Joo, teen. Jos maanantaina uskaltaisi. Kamala kun heti alkaa pyöriä päässä, etteikö edes tällä keinolla onnistuta. Onneksi on vielä 3 blastoa pakkasessa.@Plusyks voi ei. Mutta se oli kuitenkin päiväpissasta. Koita aamupissasta uudelleen. SIllä on varmasti eroa noin alkupäivissä.
Mainitsit kansalaisuuden - ei kai sentaan siella suomalaista ollut? Vai tarkoititko tosiaan, etta sama kansalaisuus eli suomalainen?@Piikkinen En ole kuullutkaan ko. klinikasta. Googlettamalla löysin tosin. Me kävimme Tartossa, Elite kliinikillä.
Olipa inhottavia uutisia arvesta, toivottavasti kestää kuitenkin!
Suomessa ei munisten luovuttajaa pysty hirveän tarkkaan valitsemaan. Mutta ne ketkä on muualla käyneet, niin mitä katsoitte luovuttajalta, siis miksi juuri hänet valitsitte? Saa tietysti Suomen luovuttajastakin kertoa, miksi juuri hän.
Me katsoimme että hän on suurinpiirtein pituiseni, sama alkuperäinen hiustenväri, kansalaisuus, sama veriryhmä, ja että oli jo 3 lasta (eli munikset varmasti toimii, muilla luovuttajilla oli 1).
Kiitos Ramona! Oletko Sina - tai onko kukaan muu - kuullut, millainen tuo NovaVita on?@Rusakkonen NovaVita on samaa ketjua Tallinnassa. Toivottavasti teidän ei tarvitse miettiä klinikan vaihtoa, vaan saatte oman pienen rakkaan seuraavasta siirrosta
@nyuu - tuohan on ihan kauheata. Joka tapauksessa tuosta ei mielestani saisi pyytaa taytta hintaa, kun mitaan ei jaanyt pakkaseen. Kylla niiden pitaisi mielestani ymmartaa, etta max puoleen hintaan. Siltikin toki kallista. Ja miten ihmeessa noin monta VOI kuolla sulatettaessa. Minusta se todistaa, etta jokin vika munissa tai heidan laitteissaan. Oliko kyseessa Felicitas Helsinki? Kylla heilla pitaisi nyt olla jotain jarkea.En oo jaksanut kirjoitella tänne juurikaan. Meillä sulatettiin 13 solua, joista sulatuksessa tuhoutui 10. 3 solua icsattiin ja niistä saatiin 3 alkiota joista tuhoutui kaksi. Yksi hidas ja väärin jakautunut on jäljellä.
Oon niin masentunut, pettynyt ja surullinen. Kalliiksi tuli kun joudutaan vissiin aika iso summa maksamaan näistä viallisista soluista. Soluissa siis oli vika, tälläkin kertaa. Uskomatonta et lahjasoluistakin saatiin yhtä huonolaatuisia kuin mitä omanikin. Eipä oo varaa uuteen yritykseen joten tässä sitä ollaan.
Huomenna soitetaan jatkosta, mutta siirtoon ei olla menossa. En halua et jotain roska-alkiota siirretään ja aletaan toivomaan ihmettä, mitä ei meille tapahdu. Johan se on nähty.
KIITOS @Plusyks. Siis onko kyseessa se Pietarin Ava-klinikka? Silla taitaa olla uusi nimi? Millainen siella on hygieniataso, tuntuuko kaikki hienolta? Enta hintataso? Oliko teilla jokin guarantee-paketti, kuinka monta solua tai blastoa, taikka ‘vauva syliin’ - takuu? Minkalaiset olivat ikarajat, ja donorien testaus? Ja miten suhtautuvat siihen, jos tulee ongelmia (kun eivat ole EU:ssa niin laillinen taistelu oikeuksista olisi kaytannossa mahdotonta)? Voi, kunpa voisitte jotenkin jakaa sen Excelin (ellei siina ole personal informationia!).Kiitos kaikille tsempistä . Testaan uudelleen huomenaamulla, ei oo vuotoa, mutta ei ole kyllä oireitakaan mihinkään suuntaan. Oon herkillä ja itkenyt paljon, mutta vielä on toivoa.
@nyuu Ei voi olla totta! Itku pääsi, kun luin sinun kirjoituksen. Lähetän voimia ja halauksia sinulle! Voitteko saada edes osan rahoista takaisin?
@Netty79 Minulla on ERA myös dpo 6pv. Lääkäri kertoi, että 80%lla naisista on 5.pv, joten 20%lla on poikkeava. Niin ymmärrän tunteesi Olen sua 3 vuotta vanhempi ja aika rientää, joten pakko vaan mennä eteenpäin, että sais edes yhden lapsen.
Minua kiinnostaisi ne immunologiset tutkimukset. Olikos @Ramiina ja @Rusakkonen teille tehty just niitä? Eikös Ateenassa tehdä niitä, mutta tehdäänkö siis Virossakin? Testataanko niillä ne natural killer solut ja jtn muutakin? Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkkeillä tasapainossa ollut jo 20 vuotta. Ja toisaalta mulla oli jo tässä hoidossa kortisoni ja Nivestim. Mihin intralipia määrätään? Oon lukenut ruotsalaisten keskusteluja, siellä moni on käynyt Ateenassa. Voi olla, että meen asioiden edelle, mutta jotenkin pitäisi päässä selvittää jo seuraavaa steppiä.
Ja vielä tuohon klinikan valintaan ulkomailla: me tehtiin ensin Excel taulukko, jossa vertailtiin mm blastoviljely, success rate, matkan kohtuullisuus ja esim kuinka monta päivää pitää olla paikanpäälle, modernit hoitokäytännöt- ja tekniikka, tietojen laajuus donorista, hinta jne. Listalla oli lopulta Latvia, Puola, Venäjä ja Tsekki. Luettiin arviointeja ja vaikutelma meilin vastaamisessa ja lopulta Suomen lääkärimme mielipide. Päädyimme sitten Pietariin, jossa saa paljon tietoa donorista kuvineen ja jopa nuo luonteenpiirteet yms.
@kirsillevauva Onnea huomiseen ultraan