Vaimoa ei kiinnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Umpikujassa38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oli näköjään virhe mainita siitä että kelpaisin myös muille naisille (se tuossa oli pointti liittyen näihin viimekesäisiin MINUUN osoitettuun kiinnostukseen), kaksplussan hyväsisko osasto pääsi heittämään vesille perseestä revittyjä teorioitaan keski-iän kriisistä ynnä muuta. Jos ei ole viisaampaa sanottavaa niin silloin voisi olla vaikka hiljaa. Asiallisemmille vastauksille: en halua rikkoa perhettäni, siksikään en tahtoisi erota (eronneena isänä on muuten perseestä tässä maassa mitä tulee oikeuksiin lasten suhteen).. runkannut olenkin jo viimeiset vuodet pitkälti, joten tuo ehdotus ei varsinaisesti ole uusi. Muuten hyviä ehdotuksia viimeiseltä vastaajalta, täytynee ehdottaa.
No mitä haluaisit kuulla?

Että joo, hyvä idea, käy naimassa jonkun parikymppisen kanssa. Sillä se suhde paranee (y)

Kyllä me asioista ollaan keskuteltu, vaimon ongelmat liittyvät ahdistukseen jonka syyt ovat hänessä ollut aina enemmän tai vähemmän läsnä (johtuu siis persoonasta). Kait tämä sitten näkyy vielä enemmän siinä ettei läheisyys/seksi nappaa. En tiedä, olen koittanut asiaa ymmärtää jo vuosia mutta jossain se raja menee. Harmi, koska on muuten upea ja fiksu ihminen.

Tämä tuli mieleen heti ekasta viestistäsi.

Olisko ihan seksuaaliterapeutti tai muu teille sopiva ratkaisu? Että voisitte purkaa näitä asioita.

Miksi aina se haluton osapuoli pitäisi "korjata?" Miksi se, joka haluaa enemmän, ei voisi olla "korjauksen tarpeessa?"
Onhan heitäkin varten terapiat, yleensä sillon ongelmana on seksiaddiktio joka pahimmillaan voi olla erittäin hankalaa molemmille ja saada aikaan pettämistä.

Miksi aina se haluton osapuoli pitäisi "korjata?" Miksi se, joka haluaa enemmän, ei voisi olla "korjauksen tarpeessa?"

Käsittääkseni on ihan normaalia haluta parisuhteessa ainakin kerran viikossa seksiä ja ehkäpä vielä useammin huomionosoituksia kumppanilta. Itse siis 99,5% aloitteentekijänä, ei tässä puhuta mistään useamman kerran päivässä jyystämisestä. Minulle parisuhde on kaveruuden lisäksi intohimoa, puhtaita ystävyyssuhteita saan järjestettyä kyllä muutenkin. Kyllä mulle ainakin tulisi huono omatunto jos kumppani joutuisi kärvistelemään oman haluttomuuteni takia.

Kai sitä vois ehdottaa terapiaa yms. Juttele nyt ainakin itse miltä tuntuu mutta vältä riitaa ja syytöksiä. Kuuntele mitä toinen sanoo...Joskus täytyy laskea plussat ja miinukset ja tyytyä kompromissiin. Ei aina kaikilla elämän osa-alueilla saa kymppiä. Kokonaisuus ratkaisee. Sitoutumisesta täytyy pitää kiinni, ei parisuhteen murheet oikeuta pettämistä.
Terapiaan molemmat, menet ensiks vaikka yksin että saat purkaa terapeutille pahaa oloas ja myöhemmin yhessä.
Olis hyvä, sinullekin, tietää ja ymmärtää minkä takia vaimosi ei kykene ilmaisemaan tunteitaan.
Ohjaa se vaimo terapiaan hoitamaan ongelmaansa.
Pettäminen pahentaa vaan tilannetta.
Terapiaa suosittelin jo aiemmin, mutta ei taida aptä kiinnostaa.
Mutta kuten moni muukin on jo maininnut, niin laittaisin kummatkin parisuhdeterapiaan, vaimo olisi ehkä hyvä käydä myös seksuaaliterapeutilla. Ja ennen kaikkea: puhukaa hyvänen aika toisillenne avoimesti asioista kuitenkaan syyttelemättä toista. Ja kuunnelkaa mitä toinen sanoo.
Tämä tuli mieleen heti ekasta viestistäsi.
Olisko ihan seksuaaliterapeutti tai muu teille sopiva ratkaisu? Että voisitte purkaa näitä asioita.

