Relaatio 137

vierailija
Vieläkö löytyisi tänne apuja?!
Muutama sana uupuu, eikä yhtään ideoita...
OULUN KAUPUNKI
pääsana - 10 - OuJo
TERVANKÄYTTÖ
PuSu - 10 (oik.ylänurkka)
LUONTO
Bi - 11 (oik. alanurkka)

Kiitos kovasti jo etukäteen!!
 
Vieläkö löytyisi tänne apuja?!
Muutama sana uupuu, eikä yhtään ideoita...
OULUN KAUPUNKI
pääsana - 10 - OuJo Relaation aihe + mitä airollisella veneellä tehdään jotta se liikkuu.
TERVANKÄYTTÖ
PuSu - 10 (oik.ylänurkka) Lattian vastakohta joka käsitellään yleensä tervalla
LUONTO
Bi - 11 (oik. alanurkka) Tuo bi + relaation aihe

Kiitos kovasti jo etukäteen!!
 
vierailija
Vieläkö löytyisi apua tervaan juuttuneelle. Tervantuotanto ruudun yläreunan pitkä rimpsu, ty ja tetu sanojen välissä se 24 (2)... = ei vain aukea millään :(
Kiitti avusta jo etukäteen!
 
vierailija
Hmm, näköjään kaupunki on kirjoitellut sivuja uusiksi ja näin ollen yksi sanapari voi olla vaikea löytää. Tervakauppa-ruudussa lavan ja Gu Ben välissä oleva 5 "9" alkaa erään kaupungin genetiivimuodolla ja hipsuihin tulee eräs kreikkalainen lava, joka avioitui erään yhdysvaltain entisen presidentin vaimon kanssa.
 
vierailija
Moi, vieläkö löytyy tekijöitä tai auttajia tälle? Seuraavat 5 kpl uupuu:
Tervakauppa - Ou Teho lähtevä 6 kirjaiminen sana
Oulun Kaupunki - Oujo Tere lähtevä 10 kirjaiminen sana
Kirja - vas ylä kulma 17
Terva lääkkeenä - pa ja sa välissä "6+4+5+7+7"

Kiitos avusta!!
 
vierailija
Moi, vieläkö löytyy tekijöitä tai auttajia tälle? Seuraavat 5 kpl uupuu:
Tervakauppa - Ou Teho lähtevä 6 kirjaiminen sana ammatti
Oulun Kaupunki - Oujo Tere lähtevä 10 kirjaiminen sana vesistö/laavu, Oujo Tere kartalla näkyy
Kirja - vas ylä kulma 17 http://www.luontoon.fi/saarijarvenaarnialue/historia
Terva lääkkeenä - pa ja sa välissä "6+4+5+7+7" ? https://fi.wikiquote.org/wiki/Suomalaisia_sananlaskuja terva

Kiitos avusta!!
 
vierailija
Vieläkö täältä saisi apua? Elikkäs

Oulu-ruudun OuJo-rajasanasta lähtevä 14 kirjaiminen (väliviivalla!)

sekä

Tervakauppa- ruudusta rajasana La lähtevä 15 kirjaiminen ja siitä lähtevä 6+7
 
Painiiko tämän kanssa enää kukaan muu kuin minä? Löysin ihan vasta, ja hetken eteni hyvin, mutta nyt jumissa vähän joka puolella.

Aloitetaan nyt helppareiden pyytely vaikka Oulun kaupunki-ruudusta.

Pääsanasta alavasen 10 Oujo.
Oujo ylävasen väliviivallinen 14
Pääsanasta ylös väliviivallinen 14+5
Vasemmalla Yki alaoikea 11

Isosti kiitollinen, jos näihin saan apuja, vaihtareita saa jos vaan minulta löytyy. 64,4% nyt ratkaistuna, huoh!
 
Eipä täällä enää aktiivisia näytä olevan tai sitten kaikille riittää vanhat vihjeet.

Homma on edennyt nyt yhtä vaille valmiiseen. Siihenkin vihje löytyy, mutta minä en vaan sen avulla oikeaa sanaa löydä.

Puuttuu Tervankäyttö ruudusta Elta ylös 12. Vihje on jotenkin niin että "liittyy grillaukseen", mutta kun en vaan soppelia sanaa tajua.

Kiitokset kaikista vanhoista vihjeistä, joilla tähän asti olen edennyt, mutta jaksaisiko joku vielä tämän vääntää niin simppelisti että minäkin ymmärtäisin.
 
vierailija
Eipä täällä enää aktiivisia näytä olevan tai sitten kaikille riittää vanhat vihjeet.

Homma on edennyt nyt yhtä vaille valmiiseen. Siihenkin vihje löytyy, mutta minä en vaan sen avulla oikeaa sanaa löydä.

Puuttuu Tervankäyttö ruudusta Elta ylös 12. Vihje on jotenkin niin että "liittyy grillaukseen", mutta kun en vaan soppelia sanaa tajua. Makkaran päälle..

Kiitokset kaikista vanhoista vihjeistä, joilla tähän asti olen edennyt, mutta jaksaisiko joku vielä tämän vääntää niin simppelisti että minäkin ymmärtäisin.
 

Yhteistyössä