Mitä karppaajat tilaa ravintolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hankala on löytää ruokaa, jota voi tilata.

Koska ravintolat eivät osaa valmistaa kasviksia. Joko saat ylikypsiä kruunuvihanneksia tai sitten hunajassa niin pyöritettyjä parsakaalinpaloja (joista tosin 90 % oli sipulia), että olivat makeampia kuin laki sallii...

Eip, kasviksia Suomen ravintoloiden kokit eivät hallitse. Muutenhan tuossa ei ongelmaa sinänsä ole.

Monissa paikoissa mainostetaan nykyään että saa ottaa perunoiden/riisin/pastan sijaan salaatin. Näin ainakin Oulussa, esim yhdessä kreikkalaisessa voi valita, melkein kaikissa hamppari-i ja kebabpaikoissa. Jos taas jonnekkin hienompaan paikkaan olen menossa, niin sillon kyllä tingin mennen tullen vähähiilarisesta ruokavaliosta. Meinaan en kahtaisi/haluaisi pilata hyvin koottuja ruoka-annoksia vaatimuksillani :) Mutta monesti noissa hienommissakin on sellaisia annoksia johon ei kuulu perunaa ymv, ja ei siinä mitenkään karppaajia ole mietitty, vaan ne annokset on aina ollut semmosia. Esim jotku kasvispaistokset

Jonnan kommenttiin, että juurikin näin.
Itse söin edellispäivänä lettuja...Karppi sellaisia ja hyvää oli :p

Lihapullat tai pihvit olen aina tehnyt karpisti, jätän vaan korppujauhot pois. Esim näin:

400g sikanautaa tai muuta lihaa
1 sipuli
1 valkosipuli (kokonainen murskattuna)
1-2 kananmunaa
1-4 ruokalusikallista smetanaa, kermaviiliä, milloin mitäkin
mausteita maun mukaan, tuoreita yrttejä...
joskus laitan mausteeksi suolan tilalle kuutioitua pekonia, tulee ihana maku!

Ja tästä taikinasta voi sit tehdä pullia, pihvejä, mureketta...mitä vaan :)

Lisukkeena esim kukka/parsakaalta tai kesäkurpitsaa suikaleita ( vähän kuin pastaa ) mitä nyt tahtoo ja mistä tykkää.

Voi helvata- mäkin teen karppipihvejä :O

En tosin ajattele karppaamista, en vain koskaan ole nähnyt mitään järkeä pilata hyvää lihaa korppujauhoilla tai muullakaan jatkeella.

Mutta kuten palsta on jo kerran todennut (ei tässä ketjussa muistaakseni) että mä olen kaappikarppaaja.....

Jos karppiruoka ei onnistu, niin vaihtakaa ravintolaa!
Kyllä jokaisen edes suunnilleen ammattitaitoisen kokin pitää nykyään osata karppiruokaa tehdä.
Kannattaa muuten ihan rehellisesti sanoa karppaavansa, eikä vaan vaihtaa niitä perunoita pois, niin kokki osaa sitten "varoittaa" niistä hunajakastikkeista.
Itse siis olen ravintolassa töissä, ja ainakin meiltä tilataan päivittäin karppi-annoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25425042:
Voi helvata- mäkin teen karppipihvejä :O

En tosin ajattele karppaamista, en vain koskaan ole nähnyt mitään järkeä pilata hyvää lihaa korppujauhoilla tai muullakaan jatkeella.

Mutta kuten palsta on jo kerran todennut (ei tässä ketjussa muistaakseni) että mä olen kaappikarppaaja.....

Parhainta tässä on se, että kaikkea voi todellakin tehdä "karpisti" eli pilaamatta turhilla jatkeilla ;)

Moni karppi syö aamupuuronsakin, mutta terveellisempänä versiona. Paitsi tietty ne, joille viljat aiheuttaa ongelmia. Mulla ei ole ikinä todettu keliakiaa, mutta yliherkkä olen silti.

Yhteistyössä