Vaihteeksi iloista sanomaa multa kristinuskoon liittyen:Jeesus on paras asia maailmassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomi pärjäsi sodassa Venäjää vastaan Jumalan ja rukouksen avulla. Miksi Suomella oli kaatuneita niin vähän? Suomalaiset rukoilivat paljon. Tehkäämme taas, kun olot on epävakaiset.. (y)

Tunnen itseni onnekkaaksi, koska en tarvitse mielenrauhan löytämiseksi uskontoja, meditaatiota tai muutakaan henkistä hömppää.

Yksinkertaiset asiat riittävät, nytkin on kaunis syyspäivä,
Sunny-Autumn-Leaves-Sunrays-Trees-Nature-Fall-Sun-Woods-Forest-Rays-Splendor-Picture-wallpaper-wp3809739.jpg

perheen kanssa nautitaan mukava yhteinen ateria,
family-dinner.jpg

ja illalla koen autuuden tunteen :love:
Slowsex.jpg

yöllä saan henkistä nautintoa palstan naisia kiusoittelemalla tai hieman asiallisemmin keskustelemalla (y)
music.jpg

alyssa-milano-7.jpg

a51634777cc115585df61d547dbe63e0.jpg

Tunnen itseni onnekkaaksi, koska en tarvitse mielenrauhan löytämiseksi uskontoja, meditaatiota tai muutakaan henkistä hömppää.

Sunny-Autumn-Leaves-Sunrays-Trees-Nature-Fall-Sun-Woods-Forest-Rays-Splendor-Picture-wallpaper-wp3809739.jpg

family-dinner.jpg

Slowsex.jpg

yöllä saan henkistä nautintoa palstan naisia kiusoittelemalla tai hieman asiallisemmin keskustelemalla (y)
music.jpg

alyssa-milano-7.jpg

o_O

ja illalla koen autuuden tunteen

Hieno toi sun postaus, välitti oikein kivasti tunnelmia :)
Mitä sanoisit, jos väittäisin, että miten tahansa onnen löytää, ei kukaan ole onnekkaampi? Kellä onni on, siitä nauttikoon, eikös se mennyt niin. Miksi olet onnekkaampi kuin joku onnekas, koska et tarvi siihen mielihömppää?

Hieno toi sun postaus, välitti oikein kivasti tunnelmia :)
Mitä sanoisit, jos väittäisin, että miten tahansa onnen löytää, ei kukaan ole onnekkaampi? Kellä onni on, siitä nauttikoon, eikös se mennyt niin. Miksi olet onnekkaampi kuin joku onnekas, koska et tarvi siihen mielihömppää?

Saatan tuntea itseni onnekkaammaksi kuin moni jatkuvasti elämäänsä tyytymätön ja siihen pelastusta etsivä. Minun ei tarvitse etsiä tietä paratiisiin - paratiisini on täällä ja nyt (y)

Mutta ymmärrän kyllä, että joku voi löytää tuon saman tasapainon uskonnon kautta, @Echo esimerkkinä. Uskonnoissa on ikävä kyllä myös vaaransa, uskontoon vedoten joku voi alistaa, johdattaa väkivaltaisiin rikoksiin tai viedä rahasi...

Saatan tuntea itseni onnekkaammaksi kuin moni jatkuvasti elämäänsä tyytymätön ja siihen pelastusta etsivä. Minun ei tarvitse etsiä tietä paratiisiin - paratiisini on täällä ja nyt (y)

Mutta ymmärrän kyllä, että joku voi löytää tuon saman tasapainon uskonnon kautta, @Echo esimerkkinä. Uskonnoissa on ikävä kyllä myös vaaransa, uskontoon vedoten joku voi alistaa, johdattaa väkivaltaisiin rikoksiin tai viedä rahasi...

Mä olen sellainen skepikko, et kaikki on mahdollista. Jos Jumala on olemassa niin hyvä homma, ja jos ei niin en tiedä. Kyllä se kuitenkin kertoo, jos haluaa jotain, eiksjee.

Toi kerominen onkin sit toinen asia. En tiedä, mitä ne viestin vastaanottajat on, mistä noi puhu. Mut uskon, et varmaa on se, et huijareita löytyy varmasti. Mut kaipa se tekee ne huijarit sit onnelliseksi, eikä kristillisyydessä vissiin ole pointtina säilyttää ylpeyttään. Mitä ne sit vie niin rahat, mut käsittääkseni sekään ei ole iso juttu. Eri asia on sitten ne fyysiset hyväksikäyttäjät.