Massiivista terapian ehdottelua, mikä ideana on ihan hyvä, mutta todennäköisesti kompastuu siihen, että vaimo ei koe tilannetta ongelmaksi eikä siis välttämättä halua terapiaan. On jopa todennäköistä, että vaimo ei halua haluta. Mies kertoo keskustelleensa asiasta vaimonsa kanssa, joten kyllä miehen ahdistus on jo vaimon tiedossa:

Kyllä me asioista ollaan keskuteltu, vaimon ongelmat liittyvät ahdistukseen jonka syyt ovat hänessä ollut aina enemmän tai vähemmän läsnä (johtuu siis persoonasta). Kait tämä sitten näkyy vielä enemmän siinä ettei läheisyys/seksi nappaa. En tiedä, olen koittanut asiaa ymmärtää jo vuosia mutta jossain se raja menee. Harmi, koska on muuten upea ja fiksu ihminen.

Käsittääkseni on ihan normaalia haluta parisuhteessa ainakin kerran viikossa seksiä ja ehkäpä vielä useammin huomionosoituksia kumppanilta. Itse siis 99,5% aloitteentekijänä, ei tässä puhuta mistään useamman kerran päivässä jyystämisestä. Minulle parisuhde on kaveruuden lisäksi intohimoa, puhtaita ystävyyssuhteita saan järjestettyä kyllä muutenkin. Kyllä mulle ainakin tulisi huono omatunto jos kumppani joutuisi kärvistelemään oman haluttomuuteni takia.

Rekisteröidy käyttäjäksi, voisit saada vinkkejä tilanteeseesi. ;)

Jos mies haluaa enemmän kuin nainen, mies on hoitoa vaativa seksiaddikti. Jos nainen haluaa enemmän kuin mies, nainen on sorrettu kärsijä.
Höpöhöpö lakkaa uhriutumasta.
Seksiaddiktio on ihan todellinen asia ja koskee sekä miehiä, että naisia.
Nymfomania on rikkonut monta liittoa, siinä missä pettäminen.

Mutta eihän tuo emäntä ilmeisesti ollut erilainen.
Alusta saakka ollut itsensä, mutta alussa ihastus sai ilmeisesti ”sokeaksi tilanteelle”, vai miten ap asian ilmaisi.

Olet oikeassa nyt kun luin koko ketjun. Ensimmäisen viestin perusteella jäin väärään uskoon.

Ja tämähän muuttaa tilanteen melkein päälaelleen,

Ku ei oo reilua vaatia toista muuttamaan itseään. Etenkään jos on ihan ite itsensä moiseen sotkuun saattanut!

Höpöhöpö lakkaa uhriutumasta.
Seksiaddiktio on ihan todellinen asia ja koskee sekä miehiä, että naisia.
Nymfomania on rikkonut monta liittoa, siinä missä pettäminen.
Minkä ihmeen vuoksi sinä jauhat jostain seksiaddiktiosta ketjussa, johon kyseinen aihe ei millään tavalla liity? Seksihalujen kohtaamattomuus suhteessa toisen osapuolen haluttomuuden takia ei tarkoita sitä, että toinen on hoitoa vaativa addikti. Mikä sinua vaivaa?

Vastasin tuohon korjaamisasiaan, joten mikäs sua vaivaa...jätä lukematta viestit mitkä koet itseäsi vastaan oleviksi.
Minkä ihmeen vuoksi sinä jauhat jostain seksiaddiktiosta ketjussa, johon kyseinen aihe ei millään tavalla liity? Seksihalujen kohtaamattomuus suhteessa toisen osapuolen haluttomuuden takia ei tarkoita sitä, että toinen on hoitoa vaativa addikti. Mikä sinua vaivaa?
Missä helvetin kohdassa olen väittänyt että ap tarvitsee hoitoa seksiaddiktioon? Opettele lukemaan!

Ensin täytyy olla sinut itsensä kanssa ja rakastaa itseään ennen kuin voi rakastaa muita. Pätee sinuunkin, ap.

Hyvin monen meistä kannattaisi antaa anteeksi itselleen ja muille sekä olla kiitollinen niistä asioista, jotka ovat hyvin. Tällä mietemallilla pääsee hyvään alkuun. Sitten siihen lisätään valo ja rakkaus mietteet. Auttaa jokaisen alkuun. (y)

Yhteistyössä