Vaimoa ei kiinnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Umpikujassa38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Umpikujassa38

Vieras
Tilanne siis se että ollaan oltu yhdessä 5,5 vuotta,perhe-elämä ja arki rullaa ihan kelvollisesti (minulla 9v lapsi edellisestä suhteesta joka tulee hyvin juttuun vaimoni kanssa) ongelmana jo pitkään (oikeashaan 1 vuoden jälkeen) ollut läheisyyden ja intohimon puute, vaimoa ei yksknkertaisesti kiinnosta, ei tee aloitteita läheisyyteen eikä seksiin, itselle on vielä aina ollut tärkeätä tulla hyväksytyksi joten sikäli tuntuu entistä pahemmalta. Hoidan meillä kotitöistä oman osuuteni ja teen ruoka-ostokset 95%sesti jos sitä joku pohtii, kroppa ja ulkoinen olemus on vähintäänkin kiitettävällä tasolla. Vaimolla myös, fiksu ja ulkoisesti upea tapaus. Tunneilmaisutaidoltaan vaan täysin kyvytön, ei toki pahaa pahuuttaan. Mikä eteen? Pitääkö tässä hankkia sivusuhde että tuntee itsensä vielä halutuksi, sen tiedän että menekkiä olisi, periaatteesta en kuitenkaan tahtoisi pettää. Aika umpikujassa olen ja vähissä vaihtoehdot.

Kai sitä vois ehdottaa terapiaa yms. Juttele nyt ainakin itse miltä tuntuu mutta vältä riitaa ja syytöksiä. Kuuntele mitä toinen sanoo...Joskus täytyy laskea plussat ja miinukset ja tyytyä kompromissiin. Ei aina kaikilla elämän osa-alueilla saa kymppiä. Kokonaisuus ratkaisee. Sitoutumisesta täytyy pitää kiinni, ei parisuhteen murheet oikeuta pettämistä.

Terapiaan molemmat, menet ensiks vaikka yksin että saat purkaa terapeutille pahaa oloas ja myöhemmin yhessä.
Olis hyvä, sinullekin, tietää ja ymmärtää minkä takia vaimosi ei kykene ilmaisemaan tunteitaan.

Milloin viimeksi kävitte "treffeillä"?
Laitatte arjen sivuun, käytte viettämässä iltaa yhdessä jossain (vaik tanssikurssilla, ravintolailta tms). Mikä nyt saisi yhteyden takaisin..? Kysele vaimoltasi mitä hän haluisi tehdä jos saisi valita jne. Jutustele, älä kuulustele. Jos ei auta niin pariterapiaan avaa solmut :) tsempit!

Sanot, että vaimo on aloitteeton. Miten itse sitten? Teetkö aloitetta?
Huomioitko vaimoasi miten?

Aina puhutaan kotitöihin osallistumisesta näissä yhteyksissä, onko se jotenkin oletuksena esileikin esileikistä, minkä pitäisi johtaa varsinaiseen yhdyntään?

Kai sitä vois ehdottaa terapiaa yms. Juttele nyt ainakin itse miltä tuntuu mutta vältä riitaa ja syytöksiä. Kuuntele mitä toinen sanoo...Joskus täytyy laskea plussat ja miinukset ja tyytyä kompromissiin. Ei aina kaikilla elämän osa-alueilla saa kymppiä. Kokonaisuus ratkaisee. Sitoutumisesta täytyy pitää kiinni, ei parisuhteen murheet oikeuta pettämistä.

Jos sitoutumisesta pitää kiinni, eivät parisuhteen ongelmat myöskään oikeuta puolison laittamista selibaattiin. Mutta ei kannata pettää vaan kertoa avoimesti, että jos seksiä ei kotona mitenkään ole saatavissa, se haetaan muualta.

Sanot, että vaimo on aloitteeton. Miten itse sitten? Teetkö aloitetta?
Huomioitko vaimoasi miten?

Aina puhutaan kotitöihin osallistumisesta näissä yhteyksissä, onko se jotenkin oletuksena esileikin esileikistä, minkä pitäisi johtaa varsinaiseen yhdyntään?

