@topis Isot pahoittelut, tosi kurjaa.
Oliko sulla jotain syitä aavistella, ettei kaikki olisi hyvin, kun menit uudestaan varhaisultraan? Joka tapauksessa tsemppiä. Kuten joku täällä jo kirjoittikin, niin seuraavalla kerralla onnistuu varmasti loppuun asti.
Pani tietysti taas miettiväiseksi, että mitenköhän täällä päässä menee, kun ei ole mitään ihmeellisiä oireita. Lähinnä ollut ajoittaista väsymystä ja yöpissalla käymistä. Ruoansulatus on hidastunut, tai ainakin täysi olo tulee aika nopeasti, mutta se voi mulla johtua muustakin syystä. Samalla sitä lievää kuvotusta on ollut tosi harvoin, viimeisen viikon aikana ei varmaan ollenkaan. Nt-ultra on kahden viikon päästä, katsotaan nyt, meneekö odotellessa hermo ja pitääkö päästä sitä ennen uudestaan ultraan kurkkaamaan.
@Olivia_ Mulla oli neuvolasta ohje, että se sikiöseulonnan verikoe pitäisi otattaa rv10-10+6, eli aika tarkan haarukan antoivat. Vähän hämäsi, kun joissain lähteissä annettiin ymmärtää, että sen veriseulan voi otattaa vielä rv12:lla (eli 11+jotain). Kaipa tässä on kyse siitä, millä viikoilla otettu veriseula antaisi tarkimman tuloksen. Nt-ultran aikoihin me ollaankin jo rv12+jotain. Se niskaturvotusultran takaraja oli muistaakseni rv13+6.
Ai niin, yksi ilmiö, jonka laitan kyllä raskauden piikkiin: ikinä ei ole aikuisiällä löytynyt suonta yhtä helposti verikokeessa!
Mulla on ilmeisesti suonet aika syvällä, ja moni ottaja joutunu niitä hakemaan molemmista kyynärtaipeista, eikä mustelmiltakaan ole usein vältytty. Nyt ihan hämmästyin, että nytkö se jo löysi sen suonen, kun olin just ehtinyt puristaan käden nyrkkiin ja vähän nippas taipeesta ja kuului jo sihinää (mä siis katson aina poispäin verta otettaessa..
). Toki oli kokenut ottajakin, mutta silti: ou jee.