikkoja kun ei oikein mitään. Toki sitä sellasta vähän ällöä/krapulaista oloa aina jonkun verran. Mutta nyt toki kotona/töissä pyrkinyt syömään "kokoajan" niin ei se raivonälkäkään pääse yllättää jne. Tissit tosiaan samanlaiset ollut alusta saakka, vähän arat nännit ja vähän turvotusta (joskus yöllä ehkä enemmän pinkeät) Ja sit heti jos ei arastakkaan nännit niin paniiikki! Siis mahalla, kohdussa, alakerrassa ei juuri yhtään mitään.. nyt ehkä muutomana yönä (kun oon saattanut valvoa aamusella kun uni ei ookkaan tullut heti takas vessassa käytyä, mikä on outoa, mutta nyt ehkä vaan pyörinyt niin pirusti tämä asia mielessä) hieman "juilintaa/"kolotusta" kohdussa, nyt se sit saa aikaan paniikkia kun ei oo tähän asti ollut
vaikka järki sanookin että kuulunee asiaan. Tänään alahuulessa on kipeä kohta.. ei oo ollut koskaan herpestä mutta.. äitilläni on ja voin siis kantaa sitä ja raskaus mm voi sen laukaista, toivottavasti ihan vaan tavan näppy joku tulossa. Viime viikon alussa mulla löi poskiontelot ihan tukkoon (ilman mitään nuhaa tai flussaa) ja pää meinas räjähtää muutoman päivän ja yhä olen vähän tukkoinen, tää nyt voi kans vähän johtua raskaudeta tai sit ei.. en kyllä oikeestaan ikinä oo kipeenä.. Ja siis sit vaan se MAHA.. tuntuu että on jo pitkään ollut pömpsi.. aluks toki olin et ei voi viellä olla itseään et kohan turvottaa (kyllähän joskus hoidoissakin ihan järkky pömpötys ollut).. mutta kyllä se nyt tässä sanotaan reilun viikon anto jo toivoa että pakko siellä on jonkun olla. Iltasin ihan hullun iso pallo..
Ihan siis nolottaa tämä, ei mulla oo mitään oireita ja sekös on ollut piinaavaa ja lietsonut epäivarmuutta. Kun toisilla samassa menevillä
@hillan_kukka,
@Ramiina on noin kauheet olot. Voimia teille sen kestämiseen.. toivottavasti kohta alkas helpottaa kun toinen kolmannes alkaa (toki eihän se aina sitä sano) Oon kyllä koko ajan miehelle sanonutkin et toki hyvä ettei yrjö lennä jne. Pelkäsin sitä nimittäin siskollanin on ollut todella rajut raskauspahoinvoinnit monta kk (ekassa yli puolet raskaudesta)
Huh.. tämmönen romaani tänään
ehkä nyt on ne pisimmät sepostukset tehty... Asiaa toki piisaa vielä paljonki
Stalkkaamista tosiaan
oon kaivellut teidän vanhoja kirjoituksia kun olitte samoissa et millasia oloja kellä millon ollut jne. kun en oo "voinut" kysyä..
@love- sulla neuvola varmaan omalla kylällä?
12+6 (tää meinaa unohua
)