Miten vaikuttaa tukiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voidaanhan sitä käyttää hyväksi sitten siinäkin systeemiä että asun "pimeästi" poikaystävän nurkissa enkä maksa mistään mitään. ja Pidän vain oman asuntoni ja olen siellä kun tarvitsee.

Haluan tehdä asiat juurikin laillisesti ja oikein. SIksi kysyin miten asiat menee :D

enkä ole menossa edes sossuluukulle en ole koskaan mennyt vaan elänyt väliaikaisesti työttömyys tuella jos on sattunut työttömiä kausia.

Miten minä ryöstän ketään kun maksan veroni ITSE ja asuntoni ITSE. :D siis vuokrani, ja sähköni ja veden??

Haluaisin vain tietää lisäkustannukset kun muutan. Piste.
Jos kerran maksat kaiken itse, niin miksi kyselet, miten vaikuttaa sossutukiin ja asumistukeen?

• Tykkää
Reactions: r0s
Siis onhan se maksanut jos on nyt töissä ja vuokra asunto. Kysymys taisi olla että miten tuet menevät jos muuttaa kirjoille myös poikaystävän kanssa toiseen asuntoon.

Voin vastata. Et saa asumistukea enää. Eli maksat toisen kämpän kokonaan itse ilman tukia.

Ole hyvä. Ei ollut vaikea vastata

Eli jos sinulla on varaa maksaa niin ihmeessä. Mutta jos työt hetkellisesti loppuu saat käsittääkseni vielä työttömyyskorvausta normaalisti niinkuin muutkin työttömät.

Eli ei muuta kuin kirjoille jos haluaa. Toki poikaystäväsi asumistuki käsittääkseni pienenee samalla.

Jos työt jatkuu ja on varaa niin miksipä ei.

Mielummin noin tekee kun pimeästi asuu kahdessa osoitteessa. Vaikka rahallisesti se olisikin kannattavampaa.

Jos tarkotus on loisia ja pummia yhteiskunnalta kaikki mahd.tukitoimet, niin et muuta kirjoille poikaystäväsi asuntoon. Vaikka siellä kuitenkin pääsääntöisesti luuhaisit. Vaan molemmat säilyttää omansa ja saavat myös omat tukensa. Asumistuen maksu loppuu heti kun virallisesti yhteen ja samaan osoitteeseen muutatte.

Ja näin muuten tekee tosi moni pari - bunkkaavat toisen tykönä mutta papereilla asuvat eri osotteissa ja toinen kämppä tyhjinä. Koska ne etuudet.

Vaikuttaa tukiin mitä nyt ei saa?
Missä vaiheessa ap on sanonut että hakee tukia sossusta? Kysyi vaan että miten ne vaikuttaa.

Työssä käyvä ihminen tuskin saa sossusta mitään. Nyt herätys ja vihan sokaisemat silmänne auki.

Ymmärrän hyvin että jos työt yhtäkkiä loppuu niin alkuun on jollakin selvittävä.

Eri asia jos nyt puhuttaisiin työttömästä sossupummista.

Jos tarkotus on loisia ja pummia yhteiskunnalta kaikki mahd.tukitoimet, niin et muuta kirjoille poikaystäväsi asuntoon. Vaikka siellä kuitenkin pääsääntöisesti luuhaisit. Vaan molemmat säilyttää omansa ja saavat myös omat tukensa. Asumistuen maksu loppuu heti kun virallisesti yhteen ja samaan osoitteeseen muutatte.

Ja näin muuten tekee tosi moni pari - bunkkaavat toisen tykönä mutta papereilla asuvat eri osotteissa ja toinen kämppä tyhjinä. Koska ne etuudet.
Juuri tämä. Ap on tekemässä kaiken juurikin huijaamatta ja siksi kysyy miten pitäisi toimia ja mitkä tuet jäävät ja mitkä pysyvät

Minun puolestani ihmisellä saa olla vaikka viisi asuntoa jos käy töissä ja on varaa maksaa ilman tukia. Ei raavi meitsin persettä. Mutta vastauksen saitkin jo joten nyt vain mietit kauanko joudut olemaan työttömänä ja onko varaa pitää entinenkin vuokra asunto ilman asumistukea

Missä vaiheessa ap on sanonut että hakee tukia sossusta? Kysyi vaan että miten ne vaikuttaa.

Työssä käyvä ihminen tuskin saa sossusta mitään. Nyt herätys ja vihan sokaisemat silmänne auki.

Ymmärrän hyvin että jos työt yhtäkkiä loppuu niin alkuun on jollakin selvittävä.

Eri asia jos nyt puhuttaisiin työttömästä sossupummista.
Työssäkäyvä ja omillaan toimeentuleva ihminen harvemmin on kiinnostunut siitä, miten päätökset vaikuttavat sossutukiin.
Jos on pulaa rahasta, ei kannata pitää kahta asuntoa ja olettaa, että yhteiskunta tukisi touhua.

No asian selkeydeksi muutat vain sinne poikaystävän asuntoon ja et laita kirjoja sinne? miks pitää tehdä niin vaikeasti?

Koska haluan tehdä asiat niinkuin ne kuuluu. Jos kaikki asuisivat noin niin ei siitä tulisi lasta tai paskaa.