Ja toki perususkovaisetkin lukee raamattuaan miten sattuu. Osa otetaan totuudeksi ja osa sivuutetaan. Yleensä logiikka tuntuu aika mielivaltaiselta. Ajatellaan vaikka homoutta, se on synti. Se on myös uudessa testamentissa. (eli voidaan jättää muu syrjiminen pois). Mut sit on kuitenkin nippu muita sääntöjä, niinkuin älä tuomitse, rakasta lähimmäistäsi ja kukaan ei ole liian huono taivaaseen.
Okei, se itse homous olis sit vaikka jokin paholainen, mikä iskenyt siihen henkilöön. Mut mistä me voidaan tietää, et se pahuus ei olekkaan ollut siinä vaiheessa, kun raamattu on kirjoitettu. Sehän on ihmisten kirjoittama. Tai siinä vaiheessa kun se on koottu? Tai käännetty? ..oijoi, synnit on vaikeita :)

family-dinner.jpg

Slowsex.jpg

music.jpg

alyssa-milano-7.jpg

Jos sä saat iloa mun kanssa kinastelusta niin ei sullakaan hyvin mee. :D

Mä katsoin jotain "dokkaria" perheestä, jonka kellarissa oli demoni ja siellä talossa tapahtui kummia. Se murisi aina välillä jossain nurkan takana ja jengille tuli siinä talossa mystisiä ja polttavia naarmuja aina öisino_O
No niinpä niin...:rolleyes:

No kyllä nykyrukoukset on aina kinuamista. "anna lottovoitto, jos et anna lottovoittoa, niin anna hyvä vaimo, jos et anna hyvää vaimoa, niin pelasta ainakin mun sielu."

Universumi ei ehkä ole sielullinen olento, en ole tutkinut näiden uskontojen yhteyksiä niin paljon, että voisin suoriltaan sanoa, että onko siellä sielu vastassa. Mutta ehkä tämä 'universumi' tai valaistumisen tila on juurikin enemmän tila tai paikka, jonne oma sielu halutaan öö.. vierailemaan(?).
Ja jos uskoo, että on kaiken luoja, niin ehkä sitä haluaa sitten olla yhteyksissä siihen. Mutta en tiedä, onko se 'parempi' olla yhteyksissä luojaan, kuin paikkaan/ tilaan. Onko sillä loppujenlopuksi merkitystä, kun kaikki on yhtä..
Myönnän kyllä syyllistyneeni arjessa nopeaan pyyntölitaniaan "siunaa tää päivä, auta naapurin Penttiä siinäjasiinäasiassa, johdata meille uusi, kestävä auto" -ja luukku kiinni.

Uskonelämää verrataan usein avioliittoon: jos puoliso vaan latelee pyyntöjä "hae muksut päiväkodista ja tee ruoka" mut ei kommunikoi muuten, niin aika laihasti menee, ja siihen liittoon pääsee muita juttuja väliin.

Universumista vielä...siis avaruushan on täynnä kivenmurikoita, jotka sinkoilee pimeässä. En mä nyt tiedä kuinka hienoa kaveria siitä jättimäisestä pimiöstä nyt saa (en muuten ymmärrä miks sen pitää olla pimeä, joku tummansininen ois kivempi väri)?

Mut laitan miljoonannen kerran tän mun lempparivideon, eli yks Ian McCormack tapasi Jumalan, kun virui vähän aikaa kuolleena. Tästä tulee ihana fiilis.

http://www.tv7.fi/vod/player/11794/

Jokaisen kannattaa olla päivittäin Kiitollinen niistä asioista, jotka ovat hyvin. Se lisää hyvän kierrettä, hyvää vetovoimaa. Echo, kun pyydät niin, muistatko samalla kiittää perään kolme kertaa: kiitos, kiitos, kiitos. Auttaa pyynnön toteutumisessa..

Myönnän kyllä syyllistyneeni arjessa nopeaan pyyntölitaniaan "siunaa tää päivä, auta naapurin Penttiä siinäjasiinäasiassa, johdata meille uusi, kestävä auto" -ja luukku kiinni.

Uskonelämää verrataan usein avioliittoon: jos puoliso vaan latelee pyyntöjä "hae muksut päiväkodista ja tee ruoka" mut ei kommunikoi muuten, niin aika laihasti menee, ja siihen liittoon pääsee muita juttuja väliin.

