Olen pitkälti samaa mieltä asiasta.Oman elämänsä ulisijat vituttaa suunnattomasti. Sen ymmärrän, jos on (todellisia) sairauksia, invaliditeettia tai muita todellisia syitä onnettomasn olotilaan ja alakuloon. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen oletettavasti suunnilleen terve mies ulisee elämätöntä elämää ja naisenpuutetta vatipäiden ja kotirouvien kansoittamalla nettifoorumilla. Uskomatonta hapen tuhlausta ja loukkaus elämän lahjaa kohtaan.
T: mies
Kun perustarpeet on tyydytetty, terveys, ravinto, lämpö ym. perusasiat, ihmisen onnellisuus tai onnettomuus on yksilön itsensä määriteltävissä.Ihmisen onnellisuus on paljon muutakin kuin terveyttä ja materiaalisten tarpeiden täyttämistä. Nehän nyt täyttyvät vaikka sitä istuisi vankilassa.
Ihmisellä voi olla vaikka mitä henkisen puolen ongelmia tai kykyrajoitteita jotka tekevät oma-aloitteisesta aktiivisuudesta hyvin vaikeaa.Kun perustarpeet on tyydytetty, terveys, ravinto, lämpö ym. perusasiat, ihmisen onnellisuus tai onnettomuus on yksilön itsensä määriteltävissä.
Joku voi tuntea elämättömän elämän katkeruutta istuen sormi perseessä miettimässä ettei ole mahdollisuutta onneen, koska puuttuu työtä, parisuhde, rahaa, ulkonäköä, mitä tahansa minkä vaan voi kuvitella tekevän istujan onnettomaksi.
Toinen istuu typertyneenä tuolissaan saadessan lääkäriltä lyhyen elinaikaodotteen suusyövän seurauksena (Matti Vuori), joka aloitti pitkäntähtäimen suunnitelmat töistä mitkä aikoo tehdä ja luo kansainvälisen loistavan uran ennen vuosia myöhemmin tapahtuvaa kuolemaansa.
Olen nähnyt kaupungilla miehen joka istuu sähköpyörätuolissa ja liikuttaa itseään suun lähettyville asennetun ohjaimen avulla.
Ja joku saatanan tunari miettii kuinka perseestä elämä on kun jotakin olennaista elämästä puuttuu, kun koko elämä on jäänyt elämättä.
Ei ihmisen tarvitse mitenkään välttämättä olla aktiivinen ollakseen onnellinen.Ihmisellä voi olla vaikka mitä henkisen puolen ongelmia tai kykyrajoitteita jotka tekevät oma-aloitteisesta aktiivisuudesta hyvin vaikeaa.
Ihminen on sillä lailla rakennettu, että hän ei ole tyytyväinen ilman sosiaalisia suhteita ja mielekästä tekemistä jolla täyttää päivänsä.Ei ihmisen tarvitse mitenkään välttämättä olla aktiivinen ollakseen onnellinen.
Pointtinani oli löytää ne onnellisuuden syyt siitä elämästä jota sillä hetkellä viettää, eikä etsiä syitä onnettomaan elämäänsä elämästä jota ei voi viettää.
Kykyrajoitteet haittaavat meitä kaikkia ihmisiä, sillä emme me kaikki osaa kaikkea eteentulevaa, emmekä ainakaan sillä tavalla, että jo etukäteen päätämme epäonnistua ja säälittelemme itseämme kun emme osaa mitään kuitenkaan.
Minkä ihmeen vuoksi ihminen haluaisi opetella aivokirurgiksi jos persoonallisuus ja fysiikka viittaisi enemmän puistotyöntekijäksi.
Oma fysiikkani ei työtekoon sovi (ei ole valkoisen miehen hommaa), joten hakeuduin työkyvyttömyyseläkkeelle.
Onpahan aikaa harrastaa.
Kannattaa elämässään tavoitella asioita jotka ovat mahdollisia, toteuttaa ne ja jättää pilvilinnojen rakentelu ihmisille jotka kultalusikka suussa syntyneitä voivat askarrella paskarrella mitä sattuu, lopputuloksesta huolimatta.
Olen sitten se poikkeus joka vahvistaa säännön.Ihminen on sillä lailla rakennettu, että hän ei ole tyytyväinen ilman sosiaalisia suhteita ja mielekästä tekemistä jolla täyttää päivänsä.
Etpä tiedä millaisen kääkän ja pirttihirmun kanssa kirjoittelet.Okei, uskon sua.
Valitettavasti olen hieman ihastunut Echoon. Odotan, kun hän laittaa viestiä tähän ketjuun. Emme ole osuvia tyyppejä, mutta tunnen sen, joka keskustelee kanssani.
[ap]
https://kaksplus.fi/threads/varastin-harmaan-spaemmaeaejaen-nikin.2461961/#post-31035845Etpä tiedä millaisen kääkän ja pirttihirmun kanssa kirjoittelet.
Mutta joo, toivon että mun kirjoituksissa ois sen verran tolkkua että ne erottuis paulan horinoista...
Mä yks päivä mietin että jätän koko palstan paulan takia. Se on nostanu taas mun vanhoja ketjuja ja tunkee linkkejään muiden ketjuihin. En jaksa sen horinoita.
Ääliö. Olen sataan kertaan sanonut etten pölliny sun nikkiä. Tuo mun lause tuossa ketjussa ei kerro mulla mistään nikin pöllimisestä.https://kaksplus.fi/threads/varastin-harmaan-spaemmaeaejaen-nikin.2461961/#post-31035845
Tätä ei voi unohtaa kuitenkaan.
No, saa kai täällä hieman trollata?Etpä tiedä millaisen kääkän ja pirttihirmun kanssa kirjoittelet.
Mutta joo, toivon että mun kirjoituksissa ois sen verran tolkkua että ne erottuis paulan horinoista...
Mä yks päivä mietin että jätän koko palstan paulan takia. Se on nostanu taas mun vanhoja ketjuja ja tunkee linkkejään muiden ketjuihin. En jaksa sen horinoita.
Kiitos?Oman elämänsä ulisijat vituttaa suunnattomasti. Sen ymmärrän, jos on (todellisia) sairauksia, invaliditeettia tai muita todellisia syitä onnettomasn olotilaan ja alakuloon. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen oletettavasti suunnilleen terve mies ulisee elämätöntä elämää ja naisenpuutetta vatipäiden ja kotirouvien kansoittamalla nettifoorumilla. Uskomatonta hapen tuhlausta ja loukkaus elämän lahjaa kohtaan.
T: mies
Eikö tuo aikonut mennä töihin?Silence... Toivottavasti ap ei ole tehnyt itselleen mitään.
Niin se meinas...no ehkei ehdi niin vastailla.Eikö tuo aikonut mennä töihin?
Niin se meinas...no ehkei ehdi niin vastailla.
Aioin ja meninkin. Jonkin aikaa siis olen jo saanut kutsua itseäni palkkatyöläiseksi ja pitkän ajan jälkeen jopa tämän yhteiskunnan jäseneksi.Eikö tuo aikonut mennä töihin?