Onneksi täällä on ollut ihan fiksujakin vastauksia ja heitä jotka tajusivat mitä kysyn.

Kiitos asiallisista vastauksista.
Ja OLEN TÖISSÄ NYT. Mutta työt loppuvat pian HETKELLISESTI.

Yhä selvennykseksi niille jotka jankkaavat samaa asiaa sossutuista :D

En saa sossusta mitään enkä ole hakenutkaan sillä selviän palkalla tai ole selvinnyt tähän asti. Nyt hetkellisesti tarvitsen tukia kun työt loppuu :)

Koska haluan tehdä asiat niinkuin ne kuuluu. Jos kaikki asuisivat noin niin ei siitä tulisi lasta tai paskaa.

Onneksi täällä on ollut ihan fiksujakin vastauksia ja heitä jotka tajusivat mitä kysyn.

En saa sossusta mitään enkä ole hakenutkaan sillä selviän palkalla tai ole selvinnyt tähän asti. Nyt hetkellisesti tarvitsen tukia kun työt loppuu :)

Toki voit toimia typerästi jos välttämättä haluat menettää asumistuen.

No sitten ei huolta. Tuo liiton maksama työttömyyskorvaus on sen verran iso suhteessa tuloihin, että kyllä sillä pärjää, kun säästeliäästi elää. Kerkeät kyllä hyvin aloittaa uudelleen työt, ennen kun putoat peruspäivärahalle.

No sitten ei huolta. Tuo liiton maksama työttömyyskorvaus on sen verran iso suhteessa tuloihin, että kyllä sillä pärjää, kun säästeliäästi elää. Kerkeät kyllä hyvin aloittaa uudelleen työt, ennen kun putoat peruspäivärahalle.

Toki aijon jatkaa töitä.

Ja niinkuin sanoin, en ole koskaan sossuun turvautunut (tai valehtelen joskus nuorempana olen sossusta hiema hakenut) mutta moneen vuoteen en. Aina jos olen ollut työtön olen saanut vain korvausia eli työttömyyskorvauksia. Olen niillä sinnitellyt koska olen sitä mieltä että jos on katto pään päällä, ruokaa ja lämmin eli sähkö niin sillä 400-500 pärjää yksiössä oikein hyvin. Muuten olen tehnyt aina töitä! :) Siksi tuntui pahalta syyttely "sossupummi" sillä nimenomaan olen veroja maksanut ja jos hetkellisesti olen työtön, olen mielestäni tuet ansainnut koska teen verorahaa :) Mutta siis ymmärrän hyvin että asia otettiin negatiivisesti. Olisi pitänyt jättää tuo sossu pois :D

Yksinkertaisesti siis en ole huijaamassa ketään, vaan kysyn mitä kustannuksia tulee. Toki luovun harrastuksista tai koitan saada ne jonnekin muualle jos on pakko. Minä vain kysyin jos pystyisinkin kustantamaan tärkeän harrastuksen. Tänne poikaystävän luo ei vain mahdu. Mutta joskuson sitten tehtävä kompsomisseja jos näyttää ettei rahat riitä.

En halua maksaa enemmästä mihin varaa on ja toki asuntoni menee sitten sitä tarvitsevalle. Yritin vain tehdä asiat oikein. Enkä loisien niinkuin monet juurkin tekee :)

Toki aijon jatkaa töitä.

Ja niinkuin sanoin, en ole koskaan sossuun turvautunut (tai valehtelen joskus nuorempana olen sossusta hiema hakenut) mutta moneen vuoteen en. Aina jos olen ollut työtön olen saanut vain korvausia eli työttömyyskorvauksia. Olen niillä sinnitellyt koska olen sitä mieltä että jos on katto pään päällä, ruokaa ja lämmin eli sähkö niin sillä 400-500 pärjää yksiössä oikein hyvin. Muuten olen tehnyt aina töitä! :) Siksi tuntui pahalta syyttely "sossupummi" sillä nimenomaan olen veroja maksanut ja jos hetkellisesti olen työtön, olen mielestäni tuet ansainnut koska teen verorahaa :) Mutta siis ymmärrän hyvin että asia otettiin negatiivisesti. Olisi pitänyt jättää tuo sossu pois :D

Yksinkertaisesti siis en ole huijaamassa ketään, vaan kysyn mitä kustannuksia tulee. Toki luovun harrastuksista tai koitan saada ne jonnekin muualle jos on pakko. Minä vain kysyin jos pystyisinkin kustantamaan tärkeän harrastuksen. Tänne poikaystävän luo ei vain mahdu. Mutta joskuson sitten tehtävä kompsomisseja jos näyttää ettei rahat riitä.

En halua maksaa enemmästä mihin varaa on ja toki asuntoni menee sitten sitä tarvitsevalle. Yritin vain tehdä asiat oikein. Enkä loisien niinkuin monet juurkin tekee :)

Tulipas kirjoitusvirheitä ... No toivottavasti saa selvää.

-ap

Haluaisit siis saada harrastusateljeesi asumistukea vaikket siellä asu? Miksi ette vuokraa poikaystäväsi kanssa isompaa asuntoa. Tuskin hänkään riemastuu jos muutat sinne etkä osallistu vuokraan koska harrastus

Yhteistyössä