Mistä helvetistä mä aloitan? (erosta ja siitä kun tulot 0e)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamala tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alma";26224234]Kuinka paljon teillä on omaisuutta? En ole asiantuntija noissa sossuasioissa, mutta luulisin, että sieltä saat korkeintaan lainaa, jos sinulle kuitenkin on osituksessa rahaa tulossa. Onko sinulla sukulaisia tai ystäviä, joilta voisit lainata rahaa? Itse kyllä lainaisin mielummin heiltä tai pankilt kun menisin sinne sossuun selvittämään asiaa. Kuvittelisin, että niin pääsee helpommalla.
Uskoisin, että saat myös pankista lainaa, vaikka niin, että tuo mökki on takuuna, tai sitten henkilötakauksella.[/QUOTE]

Ei ole sukulaisia tai kavereita joilta rahaa saisi.. :( ja vaikka olisi niin en lähtisi siihen.

Tää on taas näitä: mies on tehtävänsä täyttänyt, mies saa mennä.
Ensin halutaan mies, talo ja lapset, sitten miehen omaisuus, lapset ja elatusmaksut + uusi mies.

[QUOTE="vieras";26215577]Et saa toimeentulotukea koska sulla on omaisuutta ja tuskin heti sen myynnin jälkeenkään jos sieltä 30-50 000 tulee[/QUOTE]

Toimeentulotukea saa vaikka omaisuutta olisi. Jos ap ei mökillä voi asua, eikä se heti mene kaupaksi niin tod.näk. sosiaalitoimisto myöntää edes "lainaa" ellei ihan tukea.

[QUOTE="Aapee";26222508]Eilen taas keskusteltiin. En kuulemma tule pärjäämään taloudellisesti taikka henkisesti ilman miestäni :( hokee ivalliseen sävyyn että mee ja kokeile niin näet mitä se on siellä vuokraluukussa yksin kököttää lasten ja eläinten kanssa. Jaksatkohan edes koirias hoitaa yksin :o tää on siis ihan uusi piirre mitä en ole ikinä ennen miehessäni nähnyt. Se ei ole ikinä puhunut noin. Se on kiltti ja hyvä ollut. Nyt latelee ilkeyksiä päivittäin. Helvetti. Luuleeko se että nuo kommentit saa mut jäämään? Kuulemma koittaa "herätellä" mua todellisuuteen. Jep jep.[/QUOTE]

Kuullostaa aika narsistiselta ja oman egon pönkitykseltä.

[QUOTE="Anne";26224284]Toimeentulotukea saa vaikka omaisuutta olisi. Jos ap ei mökillä voi asua, eikä se heti mene kaupaksi niin tod.näk. sosiaalitoimisto myöntää edes "lainaa" ellei ihan tukea.[/QUOTE]

Toivottavasti vaan lainaa, muuten toi sossusysteemi on kyllä ihan mätä. Ei mee ainakaan mun oikeustajuun, jos ihmisille jaetaan ilmaista rahaa, vaikka heillä on mökit, autot ja veneet, jotka olisi helppo realisoida.
Mutta tämä siis ihan yleisellä tasolla.

[QUOTE="alma";26224313]Toivottavasti vaan lainaa, muuten toi sossusysteemi on kyllä ihan mätä. Ei mee ainakaan mun oikeustajuun, jos ihmisille jaetaan ilmaista rahaa, vaikka heillä on mökit, autot ja veneet, jotka olisi helppo realisoida.
Mutta tämä siis ihan yleisellä tasolla.[/QUOTE]

Minulla oli 50% asunnosta kun erosin. Sain toimeentulotukea, ei tarvinnut takaisin maksella. (En muuten saanut asunnostakaan mitään jos yhtään lohduttaa..)

[QUOTE="Vieras";26224274]Tää on taas näitä: mies on tehtävänsä täyttänyt, mies saa mennä.
Ensin halutaan mies, talo ja lapset, sitten miehen omaisuus, lapset ja elatusmaksut + uusi mies.[/QUOTE]

No hih hoh. Kuten luet niin en todellakaan ole mieheni omaisuuden perässä. Päinvastoin. Olen valmis luopumaan mökkipuolikkaastani yms. Ja en olisi ollut tässä 14 vuotta jos argumenttisi pitäisi paikkansa. Haloo.

[QUOTE="Anne";26224335]Minulla oli 50% asunnosta kun erosin. Sain toimeentulotukea, ei tarvinnut takaisin maksella. (En muuten saanut asunnostakaan mitään jos yhtään lohduttaa..)[/QUOTE]

Eli teillä oli asunnosta aikalailla sen arvon verran velkaakin? Eihän sulla sitten mitä omaisuutta ollutkaan, vaan 50% asuntolainasta ;)

[QUOTE="Anne";26224302]Kuullostaa aika narsistiselta ja oman egon pönkitykseltä.[/QUOTE]

En missään nimessä halua haukkua miestäni. Kuten sanoin, ei ole koskaan puhunut moisia missään muodossa. Ehkä tää tilanne vaan saa sen sekaisin ja puhuu tuollaisia. Oikeesti se on ollut hyvä minua kohtaan.
Ja nyt tulee joku taas laukoo miksi sitten eroan. No siksi ettei olla toisillemme oikeat. En osaa sitä enempää selittää mutta hukun tuon miehen kanssa. En siksi että se olisi huono vaan siksi että olemme vaan liian erilaiset.

[QUOTE="mie";26224368]Eli teillä oli asunnosta aikalailla sen arvon verran velkaakin? Eihän sulla sitten mitä omaisuutta ollutkaan, vaan 50% asuntolainasta ;)[/QUOTE]

Ei ollut. Eikä meillä ollut avioehtoakaan. Satuimpahan miehen kiristyksen tuloksena vain kirjoittamaan väsymykseni hetkellä nimeni totaaliseen paskapaperiin, josta mikään muu ei tullut ikinä pitämään paikkaansa kuin se, etten saa asunnosta rahaa.

Heti ekaksi pyydän anteeksi, etten ehtinyt lukea kuin aloituksen. Valoisana puolena näkisin tässä tilanteessa seuraavaa: Jos tulosi ovat miehen tulojen vuoksi olleet todella 0 , ei siis edes työttömyyskorvausta, niin nyt sitten alat saamaan sitä :) Jos sulle tulee lapset, saat mieheltä myös elarit. Saat asumistuen kelasta. Lapsilisiin tuleee yh-korotukset, jos lapset siis yksinsinulla. Täysin tulottomana saat myös sossusta apua. Joten vaikka teidän elintaso muuten ehkä laskisi, sun henkilökohtaiset tulot nousevat hurjasti!

Yhteistyössä