Onko karppaajat lihoja ja elinvoimaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Karpatessa tuppaa kyllä laihtumaan ainakin jonkin verran ihan vahingossakin. Karppaaminen ei ole pelkästään hiilihydraattien välttelemistä, vaan pitää löytää rasvojen, hiilihydraattien ja proteiinien tasapaino. Karppaaminen ei tarkoita sitä, että ei syödä hiilihydraatteja lainkaan, vaan hiilihydraatit tulee ns. terveellisistä sokereista (kaalit, jne maan päällä kasvavat kasvikset).
Tavallisimmat päivittäiset hh määrät ovat jotain 20-50grammaa. Sanovat, että kovasti liikkuva tarvitsee enemmän hiilareita, mutta mulla ainakin tulee ihan järkky väsymys hiilihydraattiannosta nostaessa ja en vaan sitten jaksa liikkua.
Marjoja saa syödä jonkun verran, mutta hedelmät on avokadoa lukuunottamatta ei-sallittuja. Hunajaa ei saa syödä, eikä myöskään linssejä yms yms. pastan/riisin/perunan korvikkeita.
Itse valikoin elintarvikkeita, joiden hh-määrä on max 5g/100g.
Ja tämä ruokavalio ei myöskään tarkoita yletöntä lihan mässäämistä, ei, minun on jopa täytynyt vähentää lihan kulutusta, koska päivittäinen proteiinimäärä ylittyi jopa kaksin-kolminkertaiseksi vrt. omaan pituuteeni ja painotavoitteeni. Proteiinia siis syödään vuorokaudessa grammoina tavoitepaino. ELi jos haluaa vaikka tavoitella 50 kilon painoa, niin silloin syödään proteiinia 50g/päivä.

Jotkut diabetestä sairastavat ovat jopa pystyneet luopumaan lääkkeiden käytöstä kokonaan, kun ovat noudattaneet ruokavaliota. Ja siis vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole dieetti.

Hmm mielenkiintoista. Kiitos!
Eli pitää tähdätä ne proteiinit siihen ihannepainoon mihin tähtää, ei siihen mitä painaa tällä hetkellä? Minusta on vaikea saada proteiineja. Punaisesta lihasta en välitä, jauhelihaa inhoan. Munat on ok, kanasta pidän ja juustoista. Mutta silti proteiinit on melko alhaalla.
Rasva on esim 90 g, proteiinit 40 ja hiilarit 30. Hmm. Hmmm.

Yhteistyössä