Ap (Umpikujassa38) vastasi valmiiksi siihen normaalikommenttiin, joka naisilta aina tulee silloin kun mies valittaa läheisyyden ja seksin puutetta: "teetkö osasi kotitöistä". Toinen on tuo, jota sinäkin tarjoat: "huomioitko vaimosi, hellitteletkö häntä".

Nyt tasa-arvoa kannattavat naiset käsi sydämelle: kuinka usein olette ehdottaneet miehen kehnoista seksihaluista valittavalle naiselle miehen huomioimista hänelle sopivalla tavalla (ei siis mitään naisen toivomia kylpylälomia) ja naisen parempaa osallistumista miehen vastuulla oleviin töihin?

Jos sitoutumisesta pitää kiinni, eivät parisuhteen ongelmat myöskään oikeuta puolison laittamista selibaattiin. Mutta ei kannata pettää vaan kertoa avoimesti, että jos seksiä ei kotona mitenkään ole saatavissa, se haetaan muualta.

Mullapa on fiilis, ettei usea mies uskalla tehdä näin koska lopputulos saattaakin olla se että nainen uskaltaa -miehen ehdotettua moista tökeröä, hakea viimein eroa. Tai sanoo että okei, mutta mä otan sit myös viihdyttäjän itselleni.

Joskus jengi vaan notkuu kimpassa mitä merkillisimmistä syistä vaikka oikeasti ois kannattanut erota aikapäiviä sitten.

Ku jos joku ei sytytä niin ei se kyllä sytytä vaikkaremppaisi talon, pesisi auton ja ikkunat ja nuolisi keittiön lattian puhtaaksi.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Minä olisin valmis antamaan seksiä ja läheisyyttä vaimolleni niin paljon kuin sielu sietää, joten olisi aika sairasta jos häntäkin alkaisi siinä vaiheessa yllättäen seksi kiinnostamaan vieraan kanssa minun ehdottaessa että saanko hakea seksiä muualta. Vaimoni on persoonallisuus joka ei ole koskaan välittänyt läheisyydestä erityisemmin, alkuaika ehkä tässä suhteessa hämäsi jollain tavalla koska siihen liittyy niin paljon ihastumisen tunnetta. Hänessä on paljon positiivisiakin puolia joten en haluaisi jättää ja rikkoa toistamiseen perhettä, toisaalta haluaisin kokea tuntevani olevani haluttu ja sada seksi ja läheisyyttä, nyt minulle ei suoda siihen mahdollisuutta.

Kyllä me asioista ollaan keskuteltu, vaimon ongelmat liittyvät ahdistukseen jonka syyt ovat hänessä ollut aina enemmän tai vähemmän läsnä (johtuu siis persoonasta). Kait tämä sitten näkyy vielä enemmän siinä ettei läheisyys/seksi nappaa. En tiedä, olen koittanut asiaa ymmärtää jo vuosia mutta jossain se raja menee. Harmi, koska on muuten upea ja fiksu ihminen.

rOsille vielä tiedoksi että kyllä me kumpikin ollaan hyvin viehättäviä ihmisiä myös ulkoisesti (vaimo on tämän minulle sanonutkin ettei siitä ole kiinni),ja suhteessa on paljon hyvää joten ei tämä mikään helppo ratkaisu ole. Ainoa mikä mättää on intohimo puoli ja se että ei tunne itseään halutuksi tuntuu pahalta. Viime kesänä oli pari tapausta joissa viehättävät vähän yli parikymppiset naiset olisivat halunneet lähteä mun matkaan ja kohta alkaa harmittamaan etten toiminut. Sivusuhteeseen en pysty mutta jos asiohin ei tule muutosta niin yhden illan jutut saatan hyväksyä itselleni.

rOsille vielä tiedoksi että kyllä me kumpikin ollaan hyvin viehättäviä ihmisiä myös ulkoisesti (vaimo on tämän minulle sanonutkin ettei siitä ole kiinni),ja suhteessa on paljon hyvää joten ei tämä mikään helppo ratkaisu ole. Ainoa mikä mättää on intohimo puoli ja se että ei tunne itseään halutuksi tuntuu pahalta. Viime kesänä oli pari tapausta joissa viehättävät vähän yli parikymppiset naiset olisivat halunneet lähteä mun matkaan ja kohta alkaa harmittamaan etten toiminut. Sivusuhteeseen en pysty mutta jos asiohin ei tule muutosta niin yhden illan jutut saatan hyväksyä itselleni.

