Paljonko olet valmis maksamaan miehen seurasta, hellyydestä ja seksistä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pitäisikö miesten heittää kotirouvat pihalle?
En osaa sanoa siihen, kukin perhe tekee omat ratkaisunsa, mutta jos tarkoitat kotiäitiä, joka hoitaa kotona perheen yhteisiä lapsia ja jättää samalla oman työuransa, niin olisihan se aika hullua "heittää ulos", kun taas tuon jutun (jonka veikkaan olevan provo) mukaan mies ei ole halukas tekemään töitä eikä ottamaan vastuuta taloudesta omalta osaltaan, niin sellaisen kyllä pistäisin pihalle. Kotiäidit saavat kuitenkin tukea määrätyn ajan.
 
r0s
En mä näe asiaa noin.

Jos mies päätyisi tilapäisesti työttömäksi niin tottakai mä maksaisin meidän yhteiset kulumme siltä ajalta.

Seksiä saisin kyllä vaikka pukkaisin miehen telttamajoitukseen ja antaisin ongen kouraan.

Oikeasti jotenkin idioottimaisesti ajateltu. Tai sit joku ei ole ymmärtänyt sarkasmin sävyjä.
 
En mä näe asiaa noin.

Jos mies päätyisi tilapäisesti työttömäksi niin tottakai mä maksaisin meidän yhteiset kulumme siltä ajalta.

Seksiä saisin kyllä vaikka pukkaisin miehen telttamajoitukseen ja antaisin ongen kouraan.

Oikeasti jotenkin idioottimaisesti ajateltu. Tai sit joku ei ole ymmärtänyt sarkasmin sävyjä.
Luitko sitä Hesarin alkuperäistä kirjoitusta? Ei ollut kysymys tilpäisestä työttömyydestä vaan siitä, että mies on päättänyt heittäytyä vaimonsa elätettäväksi.

Kirjoitus voi kyllä olla porvoolainen - sen takana saattaa siis olla mies, jonka vaihdevuosiongelmien voimaannuttama vaimo on päättänyt elää miehensä kustannuksella...

"Pohdin päivittäin, kuinka paljon 57-vuotias avopuolisoni kuluttaa elämiseen minun rahoillani. Joudun elättämään avopuolisoni, koska hän on työtön ja työstä kieltäytyjä. Hän ei saa ansiosidonnaista päivärahaa eikä Kelan toimeentulotukea. Toimeentulotuen määrään vaikuttavat avopuolisoiden yhteenlasketut tulot.

Miehelläni ei ole tuloja, mutta minulla on palkkatuloja sekä vuokratuloja. Palkastani jää käteen 2 150 euroa, ja vuokratuloja saan 760 euroa kuukaudessa. Pakolliset menomme ovat 2 135 euroa kuukaudessa. Summaan ei ole laskettu terveysmenoja, autosta aiheutuvia kuluja, vakuutuksia eikä ruokamenoja.

Kuluttajatutkimuskeskus on nyt laskenut kolmatta kertaa elämisen viitebudjetit: mitä maksavat asuminen, ruoka, joukkoliikenne, terveyspalvelut ja harrastukset? Kuluttajatutkimuskeskuksen viitebudjetista selviää, että asuminen ja ruokamenot tekevät suuren loven arjen menoihin. Viitebudjettitalouksien välttämättömien kulujen yhteissumma kuukaudessa vaihtelee pääkaupunkiseudulla yksin asuvien alle 45-vuotiaiden noin 1 380 eurosta kahden vanhemman ja kolmen teinin perheen noin 4 250 euroon.

Viitebudjetista ei selviä keski-ikäisen miehen hinta. Hinta, jonka haluaisin tietää oman elämäni budjetointia varten. Mitä miehen hinnassa pitää ottaa huomioon? Pitääkö laskelmissa huomioida, että hän tekee ilmaiseksi kotitöitä ja tarjoaa hellyyttä, seuraa ja seksiä?

Olen kysynyt Kelasta, kannattaako minun jättää avopuolisoni. Olisiko se heitteillejättöä? Kysymykseeni en saanut muuta vastausta kuin että Kelaan pitää muistaa ilmoittaa, jos tulee ero.

Mitä teen? Yksin eläminenkään ei houkuttele, vaikka se tulisikin tässä tapauksessa halvemmaksi. Mutta mitä on vanhuus yksin?

Maksanko mieluummin rakkaudesta ja onnesta ja kärsin taloudellisesti?

Köyhtyvä avovaimo"
 
Mites toisinpäin?
Meillä mentiin toistakymmentä vuotta minun tulojeni varassa. Vaimon opinnot ja kotiäitivuodet yhdistettynä asuntolainaan oli taloudellisesti saatanan raskasta.
Meillä oli käytössä jokseenkin japanilainen systeemi jossa minä tuon tilipussin lyhentämättömänä kotiin ja vaimo huolehtii lopusta. Se toimi meillä hyvin. Muutenhan mä olisin ostanut kaikella rahalla kaljaa ja lapset olis kulkenu ilman kenkiä.
Mut en mä koskaan mieltänyt, että vaimo tai lapset olisivat mulle "kulu" tai menoerä tai rasite.
 

Yhteistyössä