Universumista vielä...siis avaruushan on täynnä kivenmurikoita, jotka sinkoilee pimeässä. En mä nyt tiedä kuinka hienoa kaveria siitä jättimäisestä pimiöstä nyt saa (en muuten ymmärrä miks sen pitää olla pimeä, joku tummansininen ois kivempi väri)?

Mut laitan miljoonannen kerran tän mun lempparivideon, eli yks Ian McCormack tapasi Jumalan, kun virui vähän aikaa kuolleena. Tästä tulee ihana fiilis.

http://www.tv7.fi/vod/player/11794/
Nojoo, luulen, et se 'universumi' tai 'tila' pitää todellakin kirjoittaa hipsukoihin. Ei siinä ehkä yritetä päästä pluton toispuolen, vaan maailmankaikkeus ehkä käsitetään vähän eri tavalla.

Jokaisen kannattaa olla päivittäin Kiitollinen niistä asioista, jotka ovat hyvin. Se lisää hyvän kierrettä, hyvää vetovoimaa. Echo, kun pyydät niin, muistatko samalla kiittää perään kolme kertaa: kiitos, kiitos, kiitos. Auttaa pyynnön toteutumisessa..
Juu, kiittäminen ja kiitollisuus on tärkeää. Se tekee ihmisestä ihmisen, että osaa olla nöyrä ja arvostaa saamiaan asioita, ettei vaan aina halua lisää naama vääränä.

Mut pieni teologinen viilaus: ei kiittämällä sitä haluamaansa juttua saa sen varmemmin. Jumalan kanssa ei tehdä kauppoja. :)

:D :whistle:
Ihan vaan sen takia kun tulee usein haukuttua sateenkaariväen hörhöilyt, puhuttua kadotuksesta jne. Se on sitä kristinuskon varoitussaarna-puolta.

!

Uskon, että jos Jeesus oli niin hyvä kuin väitetään, hän hyväksyi nk. sateenkaariväen ja kaikki ihmiset erilaisuuksineen, toisin kuin sinä, joka kuvittelet teidän "uskovaisten" olevan jotenkin parempia.

Sitä paitsi Jeesushan hengaili miesporukassa, mistä sä tiedät heidän mieltymyksistään?

Teidän uskovaisten tulkinnat ovat ihan teidän omasta päästänne peräisin ja tiedoksi, ei mitään ylönousemusta tapahtunut. Oikeastiko uskot sellaisia satuja?

avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Ei helvettiin joudu jonkun oikeesti kulttuurisidonnaisen jutun takia.

Nuohan ovat sen ajan ihmisten tulkintoja elämästä, ne on vaan kirjattu yhteen kirjaan.

Miten sä selität nämä suuret määrät lasten ja poikien hyväksikäyttötapauksia kirkon piirissä? Te olette tekopyhiä ja vailla moraalia.

Jeesus oli oikeasti fiksu mies joka tuli uudistamaan lain. Ja uskonkin. Pelastamaan ja armahtamaan.

Ja oon ihan täysin varma, että nyt kun maailma on jo ylikansoitettu niin ei "siemenen hukkaaminen" homouden muodossakaan kuuluisi kiellettyjen juttujen listalleen.

Ja tästä me väännetään varmasti vielä eläkkeellä harmaapäisinä mummoina.

Sulle kristinusko on lakeja ja sääntöjä. Mulle lähimmäisenrakkautta ja armoa.
https://yle.fi/uutiset/3-10657161

Uskon, että jos Jeesus oli niin hyvä kuin väitetään, hän hyväksyi nk. sateenkaariväen ja kaikki ihmiset erilaisuuksineen, toisin kuin sinä, joka kuvittelet teidän "uskovaisten" olevan jotenkin parempia.

Sitä paitsi Jeesushan hengaili miesporukassa, mistä sä tiedät heidän mieltymyksistään?

Teidän uskovaisten tulkinnat ovat ihan teidän omasta päästänne peräisin ja tiedoksi, ei mitään ylönousemusta tapahtunut. Oikeastiko uskot sellaisia satuja?
https://www.tamperelainen.fi/artikk...n-kuten-muutkin-eduskunta-kumosi-vapautuslain

Miksi tuo ei tapahtunut aikaisemmin:eek:o_O

Yhteistyössä