Mutta miksi ette eroa?
Tai voithan sä ehdottaa vapaata suhdetta vaihtoehtona.

Pettäminen ei oo mun mielestä alkuuunkaan reilua ja mietippä sit, kun saatkin yhdenillanhoidolta vaikka sukupuolitaudin tai onnistut siittämään jonkun paksuksi. Kortsut kun eivät ookuin sen 98 prosenttisen varmoja.

Ei luoja...
Viime kesänä terassi-illan jälkeen parikymppiset kaverukset vonkasivat minua kolmen kimppaan. Eikä kyllä harmita yhtään, etten lähtenyt.

Vaikutat olevan paitsi hukassa itsesi ja parisuhteesi kanssa, myös keski-iän kriisissä. Kun ikä alkaa miehiä painaa, koetaan nuorten neitojen huomio suhteettoman suurena kunnianosoituksena.
Yritä päästä siitä kriisistäsi yli, ja mieti, a)voiko suhdettanne parantaa vai b) oletko valmis loppuikäsi tuollaisessa suhteessa elämään.
Jos a, niin kerro sille emännällesi, mitä asiasta mietit.

• Tykkää
Reactions: Elena777
OLISIT PANNUT!!!!!!!!!! Kadut loppuelämäsi ettet pannut kyseisiä kimmoisia bimboja!

Voisiko olla mahdollista että vaimosi hormoonitaso heittelisi ja siitä johtuisi osittain haluttomuusongelmat? Onko hänen estrogeenitasoja mitattu? Toisilla ne voivat vaihdella hyvinkin nuorina...ja jos esim.jotain häikkää sieltä löytyisi, niin niihin voisi myös puuttua mikä omalta osaltaan voisi myös lisätä vipinää seksin saralle.

Mutta kuten moni muukin on jo maininnut, niin laittaisin kummatkin parisuhdeterapiaan, vaimo olisi ehkä hyvä käydä myös seksuaaliterapeutilla. Ja ennen kaikkea: puhukaa hyvänen aika toisillenne avoimesti asioista kuitenkaan syyttelemättä toista. Ja kuunnelkaa mitä toinen sanoo.

Mitä tulee parikymppisten neitosten 'kiinnostuksiin', niin aapeellä puhuu siinä kohtaa puhtaasti panemisen kova kärki. Ko.tilanteessa ymmärrettävää mutta harhaista kriisioletusta. Jos oikeasti haluat vaimostasi ja perheestänne pitää kiinni, niin keskityt ollennaiseen eli haet apua ja sillävälin hoitelet itseäsi runkkaamalla.

Oli näköjään virhe mainita siitä että kelpaisin myös muille naisille (se tuossa oli pointti liittyen näihin viimekesäisiin MINUUN osoitettuun kiinnostukseen), kaksplussan hyväsisko osasto pääsi heittämään vesille perseestä revittyjä teorioitaan keski-iän kriisistä ynnä muuta. Jos ei ole viisaampaa sanottavaa niin silloin voisi olla vaikka hiljaa. Asiallisemmille vastauksille: en halua rikkoa perhettäni, siksikään en tahtoisi erota (eronneena isänä on muuten perseestä tässä maassa mitä tulee oikeuksiin lasten suhteen).. runkannut olenkin jo viimeiset vuodet pitkälti, joten tuo ehdotus ei varsinaisesti ole uusi. Muuten hyviä ehdotuksia viimeiseltä vastaajalta, täytynee ehdottaa.

Hei niin.

Käyttääkö vaimo pillereitä ehkäisynä?
Jos, niin ongelmanratkaisu voi löytyä jo siitä että lopettaa niiden syömisen.

Toki oletin, että olette jo puineet syitä haluttomuuteen enkä siksi ymmärtänyt ehdottaa moista.

Masennus voi viedä myös halut ja aina masennusta ei huomaa päällepäin ja se voi kestää vuosia kroonistuen hoitamattomana.

Yhteistyössä