@Asiankannattaja https://yle.fi/uutiset/3-10497734
Tuokin kertoo siitä mistä ollaan purnattu.
Ja samalla tuli mieleen se kun yksi tollo meillä porasi muuriin valumuotin kiinnikkeille reikiä. Terät eivät olleet edullisimmasta päästä, yksi maksoi reilut parisataa euroa. Ja heppu sit osui kierretankoon, mikä piti kiveä pohjasta paikallaan ja terästä katkesi kärki ja jäi muurin sisään.
Ja mitä tekee kyseinen suurilla älynlahjoilla varustettu? Hakee tietty uuden tyyriin terän, tunkee sen siihen samaan reikään ja ihmettelee kun sekin menee paskaksi.
Mitäs tuohon sanoisi?
Ainakin sen, että mä en ole ollut tuolla hommissa.
Mieleeni tulee urakoitsija joka yhtenä juhannuksena kännipäissään kerskui silla kuinka fiksu olikaan. Hänelle nimittäin maksettiin siitä, että suojelukohteen verhouslaudat vasaroidaan ihan perinteisellä menetelmällä. Ja mitä hän sanoikaan... vittu heti kun asiakas käänsi selkänsä niin mehän kaivettiin naulaimet esiin ja kopautettiin sinnetänne pari kertaa vasaralla näön vuoksi.
En palkannut tota urakoitsijaa omaan talooni mihinkään hommaan.
Mut selluvilla on niin kevyttä kamaa, että se ei romauta mitään kattoa. Jos välikatto romahtaa niin se on tehty niin päin persettä, että se romahtaa omalla painollaan eikä kyse ole siitä onko käytetty nauloja vai ruuveja. Kyl neljän tuuman naulalla kiinni lyöty lauta ny tuppaa pysymään paikallaan. Ruuvi tosin on hitosti helpompi asentaa akkuvääntimellä kuin vasaroida kattoa joten tossa ei o käytetty kumpaakaan. On vaan paineilmalla ammuttu ohuita niittejä liian vähän ja lähdetty kaljalle koska on jo torstai ja janottaa.
Mulla on pahanlaatuinen alkoholiongelma joten mä lähtisin mielummin samantien kaljalle ja jättäisin työn tekemättä mielummin kuin tekisin sutta ja sekundaa janoissani.
Etenkin kun kyseessä on koulu niin romahtavan katon alla voisi olla lapseni tai tuleva lapsenlapseni. En ikinä antaisi itselleni anteeksi jos mun jäljiltäni katto romahtaisi. Mulla ei ole koskaan ollu niin kiire kaljalle etteikö hommia ehtis tehdä kunnolla.